Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagrad kan arrangere turneringer !

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

Nå har jeg vært med to ganger og spillt turneringer på Miklagard den siste tiden og ikke bare har de en flott bane, de er veldig flinke til å arrangere turneringer.

Blide og hyggelige i alle "ender" av arrangementet, dessuten har de ikke latt seg rive med av den hårreisende prisøkningen som andre AmaTour arrangører har hivd seg på.

I helgen kostet det 650.- å være med, i tillegg fikk alle startende baneguide-greengaffel-pegger og tre ProV1 baller.

Til andre arrangører: les og lær !!

og har jeg lavt nok hcp neste år på denne tiden kommer jeg garantert til å prioritere å få blitt med :-))

mhm

over 17 år siden

mhm

Bra!
(Baneguide får man forøvrig gratis der oppe uansett når man spiller.)

c

over 17 år siden

c

Jammen skal vi sette opp prisen til kr. 650, for turneringspill... Det var smart - får vi mange flere som deltar dersom vi setter opp prisen???

Bamse

over 17 år siden

Bamse

c
Hva i all verden er det du prøver å si?

..

over 17 år siden

..

enig bamse.... rart innlegg??

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Gikk det bedre i dag reven?

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

ja, jeg synes det gikk bedre i dag...litt færre bunkerbesøk hjelper ofte meg med scoren :-))
dog litt kortslutning på hull 13; out på utslaget og out på 2.slaget på andre ballen ødela en bra runde for meg...

Koll

over 17 år siden

Koll

Mikkelrev: Hvorfor sender du det samme innlegget til golfsiden.com? Med samme feil for Miklagrad.
Er dette så viktig at du må kopiere deg selv?

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Kanskje fordi han satte pris på arrangementet?

gamebreaker

over 17 år siden

gamebreaker

Helt enig mikkelrev, var ganske fornøyd med arrangementet selv.

c

over 17 år siden

c

Det vil si at vi arrangerer turneringer for vesentlig rimeligere pris enn dette til vanlig - leverer ikke ut baller, men ellers er det ikke så stor forskjell. Verken vi eller Miklagard har kvalifiserring til noe videre turneringsspill så......

bobo

over 17 år siden

bobo

Var jo AMA-tour med kval til NM, prisen på disse er satt til 900, så dette var billigere en hva andre tar for samme turnering. Jeg spillte på kongsvinger og betalte der 700 for AMA-tour på en utrolig dårlig bane (snakker da om forholdene). Synes 650 var billig for 2 runder jeg.

!

over 17 år siden

!

Sammenligner du prisen med vanlig greenfee på miklagard får du veldig mye igjen for pengene.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Vel det er godt at det er snakk om Milkla for det meste. Opptil fire ganger prisen for en turnering på min supre hjemmeklubb.

Uansett vil endel mennesker legge igjen mye penger på en golfbane, spesielt hvis den har et visst status å vise til, i kalde nord ;-)

Vel, hvorfor ikke utnytte det, spesielt hvis det kommer aksjonærene til gode!

Rolf Åge___

over 17 år siden

Rolf Åge___

Merethe: Så Amatour på din bane koster 162,50 for to runder?

Fuck Mørk

over 17 år siden

Fuck Mørk

Enig med Mikkel, prisen var i høyeste grad edruelig sammenlignet med hva Mikla har som nominell greenfee. Da står det verre til med møkkabaner som gjemmer seg bak det tåpelige utspillet fra NGF og forlanger 900 kr som er en mangedobling av normal greenfee.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Takk for informasjonen c. Hadde du tenkt deg om et sekund før du i blodtåka kastet deg på tastaturet og klaget over prisen på årets billigste(?) AmaTour, så hadde det kanskje gått bedre. Men det var vel for drøyt for deg at noen var fornøyd med noe som helst der oppe på Kløfta.

vest

over 17 år siden

vest

er ingen matteprofessor men nå er vell ikkje 650+350/450 for innspill noe voldsomt billig i forhold til 900 for turnering inkl. innspill??

c

over 17 år siden

c

Kan for såvidt ikke se at Bamse har så veldig mye mer å komme med i sitt forsvar av Miklagard. Mitt innlegg varvel kanskje ikke rettet mot Miklagard heller. Må være passe dum for å kunne tolke det dit hen. At dette var en AMA tour med 2 dagers spill + innspill står jo ikke beskrevet noen sted. At turneringen sammenlignes med AMA tour kan jo tyde på det men det sies. ikke.

Jeg regner med at det er kr. 650 for 2 dagers turnering med innspill, baneguide-greengaffel-pegger og tre ProV1 baller og det er det jo ikke så mange som kan matche. Kan Bamse bekrefte prisene så hadde det vært bra. Han er jo kjent for sine veloverveide innlegg og som en som tenker mer enn de fleste.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tynn is c, tynn is...

De fleste som følger litt med visste at dette var AMAtour, begrensa hvor mange teskjeer man kan bruke selv på scangolf.

Rolf Åge___

over 17 år siden

Rolf Åge___

Til c: Hvordan er det mulig å stille det spørsmålet du stiller når trådstarter sier:

"I helgen kostet det 650.- å være med, i tillegg fikk alle startende baneguide-greengaffel-pegger og tre ProV1 baller."

Innspill på 350 kommer i tillegg.

Grunnen til at folk reagerer på 900 er at ikke alle absolutt vil ha innspillsrunde.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Miklagard klarer seg utmerket godt uten noe forsvar fra min side.

Helgens aktivitet var som det sies over, en AmaTour. Prisen på 650 NOK var uten innspill, men det er den hos de fleste som tar 900 NOK også.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Til informasjon så kostet Amatour på Borregaard 450 kroner for 2 dager spill og inkl innspill (dog uten prov1-baller, greengaffel og pegger).

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Cred til Borregaard for det!

c

over 17 år siden

c

Så var "dritten " i gang igjen. Hva er vitsen i å holde på med de der fjortiskommentarene, Foooore. Jeg gjentar at jeg IKKE har angrepet Miklagard for deres pris.

- for de som ikke er/var lokalkjente og ikke gikk inn på siden til hverken Miklagaard eller NGF, men kommenterte det som står i innlegget er kr. 650 for deltakelse i en vanlig turnering ikke blodpris, men i forhold til en vanlig turnering mange andre steder er det dyrt. Det synes du kanskje er en helt grei pris for en turnering.

650 for deltakelse i en AMA tour med full pakke som det snakkes om på M. er billig. Forutsetter at dette er samme pakken Fjosokk nevner med baller etc. og alt inklusive.

Bamse: Dersom du mener M. klarer seg utmerket godt uten ditt forsvar var ditt innlegg bare for å lage kvalm og vise at du evner å sende ut dritt. Jeg tror de svært gjerne forsvarer seg selv dersom det er nødvendig, men da på en litt annen måte enn det du presterer.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

c: Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar sånn på vei igjen. Det står jo i første innlegg:

"dessuten har de ikke latt seg rive med av den hårreisende prisøkningen som andre AmaTour arrangører har hivd seg på".

Her kommer det vel tydelig nok frem at det er AmaTour det er snakk om, og fordi NGF har kommet med en anbefaling om å ta 900 kroner, opplever trådstarter det som "billig" at Miklagard tar 650 kroner. Spesielt fordi det også inkluderer give-aways som proV1/proV1x baller (verdi ca 180 NOK).

Vanlig pris for en en-dagers turnering på hvilken som helst bane vil jeg anta (jeg understreker "anta") ligger på 50-150 kroner i startavgift + greenfee som da er 250-500 kroner typisk). Avhengig av hvilken bane selvfølgelig.

Av den grunn kan det være at noen opplever 650 kroner for to dager på Miklagard inkludert giveaways av en verdi på ca 200 kroner, som en god deal. (Husk også at NGF skal ha 50 kroner av per startavgift). Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne at det er noe å bli så oppskjørtet for. Trådstarter hadde en positiv opplevelse, rapporterte om det i form av rosende omtale, og du lar deg provosere. Holy macaroni! :)

Farty Towers

over 17 år siden

Farty Towers

Her var det mye dritt, sa mannen da han kikka nedi trusa si :-)

The Scotsman

over 17 år siden

The Scotsman

The Open = Sosial Golf
Er veldig synd at det krangles saa mye naar noen klubber forsoker aa redusere prisene paa turneringer..

Her i Skottland har vi et system hvor landet er delt opp i 8/10 golf regioner og klubber med respekt for seg selv arrangerer 3/4 Open konkuranser i lopet av sesongen . (Gents/ Ladies og Seniors ) Uansett hva vanlig greenfee koster ( fks. £ 70.00 paa Southerness) koster det ikke mer enn £ 7/8.00 aa spille og kommer man blandt de beste faar man selvfolgelig premier..

Har dere lyst paa en rimelig golf ferie i mai/juni saa sjekk opp de forskjellige klubbene naar de har Open konkurranser aa meld dere paa..

Good Luck

c

over 17 år siden

c

Fjosok ikke bare virker litt enfoldig - må være litt dum også, eller så er han totalt ordblind. Dersom han er ordblind så bør han si fra.

Skjønner ikke at den sure sokken klarer å få det til. Har faktisk gitt Mikla kredit for en billig pris på AMA tour gjentagne ganger, men man må kunne oppfatte det man leser, selvfølgelig.

Farty Towers

over 17 år siden

Farty Towers

c. uttales "se". betyr "se utover"

I motsetning til "se innover"

Apropos

over 17 år siden

Apropos

c; når man tar litt feil så legger man seg flat, man skyter ikke på andre.

I denne saken var du helt på jordet, og henta deg nesten fint inn med cred til arrangør.

Men så skal du absolutt skyte på på Fjosok som prøver å forklare deg noen sammenhenger på en fin måte.

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

det er egentlig ganske fascinerende å se hvordan tråden jeg startet har utviklet seg, det er ikke rart mange synes det er mye rart her inne :-)

I motsetning til så mange andre tråder her inne hadde jeg lyst til å skrive om noe positivt, det går aldri an å gi for mye ros....

Golf for meg er drita gøy( og mange ganger vanvittig frustrerende.... noen ganger kan det virke som at mange av debattantene her inne er mer opptatt av å finne feil og mangler om alt og alle istedet for å spille golf.....kanskje en ide å finne ut hva man bør gjøre ?

`39

over 17 år siden

`39

En dags turnering koster 150 kr på en av norges vakreste baner. Helt grei pris med mange påmeldte omtrent hver gang.

Farty Towers

over 17 år siden

Farty Towers

Jeg vil bare gjøre noen kvindøler oppmerksomme på at vanlige sosiale turneringer på de fleste baner koster mellom 100 og 150 kroner i påmelding.
Turneringen som har vært diskutert over, er Amatour. Den koster neppe 150 kroner selv på "en av norges vakreste baner".

`39

over 17 år siden

`39

Da beklager jeg misforståelsen.

d

over 17 år siden

d

c: Du må virkelig ta deg en lang titt i speilet. Når man bæsjer på leggen, lukter det ikke noe bedre, vde å prøve å bæsje på den andre i tillegg.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Enig med deg Mikkelrev,synd det tar avgårde slik. Noe av grunnen er nok at det var Miklagard navnet i denne tråden,det har en tendens til å tiltrekke seg alle mulige oppgulp dessverre.
Forstår godt din skryt av arrangementet,bare synd noen vil motargumentere og skape støy i en bra tråd.

Håper flere baner/klubber kan følge dette eksemplet og ikke blindt følge NGF`s "veiledende" pris.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her