Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatour på Nes

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Legger merke til at Nes flesker til med 900 kroner OG cut på sin Amatour om fjorten dager. Det skal sies at de har et gratis-innspillsvindu noen timer på fredag, men utover det er det ordinær greenfee på innspill.

Forundrer meg at de velger å følge forbundets anbefaling på pris, men ikke på å ikke gjennomføre cut... Tipper det kan bli et glissent startfelt der også.

Monnee

over 17 år siden

Monnee

Er det mulig?

Er herved meldt av, hvis jeg da ikke får en telefon derifra som sier at 10000,- av det de får inn i påmeldingsavgift går til å tilbakebetale det de skylder meg!

Retur

over 17 år siden

Retur

Så irriterende dette er! Jeg har ikke mulighet til å ha noen innspillsrunde. Misser jeg cutten har jeg betalt kr. 900,- for en runde, opp før hanen galer og sikkert en del kroner i kafeen også. Jeg blir hjemme.

cockney

over 17 år siden

cockney

Dette er helt latterlig, en GOD del av startfeltet vil ende opp med å betale 900 kroner for en runde.

Tar affære...

over 17 år siden

Tar affære...

Har sendt mail til Nes og meldt min misnøye med startavgiften.
Oppfordrer alle andre som mener 900 kr er for mye til å gjøre det samme.

admin@nesgolfklubb.no

hacker..

over 17 år siden

hacker..

noen som kan tippe noen favoritter??:=)

enig.

over 17 år siden

enig.

enig Jan, enig!:=)

:(

over 17 år siden

hadde tenkt til å melde meg på, men ikke for 900

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Jeg ser allerede for meg kritikken over flaggplasseringene som kommer i etterkant.....

HAHA

over 17 år siden

HAHA

(Flashback) P4 2005

Trebor

over 17 år siden

Trebor

Merkelig at de kjører 900, - OG Cut. Mail er sendt dem... Noen som får svar?

007

over 17 år siden

007

Det er blitt politisk korrekt å reagere på priser i norsk golf.

Det måtte komme..

007

over 17 år siden

007

kr. 900 for et opphold på 4 timer på et jorde i Oppland.

Nes blåser langt i rekrutteringen og/eller så hater de å arrangere turneringer.

Tar affære....

over 17 år siden

Tar affære....

Har ikke fått svar enda.
Men håper mange sender mail.

PS: Nes ligger i Akershus

Soze

over 17 år siden

Soze

Nes ønsker ikke at Amatour tar opp spilletid som medlemmene ellers ville brukt. Minner meg om strategien til en annen bane i samme distrikt som priser greenfee meget høyt for at medlemmene skal ha tilgang til banen.
Forskjellen er at Miklagard har mange spillere som spiller på amatour og støtter opp - gir bort gratis baller og pegger, Nes har skjønt at spillerne på amatour har større sjans til å løpe 100 meter i Bejing enn å spille profesjonell golf.

007

over 17 år siden

007

"
Nes har skjønt at spillerne på amatour har større sjans til å løpe 100 meter i Bejing enn å spille profesjonell golf.
"

Nes driter langt i rekrutteringen, sagt korrekt over.
Usjarmerende profittjag..

Retur

over 17 år siden

Retur

Så hvorfor er de villige til å arrangere turneringer i det hele tatt?

Skjønte forresten ikke argumentet med Amatour og profesjonell golf. Amatour er ikke en turneringer for de som vil bli profesjonelle, men en helt vanlig norsk golfkonkurranse for amatører som liker å konkurrere.

007

over 17 år siden

007

Kommer det ikke et innlegg her om at cut droppes så er Nes ute å kjøre igjen.

Omdømmetap er alvorlig.
Spør LSK!

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Det er fullstendig uaktuelt å stille på Nes hvis man må betale 900 spenn for å misse cuten. Ikke at jeg hadde tenkt til det da, men hadde jeg spilt ræva golf og måtte betale 900 kunne jeg endt opp med å bli suisidal.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Klubbene står helt fritt til selv å velge og arrangere Amatour. Nes ønsker tilsynelatende å arrangere turneringen, men de vil bare ikke ha spillere fra andre klubber. Kan jo være en smart måte å få inn egne spillere på P4-tour i såfall.

over 17 år siden

det hadde vel gått opp i opp med mindre kontigent, flere påmeldte da??

Cut ved 58

over 17 år siden

Cut ved 58

Er det mange her inne som ikke har større forhåpninger enn å bli dårligere enn 58 av 39 påmeldte?

;)

over 17 år siden

;)

Neida. Det skulle vel gå. MEN, påmelding går ut først om 1 uke, så det KAN vel hende at noe fler melder seg på før den tid? Eller?
Vi får kanskje håpe at det ikke gjør det, slik at det straffer seg litt å være overgrådig.

snappy

over 17 år siden

snappy

Er det mulig å ikke klare en cut på Amatour...

Fattig

over 17 år siden

Fattig

Eller kanskje de håper at det melder seg av så mange at de kan avlyse hele turneringen. (Hvis de ikke ønsker å ha turnering)
Jeg har ikke råd til å spille AMA Tour, så det hadde vært fint om det hadde blitt slutt på disse turneringene snart.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

så, siden du ikke har råd, så er det fint om ingen andre får spille heller?

den skjønte jeg ikke...

Rolf Åge___

over 17 år siden

Rolf Åge___

snappy: arrogante frosk

Truls

over 17 år siden

Truls

Yngve; han mente at han ønsker det blir slutt på disse turneringene slik at han slipper å tenke mer på det faktum at han ikke har råd til å delta på de. Ble ting klarere for deg nå? :)

Trebor

over 17 år siden

Trebor

Jeg fikk svar fra Nes. De baserer seg kort sagt på at det uansett er nok folk som er villig til å betale 900 kroner for å få spille, så da kan vi nok forvente at de skrur opp prisen enda mer neste år.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg skjønte poenget, trulsepuls, men jeg skjønner ikke motivasjonen for å ønske at ingen andre får mulighet heller...

velvel... vi er alle ulike....

cockney

over 17 år siden

cockney

Selvsagt er det nok folk som er villig til å betale 900 kroner - men dette vil videre føre til et svakere startfelt i det de med høy betalingsvillighet stjeler plasser til de med lavere hcp; men som ikke deltar pga kostnaden.

Trebor

over 17 år siden

Trebor

Men det spiller ingen rolle for Nes... Og for å være helt ærlig, hvorfor skulle det det? De tjener kanskje 50-60 tusen kroner på en helg som dette, og da tror jeg det spiller mindre rolle for dem om hvem som deltar. Egentlig forståelig. Men jeg syns det er smålig med cuten....

Truls

over 17 år siden

Truls

Så Amatour har etterhvert blitt et turneringstilbud for klubbene og ikke for golfspillerne. Go NGF!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

På Drøbak var det med cirka 20 hjemmespillere av 120 deltakere, så den teorien slår feil.

AMAtour er for de som har lyst til å spille AMAtour.

Ny info ang cut

over 17 år siden

Ny info ang cut

Ser på hjemmesiden til Nes at det, pga at det skal beregnes OoM helt til plass 72, ikke skal være cut allikevel.

Elgen

over 17 år siden

Elgen

Jeg hadde planer om å delta på Amatour i egen klubb, men når de tar 600 kr for medlemmer og 900 for ikke-medlemmer så blir det nok med ikke noen deltakelse for mitt vedkommende.

Synd at NGF har tullet det hele til som de har gjort. Hvorfor skal alt reguleres fra sentralt hold.
Honnør til Miklagard og Tyrifjord som ikke tar makspriser.

hmmm

over 17 år siden

hmmm

På Nes har du muligheten til fritt innspill, det vil si 3 runder for 900 kroner. PÅ Miklagard måtte du betale 650 kroner pluss 350 i innspill. Hadde Nes hatt like dårlige forhold som det har vært på mikla i år tviler jeg på at de kunne tatt 900 kr. For alle dere som ikke vil betale 900 på Nes. Dere går glipp av å spille golf på en av de beste spilleflatene i Norge. Synd for dere!

Gjør som oss

over 17 år siden

Gjør som oss

Vi er et titalls spillere som kommer til å melde oss av 5 min før påmeldingsfristen går ut i ren misnøye over prisen. Håper de justerer på griskheten sin til neste år. Uansett hvor god spilleflaten er så er ikke en turnering verdt 900 kr. I Sverige koster tilsvarende 36-hulls turnering bare 300kr. Derfor er det litt flere turneringsspillere i Sverige. Det var utrolig inkompetent av NGF å gå ut med pris på 900kr. For noen idioter vi har til å styre golf i Norge.

I

over 17 år siden

I

Godt initiativ! Håper flere støtter opp om det...

c

over 17 år siden

c

Du kan jo like godt si hvem du er så får det en virkning. Nå er du bare feig. Skal du opponere mot det bestående så gjør det skikkelig.

Regner med at dere blir fakturert for ikke å stille og ta andres plass ved å gjør sånt tull. Uansett bør dere svartelistes.

Som han sier over her - når Mikla er så dårlig som den var under urneringen så er det naturlig å redusere prisen. Det skulle ha blitt ramaskrik ellers.

eller

over 17 år siden

eller

du kunne jo si hvem du er "c". Er du fra styret i arrangørklubben? Det hadde vært større virkning om DU hadde sagt hvem du er.
Støtter boikott av en startkontingent på 900,- der en også har cut.

xx

over 17 år siden

xx

c, du prater som vanlig bare piss.
Hvorfor skal man faktureres og svartelistes, hvis man melder seg av en turnering FØR fristen går ut?
Og hvor fikk du det fra at prisen på Mikla var redusert pga dårlige forhold?

xx

over 17 år siden

xx

Nå har cutten blitt fjernet på Nes, bare så det er sagt da.Men jeg synes fortsatt 900,- er alt for mye.

Elg

over 17 år siden

Elg

Jeg syntes det er et bra tiltak! Hvis missnøyen er så stor må man vise det på skikkelig måte slik at de som har ansvaret for disse arrangementene skjønner at det er alvor. Det må en eller annen kampanje til. Nytter ikke at en og annen ringer eller skriver til klubben eller NGF at det er for dyrt.

c

over 17 år siden

c

Nå må du våkne? Klokken 0955 bør man vel være såpass våken at man leser hva folk har skrevet? (For å hjelpe deg litt; De skal melde seg av FØR fristen går ut....)

c

over 17 år siden

c

Er veldig våken - fortsatt og absolutt ikke fra hverken styre eller arransjørklubb..

Synes fremdeles at når det oppfordres til boykott og andre tiltak så er det en kjempefordel å stå frem med sin misnøye. Det ville ha en helt annen slagkraft og gi arransjørene en vekker. Å oppfordre anonymt på ett internettforum blir bare patetisk og feigt og arransjørene ler litt av dere. Antakeligvis skal dere i bryllup eller noe annet og benytter anledningen til å lage litt røre siden dere ikke skal stille likevel.

Å avbestille like før går ut over alle de som arbeider med dette og andre som stiller på turneringen så da fortjener dere å bli svartelistet og fakturert. En avbestilling skal ha en grunn og for høy pris er ikke noen grunnsiden dere visste prisen lenge før dere meldte dere på.

Pris Miklagard. For å si det sånn. Når Mikla senker prisen så har det en årsak. De er desisert prisledende på alt de har foretatt seg og foretar seg uansett hva du sammenligner med. Da har en nedsatt pris på en turnering en grunn. Enten er det for å irritere NGF o andre, noe jeg tror de er for gode til, eller så er det en annen årsak. Når til og med medlemmene innrømmer at forholdene er dårlige så er det nærliggende å se en samenheng.

I***T

over 17 år siden

I***T

c, gå og legg deg igjen du.
Avbestilling før tidsfrist gjør man som man vil med. Få det inn i hodet ditt.
Mikla senket ikke prisen. Den var aldri satt på 900,- uansett.
Ang medlemmer som sier at forholdene er dårlige, så tror jeg det er sett utifra hvordan det pleier å være, og ikke hva som er normalt hos andre klubber.
Godnatt.

PS; ArranGØr....

c

over 17 år siden

c

Kjempeargumentasjon I***T. Du er neppe aktuell som spiller uansett..
Regner med at de som holder turneringen er ganske klar over hvilke grunner som er akseptable for å melde seg av en turnering. Dersom du melder deg på bare på f*** blir du svartelistet ganske så snart.

Ang Miklagard så stemmer det kanskje at forholdene denne gang var likt det andre klubber tilbyr til vanlig men det sier ikke at de mener de kan ta full greenfee når forholdene er dårlige på M. Da hadde de fått skikkelig på pukkelen. Det har noe med hva man forventer å få.

R*****L

over 17 år siden

R*****L

Mulig jeg ikke er aktuell som spiller, MEN, jeg vet at jeg kan melde meg på og av, så lenge det er satt en tidsfrist for når man kan melde seg på, og av.
Les invitasjonen, så kanskje du skjønner det selv også.
Det finnes forskjellige måter å markere sin misnøye på, og jeg synes det er helt greit at noen gjør det på den måten. Fullt lovlig.

c

over 17 år siden

c

Du synes det er greit å gjøre det på den måten og det er tydeligvis ikke lov å argumentere mot dette tullet.

S*GM*G

over 17 år siden

S*GM*G

Hm, du har rett i at jeg synes det er greit å gjøre det på den måten ja...men jeg kan ikke se at jeg har nektet deg å argumentere i mot? Jeg forbeholder meg jo selvfølgelig retten til å argumentere i mot deg igjen.
Jeg kommer med bevis og korrekt info, mens du bare påstår, utifra hva DU synes skulle vært riktig. Det blir litt feil...

Mjøsen

over 17 år siden

Mjøsen

Ser at Mjøsen også holder retningslinjene til NGF når det gjelder pris. Bra det er flere som tør, slik at AMAtour ikke blir en billiggreenfeeturnering.

Dyrt???

over 17 år siden

Dyrt???

3 runder for kr 900 inkl. startkont. er vel ikke så ille?
Ser at noen arrangører har tatt kr 900 + innspillgreenfee. Ett sted kostet det kr 1050 i sommer. Ngf. skal vel ha kr 140.
Dessverre er det ikke butikk å være turneringsarrangør. Mye arbeid og kanskje klapp på skuldra. La oss være glade for at klubbene påtar seg denne jobben og ikke kjefte på klubbene.

Enig at vi lever i ett høykostland og enkelte ting er dyre og mange tjener mye. Dessverre er vi inne i en vond spiral.

d

over 17 år siden

d

c: Man bør selvsagt bli straffet hvis man bryter en regel. Men det som snakkes om her, bryter verken regler eller noen annet. Det går heller ikke ut over noen spillere, slik du hevder. Kan det være så vanskelig å se at du tar feil?

Ang Miklagard: Så vidt jeg husker kostet det ikke 900 kroner i fjor heller på Amatour, og da v ar det perfekte forhold under Amatour.

btw: Slik det er blitt nå, er ikke 900 kroner for innspill og to turneringsrunder(siden de kuttet sin opprinnelige plan med cut). Godt å se at Nes tar til vett!

Økonom

over 17 år siden

Økonom

3 runder golf for 900 kroner er billig uansett! Slutt å syt eller begynn med ludo.

c

over 17 år siden

c

For all del - sett i gang deres hemmelige protest. Det er jo det beste at ingen vet om at dere protesterer,da er det jo ingen som vet at dere sitter hjemme på rommet deres og sutrer og sparer penger.

Tror du tar litt feil dersom du tror at det å trekke seg ikke spiller noen rolle. Det finnes regler for hva som er lov og ikke, det har du rett i. Det snakkes ikevel litt om hvem som kan oppføre seg og ikke og som klubb gjør man ikke så mye for dem som markerer seg negativt rundt om på turneringer etc....

hahaha

over 17 år siden

hahaha

Antall påmeldte sier det meste.
Hvordan kan svenskene arrangere billige turneringer og ikke vi ?
Men egentlig gir jeg faen. Golf er butikk, ikke sport. Dermed før økonomen siste ord, og spillerne blir borte.
Hurra, så flinke dere er !!!!!!!!

d

over 17 år siden

d

Ser ut som den endringen deres, gjorde at mange har meldt seg på. 87 stykker nå.

lefty

over 17 år siden

lefty

hvem tror dere vinner da?

Ogk

over 17 år siden

Ogk

Stian Lund eller Rune Kristiansen.

c

over 17 år siden

c

87 stykker - hva med boykotten - vil den få noen virkning eller gir dere bare plassen til de med øyere hc enn dere? bare undres litt..

Kremt

over 17 år siden

Kremt

Boikott.

boykott

over 17 år siden

boykott

"c" klart at mange har meldt seg på for igjen å boikotte.

Kjakan

over 17 år siden

Kjakan

900 kroner for tre runder, de stiller opp med apparat rundt det og preparerer banen så den skal være optimal til turneringen. Er det så ille pris da? Er det en menneskerett å få arrangert turnering for seg? Jo mer de kan ta, jo oftere blir det arrangert sånne turneringer.

Apropos

over 17 år siden

Apropos

NOK 900 for 2-3 runder på en strålende bane i topp vær er absolutt ikke dyrt ift hva vi golfere ellers bruker av penger på golfen.

Utgangspunktet for de som skulle gi klubben en skikkelig solid lærepenge ved å avmelde seg 5min før fristen var at det koster mer i år enn i fjor, og at det var fare for at de ikke skulle klare cut som var annonsert tidlig.

Så dersom disse 3-10personene gjennomfører denne kraftige boikotten vil klubben miste noen tusenlapper i inntekter, men samtidig unngå å ha de omtalte sutrende rundt på banen, Går nok opp i opp.

c

over 17 år siden

c

Tror nok grunnen til at de hemmelige boikotterene (se det, så det var noe galt men--) egentlig ikke vil boikotte turneringen likevel, de vil bare krangle. Det er jo en grunn til at de ikke vil stå frem.

Det kommer jo frem hvem som har trukket seg i etterkant dersom de registrerer dette riktig i Golfboks. I stedet for å stryke dem, bør jo klubben registrerere WD på resultatene og registrere grunnen i tekstboksen for dette så kommer det frem for alle hvem som boikotter og ikke.

Apropos

over 17 år siden

Apropos

c, det kan være et lass med årsaker til at folk trekker seg FØR fristen går ut, så WD blir helt feil i mine øyne.

Men du kan jo gjerne lage deg en egen liste om du absolutt føler at det er noe fornuft i det.

c

over 17 år siden

c

Helt riktig - det kan være ett lass med grunner - gidder ikke likevel er ikke noen god grunn. WD - WithDrawn - trukket seg, er da ikke feil. Det er jo det de gjør og grunn skal oppgis.

Fornuften ligger i at det er ikke riktig måte å reagere på fordi la oss si at 30 stykker melder seg på og trekker seg etter at påmeldingsfristen er ute så har de 30 "skremt" bort andre som kunne ha vært med. Da går det ikke bare ut over klubben.

Dessuten, min fornuft sier at skal du protestere, så protester så folk vet at du protesterer, ikke dette her tullet som bare er tull og feigt.

**

over 17 år siden

**

WD-brukes når noen har meldt seg på, og trukket seg ETTER at påmeldingsfristen har gått ut.
Melder man seg av før fristen, så har man rett og slett aldri meldt seg på.
Skjønner du det snart c?
Lag deg gjerne en liste, over de du TROR gjorde dette med vilje, men hva du skal gjøre med den listen, det skjønner jeg jammen ikke...

golfer

over 17 år siden

golfer

c/cut er en mester i å trekke sine egne konklusjoner. realiteter er så kjedelige =)
Hva skal vi med sannheten når fri dikting er sa mye morsommere?

c

over 17 år siden

c

Kan ** fortelle meg hvor dette står - at WD kun kan brukes ettert påmeldingsfristen. Fikk du betenkeligheter? Har du meldt deg på til en turnering så har du vel meldt deg på turneringen. Eller er du bare litt påmeldt før fristen påmeldingsfristen og når fristen er der så er du veldig påmeldt????

Trekker du deg så er det vel WD, er det noen sak da. Du skal jo ha en grunn til å trekke deg, vanlig høflighet det, men ikke så god grunn som etter påmeldingsfristen er gått ut...

Golfer har sannheten, visstnok - kom med den!

golfer

over 17 år siden

golfer

sannheten er at du er litt kort.

c

over 17 år siden

c

Psykolog du haha.
Du er nok en god gutt på bunnen, men har du sannheten når det gjelder påmelding / avmelding i turneringer. Det er mye mer interressant enn min person som du trekker inn her. Ser man på innleggene så er det nok du som er litt kort. Mine innlegg har vært mer enn to linjer og med saksargumentasjon. Dine innlegg har vært ja - hva har de vært i det hele tatt??? pisspreik i beste fall.

Apropos

over 17 år siden

Apropos

c, du er helt på jordet her ift påmelding/avmelding, man trenger ikke bruke mer enn 2linjer for å fortelle deg det.

golfer

over 17 år siden

golfer

"c" er kortere enn "golfer"

c

over 17 år siden

c

Har golfer brukt sine to linjer på å holde seg til saken. NEI overhode ikke. Han har gått til angrep på den som skriver innlegg.

c

over 17 år siden

c

For å si det sånn så kan "hvem som helst" melde seg på en turnering.
For å melde avbud er det nok sånn at:
Du må gi beskjed til turneringsledelsen om at du ikke kommer.

Turneringsledelsen registrerer så dette i golfboks og det er visst opp til dem å registrere dette som WD eller bare å trykke på søppelkassa.
Som regel brukes nok søppelkassa. Kansje ikke denne gang.

Sorry Apropos du har feil

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Jeg tar det til orientering at du mener jeg tar feil.

I golfbox har jeg innimellom måtte booke meg av turneringer - før fristen - grunnet diverse. Det har gått smertefritt.

Cirka 0,5sekund etter at jeg har klikka på "avmeld" har dette blitt registrert. Jeg tviler sterkt på at ulike turneringskomiteer har en person som sitter "online" for å evaluere avmeldinger i golfbox, og evnt godkjenner dette.

Jeg har til dags dato ikke fått noen faktura - eller annet fra klubbene - ift de aktuelle turneringer. Ikke engang blitt svartelista såvidt jeg vet.

Birger H

over 17 år siden

Birger H

Jeg tipper at de som arrangerer turneringene ikke begynner å se på og jobbe med listene over påmeldte spillere før etter at fristen har gått ut.

Derfor kan du som spiller melde deg av og på hundre ganger før fristen er ute, uten at det går utover noen som helst og uten at det er interessant for andre enn c.

Man kan ikke regnes for påmeldt før fristen er ute, og det er avmeldinger ETTER denne dato som er WD. Dette har alle andre enn c forstått for lenge siden.

c

over 17 år siden

c

Det var 8 linjer - takk for opplysningene - diskusjonen har vært asjonen mot de 900 og aksjonsformen til de anonyme og hemmelige og den regner jeg med har vært suksessfull siden tidsfristen nå er ute.

Både NGF og NES skjelver nok etter dette

Nansen

over 17 år siden

Nansen

At dere gidder!!! Sola skinner og forholdene ute på banen er tilrettelagt.
Betal 900 kr og kos dere!!=)

Når det kommer til de anonyme og hemmelige. Dette er vel på grensen til å væe barnslig på høyt nivå. (Håper dere ikke er voksne mennesker)

Alle deltagere - masse lykketil, måtte den beste vinne!

pølsa

over 17 år siden

pølsa

har tro på " long hitterne" som er med

burgern

over 17 år siden

burgern

er det noen virkelige long hittere som er med der da?

pølsa

over 17 år siden

pølsa

er vel noen der som slår lengre en andre

bjørge

over 17 år siden

bjørge

....det er i hvertfall en i det feltet som har carry 280m om han "må".

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

carry 280m.....skal Henrik Bjørnstad være med ?

spillte inn i går, jeg vinner ikke :-)))

Olof

over 17 år siden

Olof

De kanskje har bra premier på Nes ?

fox_ball

over 17 år siden

fox_ball

Gjengen på Nes er bare amatører..............

foxy brown

over 17 år siden

foxy brown

jepp, det stemmer. er vel kun en pro der og han er ikke medlem.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her