Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Csa i turneringer

???

over 17 år siden

???

Ser på Nes sin resultatliste i dag, at Csa runde 1= -1
Kan en bane, og forholdene på denne, være så bra, at man faktisk MISTER slag??
Trodde Csa var for å utjevne evt dårlige forhold, som vind, baneforhold og slikt jeg, og ikke frata spillere slag(poeng) selv om forholdene er bra?

Noen som vet om dette kan være tilfelle, eller bare en skrivefeil?

KG

over 17 år siden

KG

det samme skjedde for oss som spilte der under lag-nm og for jentene under titleist tour. Virker som om banen er feilslopet( for mange mottatte)

bobo

over 17 år siden

bobo

var der i dag og det var perfekte forhold.....Nes uten vind med jevne greener er relativt lett...Tror nok -1 er riktig der i dag...

==

over 17 år siden

==

med de pinnene???????

bobo

over 17 år siden

bobo

Synes flaggene stod bra i dag jeg....

uvitenhet

over 17 år siden

uvitenhet

csa blir jo beregnet etter spillerenes prestasjoner i forhold til deres respektive handicap. dvs at hvis mange får masse poeng, blir csa lav eller -1, og motsatt. har ikke nødvendigvis noe med forholdene å gjøre.

Jan M.

over 17 år siden

Jan M.

Høres merkelig ut. Prøvde å lese hvordan man beregner csa, og det er jo en innføring av poeng og spillere i et system(!) som så beregner hva Csa blir. Inntrikate greier, men sikkert enkelt å bruke.
Blir jo veldig rart da, når bestemann går på -1, og så er det jevnt oppover til 86, at man uansett "mister" 1 slag?

Angående Pinne-plasseringer er jeg veldig fornøyd idag. Ikke for vanskelig, men mulig å gå for mange av de. Mange tror at amatour spillere tydeligvis er bedre enn pga-tour gutta, og setter pinner på de merkeligste steder.. Hull 3 var tøff, men det er ikke mange muligheter på det hullet uansett.
Meget bra forhold på banen, og fornuftig rough! Bra!!

eneste

over 17 år siden

eneste

som var vanskelig utpå der i dag var jo varmen. alt annet var satt opp til å være lett. mye rette flater rundt pinneplasseringene. men syns allikevel -1 er strengt...

pekka

over 17 år siden

pekka

Csa -1 strengt ?
Det ligger en formel i golfbox som bregner dette, så hvis det satt i
bestemmelsene i golfbox før turneringen blir det sånn

Markør

over 17 år siden

Markør

Merkelig at du som spiller på dette nivået ikke har satt deg inn i dette.

Csa er så enkelt at er det svært gode resultater i både dame- og herreklassen vil csa'n bli -1 slik det beskrives ovenfor og motsatt ved dårlig score. Det er gj.snittet av alle spillerene satt inn i spesielle formler.
Vitsen er utjevning bla. for ustabille værforhold der det ofte blir lavere score og høye score i fint varmt vær. I helga var det veldig bra vær og sannsynligvis - på alle CSA-ene i store deler av landet.

Nærmere detaljer finner du under
http://www.golfforbundet.no/wip4/detail_wide.epl?id=125061&cat=2605&q=csa

Jan M.

over 17 år siden

Jan M.

Så alle der ute som "spiller på dette nivået" har satt seg grundig inn i dette?
Oi, da beklager jeg sannelig min uforstand, men har fått det oppklart nå...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her