Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Per Haugsrud

feil uttale

over 17 år siden

feil uttale

skjemmer ellers gode sendinger med feil uttale av Tom Lehman - som han tror heter /Limæn/ som om det skulle skrives Leeman. Hvor har han nå det fra? Ingen amerikaner uttaler det slik. De sier snarere /Leymæn/.

Til gjengjeld sier han helt korrekt /naiki/ og ikke /naik/ for Nike som mange andre bommer på.

Australiensere høres også merkelig ut.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Dette er hårreisende.
For å bruke et gammelt sitat, her må Aalbu ta afære straks.

Himmel

over 17 år siden

Himmel

og hav.

Er dette virkelig et stort problem for deg? Seriøst?

feil uttale

over 17 år siden

feil uttale

Mitt håp at er at Per Haugsrud leser dette og slutter med å uttale dette feilaktig.

Lehman er ikke hvem som helst og det er slitsomt stadig vekk å høre ham omtalt som LIman.

Men hvis Per leser dette, så slutter han vel med det regner jeg med. Ingen skulle ha noe mot at det blir riktig, går jeg ut fra!?

KIm

over 17 år siden

KIm

Trådstarter er en stod Idi0t!!!

Jepp

over 17 år siden

Jepp

Kim, du er en enda større idiot! Det skulle jeg mene etter å ha lest alle de superintelligente innleggene dine på dette forumet.

Moderator 2

over 17 år siden

Moderator 2

Vi har vel et høvelig språk her ikke har vi ikke. Vi sjikanerer ikke andre, gjør vi vel. Neste gang slettes innlegget.

feil uttale

over 17 år siden

feil uttale

Jeg vet at noen ikke liker det korrekte - ihvertfall at det blir påpekt. Målet er som sagt at Per Haugsrud tar dette til seg- han som har dette som jobb.
At andre velger å vise sin motvilje er jo ikke noe nytt, men det bekymrer meg overhodet ikke.

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Feil uttale, du har i hvert fall full støtte fra meg. En kommenator skal strebe etter det korrekte. Hører altfor mange surre med nasjonaliteter for eksempel. Kanadensere, australiensere, japanesere osv. Problemet er vel at tv-kanalene ikke lenger har gode nok rutiner for å evaluere kommentatorene sine, vil jeg tro - akkurat slik det er blitt med korrektur i avisene. Det koster for mye.
Bra jeg ikke er alene om å irritere meg over sånt!

Merethe

over 17 år siden

Merethe

"Good day" folkens, dere forstår jo hva han mener når han sier limæn, og disse skoene vet de fleste uttales naiki, selv om mange sier naik. Lettere.

Formildene omstendigheter må være at dette er skrevet kl. 01.05 til søndags morgen, hikk....

Erdmulig?

over 17 år siden

Erdmulig?

Haugsrud gjør en fantastisk jobb, den beste vi noen gang har hatt på disse sendingene. Om en eller annen mener at han eventuelt uttaler 1 av kanskje 200 navn litt feil, blir ganske irrelevant. Selv velger jeg å kose meg med PH's kyndige kommentering. Faktisk 'så behagelig å høre på' i følge kona at hun også syns det er greit at jeg sitter klistret. God sommer:-)

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Absolutt ikke noe problem for meg - liker Haugsrud som kommentator.

Hvordan Lehman uttales kan man høre her:
http://www.archive.org/download/LifeStoryFoundationTomLehmanLifeStory/LifeStoryFoundationTomLehmanLifeStory_64kb.m3u

Morsom fyr....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her