Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner US Open?

Koll

over 17 år siden

Koll

I helgens US Open på LPGA er det med 56 spillere fra Øst-Asia. Mange tror automatisk at alle disse er fra Sør-Korea, men det er feil. Det er flere fra Taiwan, Japan og andre østasiatiske land. Kineserne kommer vel etterhvert.
Vinner en av disse 56? Det er "rått parti", og jeg tipper at en av de øst-asiatiske damene vinner. Hvem? Umulig å si, de er jo så like og har så vanskelige navn....

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tutta vinner!

Go Tutta!

Uten nissebriller

over 17 år siden

Uten nissebriller

Feil Koll! De er ikke like og de har ikke vanskelige navn. Prøv en reise litt lenger enn danskebåten tar deg, og du vil oppdage en spennende verden full av fantastiske mennesker.

Koll

over 17 år siden

Koll

Har du hørt om ironi, Nisse?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Holder en knapp på Ochoa,og Creamer. Ellers så er det "bare" 3 asiater blant de 10 beste etter første dag,ikke spesielt mer dominerende enn Sverige som har 3 stk blant de 7 beste! Og USA har 2 der oppe

Koll

over 17 år siden

Koll

Eller sagt på en annen måte: 3 sør-koreanere blant de 6 beste. Eller: 35 fra Øst-Asia foran Tutta.

Spørsmål til "Uten nissebriller": du kan vel navnene på sparket på 10 av de beste fra Sør-Korea? Eller hvis du blir vist et foto av disse, så kan du sikkert navngi dem.

Trådstarter

over 17 år siden

Trådstarter

Damegolf......... /end thread

KIm

over 17 år siden

KIm

DU finner ikke noe mer uinteressant en damegolf og dameidrett generelt! Må i så fall være sandvolleyball, men av helt andre grunner en selve idretten de bedriver:) Når man kan se på gutta holde ett dobbelt så stort tempo eller i dette tilfelle slå ballen bedre på alle områder av spillet så hvorfor da se på da damene?

Koll

over 17 år siden

Koll

29 av de 74 som klarte cuten i US Open er fra Øst-Asia.

Ehem

over 17 år siden

Ehem

Koll trives med rasisme? Hva er egentlig poenget med at du ikke klarer å se forskjell? Tror du våre navn er lett for sør-koreanere?

iddjott

ts

over 17 år siden

ts

Vel, Koll har jo faktisk rett.. //
Enig med Kim her, :D

Koll

over 17 år siden

Koll

Som jeg skrev; damene fra Øst-Asia tok innersvingen på både Tutta og de andre. Av de 23 beste er det 9 fra Øst-Asia og 1 fra Sør-Amerika. Det er Angela Park, som er koreansk av utseende, men har Brazil som hjemland. Ved å trykke på navnet på leaderboard fra US Open, får man opp diverse persondata om spilleren, pluss et bilde.

Spillerne fra Sør-Korea er disse (av de 9 ovennevnte) : Inbee Park (vinner), In-Kyung Kim, Mi Hyun Kim, Jee Young Lee, Ji Yai Shin, Na Yeon Choi og Jeong Jang. De øvrige fra Asia er Teresa Lu og Candie Kung fra Taiwan, og Momoka Ueda fra Japan.

Like godt å lære seg både navn og fjes på disse + mange andre fra samme region. De kommer til å dominere damegolfen heretter.
Men det er jo mange herrer her som ikke liker damegolf, så de kan få slippe å pugge.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Jeg syns ikke det er spesielt kjedelig å se på damegolf sammenlignet med herregolf. Men jeg synes det er litt kjedelig å se på golf uten Tiger. Vet ikke helt hvorfor det er blitt sånn, men jeg kjeder meg når han ikke jager noen, eller prøver å holde en ledelse.

Det eneste jeg ikke liker er damefotball. En fin sammenligning jeg hørte (som sikkert er noe mannssjåvinistisk):
Damefotball er som å se travløp med kyr istedenfor hester.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her