Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Startlister

Vestlandet

over 17 år siden

Vestlandet

Jeg ville bare høre litt med dere ang. en ting som irriterer meg. Når jeg melder meg på turneringer ser jeg til stadighet at daglig leder i golfklubben går ut i første flight. I tillegg er hans flight alltid en 3er flight, mens nesten alle de andre er 4er flighter. Han har ikke spesielt lavt hcp (19,2) og går alltid sammen med andre med samme HCP eller lavere.
Synes dette er litt arrogant. Min flight sist helg var på 4 stk. (meg med 12,2 , 1 med 34, 1 med 36 og 1 med 9,7 i hcp)
er det ikke bedre at man setter opp flighter med ca. likt snitt hcp.
Noen andre som ha gjort seg opp tanker om dette?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

"Vill trekking" i klubbene jeg er med i, dog innafor de ulike klassene om turneringa er inndelt i klasser.

Enkelte ganger trekkes det slik at de som arrangerer turneringene ift scoreinntasting mm går ut tidlig. Praktiske hensyn.

Og om dette irriterer så må dårlige slag være som et slag i trynet vil jeg tro!?

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

De som bruker lengst tid er de med høyt hcp, og de med veldig lavt. De med høyt bommer mye, mange slag og en del leting. De med veldig lavt bruker bare generelt lang tid med vurderinger og forberedelser til hvert slag (kanskje litt av grunnen til det lavt hcp). Lavhcpeere bruker spes lang tid på green. De raskeste er de fra starten av tjuetalllet og ned til rundt 10. Slår seg ikke så ofte bort, og bruker ikke veldig lang tid på forberedelser. Middelhandicappere må da fordeles likt mellom høye og lave, og en må prøve å unngå for mange høye eller lave i samme flight.

Vil sikkert komme en storm av kritikk, men dette er min erfaring på generelt grunnlag. Det er selvfølgelig forskjeller fra person til person og runde til runde, men skal man vurdere hvor raskt man går ut i fra hcp mener jeg dette kan være noe å gå etter.

nja

over 17 år siden

nja

tiden man bruker øker proposjonalt med hcp..

Vestlandet

over 17 år siden

Vestlandet

kan kanskje legge til at på de turneringene jeg har deltatt og det er shootgun start, starter nesten alltid daglig leder på hull 1. Dette gjelder også de med lavt hcp, de får alltid starte på hull 1. Synes dette er så utrolig arrogant, i tillegg havner alltid damene med start på hull 5-8. Har til dagsdato aldri sett en dame starte på hull 1 ved shootgun start.

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Det er mulig å henge seg opp i alt mellom himmel og jord, men hvorfor er dette forbeholdt noen få?!

jonag

over 17 år siden

jonag

1. kanskje han har valgt tidlig starttid i turneringen, et ønske i golfbox
2. Kanskje han er tunreringsleder og legger inn resultat ? fordel å gå i første ball da
3. kanskje tunreringsledelsen har valgt at baller som ikke går opp i 4 skal gå ut først...
4. kanskje man har valgt å ikke sortere startlisten i golfbox på hcp og da fordeler hcp seg nogenlunde likt. 19 i hcp defineres fort som høy-hcp i ballen.
5. kanskje daglig leder gjør noe bra i klubben også ?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg tipper han er med og arrangerer turneringen. Det er mer enn grunn god nok til å sette seg selv i første ball.

Lavida

over 17 år siden

Lavida

Til nja:
Tiden man bruker øker eksponensielt med hcp...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her