Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tenkte å ta protimer, men hvor/hos hvem?

jjj

over 17 år siden

jjj

I det siste har svingen min blitt rimelig ustabil, dvs jeg slår ca 50% gode treff og 50% rett og slett elendige balltreff. På grunn av dette har jeg begynt å føle meg usikker på en del ting når jeg står over ballen og skal slå. (snakker om jern og wedgeslag)

Jeg har ca 20 i hcp og har før slått mye mer stabilt, kanske opp mot 70-80% gode balltreff og da følte jeg meg også mye mer sikker på det jeg holdt på med.

Men til det jeg egentlig lurte på. Noen som har hatt lignende problemer som kan anbefale en god "doktor" i nærheten av Oslo?

pro

over 17 år siden

pro

ross robertsson på Miklagard.

Knuttis

over 17 år siden

Knuttis

Han duden på ballerud. Husker ikke hva han het men meget bra.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hvorfor ikke ringe til aktuelle baner å spørre om vedkommede pros hcp (kompetanse) og pris?

(Er du singel dame/mann og proen også, hvorfor ikke be om billede ;-)

laser

over 17 år siden

laser

Hei

Jeg var på Haga idag og hadde en meget positiv opplevelse med
Paul Nilbrink. Jeg takker for 1 time med meget positive innspill som jeg kan arbeide med de neste dagene.

Han er ledig på mandager pga turneringer i Europa.

jjj

over 17 år siden

jjj

ser ut som jeg ikke trenger noe doktor allikevel. Jeg har slitt med dette hele denne sesongen. Har sikkert spilt rundt 15 runder og jeg har hatt en back 9 på 43 slag, ellers baaare tull.

Men!! så var jeg på rangen nå i dag og det løsnet fullstendig etter ca 30 min og noen justeringer! følelsen ble totalt annerledes, helt merkelig hvor raskt ting kan snu seg med noen små justeringer. det var så moro at jeg ble stående i 3 timer å slå.

Men takk for innspill, kommer sikkert til å behøve det senere, hehe. Har jo ikke engang testet om det sitter på bane.

Tom

over 17 år siden

Tom

Stå og slå i 3 timer??. Hørtes dyrt ut.. =;-))

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Ikke meningen her å ødelegge gleden din over å ha funnet måten på å treffe ball! :-)

Det er mange som på liv å død skal "finne ut av det selv" når ting ikke fungerer som det skal...

Utfordringen man da ofte møter er at man finner en måte å kompensere en feil med en annen og med riktig timing der og da så går ballen dit man ønsker..

Det som igjen ofte skjer er at når timingen ikke er helt lik er man tilbake og i tilegg lagt til seg enda en "feil"....

Om man slår bra eller dårlig er det alltid anbefalt med jevnlig besøk hos en pro. Rett og slett for en sjekk og justering om det trengs...

Slik at man er på "sporet" hele tiden... Finner man selv ut av ting er det som regel alltid kompensasjoner for en feil man gjør..

Blir som å gå til tannlegen et par ganger i året.... Ikke bare når man har jævla tannverk....

jjj

over 17 år siden

jjj

hehe, apropos tannverk, kjenner meg godt igjen i den siste delen av det siste du skrev:):)

men for å være litt seriøs igjen. ser helt klart poenget ditt og jeg ønsker egentlig å få kommet meg til en pro, siden jeg ikke har vært det på noen år. Ønsker bare å treffe "den rette". Jeg har vel vært hos 3 forskjellige proer (inkl gk-kurs og studenttrening.) og alle 3 har pekt på forskjellige ting, og hatt forskjellige meninger om hvordan en bør svinge. Tror jeg har fått litt angst for å treffe på "feil person" når jeg nå skal velge ut en.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Enten så kan man sitte på stolen å tenke at "uff, kanskje går det galt, jeg blir sittende jeg", eller så kan man gjøre noe fornuftig.

Henning på Grønmo har jeg god erfaring med, enkelt og forståelig.

Og den rette for a trenger ikke absolutt være den rette for b.

Nes medl

over 17 år siden

Nes medl

Ulf Krüger i Nes er min favoritt.

Gjennom jobben har jeg fått protimer både på Hauger, Haga, Miklagard og Drammen i tillegg til ett par av tidligere proer i Nes. Utvilsomt er Ulf den som formidler det enklest og ser hva som er mest effektivt for meg å forbedre.

Velkommen til oss.

fox_ball

over 17 år siden

fox_ball

Ross på Miklagard er dyr men, vel verd pengene. Har brukt han en del i år og sammenlignet med andre proer er han utvilsomt den som har klart å formidle på en flott måte.

Birdy

over 17 år siden

Birdy

Selvfølgelig skal man benytte sin hjemmeklubbs pro!

Men mange av klagerne her er vel hjemmeværende i langtvekk i stan????

Lotusen

over 17 år siden

Lotusen

Fredik Enge på Bærum om du får tid, den mannen må være den mest bookede proen på østlandet. Han gjør ting enkelt og kjører enkle steg for å rette på saker og ting

NN

over 17 år siden

NN

Plutselig..har jeg fått problemer med å slå til ballen! Fra Tee føler og vet jeg at jeg holder feil i skaftet på driveren før jeg slår veldig dårlig. For krampatig grep, ikke så "løst" som jeg gjorde som nybegynner. Jæv.... fustrerende da jeg forstår det er psyken som spiller meg et latterlig puss.
Prøver og prøver å se hvordan køllene ligger i hendene fra Tee eller fairway, i forhold til indikasjon på køllene, uten å klare å komme tilbake til "gamle jeg".
Antar at pro kan hjelpe meg, men etterhvert føler jeg at kjemien har sviktet, uten at det er noens feil. Etterhvert som problemet øker, øker fustrasjonen!
Noen som har klart å løse likt eller liknende problem på egen hånd?

Haga

over 17 år siden

Haga

Trening, trening og atter trening. Om du trener lenge nok der fokuset er på å treffe ballen og prøve å finne godfølelsen, så kommer det til slutt... Alle har sånn tankegang en gang i blandt. Helt normalt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her