Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vintertur

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hver vinter reiser jeg sammen med ca. 40 mennesker/venner på tur. En del av oss er interessert i golf, mens andre setter kultur og kunst i første rekke.

Selvsagt bør man tilfredstille alles ønsker så godt som mulig.

(I utgangspunktet er dette ressurs-sterke personer, med innlag av mindre bemidlede personer)

Min smteterskel går på omtrent 35 000,- for disse to flotte uker sammen med flotte menneker jeg føler meg trygg på.

Vi/jeg som liker å spille golf, er i mindretall drfor ber jeg reflekterte golfere/mennesker med sans for kultur om hvor vi bør legge vå neste tur i slutten av februar og i begynnelsen av mars.

Helvette hva gjør jeg feil!!-uansett kødder maskinen med mrg så alt blir feilstavet.

Gir opp!

Koll

over 17 år siden

Koll

Da ville jeg utvilsomt dratt til Nord-Italia. Fra Veneto til Toscana. En del golfbaner og masse kultur. Korte avstander.
Med din smerteterskel for samlede utgifter kan du velge på øverste hylle. Jeg ville normalt ha brukt ca. halvparten av dette på en to-ukers tur. Base: Firenze. Leie flere villaer, fremfor å bo på hotell.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

ressurssterke personer / bemidlede personer / flotte mennesker / reflekterte golfere og mennesker / flotte uker

Frøken adjektiv strikes back!

krissy

over 17 år siden

krissy

kunst kultur og golf?

sex, sprit og golf mener du vel????????????

og 35.000, ???????????? HÆÆÆ? Hvordan går d ann å bruke så mye :S

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Dra til Portugal med Lisboa som utgangspunkt. Rundt Estoril området, en halvtime fra Lisboa, finnes flere meget gode baner. Tap flyr daglig fra Gardermoen, og er et utmerket flyselskap.

ursick

over 17 år siden

ursick

39 med hvit frakk????

JanB

over 17 år siden

JanB

Merethe: Ta kontakt på e-post.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

På den tiden (februar) vil jeg anbefale Thailand, Malaysia eller Sør Afrika

705

over 17 år siden

705

Mauritius, ingen over - ingen ved siden. Det skulle holde akkurat med 35 000,-

Koll

over 17 år siden

Koll

Merethe ber om tips om steder der de kan kombinere golf med kulturelle opplevelser. Da blir nok de reisestedene som anbefales ovenfor temmelig dumme, selv om man også i Asia og Sør-Afrika kan oppleve kultur.
Forøvrig tror jeg at trådstarter tøyser med oss. Finnes vel ingen grupper på 40 (!) privatpersoner som reiser på tur sammen? Da blir det vel billigst å chartre et privatfly eller to.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Nei jeg tøyser ikke Koll. Dine og GolfDudes tips her i Europa virker spennende. Vi har ikke sammen reist i sør europa, så det kunne nok blitt en fin opplevelse.

I år var vi 41 personer fra byen og omegn som reiste til Malaysia. Tidligere år har vi vært i Sør-Afrika, Kenya, Tanzania, Cuba, Kina, på et par cruise i kaibia +, så Waldorfs tips kan så absolutt anbefales.

Hvert år reiser vi (det er ikke alltid de samme, men mange er gjengangere) i februar/mars. Hver og en kan komme med forslag til neste års tur. Den endelige bestemmelsen blir tatt av et "styre".

Grunnen til jeg spør, er at jeg antar at det er mange her på forumet som har gode erfaringer med en noe eksotisk ferie som inneholder mer en golf. Vi er ganske forskjellige mennesker, med en del til felles.

Rolf Åge: I utgangspunktet ressurs-sterke personer/mindre bemidlede personer noen ganger/dere.....reflekterte golfere (selv om man noen ganger kan lure:-)/ja, ukene har vært flotte, til nå ihvertfall/adjektiver eller ei.

Krissy og ursick: Spar dere, til dere kan, eller ønsker å komme med et seriøst forslag.

705: Kan du forklare litt næremere om Mauritsius?

Ellers takker jeg så mye for tips.

Kvinesdalheksa

over 17 år siden

Kvinesdalheksa

"Eg e ingen heks eg!"

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Nei vel, så er du ingen heks, Kvinesdalsheksa. Ikke bryr jeg meg heller, så hva maser du etter.....pr-kåt....

Kvinesdalheksa

over 17 år siden

Kvinesdalheksa

Den er grei.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hmm, ble litt overraset over ditt svar 705. Har prøvd å lese litt om Mauritsius på kvasir. Dykking!! Javel hyggelig for noen, men en kulturopplevels for de fleste???

I det Indiske hav er vel Zanzibar den mest kjente øya for dem som ønsker kuluropplevelser? Hva kan vel Mauritius stille opp men, som overgår Stonetown, Prision island, regnskogs-jungelen + det slemme slave-markedet, som rådet den nå så vakre krydder-øya?

Ærlig talt så ser jeg kun for meg John Arne Riise og dama i ei solseng på stranda i Mauritius, med Se og Hør som betalende vedheng!!

Er det max opplevelse øya kan tilby, eller finnes det skjulte skatter, gjemt for mange andre mindre overfladiske opplevelses-lystne??

705, vet du noe jeg ikke aner, som du ønsker å dele med meg og andre "uvitende".

I tilfellet tusen takk :-)

Videre, golf og kultur- tips fra India ville vi satt stor pris på. Bombay+?.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

JanB, hvorfor ønsker du at jeg skal ta kontakt med deg per e-post?

Christian Furu

over 17 år siden

Christian Furu

Marokko? --- http://escape.no/reiser/no/Afrika-1-17/Marokko-3-239/--Golf-i-Marokko-3-261.html

Peru og Chile?
http://www.amazingperu.com/peru/peru_tours/adventure_tours/golf-tours-latin-america.asp

Disse landene burde ha store muligheter for natur, kunst og opplevelser som tilfredsstiller de mest kresne. Golfbaner skulle det tydeligvis også være mulig å finne.

JanB

over 17 år siden

JanB

Merethe: For at jeg kan sende deg et godt tilbud.

Koll

over 17 år siden

Koll

Vi har visst helt forskjellige oppfatninger av begrepet "kultur". For meg er dette museer, kirker og bygninger, altså rent konkrete "åndelige" opplevelser = "høykultur". Slik oppfattet jeg Merethe, men skjønner at jeg tok feil. Av det ovenstående oppfatter jeg at dere mener at kultur er noe mye mer omfattende = nye omgivelser, natur, folk osv.
Jeg har vært i mange av de landene som Merethe og andre har vært i og opplevet kultur i, men jeg opplevet ikke noe kultur der. Det var fremmedartet og nytt, men jeg fikk ingen kulturell opplevelse som jeg stadig får i vår egen kultur = Vest-Europa. Tradisjonelt og fremmedfiendtlig, men slik er det....
Derfor har jeg ikke noe å bidra med her.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hei Koll, du vil nok få sett litt av hvert bare i Malaysia. Mange moskeer, buddist-templer, museer, kjempegrotter, bygninger som f.eks tvillingtårnene++

Du kan oppleve mye i Kina også - hva med en rusletur på muren, i den forbudte by, sommerpalasser mm. Det er ikke så lett i Europa ;-)

Ellers takk for dine gode tips!

Takk også til deg Christian Furu. Peru, Chile og Marokko, høres svært så spennende ut. Har sett litt fra disse landene på travel-kanalene. Ser ikke bort fra at vi kan velge ett eller flere av disse landene i tiden framover :-)

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Hva med Argentina?

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Argentina er nok også et stort og spennende land i Sør Amerika :-)

Takk!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Hvis du sier du har vært i landene i Afrika, samt Asia, som nevnes uten å oppleve kultur, Koll, da forstår jeg ikke annet enn at du må ha mellomlandet der i narkose uten å få satt bena på bakken. Det er jo i og for seg trist i seg selv, men jeg tror vel kanskje heller at det er ditt begrep om kultur er temmelig snevert, siden du konkluderer med at det kun kan inneholde ord som "museer, kirker og bygninger".

beklager, men det finnes en hel rekke andre elementer innenfor begrepet kultur.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her