Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Elverum - verd et besøk ?

JanB

over 17 år siden

JanB

Siden jeg skal bo noen dager i August i nærheten av Elverum Golfklubb, vil jeg ha forumets anbefaling.
Var igjennom web-sidene og den artige fremstillingen av banen med helikopter gav et spennende inntrykk. Er den så trang som man får intrykk av på nettet?

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Hei, jeg spilte der for to uker siden. Greenene var bra. Ikke voldsom rull, men lik rull på alle. Fairwayene var ganske tørre og manglet grønnfarge.. Ellers syntes jeg banen var morsom. Mange relativt korte par 4, slik at de fleste bør ha mulighet til å ligge på greenen etter 2 slag. Det mer krav til retning og kontroll enn lengde, magne hull er ganske trange. Går man litt inn i skogen er det greit å finne ballen, men man må da som regel bruke et ekstra slag for å komme seg tilbake på fairway.

Olsen

over 17 år siden

Olsen

Elverum er helt klart verdt å spille, og er ikke avskrekkende trang. Når du er der i August bør du også koste på deg en halv times tur til Sorknes/Rena for å spille der. Den banen er noen hakk bedre, synes jeg. Har ikke vært på noen av banene i år, så jeg snakker kun ut i fra layout, ikke hvordan forholdene er nå.

Erin

over 17 år siden

Erin

Et hett tips til deg: Når du er der oppe,ta deg en tur til Trysil og spill den banen istedet! Der finner du en av de beste og flotteste banene på hele Østlandet! Banen har vært grønn siden den åpnet i mai,fairwayene er supertette,roughen er tett, foregreener er tette,og greenene er fantastisk bra! Veldig mange andre baner på Østlandet har slitt og sliter fortsatt med skader etter vinteren,så også dessverre med Sorknes-Trysil hadde ikke en eneste vinterskade takket være mye snø og lite tele i vinter. Trysil er en fjell-og skogbane med front-nine som er lange,åpne hull og en back-nine som går ned i skogen,er mer kupert og litt smalere. Det er som å gå to forskjellige baner på en dag! Fellesnevneren er at gresset er utrolig flott på hele banen,og alle som har vært der og spilt iår,kan ikke få rose Trysil nok! Trysil er ikke en "golfrunde",den er en helhetsopplevelse! Så ta deg en tur dit-det er virkelig verdt turen!:o)

JanB

over 17 år siden

JanB

Takker for tipset Erin. Har spilt banen mange ganger og liker den absolutt. Det er riktig nok noen år siden, men den har sikkert ikke blitt dårligere.

Erin

over 17 år siden

Erin

Hvis det er flere år siden du har spilt Trysil,bør du virkelig ta deg en tur igjen iår! Det tar noen år før en bane er skikkelig etablert,med hensyn til gress osv. Og det er først iår den virkelig kommer til sin rett! Så du bør virkelig unne deg en golfrunde der nå - den er VEL verdt pengene!:o) God tur:o)

Simen Østnor

over 17 år siden

Simen Østnor

Trysil sine greener er fine ja, men i tilegg er dem sinnsykt treige at det ikke er morsomt engang

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Hadde muligheten til å prøve Trysil i forrige uke, og jeg må si meg enig angående greenene. De ser sinnsykt pene ut - på avstand - men når du skal putte på dem er de nesten helt håpløse. Ettersom de er så tette og fine må det da være mulig å klippe dem ned og få dem raskere - eller er det ikke så enkelt?

Erin

over 17 år siden

Erin

Har noe med hvilken type gress som er på greenene. Lenger sør,rundt Oslo f.eks,er det varmere klima på vinteren,de bruker andre typer gress på greenene sine,som tåler å bli klipt skikkelig kort. I Trysil er det,som kjent,beinhardt om vinteren,og der har de rødsvingel-greener (tror jeg det heter). De bruker ihvertfall en type gress der som tåler harde vintre mye bedre. Men til gjengjeld tåler det ikke å bli klipt riktig så kort. Mange typer gress har en "smertegrense",klippes det kortere enn det,dør gresset. Så i Trysil satser de heller på et gress som tåler vinteren bedre,enn gress som tåler å bli klipt ned på 2mm,men som til gjengjeld antakelig dør i løpet av 6-7 måneder med vinter:o)

Gary Prayer

over 17 år siden

Gary Prayer

Trysil er en flott bane.Rough og fairways har aldri vert bedre.Med utvikling av hvite teesteder på backnine ville den banen vært blant de ti beste i Norge.Da glemte jeg greenene.
.De siste ni blir litt feil med hensyn til spillstrategi risk and reward.Nevner hull 12,ser fint ut men blir bra med en hvit tee,eller legge vannhindere lenger intill green så de faktisk kommer i spill gjelder også hull17,bare til pynt?GREENER: de må klippes ned,slipp de opp til høsten.en ting er å putte (stroke)men slå ballen på green er feil!!!! Vil bare legge til at greenkeeper jobber godt ,men andre ved anlegget bare surrer rundt og gjør minst mulig,ingen nevnt men ingen glemt!!

JanB

over 17 år siden

JanB

Spilte Elverum i dag. Denne helgen var det Ladies Open, men jeg tok sjansen på å gå ut tidlig. Det gikk helt greit. Duskregnet stoppet etter hull 1. Mentalt sett ble jeg satt litt ut, siden banen er snudd helt opp ned. Det som på WEB er front-9 er byttet med back-9
Da jeg spilte alene, var det definitivt en fordel med en Course Guide. Kjempespennende bane for en som ikke har gått en skogsbane på flere år. På et av hullene ble jeg overrasket av et sidevannshinder og mistet et slag. Hadde vel ikke lest så nøye. Forøvrig spilte jeg ganske forsiktig siden jeg ikke hadde noen å få kjente råd fra.
Må berømme banen for gode fairway og greens. Overraskende bra til å være langt inn i skogen. God merking av avstander både med staker og faktisk også på vanningslokk.
Siden jeg gikk alene, gikk det ganske raskt og da jeg tok igjen den ene ballen etter den andre, ble det litt oppstykket, men jeg tok meg en pust i bakken og nøt at det var et par timers oppholdsvær. Definitivt en bane jeg vil anbafale. Normalt regner jeg 4-5 slag "tapt" med en helt ukjent bane, men med kombinasjon av forsiktig spill og fin flyt, krabbet jeg meg inn etter snaue 3 timer på 79 slag.
Elverum - jeg kommer tilbake.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Spilte Trysil i går for første gang, jeg syntes banen var veldig bra ift både utfordringer og kvalitet greener/fairway. Trodde greener skulle være usedvanlig trege etter hva jeg har lest her, men opplevde helt grei hastighet.

Erin

over 17 år siden

Erin

Til Gary Prayer: etter antall baller som ligger i dammen på hull 17 å dømme,er den dammen absolutt i spill!!:o) Har ellers aldri trengt å SLÅ ballen på greenene,så da tror jeg du bør kjøpe deg en ny putter... Forøvrig skjønner jeg hvem du sikter til:oD

Til Foooore: enig med deg. Greenene er ikke så treige som folk skal ha det til. For noen år siden klaget folk på at greenene var altfor raske...etter min mening er det han/hun som holder i putteren det står på - noen fikser alle slags greener,andre gjør det ikke...det står vel mer på dyktigheten til spilleren,enn hastigheten på greenene;o)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her