Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

LPGA

Koll

over 17 år siden

Koll

Ukens turnering på LPGA er forbigått i stillhet på norske golf-nettsteder, som vanlig når ingen norske er med. Idretten og dens særpreg og kvaliteter i seg selv er det ingen i Norge som bryr seg om og skriver om. Det er bare interessant dersom minst én norsk deltar. Pussig fenomen. Like pussig som at "luften går ut av" PGA etter at Tiger trakk seg.

Ukens LPGA forsterker inntrykket av Øst-Asiatisk dominans. Av top10 er det 8 fra denne regionen. Alle de beste fra USA og Europa deltok, bortsett fra Sørenstam og Ochoa. Hva har det gått av Ochoa i det siste forresten, alle spådde at hun ville ta kaka resten av sesongen og vel så det. Men- også hun har blitt forbigått av damene fra Østen. Formsvikt, nervepress eller hva....?

Men hvorfor skrive om kvinnegolf, det er da ikke noe interessant? Og så dårlig som de spiller, sammenlignet med mennene....

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Nå er Ochoa hverken fra Europa eller USA.

Ocheafan

over 17 år siden

Ocheafan

Tror hun reiste hjem i all hast for ei tid tilbake. Husker jeg ikke feil var det noen i hennes nærmeste krets som var alvorlig syk.

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Du har jo rett i noe Koll, vi taster vel like mye om europa-tour når ingen norske deltar som om lpga når tutta ikke spiller.

Noen er universielt opptatt av noe, andre patriotisk opptatt, osv osv.

Jeg tror fortsatt det er håp for både menneskeheten og golfsporten selv om lpga ikke ble omtalt på scangolf denne helga.

Men man må ikke starte en tråd om ingenting bare for å se navnet sitt på trykk.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

synes ikke det er så pussig at vi ikke følger med uten egne deltakere.

faktiske synes jeg det er mer pussig at norske skal følge med på den engelske tippeligaen, og det på tross at det ER norske med.

kan ha noe med min interesse for fotball kanskje?

:O)

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Yngve: Nå har ikke vi i Norge noen egen ordentlig fotball, derfor følger mange den engelske fotballen. Mye av grunnen til at mange følger nettopp den engelske ligaen er fordi det siden 70-tallet har blitt sendt engelsk fotball på norke tv-skjermer. Lettere å holde oppe interessen når man har det tilgjengelig.
Flere ville sikkert også fulgt LPGA-touren om det var bedre mediedekning. Interessen ville vært større.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jepp.. det var i grunn bare et dårlig forsøk på å være morsom, som fotballhatende nordmann jeg er.....

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Det er mange asiatiske kvinner med denne uka også,men at de har totaltt verdensherredømme i kvinnegolf er jeg langtfra enig i. Etter 2 runder har de 4 spillere blant de 15 øverste og det er vel og bra. Men ser man på Paula Creamer som leder med 6 slag etter to runder,og spillte 60(!) slags runde på den første,da snakker vi om å dominere! Og det er mange bra "ikke-asiatiske" spillere i toppen denne uka også.

Til Menigheten

over 17 år siden

Til Menigheten

Hei folkens, på tide å dra hodet opp fra sanden.
Golfboomen er forbi.
Startmotorene ble dradd i gang, men golf tok aldri av i Norge.
Det sørget dårlige golfledere for. Selvhøytidelige idioter med null peiling som synest det var noe stort å sitte i et golfstyre men ikke visste hva de skulle gjøre der.
Men nå er det slutt. Banene går konk. Medlemmene trapper ned. Supertalentene som spirte friskt for få år siden blomstret aldri. Media har mistet interessen.
Nå er dat bare en håndfull engasjerte sjeler som vrir seg i dødskrampe her på forumet. Mye dumt blir skrevet. De fleste er entene ensidig negative eller blindt positive til Miklagard, golf, spillere, standard og prisnivå.
Hallo.
På tide for Erik___, c, Fjosok og andre å komme seg opp fra myra og gå videre i livet. Golfen er død.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Et utrolig saklig, innsiktsfullt og inspirerende innlegg. Ikke forstår jeg hvor du beveger deg hen og hva du ønsker å oppnå med dette. Og aller minst forstår jeg hvorfor du i det hele tatt leser og skriver på et golfforum. Du må ha et utrolig intetsigende og meningsløst liv. Jeg og mange med meg, koser oss med golfen og det åpnes faktisk nye golfbaner fortsatt. At ikke utviklingen og golfboomen vokste inn i himmelen (som noen kanskje trodde skulle skje) er vel så sin sak, men jeg mener at enkelte justeringer og tilpasninger i veksten ikke er overraskende og heller ikke usunt.

Rolf Åge___

over 17 år siden

Rolf Åge___

Var det noen som ikke fikk fredagskosen sin?

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Jeg skal gi "Til Menigheten" 100 % rett på ett punkt. - Mye dumt blir skrevet........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her