Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mål

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

Jeg satt meg et mål i begynnelsen av sesongen som jeg klarte for 2 dager siden. Begynte med golf i fjor (har spilt i totalt 5 mnd) og avsluttet sesongen med 25.6 i hcp. Målet mitt i år var i komme meg under 20 og har nå 19.6. Har lest andre innlegg på forumet her og har ikke brukt pro bortsett fra den halvtimen på grøntkort kurset. Jeg vet hva jeg burde jobbe mer med og har jeg noen feil i svingen så ser jeg det på ballbanen. Har brukt golf.se og youtube samt andre videoer på nettet for hjelp. Hvilke realistiske mål burde jeg sette meg nå? 15 i hcp?

Hvilke mål har dere og hvordan ligger dere an i løypa?

d

over 17 år siden

d

Hørtes helt ut like ut som min progresjon det der. Spilte rundt 15 i hcp i 4 år, før jeg gikk til en pro igjen og fikk ett inputts på hvordan jeg skulle trene, ikke hva jeg gjorde galt... Gikk da ned til rundt 6 - 7. Har gått sakter men sikkert opp igjen etter det, pga alt for lite spilling.

Har fortsatt ikke gått en hel runde på under par, og har som mål å klare det.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Hvis du vet hva du evnt gjør galt og har lyst til å bruke en del tid på golfen kan du like gjerne sette deg som mål å komme ned i hcp 5 ila et par år.

Jeg bruker pro et par ganger i året, og har nytte og glede av det.

Stau pau!

hcp 18 - 15 - 10 de siste 3 åra.

snappy

over 17 år siden

snappy

Bruker du mye tid på golfen mener jeg du skal legge lista høyt.

Første sesong sa jeg.. Fikk Grønt kort i mai. Mitt må var da å bli singel hcp. Klarte det nesten. Hadde 11,1 da sesongen var ferdig.

Andre sesong. Skulle iallefall ha singel hcp iløpet av første mnd i sesongen. Dette gikk, og jeg satte nytt må. Jeg skulle under 5 i hcp. Ble skadet i ryggen fra mai-Juli. Startet å spille golf igjen i starten på August. Sesongen ble avsluttet på 5,9.

Tredje sesong: 5,9 - 4,2.... ingen mål

Fjerde: 4,2 - 4,4.... ingen mål

Femte: 4,4 - 3,9 .... ingen mål

Sjette: 3,9 - 4,1.... ingen mål

Syvende: 4,1 - 2,7... Dette var første gang etter skaden jeg satte meg skikkelige mål.

I år: 2,7 - 1.?? Har satt meg mål om resultatet mer en hcp. Ligger i dag på 2,1, men vil ha noe med 1 i år.

If it aint broke........

over 17 år siden

If it aint broke........

.....don't fix it!

Your on a roll man! trust yourself - feel the rythmn......

Under 10 - ellers er du pingle

stilig

over 17 år siden

stilig

Imponerende Snappy. Hvor gammel va du da du begynte? Fikk du fin lav ballbane med en liten draw på grøtkort kurset da eller? Sier ikke at du ikke har jobba for å komme så langt ned, men du må jo ha hatt et bra talent!

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Første sesong GK
Andre, det samme
Tredje også, som i år....Altså ingen mål og ukjent hcp :-)

Imponerende det også?

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

Well, merkelig med golf. Jeg gikk to runder etter jeg nådde mitt mål på under 20 i hcp. Tror ikke jeg hadde imponert noen med GK. Alt gikk rett vest. I dag gikk jeg på mitt nye hcp selv om jeg fikk 14 solstikk og svettet ørten liter.
Tror det er viktig å sette seg mål eller så spiller jeg bare på måfå. Har et mål å nå 15 før sesong slutt.

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg tok i min første golfkølle da jeg var 20 år.

Jeg kjøpte meg et Wilsom Prostaff 5 jern på Obs. Dette trente jeg med på den lokale fotball banen. Første uken slo jeg gode slag rett over banen. ca. 100m. Etter en uke slo jeg vel kanskje 130 m eller noe.

De første årene slo jeg med en ganske høy draw ja. Et par år etter slo jeg med en høy fade, kanskje for høy.

Er nå tilbake til drawen ettersom banene begynner å bli lange. Slår enda fade når jeg vil, men basis slaget er nok en høy draw.

Jeg hadde nok noe talent, men viktigst av alt var at jeg trente veldig mye (35 timer i uken). Jeg trente etter en filosofi jeg hadde lest et sted. For hver 3dje time opparbeider jeg meg 1 time på banen. DVS at om jeg ville spille 18 hull, ca.4 timer måtte jeg trene 12 timer. Jeg hadde mål, jeg skulle bli best i klubben. Første klubb mesterskap kom jeg på 5 plass. Året etter vant jeg, åert etter dette vant jeg med 16 slag. Skal sies at klubben jeg spilte for da ikke har/hadde veldig mange gode spillere.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Jeg er på ca. samme nivå(utifra hcp) på deg Bulldog,og begynte denne sesongen på 21,2. Nå er det 19,2. Har brukt community her på scangolf til å føre stats og sette diverse mål. Sesongens delmål var at jeg skulle ned til 18 til 15.juli,og i løpet av sesongen ned til 15. Så noelunde likt det du tenker.

Hadde planlagt å trene veldig målbevisst og sakte men sikkert spille meg nedover i hcp. Livssituasjon med familie/barn har bremset dette endel,kan være noe av grunn til den manglende framgangen.
Men jeg fører statistikk for spillet mitt,alle runder. Og blir veldig bevisst på hvor skoen trykker. Svingteknisk hadde jeg nok behøvd pro-timer for å komme videre nå med svingen min. Men har hatt følelsen av å virkelig ha det gode spillet på gang og har dermed utsatt pro. Men jeg er altfor ustabil i perioder. Som i går så jaget jeg birdies på halvparten av hullene,endte med 7 par og 3 bogies. Men resten var av mye dårligere kvalitet,og det som så ut som en runde godt ned på 80 tallet endte på 98. Men godfølelsen var der,muligens fordi jeg har spillt hver dag denne uka og funnet formen. Litt mer stabil så...

Imponerende lesning Snappy,både trening og resultater

Merethe +

over 17 år siden

Merethe +

Uten å prøve å provosere ;-) Mange av oss i den "eldre garde" bryr oss lite om HCP. Grunnen til at vi spiller golf kan være mangfoldig.

For vår del er grunnen morsom trim, ferdes i frisk luft, treffe nye mennesker/det sosiale, og avkoblingin/rekreasjon fra hverdagen, det viktigste. Disse grunnene tror jeg deles med brorparten av golfere over førti. ( Å gjøre noe sammen)

Mulig enkelte"eldre" skryter på seg en viss sosial status. Å være mer reflektert enn de som sparker en fotball fra a-å. (For ikke si spillerne, som ofte er som barn å regne?) kan være enkeltes motiv for å rusle rundt på en golf-bane.

Da jeg selv var yngre var mitt mål å alltid å slå alle andre. Ofte klarte jeg det også, men hvor var gleden og roen? Palleplassering?

Et stadig stress for å bli bedre enn andre, antar jeg ikke er kun av det gode. God følelse å stå på toppen av pallen, ja og forståelig, men hva de som mislykkes?

Ungdommelig kåtskap fører til at vi får noen enere. Takk til dem for det, hyggelig å følge med dere. For oss som bare er banefyll/er med å opprettholde driften av anlegget, er det morsomt å se at det spirer.

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

Hele poenget med Hcp for min del er å forbedre meg hele tiden. Når jeg spiller golf så spiller jeg mot meg selv. Har begynt å føre statistikk Gir, fairwaytreff osv for å se hva jeg må jobbe med.
Det er en del av den eldre garde i klubben min som ikke bryr seg så mye om hcp, å det er greit for min del. Jeg snakket med de fleste og flere av dem vil skrive seg opp sånn at de kan få flere tildelte slag. Da blir det lettere når de er med i klubb turneringer osv. Jeg deltar ikke i de turneringene da jeg er en ekstremt dårlig taper. Det er en av grunnene til at jeg er opptatt av mitt hcp, ikke for å spille i turneringer med gamle juksere men for å forbedre spillet mitt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her