Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfsving - Lengde vs høyde

Typhoon

over 22 år siden

Typhoon

Noen som har forslag til hva det er jeg galt eller som har hatt samme problem?

Problemet er at mye av kraften i slaget går i høyden og ikke lengden. Slår rett, men ballen har mye lettere for å gå høyt enn langt. Har brøvd å endre stillinger, lie osv. Andre har også prøvd å se om de finner feil uten hell. (Har ikke fått Pro til å se og det vil nok hjelpe, men tenkte jeg skulle prøve her for tips.)

DPF

over 22 år siden

DPF

Noen slår bare høyt...og langt. Tiger Woods klager på at han slår for høyt, men "lever" med det. Selv så er jeg kjent for å slå høyt. Men i det siste så har jeg fått en noe lavere ballbane og grunnen til det var et protips fra Tigers trener. I hele svingen så skal høyre albue peke nedover. Da kommer du ikke over toppen og får en utenifra-og-inn-sving ( slice)I selve nedsvingen så skal høyre albue søke mot høyre hofte og sammen beveger de seg gjennom tilslaget. Hørtes dette vrient ut? Vel, det fungerer for meg, og du kan oppleve å få god snert i slagene dine.

golf proen

over 22 år siden

golf proen

Slå ned på ballen!
Hvis du ikke slår opp torv når du slår jernslag, så er det fordi at hendene og kroppen er i en gal posisjon når du treffer ballen. Dette fører til at du får mer vinkel på kølla i det du treffer, noe som gir høye og korte slag.

Det aller beste er om du tar en time med PGA pro.

Typhoon

over 22 år siden

Typhoon

Takk fo gode tips, men "golf proen": Hvilken vinkel er det du sikter til? Det må jo være en vinkel i forhold til noe. Du får ikke en vinkel av en uendelig linje uten et holdepunkt.

golf proen

over 22 år siden

golf proen

Jeg tenker på bladets vinkel i forhold til bakken

Børge

over 22 år siden

Børge

Et godt råd; la en pro hjelpe deg så blir ikke frustrasjonen over mange velmente råd for stor.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her