Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

nybegynnersett; vantage, wilson, olyo.

noob

over 16 år siden

noob

Jeg har akkurat tatt grønt kurs og skal kjøpe et nybegynner sett.
Er student så jeg vil ikke investere for mye før jeg vet at kommer til å fortsette en stund, og hvis man blir hektet så går vel handikappet så fort ned at man trenger et nytt og dyrere sett innen et par år.
Har derfor satt en grense på ca 2500kr. Går ut i fra et sett til denne prisen er ok, mens når man går mye under 2000 så er de ubrukelige?
Hvordan er prisforskjellen på norske og utenlandske nettbutikker?

Har prøvd å finne litt info på nettet, men på tross av at det er så mange golfspillere i Norge og resten av verden er det overraskende
hvor vanskelig det er å finne sider med god info. Noen som har noen gode linker?

Har funnet et par helsett på norske nettbutikker som ligger fra 2k-2.7k:
Olyo Innovation
Wilson Ultra 432
Wilson Ultra (usikker om noen spesiel type Ultra - golfstore.no)
Vantage

Noen som har erfaring med disse? Ifølge den lille infoen jeg har funnet er alle ment for nybegynnere og er
derfor "snille". Er de ok til mitt formål? Noen andre forslag?

Har begynt å lete litt etter brukte sett, men er en smule skeptisk til å kjøpe brukt ettersom jeg er helt grønn på kvalitet og hvor mye de dermed er verdt.

Går ut i fra et forslag vil være å gå innom en pro-shop, men har på følelsen at disse shopene fungerer veldig likt
dykkebutikkene i Norge, få flest mulig til å ta et kurs, som gjennomføres fortest mulig, og så prøve å selge en
overpriset startpakke til flest mulig av deltakere. Men kanskje jeg tar feil?

Tarzan

over 16 år siden

Tarzan

Ville ranga dem ut fra merkenavn.
Wilson. Produserer gode sett også
Vantage. Har laget billige sett lengst
Olyo. Nyest men det er et norskt merke..

På billige sett står det gjerne Overzice som betyr at de er
nybegyner vennelige. Se på sette og hold et jjern i hånden. Føles det bra er det settet du skal kjøpe.. Have fun..

jane.

over 16 år siden

jane.

Olyo er vel omtrent like Norskt som Wilson. Begge merker produserer hos utmerkede fabrikker i Kina :)

Merethe

over 16 år siden

Merethe

Hei noob.

Kjøpte selv nytt Olyo halvsett som begynner og har det fremdeles etter fire år. Har utvidet det med driver og hybrid, og er godt fornøyd.

Min mann kjøpte brukt Wilson halvsett og har utvidet på samme måte. Også han liker "utstyret" sitt :-)

Vi er neppe de mest kresne og bryr oss ikke om navn eller utseende. Vi betalte omtrent det samme for hvert vårt sett, oppimot din smerteterskel. (Noe mindre for Wilson).

Mange bytter golfutstyr svært ofte, så jeg tror du vil finne mye bra for en billig penge. (Frakta kan bli dyr, så se om det er noe til salgs der du bor. Aveter i lokalavisa)

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Bor du i nærheten av en XXL butikk,dra dit og kikk på settene de har der. De har både Olyo og Wilson,jernsett,halvsett,helsett osv. Sjekk på hjemmesiden deres www.xxl.no
De er nok billigst på disse merkene,og kjører også ofte veldig gode tilbud.

Jeg begynte selv med vantage-sett,helt greit. Hadde grafittskaft,og det passet meg ikke så bra med min raske/harde sving. Gikk over til Callaway etter 2 sesonger.

noob

over 16 år siden

noob

Takk for tilbakemeldingene.

@Tarzan: Men er de billige typene til de kjente merkene bedre enn litt mer ukjente merker til samme pris? Man ender vel ofte opp med å betale en del for merkenavnet selv på billig versjonen.

@Merethe: Er heller ingen merkefreak, spesielt ikke nå ettersom jeg ikke en gang vet hva som er de kjente merkene :). En fordel med de kjente merkene er vel at man som nybegynner vet at man får ca det man betaler for. Men jeg kommer nok til å lete litt mer på bruktmarkedet før jeg kjøper noe nytt.

@Kevin: Bor i Bergen så er ingen XXL i nærheten. Har vært på nettsiden og fant to helsett for menn, Olyo Power System og Wilson Stretch Steel. Olyo settet deres var så billig at går ut i fra at dette er "ekstra" billig versjonen deres og at bør heller gå for Olyo Innovation. Fikk også inntrykket at Wilson Ultra var bedre enn Wilson Stretch Steel. Men dette er jo bare antagelser fra min side.. :)
Skal på hyttetur like ved Voss golf til helgen med lånt utstyr så får stikke innom pro-shopen og prøve få litt mer oversikt. Men tror butikken der er relativt liten så utvalget er vel deretter.

Merethe

over 16 år siden

Merethe

Helt enig med deg noob! Er nokså sikker på at du vil komme gunstigere ut ved kjøp av fint brukt, enn nytt på pro-sjappa.

Personlig kjenner jeg to personer som ville solgt sitt nesten nye Oljo halv-sett til deg for ca. 500 kr. (kun brukt til GK-prøven)

Golfutstyr

over 16 år siden

Golfutstyr

Har endel sett liggende! Både nytt og brukt. Ta kontakt pr mail, så kan vi se på noe

...

over 16 år siden

...

Gå på www.rockbottomgolf.co og kjøp et Wilson sett. Bruker du $300 får du et meget bra Wilson Di7. Du vil neppe angre.

brultus

over 16 år siden

brultus

Hvordan er Wilson Ultra 432. Ser de selger et sett på konkursen.no til 1995,- . Er det en bra pris?

noob

over 16 år siden

noob

@Merethe: Takk for tilbudet, men ser først og fremst etter helsett.

@...: Trenger isåfall noen woods og en putter i tillegg. Vet du om wilson prostaff wood-settet deres er ok? (driver+3wood+5wood)

@Brultus: Har sett den på en pro-shop til 2200kr, så med tanke på at det skal være konkursbo og det selges over nettet er det ikke så altfor billig. Over 200kr i frakt så samme pris..

Wilson 432

over 16 år siden

Wilson 432

Startet med golf for to år siden. Kjøpte et sett med Wilson Ultra 432 og er veldig fornøyd. Ordinær pris var da 4800 kr, men vår lokale proshop hadde settet på tilbud for 2800 kr.
Har spilt meg ned til hcp 16 med dette settet. Kunne sikkert hatt køllene enda lenger, men nå må de vike for nye X 20 køller.
Lykke til med valget.

brultus

over 16 år siden

brultus

Vet du om dette er et komplett sett eller bare halvsett. Annonseteksten var litt uklar, men på pakken vises det helsett.

noob

over 16 år siden

noob

Helsett.

1(driver), 3 og 5 wood
putter
jern 3-9
pitch wedge

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

I valget mellom Olyo, Vantage og Wilson hadde jeg aldri tvilt - jeg hadde kjøpt Wilson.

i gank noobs

over 16 år siden

i gank noobs

Ser meg helt enig i Smilende Sam.

Olyo er et drittmerke, meget dårlig kvalitet på køllende i tillegg. til og med som nybegynner anbefaler jeg ikke dette.
Wilson er et av de få merkene som er relativt rimelige, men faktisk lager bra køller.

i gank noobs

over 16 år siden

i gank noobs

Kjøpte forresten et Olyo sett til dama når hun begynte å spille golf.. Hun slo bedre med Taylor made tour stiff jerna mine, sier vel sitt det.

Merethe: hackekjerringer med 30 hcp's mening kan ikke taes seriøst ;) Med en slik sving kan en like gjerne slå med en trepinne :D

brultus

over 16 år siden

brultus

Er det sand wedge i det komplette settet? Trenger vel det også? Er vel ikke komplett uten.

Ellers kjøpte jeg settet på konkursen.no. Venter å få det i posten de nærmeste dagene...

Hagel

over 16 år siden

Hagel

Bestillte det Wilson settet på konkursen.no jeg også. Var det med sand wedge?

Duff

over 16 år siden

Duff

Jeg kjøpte et komplett wilson helsett (1,5,7 #3&4hybrid 5-Lob putter&bag) fra usa til 300$... Ufattlig mye utstyr for pengene. Wilson er absolutt å anbefale, mye bedre enn Voit settet jeg ble lurt til å kjøpe først.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her