Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Solbriller og putting

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Etter at solen tittet frem igjen har jeg spilt noen runder med solbriller ("vanlige" RayBan briller), men puttingen har ikke vært opp til normal standard. Har etterhvert begynt å lure på om jeg ikke klarer å lese greenene skikkelig fordi brillene (kanskje) gjør at de ser flatere ut enn det de egentlig er.

Lurer på om andre har samme erfaring?

jonag

over 17 år siden

jonag

kanskje også brillene bryter lyset litt anderledes så du sikter opp anderledes ? Eller er det bare linje og avstandskontroll som har blitt endret ?

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Ikke så mye avstandskontroll, men føler det er mer at konturene på greenen er mer uklare. F.eks. at den ser flat ut, mens den egentlig heller vekk fra deg (eller er svak oppover), dvs at onduleringer ikke er så tydelige.

Kan kanskje være pga lysbrytningen i glassene.

...

over 17 år siden

...

Jepp, det er også min erfaring. Brune/sorte briller gjør det vanskeligere å se konturer i gresset!

snappy

over 17 år siden

snappy

Det enkleste er vel å ta test... En med briller og en uten briller... Les först greenen med briller... Ta ut en punkt... Og merk dette med en markör eller lignende.. Så gjentar du dette uten briller... Slå to baller... Hvilke går i, og hvilke går ikke i... Så enkelt er det..

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Trenger du ikke solbriller (grunnet øyesykdom/albino) så ta dem av, ihvertfall før du putter. Sola er neppe så sjenerende at du ikke kan putte uten.

Ellers bruk litt tid. Ta av deg solbrillene og la øynene venne seg til sol-lyset versus det kustige mørket du ellers beveger deg i med brillene.

Du ser jo mot bakken og ikke mot sola, deretter "skjevt" mot hullet du skal treffe. Sola kan neppe sjenere deg så mye at du ikke da kan klarer å lese greenen?

Da det er så at flere mener at solbriller ødelegger synet når det gjelder ondulering derfor er min anbefaling; kutt dem ut før putting, selv om jeg ikke har erfaringa selv.

Fornuften sier meg likevel, at det er behagelig å bruke solbriller, men ødelegger de for meg, får de hvile en stund i bagen.

(som du ser bruker mange caps, i stedet for solbriller under hele spillet)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Roxor, - svenske patenterte solbriller utviklet for golf.
www.roxor.se
Jeg er i hvert fall meget fornøyd med dem!

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Er nok lite snill nå, men hvem i h.... klare å utvikle solbriller for GOLF. Vanlige briller skaper problemer for skyttere som er 100 prosent avhengig av presisjon.

Golfutøvere mf. må vel ha spesial-briller for å utøve sporten maksimalt i forhold til ønsket å se optimalt. Hvilken brilleprodusent kan oppfylle disse kravene?

Ordspråk fra fra et fantom-medlem av slekta: (Kom deg ut i sola og ikke bare sitt inne bak datamaskinens stråler, så blir nok også dine øyner vant med sola)

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Roxor-brillene som St Able Ford snakker om er meget bra.

Hvorfor de er bra for golf:
- Noen modeller har lilla glass som gjør at kontrasten mellom grønt og hvitt økes. Greenen blir også lettere å se konturene av. Grønt elimineres.
- Glassene er slipt fra midten og utover i en sirkelform. Det gjør at når du tar stancen din har du minimalt med brytning i glasset. Dette gjør at du ikke mister følelse med hvor kølle er i forhold til ballen. Et stort problem med vanlige briller.

Mørk

over 17 år siden

Mørk

Innbiller meg at skyttere har en helt annen oppfatninga av hva presisjon er enn golf. Det blir jo som å sammenligne cm mot mm.
Personlig har jeg aldri prøvd de solbrillene, men hørt flere skryte av de så de er vel ikke bare lureri.

Og skjermer som stråler er vel en saga blott da de aller fleste nå har flatskjermer og som kjent er stråling fra disse mikroskopisk og ubetydelig.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Merethe:
Hvorfor så hissig?
Du finner svar på spørsmålene dine i linken som står rett over ditt innlegg. Hvis du hadde giddet å sjekke denne siden hadde du kanskje forstått noe mer ...?
Og dessuten... Jo mer du er ute i sola, jo større grunn er det til å benytte solbriller. Tror jeg...

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Roxor.se har verdens beste plastlinser/solbrilleglass!

Som optiker som har solgt Oakley (som forövrig er meget gode solbriller), så har Roxor et patent der glassbrytningens frekvens reduserer öyets naturlige grönnsensitivitet, slik at andre farger sees bedre pga den nye kontrasten som oppstår.

Da ser man brune flekker og konturer bedre på green.
Ingen ting kommer opp mot disse brillene, som finnes i flere design.

Andre kvaliteter ved linsene/glassene; antirefleksbehandlet, polariserende filter (bryter stråler vertikalt mot glasset som i vannspeil og f.eks dashbord), antivann (dråper renner bedre av) og ripeforsterket.

Jeg står inne for at dette er det beste som finnes på markedet for Golf, bilkjöring, fiske og andre aktiviteter.

Bernt Stellander

b

over 17 år siden

b

Har oakley som jeg må ta av ved hvert utslag siden de fjerner lysglimtet fra sola i ballen slik at den forsvinner lenge før den skal, de er visstnok polarisert.
Såkalte spesialglass for golf....

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Hvor får man kjøpt Roxorbriller i Norge?

Maverick

over 17 år siden

Maverick

Vet ikke om det er psykisk eller ei, men jeg tar alltid av brillene (Oakley - med brunt? glass) før jeg skal slå (alle slag). Føler at jeg mister litt "kontakten" med ballen når solglasögonen er på.

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Bogeybjarne:

Fant følgende som selger de i Norge:
http://www.stramline.no/catalog/index.php?cPath=45

Vurderer sterkt å gjøre en investering....

...

over 17 år siden

...

Takk for et faglig innlegg (nok en gang) Bernt! Daendte det med en bestilling - i håp om at Roxor funker bra ved utslag og putting! Stramline hadde faktisk et tilbud på en av modellene... (Takk for linken Megaslice)

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Det ble en bestilling på meg også. Liker egentlig å bruke solbriller, men pga problemer med å se ballen osv. har jeg sluttet. Får se om disse brillene kan gjøre susen.

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Hmm, burde nok bedt Stramline om provisjon av salget.... :-)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Beklager det noe sure innlegget mitt i går, men fatter ikke at noen må bruke solbriller for å putte..

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Det er vel ikke det at man må bruke solbriller akkurat når man putter. Går man med solbriller så blir lyset veldig skarpt når man tar de av, og da er det greit å ha briller som man også kan ha på når man putter.
For min egen del har jeg ikke hatt problemer spesielt med puttingen, men rett å slett å se hvor ballen havner. Spesielt ved lange slag. Med disse brillene kan det jo hende at det blir litt andre kontraster. Nå gir jeg de en sjanse, så får vi se. Funker ikke disse heller får jeg vel bare infinne meg med å fortsette å spille golf uten solbriller.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Bogeybjarne;det var fordi noen ønsker å gå med solbriller, jeg mente det kunne være lurt å ta dem av enn stund før en puttet. Øynene trenger litt tid på å omstille seg fra det kunstige mørket til sollys.

I og med mange får problemer med solbrille-bruken, tror jeg at det er greiest å være foruten. Men hver sin smak...

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Merethe: Helt enig i det siste du skriver, men hvis jeg får briller som funker så foretrekker jeg å bruke solbriller. Er jo også bra for øynene å bli beskyttet fra det sterke lyset. Pr. dags dato så spiller jeg uten.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Bogeybjarne og Megaslice:
Dere blir garantert fornøyd med brillene. Pass godt på dem. Jeg mistet mine. Buhu. Å bruke dem i sterk sol er utrolig deilig. Plutselig slapper øynene helt av. Når du er ferdig med runden og tar dem av sier du noe sånt som: "YIKES så vemmelig lys der ute!!"

God golfsommer!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Jeg kjøpte mine Roxor i fjor på messetilbud på Stramline (like ved gamle Østbanen); forøvirg etter anbefaling av Bernt. Jeg har i tillegg bestilt en innsats med synskorreksjon fra Sportoptik.se. En litt knotete løsning på innsiden av brillene), men den funker greit når man blir vant til det. Bruker brillene hele tiden når jeg spiller i sol, og er svært fornøyd med dem.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Bare hyggelig å kunne hjelpe og veilede, og jeg lover de som har kjöpt Roxor at det er HJELP.

Man glemmer at man har dem på og kontrasten er overlegen, samt at polariseringen tar bort reflekser fra vanndråper etc. på bakken.

Man ser alle bruntoner på green mye bedre og man ser alle sjatteringer på green slik at en lettere kan få en god read, spesielt på de greener der det er vanskelig å lese konturene på green.

Det en ikke må glemme er at en blir slitne i öynene OG öyemusklene i sterk sol, og bruk av BEHAGELIGE og korrekte glass for oppgaven vil gjöre runden til en ny opplevelse.

Jeg orstår de som sier at de må ta av brillene för slaget, men jeg lover at man ikke trenger det med Roxor, eller i det hele tatt tenker på det når en går med Roxor over lit tid. Mener da noen minutter så glemmer man at en har dem på.

Bernt Stelllander

Torbjörn Stehager

over 17 år siden

Torbjörn Stehager

Hej
Det är jag som är uppfinnaren av dessa brillor och har läst allt som skrivits om dessa på denna sida, det Bernt Stellander säger är helt riktigt
Brillorna kan användas i alla väder även om det är mulet och från morgon till kväll. Idealiska vid bilkörning och på sjön.
De är bra för alla typer av idrotter där kravet på kontrasthöjning är ovärdelig t.ex skytte, det enda som sätter stopp för användningen är fantasin.
Fram till dagens dato har vi sålt ca 5000 brillor i Sverige så alla kan inte ha fel.
Vi har en ny modell för de som använder glasögon en s.k Fitover vilket gör det enklare att bära sina egna glas ihop med Roxor.
Bernt är den om någon som kan Golf och Optik så lita på vad han säger.
Torbjörn Stehager
Inventor av Roxor briller

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hvorfor er det så mye bedre å bruke solbriller enn å venne øynene til naturlige sollys? Mange finner solbriller mer irriterende enn nyttige, og klarer seg utmerket uten.

(noen venner seg til tullet og bruker solbriller både inne og ute selv om vinteren og i mørket)

Er det lettere å få middelmådige golf-spillere til å "hoppe" på alt mulig av såkalte hjelpemiddler?

Noen som har sett f.eks en god fotballspiller, skytter eller kamp-idretts-utøver i aksjon, med solbriller :-) Nei, fantasien stopper her, de beste vet selv hva de er gode for, og lar seg ikke påvirke av bessevissere!

Igjen, forståelig om en lider av en øyensykdom, men hvem ellers i norges land blir slitne i øynene av en dag i sola. Man får sola bakfra, fra siden og av og til rett foran, men naturlige reflekser vil hindre oss i å se rett på sola.

Er det fordi sola er så sjelden at noen på fremstille den som et skadelig "fremmedelement", som må temmes. Eller er det kult å ha dyre merkevare på nesa?

Kan være enig med Torbjørn Stehager i at det kan være en fordel med solbriller ved bil (og båtkjøring) en klar sommerdag, spesielt ved solnedgang, grunnet sikkerhet.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Ellers snål den der av Rolf Åge. "YIKES så vemmelig lys der ute!!". Innrømmer jeg er den sløveste av alle debattanter, hvis ikke det var ironi.

Alle nordmenn elsker sol og fine sommerdager!!

Torbjörn Stehager

over 17 år siden

Torbjörn Stehager

Hej igen

Det bästa är att pröva ett par Roxor vid tillfälle så blir du säkert mycket överraskad av effekten det, tar ca 1 - 3 minuter första gången.
Rolf Åke är en av vinnarna, han har sett och förstått vitsen med brillerna.
Brillorna är helt perfekta vid bilkörning i regn!!
Dessutom återges alla färger helt naturligt utom det växande gröna som filtreras ned med ca 80%
Torbjörn S

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Forsår at du klemmer Rolf Åge til ditt bryst. Han er er god reklamefigur for deg, og lykke til!!

Solbrillene er sikkert perfekte i regnvær med vidusviskere, eller/og markiser!

Selvsagt vil en produsent selge, ikke noe feil med det. Men, kan du legger ut ett eller flere par Roxor-sol-briller i pro-shoper rundt i skandinavia+, så folk får prøve dem før kjøp?

Er produktet godt som du mener, vil du selge deretter. Zero.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Det nevnes her andre idretter, og det mange ikke vet er at det finnes lagidretter som faktisk bruker teknikker for å dempe lysskarpheten.

Mange tror amerikanske fotballspillere (american football) drar en sort stripe med skokrem under øynene for å se fryktinngytende ut!

Nei, de bruker et fysisk prinsipp som gjelder de forskjellige fargers evne til å tiltrekke seg stråling.

Lysstrålene som ellers ville nådd øyet, BØYES mot den sorte stripen og dette gjøe at en del av lysstrålene da ikke treffer øyet, og dette gjør at øynene ikke blir så skjemmet av det skarpe sollyset.

Alle fotballspillere burde bruke dette prinsippet, men som Moe Norman så fint sa det " Vanity is a luxery of foools". Med det mante man at man er mer opptatt av hvordan ting ser ut, enn om hvordan ting funker!

Jeg anbefaler alle prøve dra en 2 centimeters strek rett under øynene og prøv dette i skarp sollys, dere vil bli overrasket over hvor smarte amerikanske fotballspillere er hehe.

Dette har ikke no å si på kontrastheving, slik som solbriller gjør, men gjør at sterkt lys virker mindre skarpt.

Jeg bruker Roxor til alt i all slags vær.
Jeg kjører faktisk i mørke tunneller med dem, for kontrasten øker såpass at jeg ikke gidder ta dem av mens jeg er i tunnellen.

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Merethe.
Det er som du antuder meget viktig å finne et par briller som ikke hemmer eller føles for tunge.

Jeg bruker de Roxors som ikke har ramme, men kun glassene og plaststenger som er festet rett i glassene.
Slike solbriller er klart mer skjøre, men jeg bruker alltid det harde etuiet.

Dermed har jeg svært lette innfatninger/solbriller siden det faktisk kun er plastlinsenes vekt jeg kjenner, så etter noen minutter glemmer jeg jeg har dem på faktisk.

Jeg har brukt de som er square, men gav de til Pasi Porhonen som spilte World Cup for Finland i Kina ifjor. Han mistet nesebroen til sine Oakleys og var i litt knipe. Pasi spilte forøvrig strålende, og bedre enn Mikko Ilonen.
Men siden jeg gav han de square, så kjøpte jeg samme type uten rammer, men i pilotformen, og de beskytter bedre i forhold til lys inn bak brillene pga formen. Dessuten er det en fin fasong for begge kjønn.

Som jeg nevnte i første innlegg, så er det flere behandlinger Roxor gjør på glassene sine, men som de største produsentene utelater fordi for dem handler alt om å spare penger og de tenker fortjeneste og design. En liten produsent som Roxor må ha bedre produkt for i det hele tatt ha livets rett, og det har de.

Jeg vil med mine erfaringer si at verden ennå ikke har blitt opplyst om alle fordeler med solbriller. Men som Merethe påpeker så må ting stemme, valg av glasstype, valg av bahandliner på glassene osv. Og tatt alle faktorer med i vurderingen, har jeg ennå ikke funnet noen som kan matche Roxor.

Jeg blir engasjert når det finnes små produsenter som tar opp kampen med de store, av den ene årsak at produktet er bedre, that's it.
Jeg ønsker ikke at varemerker skal være det du betaler for, jeg vil det skal være funksjonalitet og egenskaper, først og fremst!

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Bare for å påpeke det så kjenner jeg ikke Stehager :) Og jeg reklamerer heller ikke for brillene. Men jeg anbefaler dem på det sterkeste siden jeg ble så utrolig fornøyd med dem selv. Det er virkelig stor forskjell.

En annen ting som ingen har nevnt, tror jeg, er at brillene er veldig lette og sitter bra på. Man merker ikke at de er på rett og slett. Åja nå så jeg at Bernt nevnte det, men jeg kan jo nevne det jeg og.

Bra informasjon av Bernt her. Som optiker har han mye kunnskap om dette. Kult å lese :)

Og en annen kjapp skryt av Roxor: Jeg har aldri vært så fornøyd med noe solbrille før jeg prøvde disse. Men nok skryt fra meg nå :)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Merethe.

Man kan ikke venne øyet til solstråler, man kan venne øyet til lysstyrken, men da vil uansett øyet og øyemusklene bli mer belastet enn ved bruk av solbriller.

MEN, UV-stråler fra sollyset er faktisk skadelig for øyet!
Vi lever lenger enn man gjorde før, og dermed er UV-skader et relevant tema og argument for å beskytte øynene.

les mer fra Statens Strålevern:
http://www.nrpa.no/index.asp?strurl=//applications/system/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1004536

Det er litt vage forskningsresultater, men man kan anta at lang tids UV-bestråling av øyet øker risiko og tempoet i framvekst av den aldersrelaterte sykdommen Grå Stær.

Bottom line er egentlig at en ser bedre med solbriller, man blir mindre skjemmet av sterkt sollys som demper belastningen på ølyet og øyemusklene, samt at en samtidig beskytter mot vind, pollen og risiko for stensprut i øyet ved golfslag.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Bernt.

Først må jeg si at jeg ikke har fått lest linken fra Statens Strålevern enda.

Selvsagt kan og vet du mer om øyne en jeg. Det er mulig at en ikke kan venne øyet til solstråler, men øynene man er født med tåler jo sol. Derimot tror jeg man kan venne øynene FRA å tåle sol, med stadig og unødvendig sol-brille bruk.

Man bør neppe se direkte på sola, for det gjør vondt. Smerte er kroppens varslings-system, mot skade. Følger man de naturlige reflekser, antar jeg de fleste av oss tåler sol og sommer. Helt uten "kunstig" mørke.

Bruk av solbriller (vernebriller eller visir) beskytter øynene fra uønsket rusk og rask, som kan skade synet. Selv føler jeg det er mest relevant i stor fart. Motorsykkel++ og sikkert også i mange arbeids-situasjoner.

Ellers nevner du belastning på øyemusklene. Er det alltid så skadelig å "stramme" musklene i øynene sånnt av og til? Fordel for langsynte og negativt for andre?

Tilbake til Megaslice sine utalelser og spørsmål. Han lurer på om solbrillene gjør det vanskeligere for ham å putte, da standarden ikke er opptil normal.

Som du kan lese videre nedover i tråden, er det fler som føler det samme. Kanskje Torbjørn Stehager har utviklet det best produktet til nå. Likevel tror jeg at det beste er "bare"øyne og eventuelt en caps.

Men det er nå bare meg...

Torbjörn Stehager

over 17 år siden

Torbjörn Stehager

Hej igen.
Följer med intresse debatten om ögat
De flesta solbriller som finns att köpa med polarisering är allt för ofta för mörka vilket många tror är det viktigaste att skydda ögonen med mörka glas.
Resultatet med mörka glas ger ett dött ock intetsägande intryck på golfbanan, vilkert gör det mycket svårare att läsa puttlinje t.ex

En vanlig orsak till t.ex "gula fläcken" eller som det heter macula degeneration är att man inte har skyddat sig mot vitt ljus som snö vid skidåkning vilket kan leda till snöblindhet, en annan vanlig orsk är att man tycker om att läsa böcker och aviser i stark sol på stranden eller på någon skön plats i solen utan att ha solglasdögon.
Detta är en långvarig slitning för ögat som kan mildras med solglasögon.
Visste du att UV strålningen på sjön och i fjällen är dubbelt så stor som i vanlig miljö, vistas man ute i stark sol på golfanan i 6 timmar och känner att man blir trött i huvudet och ögonen så kan det vara ett tecken på att du fått för mycket av det goda.

Inkvisisjonen

over 17 år siden

Inkvisisjonen

neinei... ikke for Merethe... sol er KUN sunt!...

;)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Ja, sol er sunt om man ikke overdriver. Det er ikke alltid så lurt å steke seg på stranda i timesvis med tanke på hudkreft +. Ellers er det ikke der, i slalombakken eller på sjøen man spiller golf.

I noen situasjoner bør man bruke solbriller. Ellers nevn en person blant de beste golutøverne som bruker solbriller...

Rolf Åge___

over 17 år siden

Rolf Åge___

David Duval

Rolf Åge___

over 17 år siden

Rolf Åge___

Tiger Woods:
http://www.specsaroundtown.com/images/people/Tiger_siege202_07.jpg

David Dual:
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41770000/jpg/_41770714_duval300.jpg

Billy Andrade:
http://www.weekend-golfer.com/images/peak-vision/Andrade-100-dpi.jpg

Ian Poulter:
http://img.timeinc.net/golf/i/tours/2007/11/nov8_poulter_459x600.jpg
http://www.footjoy.com/images/dyn/blog/poulter_open06_1_180x200.jpg

Rich Beam:
http://farm1.static.flickr.com/162/437211133_e357a09f89.jpg?v=0

Henrik Bjørnstad:
http://media.aftenposten.no/archive/00618/SONY_OPEN_GOLF__spa_618908s.jpg

Hvor mange vil du ha? :)

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Det jeg har lagt merke til er at de fleste pgatour-spillere ikke har brillene på seg når de slår, spesielt når de putter. Da sitter gjerne solbrillene på bakhodet. Og så vendes solbrillene igjen når spillerne går videre til neste hull.

TorbjörnStehager

over 17 år siden

TorbjörnStehager

Louise Friberg hadde Roxor hela tiden när hon vann i Mexico

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hmmm da ser jeg altså for lite på golf :-)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Eller så er det slik at fokuset for det meste blir satt på spillerne når de slår/putter.

Jeg syntes at jeg til og med hører dårligere med solbriller ;-)

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Jeg testet Roxor-brillene til Bernt i dag og jeg må bare konstatere at de er helt vanvittig gode. Når jeg tok de av meg og slengte på mine egne Ray Ban-briller var det bare å le.

Nå skal Gunder bestille briller :)

Og disse brillene trenger man ikke ta av seg når man putter. Du merker ikke at du har dem på deg.

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Merethe: Har ikke fått lest her på noen dager, men får vel kommentere litt av det du skriver ettersom jeg "startet ballet".

Når det gjelder skyttere så ja, de bruker også solbriller!! Harald Jensen, for eksempel:
http://dt.no/templates/scripts/zoom.php?type=0&Avis=DT&Dato=20080521&
Kategori=SPORT&Lopenr=934823705&Ref=V4&Profile=1099&Photo=&Caption=Harald%20Jensen

Tenker du på baneskyttere så behøver de ikke solbriller fordi de ligger under tak på skytebanen, men bruker likevel skyggelue.

For egen del bruker jeg briller til vanlig, så solbriller generer meg ikke når jeg bruker linser når jeg spiller golf. Gleder meg til å få prøvd Stehagers oppfinnelse, for mine "vanlige" solbriller tror jeg lurer meg på greenen. Så får du bære over med oss som vil beskytte øynene våre når vi er ute i solen (bruker dem ikke hvis det ikke er sol... Er kuul nok som det er :-) Men du kler nok myserynkene dine ;-)

Tom

over 17 år siden

Tom

Hei Gunder.
Tar gjerne imot rayband brillene dine jeg. De gjør jobben hos meg..
Kan hente dem på Miklagard ogsåå en dag.. bare si ifra.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Bernt, som forøvrig slo med 7-wood på hull 10, viste seg å være en trivelig kar, på tross av alt mange her inne "vet" om han.....

7-wood..... HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Bernt!

Truls

over 17 år siden

Truls

Hva slo du med selv?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Sandwedge selvsagt.... er jo bare 155 meter.......

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Tom: Nei jeg mister jo sikkert Roxor-brillene. Må ha nødbriller i bilen :) Men RayBan-greiene går ikke an å spille golf i. For mørke, og har teit brytning i glasset.

Roxor rocks

Yngve slo 5 jern han. Og det tilsvarer jo 7 wood ;) Men til Yngves forsvar slo han jo et meget godt slag da. Mens Bernt.. *kremt*.. La oss ikke rippe opp i det :)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

sukk.... og slukøret må han innrømme at han slo 5 jern.....

hvorfor skal du ødelegge min skadefryd når jeg har Bernt presset opp i et hjørne hvor det stort sett er bare kvinnfolk?

(oops, var det sjåvinistisk?)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Yngve.
HeHe, men du glemmer at jeg slo min "obligatoriske" på plata da, med samme jern som du slo med - etter mitt uhell med 7-wooden :)

Ord for dagen:
Litt motvind kan få en til å gjøre de merkeligste valg (les køllevalg)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Bernt vil ha Yngve litt opp i et annet hjørne.......

Hvor mange slag var du over Gunder da jeg dro opp 7 wooden på 10'ern (og begynte ødelegge en grei score) ?

Lå da selv 3 over Gunder, som hadde en ævvereddgge dag :)
Du var vel 2-sifret over Gunder da tenker jeg.......

JÆVLA JÅLEHÆNDIKÆPPER!

LOLOLOLOL

Yngve

over 17 år siden

Yngve

nei NÅ synes jeg du var barnslig Bernt.... vi snakker da ikke om andres score her på Scangolf.... (51 slag på front og 46 på back).....

:D

jepp, i går var jeg det perfekte eksemplaret på jålehandicap...
Er ikke skamfull engang!

;)

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

97??? Fra RØDT?!?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Hallo!!! slutt å skryte av den nye kalkulatoren din, GB!

Smilende Spam

over 17 år siden

Smilende Spam

Hull 10 på Mikla er jo et sikkert par hull selv på en sinnsykt dårlig dag - spør du meg. Det er hull 15 som er vanskelig på back - må være noe rart med teestedet der....

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Yngve.
Jeg snakket ikke om score, bare slag i forhold til Gunder.
Jeg havarerte jo selv på back 9:) 2. 18. hullsrunde i år.

Du er en meget hyggelig kar Yngve, håper jeg endelig får karret meg til Tyrifjord snart, hørt masse bra om den.

Dropp turen hit med det første, banen er useless!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Det skal vi få til Bernt. om ikke spillet var bra, så hadde vi det i hvertfall gøy i går :)

Bernt

over 17 år siden

Bernt

Vi var vel grei vi, bare 9 hull hver, mine første 9 og dine siste ville vel forsvart ihvertfall en av våres Hcp :)

Gleder meg til Tyrifjord

...

over 17 år siden

...

Da har RoXoR brillene ankommet og er testet på 3 golfrunder.

Konklusjonen : De fungere ikke på utslag og til putting, men er likevel de beste SOLbrillene jeg har prøvd til formålet.

Tilbake til caps eller å ta av brillene ved putting/utslag.

GAD

over 17 år siden

GAD

Har akkurat samme erfaring jeg. Brillene forstørrer litt, og det er nok til at jeg ikke er helt sikker når jeg står over ballen. Men det er utolig gode solbriller, og kanskje de beste jeg har kjørt bil med.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Ble hullet større?
;-)

GAD

over 17 år siden

GAD

Ja, faktisk så ble det større, men det hjalp ikke en dritt :-)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Nei, så var det vel heller ikke det dritt hullet som kunne hjelpe deg?
;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her