Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra scorer på Tyrifjord!!

Cash

over 21 år siden

Cash

Og denne gangen mener jeg det! :)
Godt å se at det er såpass stor forskjell på de som spiller amatour, og P4-tour!

Kun 5 spillere over 10 over par, og mange med meget gode scorer!

Begynner å ligne noe.

53 slag...

over 21 år siden

53 slag...

Går ut ifra at Lars Martin Berg ikke fikk 53 slag på hull 9 Runde 2 som scorekortet viser, uten 5... må vel være skrivefeil... håper jeg :-)

ETW

over 21 år siden

ETW

Cut'en ser ut til å bli +3! Harde kår!

Tage?

over 21 år siden

Tage?

Hva menes med Tage : Foreløbig uten score???

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Bra av Tage og morsomt at Jan Are også begynner å vise form. Håper begge kan få formutløsning slik at de har en mulighet i kvalliken til ET.

Under P4 touren i Larvik var det ingen under par etter 3 runder. På Tyrifjord knuser de banen. Det var greie vanlige forhold under begge turneringene. Hvorfor er det slik ? Svarert er vel at Larvik er en mye vanskeligere bane, 600 meter lengre, vind, ruff osv. På Tyrifjord har de ikke hvit tee, ser slik ut på scorekortet i hvert fall.

Det jeg ikke forstår da er hvorfor jeg med 5.1 i hcp får like mange slag fra gul på Tyrifjord som i Larvik ?? Her er det en åpenbar feil og enten er Tyrifjord for vanskelig slopet eller Larvik for lett. NGF slopeutvalg, ta afære !! Normalt spiller jeg på slag men en gang i blant må man spille disse hcp konkuransene og når NGF har valgt dette stableford systemet må de følge det opp, så det ikke er åpenbare feil.

Ser at de har reslopet Meland, bra...

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Leadtape,

Både Tage, Hagen og Larsen må vel få mer enn godkjent i helgen. Hagen kom dessuten rett fra eccotour i Danmark (sluttet dagen før han begynte på Tyrifjord).

Tage spiller neppe ET kval - han har et år igjen på college. Men Larsen har vist rimelige takter i det siste og jeg håper alltid.

All grunn til å berømme mye bra scoring i toppen.

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Enig i at flere bør få skryt.

Selv om jeg nå blir kritisert for å være negativ igjen tillater jeg meg å stille spørsmålet , er det banen som er lett eller spillerne som er gode ? P4 i Larvik vinner på +1, P4 på Tyrifjord vinner på - 15. Morten Hagen gikk +3 i Larvik, + 2 i Dannmark og - 12 på Tyrifjorden.

Jeg har ikke svaret.....

Spiral Out

over 21 år siden

Spiral Out

Dr Leadtape,

Tyrifjord var i en lettspillt forfatning denne helgen pga alt regnværet forrige uke. Ganske trege greener og vindstille var det også. Sammeligner man med Nordic League ifjor ser man at vinneren gikk på -8.

http://www.tyrifjord-golfklubb.no/turneringer.asp?mode=lbbr&turn=82&kl=herre

Tyrifjord har egentlig ikke hvit tee. De står kun bak på gul under turneringer. 600m forskjell fra Larvik utgjør iallefall 6 slag over tre runder. Larvik er også vanskeligere forøvrig pga roughen og vinden, så dette burde vært gjenspeilet i slopen.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Tror det er en kombinasjon av bane, spill og x faktor. Av en eller annen grunn er det nok lettere for en del av de hjemlige spillerne å spille hjemme i Norge. Trygt og godt. Ingen kritikk i det, det er helt normalt.

Men du kan ikke ta fra Tage 66-69-66 med to bogeyer eller Larsen sin 63.... En 63 runde er bra nesten uansett.....

At Tyrifjorden ikke er supervanskelig hjelper selvsagt - men det er ikke den eneste grunnen.

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Morsomt med gode scorer selv om Tyrifjorden fremstår veldig enkel og kort. Med den slopen den banen har fått kan man kanskje snakke om "normalt handicap" og "Tyrifjorden-handicap"... Men det forringer ikke de gode prestasjonene vist i helga.

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

Hvis Tyrifjorden er så enkel som dere snakker om, så er det rart at en middelhandicapper som meg spiller på omtrent samme score på Tyrifjord, Asker og Grønmo.

jeg er medlem på tyrifjord, og kjempefornøyd med utfordringene som finnes på banen.

å si at banen er for enkel er jo merkelig også, siden alle har gode og dårlige dager.

hvis Tiger Woods har en 75 runde, så blir ikke banen slopet om av den grunn......

velvel......

Larsen

over 21 år siden

Larsen

Grønmo er jo ingen vanskelig bane da...
Asker derimot, kommer det helt ann på, du kan slå bra, men alikevel få en dårlig score, er en del trange hull med tett skog, så hvis du slår et eller to skeive slag i løpet av runden og er litt uheldig, så er det lett og få en dobbel... det er fort noen slag ekstra det...

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

Larsen,

jeg mente heller ikke at Grønmo er en vanskelig bane, men sammenliknet bare den banen med min hjemmebane, som er TYGK samt Asker, som er kjent for å være en vanskeligere bane.

Synes helt enkelt at vanskelighetsgraden ofte er avhengig av vær, form, hvordan forrige runde gikk etc.
Ikke bare hvordan banen er slopet.
Jeg har også spilt Larvik, og det var i hvertfall ikke den vanskeligste banen jeg har gått, men jammen likte jeg den også.... :)

hmmmm..... jeg tror jeg liker alle baner jeg, så lenge man kan kline til en hvit kule med dekkjern eller liknende.......

;)

Skalajens

over 21 år siden

Skalajens

Tyrifjorden, Asker, Grønmo, Skoger, Norsjø, Borre, og de aller fleste banene er ganske like vanskelig å spille.
Dem som skiller seg ut er Kongsberg og Miklagard der det er praktisk talt umulig å pådra seg et vanskelig slag (bortsett fra bunker). Ihvertfall for en som ikke er hjernedød.
På den andre siden har vi Kjekstad og Hallingdal. Trange og utilgivelige.
Ta med en 15 handicapper fra Kongsberg til Kjekstad, og han får garantert ikke over 25 poeng. - bortsett fra han idioten som slopa Kongsberg da.....

Yngve Johannessen

over 21 år siden

Yngve Johannessen

sterke meningen om andre menneskers inteligens her Skalajens....

Idioter alle som sloper baner til andre en din fordel, og hjernedøde de som skulle få et uheldig slag på de to banene..

hmmm... du må jammen være god....

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Når Miklagard åpner igjen så bør Skalajens gå banen fra svart tee, er til sammenligning 900 m lenger enn Tyrifjorden fra hvit, så får vi se hvem som er hjernedød... ;-)

Østerdøl

over 21 år siden

Østerdøl

Skal bli interessant å se scoren når P4-touren kommer til Sorknes, bør bli lav.

Ihvertfall med tanke på at en middelhandicaper med 14,5 har spillehandicap 18 på Tyrifjorden mot spillehandicap 14 på Sorknes.

Forstå det den som kan....

truls

over 21 år siden

truls

SpilleHandicap, er det det sdamme som tildelte slag???

Østerdøl

over 21 år siden

Østerdøl

Ja, men spillehandicap er nå den offisielle betegnelsen. Se beskrivelse på handicapkortet ditt.

spillte selv

over 21 år siden

spillte selv

Jeg spillte selv på tyrifjorden!
Alle dagene. det var ikke vanskelige forhod, det var ikke vind , greenene var bra og det var ball plassering , ikke rart det bliur bra scorer!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her