Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark en fornøyelse

kjempefornøyd

over 17 år siden

kjempefornøyd

spilte Holtsmark i går for første gang og var mektig imponert.
Maken til layaut finnes ikke i Norge. Banen er meget bra vedlikeholdt med flotte greener og tees. Fairways er blitt kjempebra og jeg var meget overrasket i forbindelse med hva enklete har skrevet her. Å spille Holtsmark nå med halv greenfee hvis man spiller 2 sammen må være det desidert beste tilbudet i golf Norge nå. Løp å spill før tilbudet er ferdig.

MicroMidas

over 17 år siden

MicroMidas

Layout

HerrTommy

over 17 år siden

HerrTommy

Enig

Definitivt...
Holtsmark er en knallbra bane, faktisk så bra at det ikke plager meg å betale full greenfee heller der

super

over 17 år siden

super

spilte Holtsmark for førsye gang i forbimdelse med greenfee kampanje.
Jeg har nå spilt 12 forskjellige baneer på Østlandet og Holtsmark er i en klasse for seg. Gøy at Norge har fått en slik toppbane.

Golfåge

over 17 år siden

Golfåge

Har det skjedd noe magisk de siste 3 ukene på Holtsmark?

Lurer på hva "kjempefornøyd" har i handicap, og hva han krever av spilleoverflate.

kjempefornøyd

over 17 år siden

kjempefornøyd

jeg har 4,7 i hcp, vært med i lag NM 2 ganger og spilt golf i 15 år men det er vel ikke godt nok for å uttale seg her

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Gleder meg til å spille Holtsmark i morra!

putt

over 17 år siden

putt

har spilt Holtsmark i dag og er fremdeles i sjokk at en bane med så dårlig fairway i juni i dag fremstår som reneste Augusta (litt overdrevet)
Grattis til Holtsmark som igjen fremstår som en toppbane, jeg kommer garantert igjen.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Merkelig!

Jeg setter meg nettopp ned etter et besøk på en bane som også heter Holtsmark, men det eneste som var i god stand på den banen jeg spillte var teestedene. Mer langhåra nyklippet "fairway" skal du lete lenge etter. Og greenene var jo trist trege og langhåret de også ti ltross for at klippestripene så nye ut.

Designet på de fleste hullene er jo både bra og morsomme, så det er jo en gøy bane å spille - hadde den bare vært i god stand så hadde dette blitt knall!

putt

over 17 år siden

putt

kansje man skulle logge seg inn her før en flaske vin og ikke etter Bamse brakar !

trolly

over 17 år siden

trolly

spilte selv Holtsmark i dag og var meget fornøyd så her er du på bærtur bamse. Lurer egentlig hvorfor du er så negativ når banen fremstår blant de beste på østlandet. Du er vel ikke så god i golf tenker jeg

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Holtsmark i dag, morsom bane!

Trege greener, men ballen rulla dit du slo den, regntunge(?) fairwayer som ga lite rull og dermed laaaaange innspill.

Vi ble overfalt av knott, noe som ble litt plagsomt, og på greener var det veeeeldig mange ikke-reparerte nedslagsmerker.

Ga mersmak, men uten knott!

Bamse

over 17 år siden

Bamse

trolly,

Du har helt rett jeg er ikke så god i golf, men jeg trives veldig godt med golf likevel. Jeg har innsett hvor dårlig jeg er, og er derfor glad for å kunne drive med noe som alle ferdighetsnivåer kan finne glede ved.

Jeg synes ikke mine kommentarer var veldig negative. Jeg unnlot å klage på væte fairwayer og pluggede baller. Jeg unnlot å klage på bitende innsekter, at hull 13, 14 og 15 ikke har samme kvaliteter som de andre hullene og at det er kjedelig utsikt i skogen. Jeg klagde ikke på at spillerne forran ikke slapp meg i gjennom selv om jeg ventet på alle hull. Jeg prøvde kun å være litt mer ærlig på de punktene jeg synes bør kunne utbedres ved å justere innstillinger på noen maskiner som kjører over banen en gang eller to nå og da. Noen nebnte en bane fra USA lenger opp. Navnet på denne banen fortjener ikke å bli nevnt i denn tråden.

Banen fremstår langt i fra som en av de beste på østlandet kvalitetsmessig i mine øyne. Losby, Nes, Hauger, Tyrifjorden, Larvik og Miklagard er langt forran. Drøbak er bedre. Atlungstad er omtrent det samme. Aurskog er dårligere. Bærum er dårligere. Det er vel de banene jeg har spilt i Norge i år tror jeg. Ikke mange, mne Holtsmark er altså ikke toppen blant disse i mine øyne. Da snakker jeg om kvalitet på spilleflatene og ikke noe annet.

trolly

over 17 år siden

trolly

bamse
Du traff mitt poeng.
Du har desverre ikke peiling på hvordan en golbane skal se ut og klarer tydeligvis ikke å glede deg over baner som har god layaut og designet av gode intenasjonale arkitekter som på Miklagard, Holtsmark og Bjåvatn. Dette er typisk norsk og ikke værdsette dette men heller klager på myggen og andre uvesentlig ting. Dette skyldes sikkert at det fortsatt er 50% grøntkortspiller i Norge som synes det er topp å spille på middelmådige norske baner da de ikke vet bedre, jeg tipper du er en av dem og det er helt greit.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Jeg får vel sitere meg selv da:

"Designet på de fleste hullene er jo både bra og morsomme, så det er jo en gøy bane å spille - hadde den bare vært i god stand så hadde dette blitt knall!"

trolly/superkjempemegafornøyd eller hvem du nå er. Jeg synes dette er en positiv omtale av banens design jeg da, men det er åpenbart mulig å tolke det på andre måter. Du får lære meg litt om hvordan jeg skal glede meg over disse banene du nevner. Begynn gjerne med Miklagard siden jeg har spilt den i år.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Det var vel egentlig jeg som trakk inn knott?

At banen er en av de bedre på østlandet ift banekvalitet er fullstendig feil. Kun Asker av de rundtom 10 banene jeg har spilt rundt Oslo i år har vært værre.

Men layout er veldig bra, i mine øyne ikke et eneste "hvilehull", her er det golf overalt! Absolutt helt i toppen!

Men jeg er en hacker på hcp 9 så jeg vet vel egentlig intet om mine egne opplevelser på golfbanen.

bruno

over 17 år siden

bruno

Jeg var på Holstmark for første gang i forrige uke.
Synes banen hadde en veldig bra layout, noe av det beste jeg har sett her i landet. Litt utfordrende for førstereis at flere av hullene var svært ondulert, slik at det var vanskelig å beregne reell lengde inn til green men det blir jo enklere neste gang man spiller banen.
Det jeg reagerte negativt på var jordsmonnet, som jeg synes var mere leire enn jord på mange steder. Synes det er rart at ingen andre kommenterer det her, for dette var man skjønt enige om i flighten min?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Jeg spillte den forrige uke,og støtter Foooore ang kvaliteten,den er langtfra det beste jeg har spillt i år. Ingenting å si på layout og den er morsom å spille,men tror man blir fort blendet av den flotte layouten,spesielt greenene. Joda Bruno,jordsmonnet har vært nevnt svært mange ganger. Nå har fairways blitt bedre,tilogmed fått gress på hull 15 og 18. Men dreneringen er katastrofalt dårlig,det regnet ca.1mm før vi gikk ut i forrige uke,da plasket det rundt bena når vi gikk på fairway,etter at været hadde klarnet opp og blitt flott.

Spiller nok ikke der mer på en stund,tross det gode julitilbudet,når hjemmebanen er laaangt bedre for tiden når det gjelder kvalitet enn Holtsmark.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Jordsmonnet har blitt kommentert i tidligere tråder, og "kjempefornøyd" responderte på tidligere innlegg og ble positivt overasket.
"Alle" er enige om at det er en meget bra layout på Holtsmark - i større og mindre grad.
trolly: Mulig du har en lav handicap i golf, men du virker som en svært arrogant og lite hyggelig person med et foruroligende lavt saklighetsnivå.

bruno

over 17 år siden

bruno

Jeg hadde ingen preferanser på forhånd som "kjempefornøyd", så jeg tror det er mer edruelig å moderere hans/hennes utsagn om "kjempebra fairways" til "ok fairways" for en ikke forutinntatt spiller....

Bodil

over 17 år siden

Bodil

Vi var to som spilte Holtsmark forleden og betalte 200 kroner per pers. Det synes vi var en passe pris med tanke på at greenene var så trege at vi på lange putter valgte å chippe, på fairway tok vi ballplassering.

Da vi kom inn igjen så vi at de solgte greenfee-billetter til Miklagard for 350 kroner, så vi tok turen dit neste dag. Det var en fin gest av Holtsmark å tilby billig greenfee på en bedre bane med mye bedre forhold, når de selv ikke kunne levere varene.

putt

over 17 år siden

putt

og nok en gang er tråden ødlagt av noen drittunger. Synd at e samme klarer å ødlegge alle tråder med sitt fjortis piss.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

vel, er vel strengt tatt ikke noe å bry seg om at noen tøyser litt i en tråd.

det er ganske interessant at noen smått usaklige mener en bane har østlandets beste spilleflate, mens medlemmer og spillere som i hvertfall jeg anser som saklige debattanter kritiserer flaten konstruktivt og bra, uten å fokusere på dritt og personkarakteristikker.

Jeg fester nok mer lit til Bamse enn til Trolly, og vil prøve å få testet banen i sommer selv også, selv om jeg ikke klarer det innen fristen av sommertilbudet.

synd det er så mye kritikk av spilleflaten, men enda mer synd at det virker som om den er sann, siden banen i sannhet er helt fantastisk når det gjelder design og layout.

personlig så DIGGER jeg hull 1. innspillet her er det kuleste jeg vet om på noe hull 1 jeg har spilt i Norge.

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

Hvis Bamse spilte Holtsmark 21 eller 22 juli så er det vel ikke så rart om fairways var langhårete.

Enhver skjønner vel at man vil knuse ferske fairways hvis man kjører ut på den med klippemaskiner like etter et kraftig regnvær. Det bøttet jo ned på søndag og natt til mandag.

Det kan virke som om enkelte ikke klarer å skjønne sammenhengen mellom vær og muligheter/begrensninger for vedlikehold.

Og for ordens skyld; jeg er ikke medlem på Holtsmark.

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Må bare henge meg på hylekoret anngående spilleflaten på Holtsmark etter å ha spilt den idag. Nå er jeg ingen greenkeeper så det er mulig det er en praktsik årsak til at de ikke klipper kortere både på fairway og green. Tregt var det ihvertfall. Forøvrig var det ikke noe problem å få i seg nok proteiner i løpet av runden. Det sørget 1 milliard knott for.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Jeg må bare le litt når jeg leser noen av innleggene her. Jeg støtter meg på hva Bamse uttaler seg om. Og jeg kan forsikre dere om at Bamse virkelig har peiling å spilleoverflater. Dessuten spiller han til handicap 5-6 (som forøvrig står ved siden av nicket hans) - så å peke nese og si at han spiller dårli golf blir litt uintelligent :)

Jeg har Holtsmark som min favorittbane i Norge og har uttalt det flere ganger. Men dette er kun pga layout. Jeg er ikke spesielt langtslående, men er presis med innspill. Derfor elsker jeg layouten. Dog noe av hullene på back skiller seg ut som "Her fant vi ikke på noe bedre". Alle baner har mindre gode hull, men jeg synes Holtsmark har et meget bra nivå. Jeg har akkurat spilt 2 Jack Nicklausbaner på Fillipinene de siste dagene og jeg skulle ønske vi hadde samme type baner i Norge. Snufs. Får vel bare trøste meg med at jeg skal spille en av dem på nytt i morgen og kose meg med myke raske greener - og en spilleoverflate jeg aldri har sett maken til.

Men. Er bare nødt å si det. Når Miklagard har greenene på topp, så er det fortsatt de beste greenene jeg har putta på i verden :) Ok dere får lov å skyte meg for skrytet. Men jeg er forbaska stolt over å kunne spille på slike greener i Norge.

Når det kommer til spilleoverflaten på Holtsmark synes jeg den er noe trist å spille på, og da spesielt å de siste hullene. For mye hard leire, med forekomster av lange gressstrå kan man ikke kalle Augusta-fairwayer. Og hvis man sier så, ja da har man jammen ikke spilt Augusta. Eventuelt kunne briller vært neste investering.

Gleder meg til å spille Holtsmark igjen i August, og håper spilleoverflaten kommer seg.

Trolly: Jeg inviterer deg med meg og Bamse så kan vi krangle om kvaliteten på gresset :) Den som spiller best netto-slag vinner "slagsmålet". Regner med du stiller!

Erin

over 17 år siden

Erin

Så synd at ingen av dere ovenfor tydeligvis har prøvd baner som ligger nord for Oslo... Østlandet stopper ikke ved Sinsenkrysset. Prøv Trysil,så skjønner dere hvordan gresset på fairwayene egentlig skal se ut;o)

Nordaførr

over 17 år siden

Nordaførr

Tromsø
Narvik
Stiklestad
Mjøsen
Atlungstad
Sorknes
Elverum
Nes
Miklagard
Losby
Hauger
Hakadal

henrikf

over 17 år siden

henrikf

To baner har imponert meg med fantastiske forhold i år - Kragerø og Oppegård i tillegg til Meland. ( Larvik, Vestfold, Drøbak og Borre var fine, Arendal, Norsjø, Asker og Sola, slet litt.) At the end of the day er det kvaliteten på greenene som avgjør om du er på en golfbane eller ikke. Minst 50 prosent ligger her.
Jeg vil mye heller spille en dårlig bane med gode greener enn en "god" bane med dårlige greener.
Med det mener jeg at jeg kan tolerere mye lay-out tull om greenene er perfekte, mens det ikke betyr noe hvor god lay outen er om greenene lugger, mangler gress, er ujevne osv.
Hører at nye Bogstad er på vei inn og hvilken bane det kommer til å bli i følge informerte rapporter. Gleder meg allerede til neste år, håper de slipper til greenfee spillere.

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

Spilte Holtsmark i dag.
Trege greener, men alle hadde samme hastighet. Allikevel klarte jeg ikke stille om til korrekt hastighet.
Tok ballplassering en gang under runden på hull 15. Ballen lå på en litt hard leireflekk. Fairways er litt lodne, men akseptable.
Absolutt verdt 250 kr.

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Jeg måtte også teste Holtsmark i dag!

Noe av samme oppfatning her..... Der det var gerss på fairway hadde klipperen ikke vært og greenene var ikke bra... de er klippet ned til 3mm. ser ganske ok uk men ruller merkelig og tregt (uforklarlig greie..)... missa to korte (under en meter) birdie-putter som var midt i hele veien men smatt ut på de siste 10cm... irriterende...

tee-ene begynner og komme seg, og noen er faktisk veldig bra.

Men, disse fairwaywnw, disse fairwayene...

Når jeg spurt i shoppen omforholdene før runden fikk jeg beskjed om at "det kommer seg"

De hadde helt rett...

petter samuelsem

over 17 år siden

petter samuelsem

minner om at Holtsmark fikk 17 poeng i Peugeot guiden. Jeg regner med at dette ikke er tilfeldig. Kun en bane som er rangert høyere (miklagard)
For meg blir det helt patetisk å sammenligne Holtsmark med baner som oppegård, grønnmo. Holtsmark er i tippeligaen sammen med en håndfull andre baner som setter Norge på golfkartet på tross av noen ddårlige fairways. Alle de andre baner med unntak av 5~6 stk er Adekkoligaen i forhold.
Nå er det vel snart på tide at enkelte (de samme ) til det kjedsommelige slutter å hakke på Holtsmark. Jeg tror folk begynner å bli dritt lei at de samme 5 ~ 8 perrsoner bruker dette foraet som sitt intranett og skal liksom kunne alt om golf i Norge. pussig at vi ikke ser de samme diskusjonene på andre fora hvor man må oppgi sine navn. Det kaller jeg feigt og har vanskelig for å ta dem særliig alvorlig.

Svøm&Røm

over 17 år siden

Svøm&Røm

petter samuelsem, du er i følge golfbox akkurat like anonym som de du hakker på under ditt søte pseudonym. Du har faktisk enda mindre kredibilitet enn oss åpent anonyme når du i innlegget ditt under et "navn" later som om du er åpen med din identitet for å rakke ned på oss andre deltakere.

Hvor mange poeng Holtsmark har eller ikke har i en kåring betyr NADA når de til dags dato i år ikke har klart å fremvise antydninger til gode kortklipte spilleoverflater. Som mange i tråden sier så roses jo designet av nesten alle - så hva er problemet med at det blir påpekt fakta om at de MÅ GJØRE NOE MED SPILLEFLATENE SINE?

Når man beskriver eller sammenliker SPILLEFLATER og ikke design eller beliggenhet eller utsikt eller medlemsmasse så er det da fullstendig relevant å trekke inn hvilken som helst bane som likner, overgår eller er dårligere enn Holtsmark.

Om du petter samuelsem faktisk er en identitet så beklager jeg på det sterkeste at jeg kaller deg anonym, men da har du i så fall ikke betalt medlemsskap på en norsk golfklubb, og da har du vel ingen interesse av dette i det hele tatt. Enda mindre har du sansynligvis bakgrunn for å uttale deg.

Nils Nilsen

over 17 år siden

Nils Nilsen

Det var da voldsomt som "Svøm&Røm" følte seg truffet her da ;)
Nå har "petter samuelsem" faktisk noen vedig gode poeng, og "Svøm&Røm" tilhører med stor sansylighet den lille mafiaen med de mange nick, som mener at kun de har rett til å mene noe om golfbaner.

Svøm&Røm

over 17 år siden

Svøm&Røm

Svøm&Røm føler seg ikke truffet av noe annet enn sol og velbehag. Kan du Nils Nilsen forklare meg hvordan Hotsmark blir hakket på og hvorfor man ikke kan sammenlikne spilleoverflater uavhengig av navn og design på baner?

Gunder

over 17 år siden

Gunder

henrikf: Jeg er vel delvis enig med deg tenker jeg. Kjedelig å spille gode baner som har dårlige greener. Men å spille mikkemusbaner med dustelayout, og dritgode greener.. vel. Det har jeg for det første aldri gjort :) Og for det andre ingen drømmesituasjon. Så der er jeg uenig. Alle mikkebanene jeg har spilt har hatt kjaffsete greener.

petter samuelsen:
På dette forumet må man ikke bruke sitt ekte navn. Det er ingen regler om det heller, og derfor blir det mest vanlig med nicknames. Det får du bare akseptere. Du får i tillegg bare akseptere at det finnes brukere som skriver inn mange innlegg. At et forum har faste brukere er da et pluss? Skal liksom de som skriver inn 2 innlegg i året prioriteres framfor de som skriver 5000? Skjønner ikke hva du mener. Og hvilke andre forumer er det man må bruke sitt fullstendige navn? Ja jeg vet om Golferen.no, men det forumet er steindødt og har aldri appellert til meg. Jeg følger kun med på Scangolf og Golfsiden.com. Begge disse forumene åpner for anonyme nicknames.

Akkurat nå bruker jeg mitt ekte fornavn, men det er slett ikke alltid jeg gjør det :)

Hvem er det som hakker på Holtsmark? Når det kommer innlegg som sier at de er Augustaforhold på Holtsmark så får dere bare takle at det kommer innlegg som bekrefter at dette ikke er tilfellet.

Svøm&Røm:
Støtter deg her ja. Det er ikke snakk om å føle seg truffet. Det er bare så drita irriterende at debattene alltid går i retning "Ååå dere er så dumme dere som kommer med objektive meninger.. dere er dumme og teite og slemme og fæle også er noen av dere anonyme også blir alt så teit fordi jeg synes at utsikten er FIN jeg!"

putt

over 17 år siden

putt

gunder
Jeg ser faktisk på deg som en seriøs aktør på dette fora men desverre vil det nok dø ut så lenge " drittunger" kan opptre fritt her med alle sine usaklighter når det passer dem. Synd men det er et faktum at scangolf er et fora ingen tar eller kan ta seriøst.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Putt: Ja jeg synes også det er litt for trist på formene våre for tiden. For mye drittkasting. Men jeg ser samme tendens på nesten de fleste andre forumer for tiden. Før i tiden var det ikke sånn. Trenger bare gå tilbake noen få år.

Vi hadde et forum for 3d animatører og grafisk design tidligere som virkelig var bra. Anonyme nicknames, men vi alle delte arbeid med linker til sidene våre, så derfor ble det opprettholdt en viss standard. Problemet med å ha helt anonyme forumer er disse forumtrollene som herjer bare for å spre eder og galle.

Det beste vi kan gjøre er å bare overse tullingene som bare skaper bråk og heller svare de som har noe vettugt å si. Forhåpentligvis vil de føle seg ignorert og forlate, men jeg tror det alltid vil komme motangrep :)

Golfsiden.com synes jeg har blitt nitrist pga ettpar-tre karer som absolutt hele tiden skal provosere. I tillegg til mye sensur som gjør forumet til noe annet enn et vanlig forum. Jeg håper bare Scangolf har muligheten å få utviklet tjenesten mer i tråd med moderne forumer. Men slikt tar mye tid, og tid er penger.

La oss starte innsamlingsaksjon til Jarle :)

Arne K

over 17 år siden

Arne K

@Gunder. Jeg er helt enig med deg i at forumet her på Scangolf desverre ikke fungerer særlig bra for tiden, men tror det har et bra potensiale for å kunne bli det klart beste diskusjons og informasjonsforumet for golf i Norge. En av forutsettningene er da at du som moderator begynner å moderere, og at forumtrollene inklusive dine "kompiser" merker at det er moderator(er) her. Scangolf har jo også noe av det samme problemet som du nevner hos Golfsiden, med at noen få enkeltpersoner ødelegger utrolig mange tråder. Nå vet jeg at både du og Jarle har andre ting å gjøre enn å jage forumtroll her inne, men desverre lider forumet slik det er nå.

Mark

over 17 år siden

Mark

Jeg ville lese om Holtsmark for jeg skal spiulle der til uken og så snakkes det om forumtroll?

Til "putt"

over 17 år siden

Til "putt"

Du skriver at det er et faktum at ingen tar debattforumet på Scangolf seriøst.
Her finnes en del eksempler på at kritikk på dette debattforumet har gått hjem hos dem som blir "kjeftet på" og at det har medført forandringer.
Scangolf er golfspillernes beste talerør i Norge. Basta.
Golfsiden kunne også ha vært det hadde ikke særingen Ramnefjell grepet så mye inn i trådene.

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

For å gå tilbake til det tråden gjelder.
Vi 3 som spilte sammen i går opplevde noe av det samme som KB på noen putter. Puttene var i linja helt til de siste cm da de gikk ut. Men dette kom av at det var så tregt at man måtte sette mye fart på ballen,
For de som er vante med raske greener blir dette veldig feil.
Jeg er ikke vant til superraske greener, men etter å ha spilt hjemmebanen i dag forstår jeg hvor trege Holtsmarks greener er.

En annen ting var chipper. Jeg slo dem kort inntil jeg skjønte at jeg måtte la ballen fly mye lenger. Kombinasjon av veldig myke greener og litt for langt gress gjorde at det ble tverrstopp ved landing. Det ble mer pitch fra greenside enn chip.

Kanskje Holtsmark vil få mer fart på greenene hvis de valser dem litt hardere. Nedslagsmerker som er 1 1/5cm dype etter innspill fra 100 m er ikke vanlig kost etter 6-7 veldig varme dager.

d

over 17 år siden

d

Spilte Holtsmark i går, og det var helt ok. Utrolig trege og kjafsete greener. Ballplassering på fairway var helt greit åp en del av fairwayene, ettersom de var dårlige. Noe fairwayer er gulle god.

Det er en morsom bane med mange morsomme hull med store greene, og mange bunkere i spill.

MEN: Det var komplett umulig å spille fornuftig golf der. Det er SYKT mye knott der, og de angriper konstand. Når man har problemer med å se putteren pga horder med knott, er det noe galt. Jeg setter ikke mine kløende ben der, før jeg hører om at noen har vært der uten å blitt oppspist:P

Scrambler

over 17 år siden

Scrambler

Gå på apoteket og kjøp en gul myggstift som heter Autan.
Da jeg gikk ut av bilen på Holtsmark så var det svart rundt leggene med knott.

Etter å ha smurt på myggstiften var de borte.

Knott

over 17 år siden

Knott

Knott kommer vel stort sett over alt når forholdene er riktige for det. Er du uheldig så kommer du midt oppi det og blir overfalt. Det blir som banen du spiller første gang og regnet høljer ned og spilet dårlig så får du en dårlig opplevelse av banen. Er vel litt spesiellt å bedømme banen på det grunnlaget vel.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Spillte en runde på Holtsmark igjen i går, og etter en uke med tidenes varmeste vær hadde banen tørket skikkelig opp slik at ballen ikke plugget på fairway i hvert fall (på greenen på hull 5 gjorde den derimot det). Noe hardt blir det i stedet da leiregrunnen blir til keramikk.

Banen så mer velstelt ut denne gangen. Fairwayene var litt lavere enn sist uke, og med ballplassering fungerte det helt fint. Greenene så ut til å være jevnere klippet, men de var fortsatt generelt overraskende trege. Noen av greenene var i midlertid raskere (men ikke raske) enn de andre, noe som gjorde det ekstra vanskelig å putte.

I går var selskapet på runden det største irritasjonsmomentet - de små med vinger altså.

Elise

over 17 år siden

Elise

Spilte Holtsmark for et par dager siden. Kjempeflott bane, og best av alt så var bemanningen i shopen utrolig flott.

Kjenner Douglas fra Kjekstad, og de to andre gutta i shopen var veldig hyggelige. Om noen kan komme med navnene deres ville jeg og min jentegjeng blitt fornøyd. (I hvert fall han med brunt hår)

Lykke til holtsmark !

Kommer tilbake.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Mathias og Per Gullberg (sistnevnte har mørkt hår)...

hehe

slicemaster

over 17 år siden

slicemaster

Spilte Holtsmark igjen her om dagen. Syns det er en flott bane som sliter litt med kvaliteten på overflaten enkelte steder. Og det virker desverre som folk er sløvere med å reparere nedslagsmerker her enn andre steder? Ufattelig mye knott - jeg foreslår DDT-spraying av hele Sylling-traktene. Så får vi heller spise salat fra Sverige noen uker.

Men banen har jo en flott layout. Masse morsom golf og flott utsikt. Et par kjedelige hull nede i skogen er det jo, men alt i alt er det en spennende bane.

Holtsmark har til og med leid inn en rev som rasket over fairwayen da jeg skulle slå ut på hull 10 i solnedgangen her om dagen. Flott opplevelse og artig med litt selskap der jeg gikk mutters alene.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her