Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nye køller.... sliter med svingen

Happy Golfer

over 17 år siden

Happy Golfer

Hei,
Etter ett par år med golf var det på tide med nye køller. Gikk til en pro, fikk mål svinghastighet etc og endte opp med Callaway X-20 med grafittskaft.... Etter jeg fikk disse har det bare gått dårligere og dårligere... Kan dette skyldes køllene? Hva bør jeg gjøre? Tidligere brukte jeg ett MacGregor nybegynner halvsett med stålskaft....

Alle tips mottas med takk!

MicroMidas

over 17 år siden

MicroMidas

Stikk til proen igjen du.
Kan hende det bare er småjusteringer på svingen som skal til

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Hei, regner med at proen kanskje justerte litt på svingen din også? Jeg tror nemlig ikke det er køllene som er årsaken. :-)
Jeg har også hatt noen dårlige runder rett etter protimer fordi jeg tenker for mye teknikk når jeg spiller. For meg har løsningen vært å stå på rangen å trene inn de nye elementene som en naturlig del av svingen. Etter litt trening har jeg merket store forbedringer ute på banen.

Happy Golfer

over 17 år siden

Happy Golfer

Enig i den tanken ja, men problemene kom leeenge før jeg tok protime for å si det sånn. Faktisk rett etter jeg kjøpte køllene i fjor vår. Protime hjalp litt der og da, men mistet fort touchen igjen....

Stian

over 17 år siden

Stian

Hva slags sett hadde du tidligere ?

Jeg selv spilte med Titlteist 804.os før jeg handlet meg callaway Xtour. Her måtte jeg gjøre enkelte smågrep iom at Titleist jerna hadde mye offset mens xtour hadde svært lite. Endringen var dog mest i grepet, da jeg måtte sørge for ett svakere grep enn tidligere ellers kom hookene på bånd.

Kåre

over 17 år siden

Kåre

Prøv de gamle køllene dine igjen.

jonag

over 17 år siden

jonag

Dersom de nye køllene har annen vekt, lengde eller lie kan det være årsak nok

Pro

over 17 år siden

Pro

Med teknologiene vi har i golf sett nå til dags så er det som regel dem som holder køllene som avgjør hvor ballen skal gå=)

HerrTommy

over 17 år siden

HerrTommy

Kanskje du lider av det samme som meg....
Jeg kan ikke slå Callaway! Ikke om faen sjøl sto og veide min sjel mot det, kan jeg treffe et Callaway-jern

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Happy golfer, kan det være overgangen fra grafitt til stål?

Hvor hardt slår du til ballen?

Ved rask sving vil grafitt ofte "spre" mer enn stål. Det er også vanskeligere å "føle" hvor du har køllen når den blir for lett.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her