Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fjern-medlemskap?

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Jeg bor i en kommune og har hjemmebane i en annen. To av mine venner/ bekjente herifra, betaler kun fjern-medlemsskapskontigent, mens resten av oss betaler fullt.

Jeg har aldri spurt om fjernmedlemskap er en aktuelt for oss som har aksjer, eller om man som "eier" må betale fullt uansett.

Noen som vet?

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Vet at det bare er å spørre daglig leder, men det virker noe gjerrig bare for å spare noen tusenlapper, men likevel.

Fjernmedlemmene betaler under tusenlappen mens vi andre fikk et prishopp på over 500kr i år, såvidt jeg husker.

Det føles derfor enklere å spørre på forumet, og som regel er det minst en som kjenner til hvordan de fleste klubber forholder seg til "reglene"

Mekler

over 17 år siden

Mekler

Dersom klubben kaller det Aksje er den regulert under Aksjeloven. Dette betyr at klubben ikke kan avkreve noe som helst. Du kan fritt velge hvilket medlemsskap du vil i din klubb. Du behøver ikke engang betale noe dersom du vil være medlem i en annen klubb.
MAO så skal man skille mellom det å eie en aksje og det å være medlem i en klubb.

Koll

over 17 år siden

Koll

Ikke glem at fjernmedlemmer må betale greenfee i sin egen klubb, mens ekte medlemmer går gratis. Dersom man bare er ute etter et billig medlemskap, men ikke ønsker å spille på den banen, så er fjernmedlemskap tingen. Det gode er at man støtter sin klubb finansielt og sliter ikke på banen!

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Tusen takk for nyttige svar :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her