Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

The Open - å være tilskuer??

Circa 62

over 17 år siden

Circa 62

Satt og vurderte å ta en hoppe på tur over Nordsjøen for å se The Open live og fant ut at det er billetter å få på ticketmaster. Men så begynte jeg å lure på hva jeg egentlig kommer å få se. Blir det å gå sammen med en haug av mennesker å prøve å kjempe seg til en plass for å få et glimt av gutta på tee, fairway eller på green, eller er det mulig å få sett masse golf? Er det lett og holde seg oppdatert på leaderboard etc.?

Eller er det rett og slett best å benke seg foran tv'n hjemme å få med seg det meste av det som skjer??

Noen som har erfaring?

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Jeg dro dit ifjor på 2 dagers varsel, hadde ikke bosted (Carnousti), kun flybillett og leiebil.

Vi parkerte helt nede ved stranden, gav en vakt en putter og sto der hele uken.

Inngangsbilletter fåes on sight, ingen problemer, får også kjøpt svartebørs, ukesbilletter utenfor. Jo senere i uken, jo billigere.

Alle tror at slike arrangementer er vanskelig ditt og vanskelig datt, men dersom du velger være mindretallet og ikke tenke slik, ja da løser alt seg og det kan bli en flott opplevelse. Vi gikk på biblioteket som hadde liste over vertshus de ringte rundt for å finne overnatting, og vi fant et koselig vertshus 5 km fra banen, rett ved sjøen.

Min første opplevelse (som tilskuer) på The Open var at jeg gikk rundt på området, og stilte meg inntil et gjerde av tynn hyssing ved noen busker og tett kratt. Og den som var rett ved siden av var Luke Donald som rotet ved føttene mine for å finne ballen sin. så man kommer svært nær innpå spillerne på The Open.

En annen opplevelse var Furyk, som slo ballen ut til et slikt gjerde med vaier jeg sto inntil, og ballen lå med busk som delvis hindring for hans baksving. Furyk lente seg soleklart på vaieren slik at han kom fri av busken i baksving, men ble ikke straffet for det. Han gjorde faktisk akkurat det samme dagen etter. Merkelig, først spørre dommeren om alt er greit, men da rørte han ikke på vaieren (eller lente seg litt mot den), men straks han skulle slå så lente han seg på. De har vel så respekt for disse at de ikke tør gi dem straff. Det der var soleklart brudd på reglene!

Det er spesielt å være på The open! ANBEFALES på det sterkeste.

Anbefaler folk å dra dit, selv om maten suger, og været sjelden er bra hehe

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Bør kanskje spesifisere at det var OB langs vaieren/gjerdet og den var en ikke flyttbar hindring! Ballen var innenfor banen, men for å komme til et greit slag måtte Furyk presse vaieren bakover.

Tror ikke det er lov, siden han forsikret seg med dommeren før han utførte slaget, men som sagt rørte han ikke vaieren da.....

Henke

over 17 år siden

Henke

Vi dro også tre kompiser til Carnoustie i fjor - en stor opplevelse! Det var vår første "live" turnering, så vi måtte gjette oss til hva som var lurt. Vi endte opp med å stå mesteparten søndagen mellom en dobbelgreen og en tee, og fikk med oss "alle" de beste i verden, før vi gikk mellom strategiske steder på banen for å se utvalgte spillere. Til slutt sto vi på bakeste teebox på 18 ( de brukte nest bakerste, men slapp av, 18 på Carnoustie er lang nok allikevel) og så avslutningen. Man kommer tett på, selv i The Open, som vel er det strengeste av det strenge. Vi kunne rappet driveren til Harrington i baksvingen hans, og mange av spillerne prater med publikum og lager litt ekstra show, når deres vinnersjanser er forspilte.

Jeg anbefaler å ta turen. Om ikke annet, så for å se ekte golffeber i byen og på banen.

max

over 17 år siden

max

Har vært og sett the open mange ganger og anbefaler tribune bak rangen.Å sto bak verdens elite er noe jeg glemmer aldri.Payne Stewart husker jeg mest pga av rytme og ball striking.Nick Price husker jeg godt også.Han ankom rangen shanket wedgen 4 av 6 slag,kastet den på bakken og gikk( og spilt 67 litt senere).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her