Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode unskyldninger og argumenter

Stoon

over 17 år siden

Stoon

Jeg har i den senere tid oppdaget at min bedre halvdel gjennomskuer mine oppgitte årsaker for å få spille golf. Bla. er nå følgende årsaker oppbrukt: 1: En kamerat ville gjerne ha meg med på golfbanen. 2: Golf gjør meg bedre fysisk skolert til å tilfredsstille deg. 3: Kanskje jeg blir så god at jeg kan tjene mye penger på golfen (denne gjennomskues imidlertid enkelt da jeg er 43 år og har 28 i hcp). 4: Jeg har kjøpt en ny kølle jeg må prøve. 5: Humøret mitt blir bedre etter en runde golf (dette stemmer heller ikke da jeg ofte er småsur og irritabel etter en frustrerende golfrunde).
Bottom line: Kan forumets eminente tenkere gi meg noen nye og slående argumenter for å få spille golf? Argumentene må være så gode at den bedre halvdel med opplagt forståelse skjønner at golfrunden går foran kone, barn, hus, hage og "venner". På forhånd takk :-)

JanB

over 17 år siden

JanB

Det enkleste og som vil vare, er å få kona med på turen, få prøve litt, få mye skryt slik at hun begynner å spille selv. Lei en pen pro og si "det der lærte du fort, skal du ikke ha en time til?"
Trenger du mer så bare si ifra.

Si det som det er

over 17 år siden

Si det som det er

Golfen er viktigere enn kona. Vil hun ha deg får hun ta deg med all den golfen du vil spille.

Truls

over 17 år siden

Truls

Pass på å fete deg opp i forkant av sesongen. Kona di mener du bør trimme mer og holde deg i form. Det er da du "tilfeldigvis" forteller om de du kjenner som gikk ned 10-15 kilo under fjorårets sesong. Og det var kun etter å ha spilt 3 runder golf pr. uke. De samme som gikk ned i vekt fikk også et enormt overskudd etter all trimmen. Dette medførte at huset ble beiset og hagen ble stelt ofte. De fikk også en bedre mental helse og et bedre forhold til kone og barn.

Muig dette argumentet holder i kun en sesong, men så har du nesten et helt år til å finne på neste argument... :-)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Den var midt i blinken Truls! Ikke helt dum den med den kjekke proen heller, men pass på ;-)

AG3

over 17 år siden

AG3

Gjør som jeg, kjøp deg ei bikkje. Denne må jo som kjent ha mosjon, mye mosjon, ihvertfall 4 - 5 timer tur hver kveld! Sanntheten blir mellom oss, og at den må klare seg med 5 min før og etter runden!

AG3

over 17 år siden

AG3

Bonusen blir jo her om du klarer å få stimulert dette flåttbefengte dyret til å fatte interesse for golfballer, slik at du går av banen med pluss i lommen!

The final solution

over 17 år siden

The final solution

Slutt å spille golf. Damer liker ikke deigfeite golfspillere som synest golf er macho. Finn på noe bedre. Golf er for pingler. Begynn heller med en eller annne sport.

Innmari Serriøs

over 17 år siden

Innmari Serriøs

oi... den satt.... lurer på hva slags machokarer som sitter og overvåker et golfforum uten interesse for golf, for å så litt idiotiske innspill om golfere når anledningen byr seg....
tipper de har superdraget på de damene som ikke liker deigfeite golfspillere....;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her