Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SCANGOLF DISCUTATIONAL CHARITY

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Blir det noe av i år!?

Evt. noen som har sett på når og hvor enda...?

krissy

over 17 år siden

krissy

Charity? -______-.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Asså, KB. du jobber jo ikke, så du kan arrangere dette på Skoger i år synes jeg...

:)

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Ingen umulighet det! :-)

Men, nå er det vel andre som har tatt den pinnen der......

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Tenker du på han rare nordlendingen?
tipper han blir glad hvis han slipper, hahaha...

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Tenkte vel mer på han onde nissen som fryder seg når andre spiller dårlig.... :-) Den fikk jeg klem på... hihi

Yngve

over 17 år siden

Yngve

åja, du tenker på han jålehandicapperen som skriker etter oppmerksomhet?
hahaha

King Ben

over 17 år siden

King Ben

Riktig...

Har lissom ikke samvittighet til å ta fra ham det der..... Oppmerksomheten altså.... :-)

Fniz

over 17 år siden

Fniz

hihihi...
koz & klemz

veggiss

over 17 år siden

veggiss

få på turnering!!! stemmer på skoger i år...bra hull 19 er det der også!!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Turneringen burde vel gå på Drøbak - som alle her sier er så enkel - så kunne vi se hvordan alle spilte under hcp - for det har jo ikke vært tilfelle i de forrige turneringene?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

øy, smilende Spam, "ALLE" er litt drøyt.
nå må du ikke lage Aagolf av oss alle mann.
jeg har aldri sagt noe som helst om Drøbak....

hah...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

er med på drøbak også jeg :)

Hallo

over 17 år siden

Hallo

Stemmer på Kongsvinger

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, "Smilende Spam" var m0sjom, Yngve :-)

Irriterende at det ikke var jeg som kom på den, men kan jeg bruke den ved leilighet?

Ev. med referanse?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

det er greit, GB. Jeg forstår at du gjerne vil bruke den, for den fikk jeg klem på....

Mr. High hcp

over 17 år siden

Mr. High hcp

Siden alle her mener Kongsberg er så dårlig så kan jo turneringen gå der oppe. Må jo passe perfekt....

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hadde de ikke klippet greenene i fairwayhøyde så hadde jeg vært helt med på det :)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ved store turneringer i Europa og USA så trimmes jo banene til det perfekte ved store anledninger,slik at de skal være verdig arrangør. Kanskje det burde gå på Holtsmark i år også? Så får de kanskje "rævva i gir" med å få banen der i tipp topp stand?:-)

PS! Yngve,hvordan skal du klare å vinne,nå når du har fått så lavt hcp? Grattis forresten:-)

jesus maria

over 17 år siden

jesus maria

Det er da for fasan ikke om å gjøre å vinne, men å ha lavest mulig hcp! ;)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

enig med jm.
dette handler om å spare seg til jålehandicap(Les: meg selv) og så drite seg ut på en ship-shape golfbane.

den som er flinkest i utdritningskonkurransen får ca. 36 poeng, som jo er hele hensikten med golf, og går hjem med VERDENS STØRSTE JÆVLA TROFEE!

takk forøvrig Kevin, jeg skal gjør alt jeg kan for å fortjene det..... :O)

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Det trofeet er jo grunn god nok til å ha jålehandicap...

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Det kom forøvrig et spørsmål som jeg går ut i fra var rettet til meg (ettersom det var nevnt både "nisse", "jålehandicap" og "oppmerksomhet")

Når det gjelder innsamling så kommer jeg ikke til å gjøre tilsvarende som i fjor. Det tar altfor mye tid, og jeg fikk ofte følelsen av at jeg skaffet folk billige greenfee-billetter og billig golfutstyr i steden for å samle inn penger til fondet.

Det ble også en del innkrevingsvirksomhet, jeg la personlig ut for noen tusen, og selv om dette kom inn etterhvert så er jeg ikke helt komfortabel med denne løsningen lenger.

Jeg har likevel en idè som jeg tror kunne vært veldig morsom samtidig generere litt penger:

Hvis flere jobbet mot å skaffe sponsorer til turneringen, hvor betalingsmodell går på at de betaler en stykk-pris per birdie som gjøres. (Eller kvadruppel-bogey for den saks skyld ;)

Dette kan enten være en personlig sponsor som sponser deg som enkelt-spiller, eller det kan være en sponsor som sponser det totale antall birdier i turneringen.

Hvis så mange som mulig tar kontakt med næringslivet (sponsorer i egen klubb etc) og klarer å skaffe seg en personlig sponsor som betaler 1000 kr per birdie som denne spiller gjør, kan dette bli en morsom konkurranse i konkurransen.

Jeg foreslår at hvis dette er noe man ønsker å gjøre, så legges det ut en offentlig informasjon på denne siden i forkant, slik at evt sponsorer kan lese om turneringen og fondet.

Alle står selvfølgelig fritt til å utarbeide egne avtaler, pris per birdie, per poeng, per par, per eagle osv.

Noen synspunkter?

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Her er en stakkar bortreist et par dager og vips så utsettes man for navnebytte og annet f-...skap. (men ok Smilende Spam var morsom og tidvis dekkende...)

Jeg beklager selvsagt dypt Yngve at jeg brukte "alle" formen. En slik form for Aagolfisering er klart uakseptabel og jeg vil ikke gjenta det her i mitt driving range eksil. Når det er sagt - det er fryktelig mange som har fortalt hvor lett banen er - så slik sette

Fjosok; jeg trordet ville bli mer penger hvis man avkrevde betaling for alle slag over birdienivå - men jeg ser at det kan bli litt tungt å få sponsorer på et slikt opplegg.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Det er greit, SS. du er tilgitt.

forøvrig så synes jeg navneskiftet jeg tildelte deg var så morsomt at jeg har søkt copyright på det....

Smilende Spam

over 17 år siden

Smilende Spam

Pøh... det har du ikke. Man søker nemlig ikke coypright i Norge og nå er den lokale nick-registreringen min :-) (registrerte noen andre nick i samme slengen gitt.)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

fillern klype.....

Ågolf

over 17 år siden

Ågolf

Det hette søren klype...ikkje fillern

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Det er riktig det, Smilende Spam(C) Gunnar Bull.

Smilende Spam(c)

over 17 år siden

Smilende Spam(c)

HAH! jeg fikk den beste utgaven!

Smilende Spam (C)

over 17 år siden

Smilende Spam (C)

Gratulerer :-)

Smilende Spam

over 17 år siden

Smilende Spam

Pinlig inkompetent forsøk. Den C'en er uten betydning her i Norge - blir som å tro at å skrive sir Yngve von Tyrifjord betyr at mannen er adelig....

Yngve von Tyrifjord

over 17 år siden

Yngve von Tyrifjord

det er jeg jo!

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Adelen ble avskaffet i Norge for nesten 200 år siden Yngve. Du kan henvende deg til nærmeste politistasjon for henretting.

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Fjosok, takk for fabelaktig innsats ifjor, det bør vel langt på vei tilgi dine skadefro tendenser;)

Birdies for SDC er ingen dum ide, kan sikkert klare å få med arbeidsgiver på en sum, men, størrelsen blir jo litt bingo, ifjor var det 11 birdies, og om Yngveklumpen skulle å få med halve Skottland igjen, og banen var Drøbak blir jo tallet helt sikkert anderledes.

Tror kanskje at hvis vi sa 500 pr biride, oppad begrenset til ... så kunne det være enklere å få med sponsor

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her