Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Thorp floppet?

Toffen

over 17 år siden

Toffen

Fant denne på NGFs sider. Her er det en daglig leder fra en klubb vestpå som mener sitt om Marius Thorp.

http://www.fanaposten.no/btartikler/article601655.ece

Er det slik i Norge at vi mener Thorp har floppet?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Hvis man ser nesten like langt som ut på sin egen nesetipp, så har han sikkert floppet ettersom han ikke enda har nådd alle sine mål.

Men om klarer å se litt lenger, slik jeg tror Marius selv gjør, så ser jeg en super karriere for han både før og etter 23.juli 2008.

Noen golfledere bør nok skjermes litt for seg selv.

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Til Toffen, du bør kanskje lese artikkelen en gang til!

Olle

over 17 år siden

Olle

Synes at det er helt utrolig at en liten bisetning om Thorp er det som Toffen sitter igjen med etter å ha lest artikkelen.

e

over 17 år siden

e

Det er vel:
Samme reaksjon som dersom det hadde vært en bisetning med negativ omtale om din klubb.
Samme reaksjon som dersom det hadde vært en bisetning med negativ omtale om Miklagard.
Samme reaksjon som dersom det hadde vært en bisetning med negativ omtale om Østlendinger.
OSV
Reaksjonene kommer på det som er negativt og som treffer leseren litt forkjært. Antakeligvis har Toffen litt sans for MT og hopper i stolen når han leser dette.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Uansett synes jeg det er håpløst av en golfleder å si at "det gikk ikke bra for Thorp" når han gikk rett på proffsatsing, men det kan jo være feil fortalt, det er jo skrevet av en journalist.

At de har en egen tour i Hordaland kunne kan hende inspirere klubber/regioner til det samme i andre deler av landet?

snappy

over 17 år siden

snappy

Syntes det var bra skrevet jeg... Om Toffen ikke tåler dette her bør han ikke lese hva som ble skrevet om Justin Rose da han ble proff i en alder av 17/18 år... Tror han misset 32 cutter i rad etter at han ble proff... Men se... Han spiller hekkans god golf nå, og har kanskje en av verdens beste svinger...

Marius har enda mye å lære... Men jeg har ingen tvil om at han kommer til å lykkes. Marius har en indre drivkraft som gjør at han ikke gir opp pga av dårlige resultater, men heller trener desto hardere.

Kombinere vi kjøre planen forran ET qualet i fjor, ser man at det skulle mye til for at MArius skulle klare dette.

I år tror jeg MArius iallefall klarer en god kat på Challenge Touren om ikke medlemskap på ET.

enig

over 17 år siden

enig

Thorp har valgt den vanskelig veien. Ingen garantier og en hard skole.........Justin Rose misset 18 cut på rad på ET året etter 4. plass i The Open, og rett ut.....Ian Woosnam besøkte Q-school 7 år på rad før gjennombruddet.

Daglig leder kan mener hva han vil...........han viser at han vet lite om profflivet. MT kommer, han må bare få med seg noen flere erfaringer før han får tilbake vinnerfølelsen....jeg lover deg.

Børsheim er like talentfulle, og har valgt den lettere veien gjennom college golf.........tiden vil viser.

Tage kom gjennom college som en av USA's beste, men traff veggen hardt........er han bedre eller dårligere enn Thorp? Vil Børshein gjør det samme? Sannheten er at det finnes ingen gull oppskrift...det kommer an på troen og hvor mye motgang en tåler!

Jeg tror at MT, og ikke minst KB kommer til å være kolleger på touren i mange fremover! Men det er ikke sikker daglig lederen beholde jobben sin :-)

heck

over 17 år siden

heck

det eneste daglig leder har uttalt seg om er smartheten i å ha en utdannelse å falle tilbake på.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Akkurat det er nok en tolkningssak, heck.

En ting er å si at det er smart å ha en utdannelse, en annen ting å si "det gikk ikke bra" om Thorp, etter hans valg.

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Synes at golflederen har helt rett. Når målet for 2008 var spill på PGA tour og at han idag sliter med cutten på challeng tour. Har selv stor tro på Thorp! Nå har han med seg Darren og ser ut til å klare cut. Veldig bra!

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Poenget er at overgangen fra amatør til proff er meget krevende.
En ting er å klare cutten i EN proffturnering (Marius The Open) endatil lykkes veldig godt med god flyt (Rose), noe annet er å møte spillere på et mye høyere enn man er vant til, nivå hver uke og hevde seg.

Dette tar tid til å venne seg til / heve sitt eget nivå, og vi må gi Marius god tid til dette. Det viktige er at han klarer å vis fremgang - ikke nødvendigvis så fort. Om han har kommet med en ambisiøs og overoptimistisk målsetting kan ikke det brukes mot ham.

Enig at det er bra med utdannelse, men det betinger jo at eleven er motivert og har interesse for studier og det er jo ikke alle som har det f.eks Bjørnstad.
Larsen,Brovold, Tage suste rett fra college inn på ET. Dette viser at de utviklet seg veldig bra golfmessig på college. Alle gikk rett i veggen etterpå med svake resultater på ET. Tror det igjen viser at overgangen til profflivet krever lang tid og mye erfaring.l

til forumleser!

over 17 år siden

til forumleser!

Sliter med å greie cutten på CT????????

Kl. 15:00 så leder han!!!!!

Get with the program

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Ja, sliter med å klare cutten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I hele 2008. Som jeg nevnte så lå han ann til å klare cut, noe han også gjorde! Om han leder, hva så? Det endrer jo ingen ting!

Til formleser

over 17 år siden

Til formleser

Du vet så lite om profflivet; det er åpenbart.

Synes det er trist at MT skal dømmes på det han har presterte de siste måneder.........Jeg tror, og håper at han kommer til å sette deg og de andre tvilende skikkelig på plass! Han har talentet x2

God bedring!

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Vet mere om profflivet enn gjennomsnittet her på forumet! Les hva jeg skriver da! Har ikke dømt Thorp, men hvis hans uttalte mål var spill på PGA tour i 2008, så har vel denne lederen i Bergen ikke driti seg helt ut med sine uttalelser.
Personlig tror jeg at Thorp vil lykkes... han jobber jo hardt for det!
I tillegg har han de beste folkene rundt seg, med midler og det hele...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Når norske golfledere uttaler seg slik om en av våre største talenter i golfen, så virker det i mine noe korttenkt, evnt skulle han gjøre seg interessant. Jeg tror dog at det var journalisten som vinkla det dithen, de skriver jo hva som helst tatt ut av hvilken sammenheng de måtte ønske.

Thorp sitt mål er forøvrig å spille på et høyere nivå enn CT i 2009.

Forumleser

over 17 år siden

Forumleser

Helt enig med deg! Se på hva nabosiden klarer og spre om seg med unødvendig edder og galle om norske talenter. Thorp har tiden fremfor seg.

Pølse med brød

over 17 år siden

Pølse med brød

Synes det han mener er helt riktig jeg, så langt. Torp har floppet så langt som proff, i likhet med 98% av alle de store talentene som prøver å bli proffer. Nå er det hard jobbing som gjelder og så for tiden vise om han kan klare å heve seg opp til et nivå der han kan tjene til livets opphold.

Må si jeg stiller store spørsmålstegn ved de rådgiverne som har anbefalt Torp de valgene har har gjort i fjor og i år. Det lukter lang vei av trenere/rådgivere som vil fremheve seg selv og som tror Torp er en mann som kan føre disse inn i mer penger og berømmelse. Faktum er vel at Torp bare har blitt dårligere etter at han byttet ut den jordnære og flinke svenske treneren sin som førte han til suksess med en litt for jålete og statussulten WC. En mann som nevner navn som han tar æren for resultatene til på ET, men der spillerne selv på sine hjemmesider ikke nevner WC med et ord, men derimot andre trenere.

Tips til Torp, hold huet stille når du putter, det å følge ballen med øynene som du gjør kan kanskje fungere i juniorklassen og når du ikke har press, men under press med de store gutta må basisteknikken være solid. Dette kan selv en lekmann som meg se at du må forbedre, at ikke denne WC har plukket av deg dette for lengst er helt utrolig. Du kan sikkert spare 2-3 slag pr runde på å rette opp dette. Faye slo deg på Hauger fordi han behersket denne tekniske detaljen bedre enn deg.

Tage blir nevnt som en som har gått universitetsveien i USA, han har vel også floppet og har langt igjen til å tjene seg et levebrød på golf. Vel var han inne på ET et år etter kvalet, men resultatene var ræva.

DuNk PoTtit

over 17 år siden

DuNk PoTtit

Største golf-floppen i Norge er NGF.

Jan B.

over 17 år siden

Jan B.

Pølse med brød!!! Lær deg navnet hans før du kommenterer saken. han heter Thorp, med H!!!!

Og gi gutten tid... han er kun 20 år!

anonym

over 17 år siden

anonym

Heia rådgiverne til våre talenter.
Synd enkelte spillere ikke vet hva de driver med og stoler blindt på folk.
Også synd at enkelte tror det bare er å cruise inn til pga tour. Man får fort en smell som sitter lenge i ørene....

Fiasco (!) da Gama het skuta .....som gikk ned!

Det er faktisk synd på dem.
Skal ikke være slik at en også må ha flaks med hvem en har rundt seg når en satser på dette nivået, men virker nesten slik ...

Thorp eier ingen basisteknikk innen putting.
Har flytt på selvtillitt, og tror feel er noe å stole på.. jadda

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Jan B.
den var sånn passe saklig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her