Bernt
Jeg dro dit ifjor på 2 dagers varsel, hadde ikke bosted (Carnousti), kun flybillett og leiebil.
Vi parkerte helt nede ved stranden, gav en vakt en putter og sto der hele uken.
Inngangsbilletter fåes on sight, ingen problemer, får også kjøpt svartebørs, ukesbilletter utenfor. Jo senere i uken, jo billigere.
Alle tror at slike arrangementer er vanskelig ditt og vanskelig datt, men dersom du velger være mindretallet og ikke tenke slik, ja da løser alt seg og det kan bli en flott opplevelse. Vi gikk på biblioteket som hadde liste over vertshus de ringte rundt for å finne overnatting, og vi fant et koselig vertshus 5 km fra banen, rett ved sjøen.
Min første opplevelse (som tilskuer) på The Open var at jeg gikk rundt på området, og stilte meg inntil et gjerde av tynn hyssing ved noen busker og tett kratt. Og den som var rett ved siden av var Luke Donald som rotet ved føttene mine for å finne ballen sin. så man kommer svært nær innpå spillerne på The Open.
En annen opplevelse var Furyk, som slo ballen ut til et slikt gjerde med vaier jeg sto inntil, og ballen lå med busk som delvis hindring for hans baksving. Furyk lente seg soleklart på vaieren slik at han kom fri av busken i baksving, men ble ikke straffet for det. Han gjorde faktisk akkurat det samme dagen etter. Merkelig, først spørre dommeren om alt er greit, men da rørte han ikke på vaieren (eller lente seg litt mot den), men straks han skulle slå så lente han seg på. De har vel så respekt for disse at de ikke tør gi dem straff. Det der var soleklart brudd på reglene!
Det er spesielt å være på The open! ANBEFALES på det sterkeste.
Anbefaler folk å dra dit, selv om maten suger, og været sjelden er bra hehe