Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skadefro-tråden

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Hva er toppen av lykke?

For meg var det å sitte i scorekort-mottak og ta i mot en 99-runde av en kar som tidligere gikk høyt ut å beskyldte Miklagard-medlemmer for å være jålehandicappere :)

Mooo-hæhæhæhæ!

snappy

over 17 år siden

snappy

Hvordan kan et Miklagard medlem være jålehandicappere.. På den banen må du kunne slå ganske langt, chippe bra, putte bra og kunne tenke om man skal få en god score.... Ja da er det bare til å le....

Mooo-hæhæhæhæhæh!

Pølse med brød

over 17 år siden

Pølse med brød

Det er vel en grunn til at du sitter i scorekortmottaket og ikke er kvalifisert for å spille selv.....

Ganske betenkelig for deg at han som spilte 99 er bedre enn deg, er det ikke??

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Mooo-hæhæhæhæ! @ Pølse med brød

Ikke alle som er gode nok som er gamle nok vettu!

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Haha morsom tråd. Jeg minnes en fyr som hadde et grudge mot jålehandicappere. Jeg undrer :)

Aldersgrunnen høres ut som en rimelig legitim grunn for ikke å spille NM Mid. Men det er jo latterlig dårlig av Fjosok å ikke være kvalifisert til hverken NM Mid eller NM senior.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

en litt jalla grå mus sa en gang at Miklagard medlemmer stort sett var brautende jålehandicappere.....

hihihi...

HAhaha

over 17 år siden

HAhaha

Det er så herlig å se folk som "pølse med brød" bare hoppe rett i, uten en eneste tanke om hva man skriver... *SMAKK*

Fort deg å bli eldre Fjosok!

haha

over 17 år siden

haha

For noen tapere dere er.
Hadde gitt liv og lemmer for å beskytte en golfbane, og dette gjelder seriøst 90% av miklagard medlemmer.
Er som en pakke antiloper som løper sammen.
Golfnerder er værre enn datanerder, iallfall mer irriterende.

Når du frivillig sitter og tar imot scorekort, og i tillegg opplever toppen av lykke når en spiller dårlig.. da må du prøve å skru litt på de sosiale antennene.

c

over 17 år siden

c

Tviler på at Fjosok får jobben med scorekort etc etter dette dersom de ansvarlige på klubben får høre dette, spesiellt dersom det kommer frem hvem sokken mener og det ligger vel ute på nettet. (neppe mange med 99 slag).
Det er liksom grenser for hvilke linjer som skal trekkes mellom gjøremål i verv i en klubb som ønsker å fremstå som seriøs og å bruke/koble opplysningene sammen og deretter drite ut vedkommede på ett nettforum.

Johan

over 17 år siden

Johan

Å starte en slik tråd sier litt om det lave intellektuelle nivået til trådstarteren.
Det er også synd for en klubb som ønsker å fremstå som norges mest seriøse at de frontes av umodne guttunger som harselerer over andres dårlige spill i turneringer som de selv arrangerer.
Du, Fjosok, burde se litt på dine egne turneringsresultater før du annonserer andre sitt jålehandicap.
Du imponerte litt ifm scangolfturnering/kreftsaken, men nå har du dummet både deg selv og Miklagard skikkelig ut. Håper for ditt vedkommende at webmaster sletter denne tråden snart.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Johan: Jeg er faktisk enig i deler av det du skriver og tar selvkritikk for det, men jeg har aldri kalt noen for jålehandicaper.

c: Nå er ikke dette noe inside-information med tanke på at jeg hverken har sagt når det var, hvilken turnering det var eller hvem det var, og røper heller ingen informasjon som ikke er offentlig tilgjengelig. Alle scorer og navn for disse turneringene ligger tilgjengelig på nett, og denne koblingen kunne hvem som helst oppdage.

Sånn sett så er vel det mer anonymisert enn å betegne enkeltpersoner som oppmerksomhetsyke jålehandicapere. Men igjen, jeg tar kritikken og innrømmer beskjemmet at jeg noen ganger er et så dårlig menneske at jeg finner glede når folk møter seg selv i døra.

Når det gjelder egne scorer i turnering så finnes det både bra og dårlig. I år kun dårlig, forskjellen er at jeg ikke har kalt noen for jålehandicaper, og da ikke føler at jeg har noe å forsvare på det planet. Derfor har jeg alltid vært av den oppfatning at alle kan ryke på en smell en gang i blant, også de som mener de alltid forsvarer sitt handicap.

(Fjosok er forøvrig en privatperson, og hans meninger kan ikke tas til inntekt for Miklagard, like lite som Aagolf sine meninger er det offisielle syn fra Lyse Energi. En distinksjon jeg tror de fleste klarer å forstå).

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Hvis vi skal ta alt seriøst her på Scangolf er jeg delvis enig med Johan, men jeg synes trådstarten allikevel var morsom med en passelig dose skadefryd, og godt innenfor svært mye annet som er servert her. :-)

Stig Helmer

over 17 år siden

Stig Helmer

Nå har vel de fleste som har fulgt med her en stund sett at Fjosok har et like religiøst forhold til Miklagard som Komiske Ali hadde til Saddam, men forstår godt at noen reagerer.

Heia Mikla

over 17 år siden

Heia Mikla

Ingen overraskelse at dette skjedde på Miklagard. Finnes ingen annen klubb i verden der funksjonærene ville drite ut spillere som spiller dårlig. Håper jeg slipper å møte sånne personligheter i et scorekortmottak, ihvertfall hvis jeg har hatt en dårlig dag. Er nok best å holde seg unna turneringer på Miklagard.

Salt

over 17 år siden

Salt

Eventuelt er det bedre å la være å kalle noen for "brautende oppmerksomhetssyke jålehandicappere". At de får sin egen medisin servert tilbake gjør da ikke noe :)

Ikke er jeg religiøs heller, så det med å snu det andre kinnet til støtter jeg ikke.

Den grå musa ble bare enda litt gråere i helgen.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Tror kanskje det er på tide å oppklare litt her:

For å gjøre det helt klart så var det ingen ting som "skjedde på Miklagard". Hvis noen er av den oppfatning at Fjosok har gjort narr av eller driti ut noen i scorekort-mottaket så stemmer selvfølgelig ikke det.

Det Fjosok innrømmer er å ha begått dødssynden "godte seg" i sitt stille indre, da han så at personen som for en tid tilbake på dette forum blant annet skrev følgende (se under) kom inn på snaue 100 slag:

"Miklagard er et fantastisk golfanlegg, men er dessverre fullt av jålebukker som debatten her inne de siste årene er et klart bevis for.
Jålebukker er gjerne jålete i klærne, store i kjeften og skryter uhemmet. De har grovt jålehandicap og oppnår aldri gode plasseringer i handicapturneringer. De er vittige og høyrøstede, liker å være midtpunkt i konversasjonene, men desperasjonen etter å bli lagt merke til gjør seg også positive utslag i at noen blir initiativrike og får gjort bra ting."

Jeg er helt enig i at det er smålig og ondskapsfullt å føle annet enn medynk for spillere som har en dårlig runde, og jeg tar selvkritikk for mitt forstumpede og bitre følelsesliv. Jeg ser også at det var smålig av meg å starte denne tråden, og legger meg flat for det.

Samtidig så har jeg en følelse av at noen benytter anledningen til å hause dette opp ett par ekstra høns, og å koble det mot Miklagard som turneringsarrangør er total skivebom.

Jeg tror alle spillere kan forvente den samme behandling av alle funksjonærer ved Miklagard og andre baner for den saks skyld, men har man slengt med leppa så kan det likevel hende at en og annen forecaddie humrer litt i skjegget før han samvittighetsfullt finner ballen din i skogen. Det tror jeg gjelder de fleste baner, i hvert fall når jeg er spilleren... :)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Fjosok,

jeg er forelsket i din måte å ro deg godt i land på.
fantastisk underholdende å lese at noen klarer å bli provosert av dette.

hadde den som skrev det vært medlem på Mørk eller Hakadal, så hadde ingen reagert med annet enn "Ja, det var til pass for han", eller "Sannerlig på tide at noen tar igjen på den skrytebukken"....

Kudos til Fjosok(som de andre tenåringene sier, siden vi aldri vil komme til å bli voksne)

Johan

over 17 år siden

Johan

Der tar du nok skammelig feil, Yngve. Det er ikke medlemsskapet som provoserer, det er det faktum at noen bruker sin rolle som funksjonær på en turnering til å drite ut en spiller som han har et personlig anstrengt forhold til. Det er skammelig for både han selv og enda verre for NGF og klubben som på vegne av forbundet er arrangør.

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Johan: Tror ikke vi skal overdrive alvorlighetsgraden av dette. Tror ikke denne diskusjonen på scangolf vil ha store betydningen for NGF og folks holdninger til NGF. Tror faktisk det ikke har noen som helst betydning. :-) Ellers liker jeg holdningen din.

c

over 17 år siden

c

Fjosok må gjerne humre i skjegget sitt så mye han vil der han sitter på sitt scorekortmottak, så lenge det ikke synes på utsiden. Det er helt i orden, ingen dødssynd og noen og hver kan gjøre det når man får innside opplysninger - så lenge han holder kjeft.

Holde kjeft gjør han ikke lenger enn til når han kommer hjem til sin egen PC. Da er det slutt på å humre stille i skjegget.

Skadefryden benyttes til å starte en ny tråd med slående tittel og utdriting i innlegget slik at leser nesten kan bli nysgjerrig nok til å gå inn på Miklagard sine hjemmesider for å finne ut hvem stakkaren er. Da er det ikke stille skadefryd lenger - det er forsøk på utdriting og jeg er ganske sikker på at det ikke er dette de ønsker skal være den gjense behandlingen man skal forvente på Miklagard.

Som du selv sier har man slengt litt med leppa så kan det fort slå tilbake.

BB - alvorlighetsgraden hadde vel ikke vært så stor dersom fyren hadde "lagt seg flat" for den smule kritikk han fikk for koblingen mellom de opplysninger han innhentet som funksjonær og som ble brukt på nettet som heading og trådstarting med tanke på skadefrod og som ble utdriting i stedet. En svært uheldig kobling som faktisk ble beskrevet i innlegget.

Forsøk å la denne tråden dø stille ut Fjosok - ta til deg kritikken, beklag og ti stille - om du kan.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Johan: Dette vet du like godt som meg at bare er vrøvl. Jeg har ikke brukt noen rolle til noe som helst. Det at du prøver å dra inn klubben og NGF inn i dette er om mulig enda mer patetisk enn trådstarten.

En sammenlikning: En fotballtrener hevder at alle fotballag fra Oslo er jålete, oppskrytte blærer, og at de aldri klarer å vinne en eneste kamp. Trenerens lag kommer så til Ullevål stadion og taper 10-0 og pølseselgeren på tribunen skriver at dette var noe han godtet seg over. Ville da dette vært skammelig for Vålerenga og Norges Fotballforbund?

Jeg har sagt at det var smålig å starte tråden, og det kan du gjerne ta meg på. At jeg tok i mot scorene vedkommer ikke saken i det hele tatt, så lenge jeg ikke kommenterte scoren eller på noen måte sa noe til vedkommende. Sånn sett var det dumt å nevne det fordi det er ikke relevant, da det jeg referer til er den offentlig tilgjengelige resultatlisten. Hvis man skal bruke sin rolle til noe som helst så må det gi en fordel eller tilgang på informasjon som andre ikke har, eller man må i situasjonen utnytte posisjonen. Jeg synes faktisk du kan være så redelig og innse at det ikke er tilfelle her.

Noen ganger for å sette ting litt i proporsjoner så prøver jeg å lage nyhetsoverskrifter av problematikken, for å se hvor alvorlig jeg oppfatter en sak og i dette tilfellet vil det bli noe sånt som:

"Funksjonær i golfturnering innrømmer å ha kjent skadefryd over høy score hos person som tidligere beskyldte arrangørklubb for å være full av jålebukker med grovt jålehandicap"

Hvis flertallet mener at dette er skammelig for arrangørklubb og NGF så skal jeg vurdere å sende en beklagelse til begge.

Johan

over 17 år siden

Johan

Hvorfor skværer dere ikke opp ansikt til ansikt. Nå har begge parter ytret seg negativt i det offentlige rom så da bør dere være skuls. Ta en golfrunde sammen.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Enig med Yngve. Etter mitt skjønn skriver Fjosok en morsom petit som inneholder både selvironi og selvkritikk.

Dessverre er det ikke alle som klarer å se den siden av innlegget.

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

C: Du mener denne episoden kommer til å få konsekvenser for det norske folks holdninger til NGF? Kan være enig i at det var unødvendig å starte denne diskusjonen, men ærlig talt.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg tenkte egentlig å svare at "skadefryd er den eneste sanne fryd".

Det er jeg jaggu glad jeg ikke gjorde.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Gunnar Bull og undertegnede har flere ganger diskutert forumet på privaten, og vi har vært enige om at hvis man begår feil burde man beklage.

Jeg, som jeg har skrevet flere ganger innrømmer og beklager min smålighet over å ha publisert min ondskapsfulle glede over et annet menneskes dårlige golfrunde. Å starte en sånn tråd er slemt og har ingen annen funksjon enn å sparke de som ligger nede, og det er ingen formildende omstendighet at denne personen har kommet med karakteristika som inkluderer undertegnede tidligere.

Jeg vil også beklage at det jeg skrev har gjort at noen har trukket linjer til Miklagard og NGF. I den grad jeg har satt NGF i vanry og Miklagard i enda mer vanry (enn før) så beklager jeg det. Jeg burde ha skjønt at noen hadde interesse av å trekke sammenhenger, og sånn sett kan mitt utsagn ha gått ut over den uskyldige part. Jeg har ikke noe problemer med å ta berettiget kritikk som går på meg som person, men når uskyldige blir innlemmet opplever jeg det som meget tungt at jeg har vært årsak til det. Og vil på det aller sterkeste beklage det uføret jeg har ført Miklagard, NGF og da også Norges Idrettsforbund ut i.

med hilsen
Fjosok

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Hehe. Veldig bra. Vil tro NGF setter stor pris på denne baklagelsen. Ryktet deres var tross alt i fare og de var nok redde for at medlemstalllene skulle rase. Endelig kan denne ballen legges død, verkebyllen er borte, og vi alle kan sove godt om natten.

!

over 17 år siden

!

Jeg tror dette kan ha hatt ringvirkninger også helt over til PGA i Usa, hvor jeg derfor forventer en presse-uttalelse fra Finchem OG Tiger i nær fremtid, der de vil berolige og bekrefte den videre fortsettelse av årets PGA-tour.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Til: Pølse med brød, haha, c, johan og ev. andre rett-tenkende, intellektuelle og gode mennesker.

Jeg har noe jeg må innrømme.

Jeg har også hatt vonde tanker om noen mennesker. Jeg liker ikke alle like godt, dessverre. Og for et par år siden sa jeg stygge ting til en av dem.

Og ja, jeg er medlem på Miklagard, som igjen er medlem av NGF.

Nå som jeg kan sammenlikne meg med andre her på forumet synes jeg det har blitt vanskelig å leve. Jeg forstår at jeg er et dårligere menneske enn mange andre.

Til alle ovenstående samt Miklagard Golf og NGF: Jeg beklager!

Og i og med at NGF er en del av kongeriket Norge, vil jeg gjerne beklage til Stortinget og regjeringen også.

c

over 17 år siden

c

BB Jeg har ikke trukket inn NGF så langt jeg kan se, så NGF holder jeg utenfor. At Fjosokk tror noen mener at det han gjør får noen konsekvens ut over Miklagard som han representerer får vel stå for hans regning. Beklagelsen din leser jeg, og tenker mitt om, det tror jeg de fleste andre også gjør.

Du får ha lykke til på skorekortmottaket ditt....

c

over 17 år siden

c

GB - ta pillen din - eller ta tre så får vi fred en stund.

Continue

over 17 år siden

Continue

Jeg forventer en utdypet beklagelse til de mange senatorer og andre parlamentsmedlemmer i USA som spiller golf.

Ban-ki Moon

over 17 år siden

Ban-ki Moon

*kremt* ...and what about UN?

jaja

over 17 år siden

jaja

c virker som en morsom og åpen person...
Fint forøvrig at du tenker ditt, det viser ihvertfall at du tror du kan tenke.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

c: Det var Johan som nevnte NGF. Nå har jeg beklaget og vet ikke helt mer hva jeg kan gjøre?

Kanskje det er noen som må gå i seg selv og se på sine egne motiver bak det de skriver?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

for å være på den sikre siden:

I tilfelle jeg noensinne skulle sitte og ta imot scorekort på en turnering som spilles på en bane som har tilknytning til NGF, som igjen assosieres med Team Norway, som jeg vet har vært i samtaler med både Henrik Bjørnstad og Tutta, så vil jeg gjerne beklage til Marius, broren til Henrik, siden det er større sannsynlighet for at han leser her inne enn Henrik.

Så. Marius. Beklager dersom jeg noensinne kommer til å si noe nedlatende om en som leverer et patetisk scorekort og jeg får skadefryd av det.

beklager også til Gunnar Bull, for jeg vet jeg kommer til å ha skadefryd når jeg spiller med han og han leverer et patetisk scorekort.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Yngve: Vi får håpe at Vårherre, Jesus Kristiansen og Helge Ånd er rausere med tilgivelsen enn moralens voktere her inne. Hvis ikke så anbefaler jeg at vi pakker grillpølser, shorts og solbriller med det samme. Så sees vi der nede, og jaggu tror jeg at jeg vil føle meg mer hjemme der også...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg har nå inntatt et lite måltid med piller, og så får vi håpe at c får leve i fred en stund.

Yngve, du er mosjom. Synes nå jeg da.

Men det kan jo være alle pillene...

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

GB: Hvor mange piller tok du egentlig? Jeg har tatt to og jeg føler bare at Yngve undergraver min beklagelse med å skrive en mye bedre en...

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Fjosok, jeg vet hvem du er og det vet mange andre her inne også, men jeg vil aldri "offentligjøre deg" her inne siden du velger å være annonym.

Problemet med tråden din er at du er identifiserbar for mange , og det du skrev gjør at den du skrev om også er identifiserbar.

Når du har verv i klubben din og gjør en jobb for denne, er det særs uproffesjonelt å gjøre det du gjorde i denne tråden.

Beklagelsen din er ikke ekte men et forsøk på å "ufarliggjøre" det du skrev.

Jeg sier som jeg alltid har ment. Skal man kritisere ,si noe stygt om noen som kan identifiseres via navn...(eller score i dette tilfellet), vel ha ihverfall baller nok til å skrive med fullt navn..

Nå som du allerede befinner deg under beltestedet, kan du jo sjekke om du har baller. Jeg begynner å tvile....

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

SF: Jeg forstår ærlig talt ikke helt hva annet jeg kan gjøre enn å beklage. Jeg skjønner at det var dumt å starte tråden fordi folk gjør de koblingene de gjør fordi noen sitter med kunnskap om hvem som skriver bak nicket og dermed ser en anledning til å kritisere Miklagard og NGF.

Igjen, jeg tar det hele og fulle ansvaret, og synes det er leit hvis klubben og forbundet blir skadelidende. Dette har jeg sagt før og sier det igjen.

Når det er sagt, så er det minst to måter å vurdere en forbrytelse på:
1. Selve handlingen, 2. Folks reaksjon.

1. Objektivt sett så er forbrytelsen at jeg har blottlagt min egen skadefryd over at en spiller som tidligere har betegnet deriblant meg som oppmerksomhetsyk jålebukk med jålehandicap, ikke klarte å spille til eget handicap.

2. Folks sterke reaksjon går på at de mener at jeg har misbrukt min posisjon til å drite ut noen og dermed vanæret Miklagard og NGF. Det synes jeg er beklagelig og når jeg ser hvordan noen reagerer så skjønner jeg at det var dumt å skrive innlegget. Derfor er jeg oppriktig i min beklagelse overfor Miklagard og NGF, fordi de har ingen rolle i dette.

Personlig mener jeg ikke at jeg har misbrukt noen rolle i den betydning at jeg har ikke dratt nytte av kunnskap som ikke er tilgjengelig for allmennheten. Hadde jeg lest resultatene på nettet så hadde jeg tenkt akkurat det samme. Det hadde stilt seg helt annerledes hvis jeg hadde brukt "classified information" som bare jeg hadde tilgang til.

Så kan man si at det ikke er smart av meg å skrive alt mulig fordi noen vet hvem jeg er, og dermed kan koble meg til det ene og det andre. Den ser jeg utmerket, og det er jeg helt enig i men jeg må like fullt tørre å stå for den dumheten.

Hvis du ikke tror på beklagelsen så vet jeg ikke mer hva jeg kan gjøre med det for å være helt ærlig. Jeg prøver faktisk å være ryddig og klargjøre, men hvis det ikke er nok så får noen fortelle meg hva som er korrekt protokoll i en sånn sak. Så skal jeg ta det til etteretning.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

"Storm i vannglass" er umiddelbart noe som faller meg i hu...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

"En fjær fyrer opp fem høns" faller meg i hu :-)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ja definitivt storm i et vannglass...men Fjosok,du la hodet på blokka når du starta denne tråden,og spesielt siden du er Mikla medlem og endel vet hvem du er,så ble responsen deretter. Klubben,banen og medlemmene "vi" elsker å hate:-)

Og det har du skjønt..he he. Men så er det jo sommer og alle andre medier er fulle av agurknyheter.

PS! blir det noen SDC 2008 i år? Ikke at denne tråden skal handle om det altså,bare lurer.

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Fjosok har misbrukt sin hellige posisjon som scorekortmottaker til å dra på smilebåndet av et dårlig resultat av en av sine egne kritikere. Dette bør tas opp med kongen i statsråd.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Kevin:

Det er nesten rørende å se enkeltes iver etter å hugge når jeg nå har lagt meg lagelig til for hugg. Og nei, jeg er ikke veldig overrasket og har vel bedt om det selv opp i gjennom tida. Har ikke noe problemer så lenge de tar meg. Det skal jeg takle :)

Når det gjelder SDC så kommer ikke jeg til å arrangere noen auksjon i år, jeg brukte store deler av sommeren i fjor på å tigge premier, administrere salg og utsendelser av billetter og rekvisita, og etterhvert også måtte legge ut penger og drive innkreving på høsten. Fikk, må jeg innrømme, til tider følelsen av at jeg jobbet rævva av meg for å skaffe billige greenfee-billetter til folk på forumet, enn penger til kreftsyke barn. Hvorvidt det blir turnering eller ei, har ikke jeg noe med.

Vil forøvrig anbefale alle til å gi penger til fondet, og ta kontakt hvis de trenger kontakt-info. Det har allerede vært bedrifter og privatpersoner som har tatt kontakt fordi de har ønsket kontonr og kontaktopplysninger og det er en fin ting.

Simen fulland

over 17 år siden

Simen fulland

Fjosok, dette har ingenting med miklagard og gjøre. Jeg ville ment det samme om noen i feks egen klubb hadde gjort det samme.

Har du verv og jobb å gjøre for en klubb er det enkelte ting man ikke gjør fordi det setter klubben i dårlig lys.

Jeg skjønner godt skadefroen din, poenget med å dele den på et forum skjønner jeg ikke.

Spesielt ikke når både du og den du skriver om er identifiserbare både med tanke på posisjon og person.

Hvis du vil oppriktig beklage er det vanlig å legge seg flat og si at det var dumt gjort uten å prøve å forsvare seg samtidig.

Noe ala dette , og tråden ville vært ferdig :

"unnskyld til egen klubb og personen jeg siktet til. Dette var dumt av meg og vil ikke skje igjen. Jeg beklager."

Andre varianter av det lange slaget blir fort litt " Gerd Liv Valla aktig".

Jeg tror du skjønner hva jeg mener:-)

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Jeg gikk inn på resultatlisten for å se scorekortet til denne 99-karen, men alle som missa cuten er borte fra resultatlisten.

Hvordan kan dere da si at noen ble uthengt? :) Det lurer nå JEG på.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Men jeg undrer. Hvorfor skal Fjosok be om unnskyldning når "denne slemme anonyme 99-personen" ikke gjør det? Det han skrev var endel verre.

Anonymus Fjertus

over 17 år siden

Anonymus Fjertus

Dårlig gjort å prøve å kneble en høne fra å kakle, Rolf Åge.
Fornuft er så kjedelig.

Lenge leve bitterheten

over 17 år siden

Lenge leve bitterheten

Rolf Åge, de som har fulgt debattforumet noen år vet godt hvem det er snakk om, særlig etter at det har blitt gjengitt referater av hva som ble sagt for 3-4 år siden. En person slenger med leppa i et innlegg og dermed kaster hele Miklahurven seg over han og slenger dritt i årevis.
Ærlig talt, er det ikke på tide å komme over dette. Det er tross alt en liten bagatell. Lurer på hvor lang tide dere ville brukt på å komme over f.eks. kjærlighetssorg......

doc

over 17 år siden

doc

"Vi får håpe at Vårherre, Jesus Kristiansen og Helge Ånd "

- dette er- som du nok også vet -blasfemi, dvs latterliggjøring av noens hellige tro- mobbing med andre ord. Det som også tråden startet med. Pluss indiskresjon.

Men en stor honnør for ditt arbeide for kreftsyke barn ! Det holder deg fortsatt under par, og nå har du vel fått så mye høy i hatten at den omsider passer :)

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

"Lenge leve bitterheten": Miklahurven? Hvilken klubb er du medlem i da? Skal jeg begynne å rope dritt om Kjekstadhopen, Holtsmark-gjengen og B-gjengen?

At 99 (la oss kalle han 99 fra nå av) synes det er greit å skjære alle i en klubb over en kam gjør det faktisk ganske morsomt at han ble tatt med buksa nede i NM Mid.

Jeg sier det, og jeg mener det: 99 er en jålehandicapper !!!

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Dette var en lang tråd med mye drit i :) Men nå har jeg lest hele sulamitten. Jeg synes hele greia er rimelig patetisk in the first place. Beklager Fjosok, men å lage en tråd om dette blir bare litt fjernt.

En annen ting er at Fjosok har bedt om unnskyldning for tråden på en bra måte og det burde dere andre snart begynne å godta. Jeg er også enig med Simen Fulland om det med verv og ansvar for klubben sin. Når man gjør noe som funksjonær, og har verv i klubben sin, da kan man holde seg litt mer i skinnet. Det vil åpenbart være personer som reagerer på det og da kan man prøve å være taktisk.

Men herregud da mennesker. Jeg har selv spilt god golf i turneringer og mobbet vennene mine for høye scorer. Er jeg en slem person? Jeg har også spilt skrekkelige runder (les Losby på 95 for få dager siden) og blitt rimelig sur for det. Pepperen kommer selvsagt fra vennene mine som spør meg hva i all verden jeg holdt på med. Svaret er: Jeg slo til ballen jævla mange ganger.

Kanskje vi heller bare kan prøve å le av begge episodene og kaste de i graven?

Haha til du som spilte dårlig i helgen, faktisk hele 4 slag dårligere enn det jeg gjorde fra gul tee på Losby :)

Haha til Fjosok som er så slem å le av andres dårlige prestasjoner.

Og haha til det latterlige været for tiden som skrur slagene mine ut i roughen.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Ærlig talt så tror jeg denne 99-karen skiter i om Fjosok flirer. Meget mulig han flirer med, etter å ha skummet denne tråden..

c

over 17 år siden

c

Han sitter nok og ler litt nå ja..........

Fortjent

over 17 år siden

Fortjent

Ja det har han gjort seg fortjent til! Han kom godt ut av denne

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Jeg velger å avslutte med dette innlegget:

Jeg er enig med Gunder, han er en klok mann og jeg hører på hva han har å si. Det hender jeg drister meg utpå med uttalelser, og så sier Gunder at jeg er teit og da skjønner jeg at jeg nok har vært det.

I min hevngjerrighet lot jeg skadefryden ta overhånd. Fakta er nok at jeg ble ganske opprørt den gangen over at et godt ment initiativ ble dratt ned i dritten og betegnet som et resultat av at man er oppmerksomhetsyk, i tillegg krydret med jålebukk, jålehandicapper osv. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning for å sverte Miklagard ved å opplyse om at man finner glede i at en sånn person har møtt seg selv i døra.

Nå har jeg vært i samtaler med ledelsen på Miklagard om saken, jeg har unnskyldt meg overfor dem, og den er nå lagt død fra deres side.

Hvis noen nå fortsatt har ting de ønsker å ta opp med meg personlig så er de hjertelig velkomne til å sende en e-post. Gjerne også han som ønsker å pusse støv av den gode gamle blasfemi-paragrafen.

Jeg har også full forståelse for at folk benytter sjansen når jeg står lagelig til for hugg, noe annet ville jo vært hyklersk fra min side.

Nå er jeg litt sliten av hele saken, det tar på å dumme seg ut gitt :) Samtidig så er det godt å se at forumet en gang for alle har tatt avstand fra skadefryden. Så gjenstår det å se om det samme engasjementet råder når den kommer i litt mer fordekte varianter.

Ha en god golfsommer!

med vennlig hilsen
Fjosok

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Slapp av Fjosok, de fleste her har skjønt at du legger deg flat for kritikken, skjønt jeg kan ikke fatte og begripe hva det er folk fyrer seg sånn opp for.

Er det rart det er krig i verden?
God sommer Fjosok, jeg synes du bidrar positivt til dette forumet :)

Olle

over 17 år siden

Olle

Fjosok har ingenting å unskylde!!!

Dette blir for dumt, det er ingenting i det første innlegget som noen bør reagere på.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Helt enig med Cobra og Olle. Fjosok for president!

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Snålt at folk tok Fjosoks fleip så alvorlig. Tipper han hadde det morsomt da han skrev, og antok at andre også ville se humoren og til dels selvironien i "pjattet".

Når man spør om skadefryd er toppen av lykke, og bretter ut sin egen sådanne på en humoristisk måte, er det neppe ondskapsfullt ment.

Du har nok tatt deg mer nær av kritikken enn nødvendig, så derfor håper jeg at du er pigg og rask igjen, etter en god natts søvn!

Forresten, er e-mailen din Fjosok@hotmail. com ;-)

Pølse med brød

over 17 år siden

Pølse med brød

Ser at de sliter med å selge Miklagaard aksjer for 12.000 kroner nå. He-he, ler meg i hjel...!!! når går skuta konk??

Apekatt

over 17 år siden

Apekatt

Hadde du lest nøye så ser du at noen ønsker kjøpe for 12 k.

Kjøp 20.06.2008
Miklagard Golf
Kr. 12.000,-

Apekatten har det bedre på Mikla enn han ville hatt på nitriste Larvik :)

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Og da har vi en ny vinner i konkurransen "møkka-uttalelser"!

Var det ikke i Norsk golf det var en artikkel om forskjellen mellom en golfer og en golfspiller?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Annonse: Pølse med brød ønskes. Jeg betaler opp til kr 0,50.

Oj: Nå får vi kjøpt Pølse med brød for femti øre gitt!

Hehe.

want to buy humor

over 17 år siden

want to buy humor

Det var helt ekstremt lite morsomt Gunnar :<

Tror ikke det jeg så.

over 17 år siden

Tror ikke det jeg så.

Oj.Her er jeg igjen gitt.Dere har bomma skikkelig på å tru hvem som skrev dette med feil hcp. Det synes jeg er litt morro.Hint:Jeg skjenner godt mange av dere som skriver her inne,GB og Gunder osv...

Apekatt

over 17 år siden

Apekatt

Gunnar: Da vil jeg også kjøpe pølser! Tar fire jeg :)

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Merethe:
Jeg klarer meg fint selv om det blåser litt rundt øra på meg, herregud (ikke ment blasfemisk) jeg ber jo om det mener jeg :), men når folk begynne å kontakte administrasjonen på Miklagard og er i harnisk så begynner det å gå ut over andre enn meg. Da får man gjøre det man kan for å få en slutt på galskapen.

e-post kan vel sendes ved å trykke på konvolutten tenker jeg...

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Til Apekatt. Værsågod, 4 stk for kr 2,-.

Monkey business er bedre enn ingen bizniz.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Men vent - der gikk jeg i min egen felle! Jeg har jo ingen pølser! Jeg skulle jo KJØPE!!!

Så sorry. Du må nok stille deg i køen av lykkelige pølse med brød-kjøpere til kr 0,50.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Men tilbake til tråden. Jeg synes denne problematikken bare viser at moralen er:

1. Det lønner seg ikke å si hvem man er.
2. Det lønner seg heller ikke å si hvor man er medlem.

Hadde Fjosok skrevet Tullsokk og medlemskap i min minigolfklubb, ville problemet aldri oppstått.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Noen og enhver kan vel lære litt av denne tråden og liknende, mens andre bryr seg svært lite, eller ikke i det hele tatt.

Kom til å tenke på hva en tidligere arbeidskollega fortalte angående en episode fra hans barndom. Han stod med en hammer i hånda, da en venn la fingeren på ei fjøl og ba min kollega om å slå.

Selvsagt trodde han(vennen til tild. kollega)ikke at han skulle bli slått, men det ble han "blå" for.

Tipper han lærte at noen aldri vil slutte å slå....

Apekatt

over 17 år siden

Apekatt

Poenget med tråden er følgende:

Apekatten som kalte andre for jålehandicappere er jålehandicapper selv :)

Et voila. Så fant vi altså ut det.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Det verste jeg vet er gamle arrogante gubber, som tror de spiller på pga-touren, og som slår under 150 meter med drivern.
De finnes det nemlig sykt mange av.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Neste gang jeg møter på en snobb som kommer med upassende oppførsel, så skal jeg komme med noen spydige kommentarer, og si rett ut hva jeg mener. Er drittlei slike folk.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Ja fan!

La'rem få det, Erik____ :-)

golfdilla

over 17 år siden

golfdilla

det er lenge siden jeg har vært innom dette fora. Grunnen var at det stort sett er en håndfull besevissere som har som mål å rakke ned på på det meste og spesielt ta seg ut noen baner og fortelle hvor fantastisk peiling de har på alt som gjøre galt på disse.

For meg kan det se ut som dette er helt likt som før. I mine øyne er dette kun et ødleggende fora hvor hensikten kun er å spre "møkk".

Med unntak av et par stk som tilsynelatende faktisk har litt bakgrunn for sine uttalelser er dette bare blitt et fora for drittunger.

Legg ned hele greie og start opp et fora hvor du må oppgi navn så forsvinner vel 95% av alle feigingene her.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

..og nittifem prosent av dem som får deg til å føle deg bedre???

Stig

over 17 år siden

Stig

Enig med golfdilla. Dette forumet er blitt faen så dårlig. Og btw, Fjosok du bæsja på leggen med innlegget ditt.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Det var vl heller Kongsberg-hoppa som bæsja på leggen in the first place.

golfdilla: innlegget ditt hadde veid litt mer om du ikke skrev anonymt :)

Men det er jo gøy å observere at de skinnhellige aldri klarer å forstå Fjosoks selvkritikk. You go girls !!

Oppgitt

over 17 år siden

Oppgitt

...og på hvilken måte bidrar ditt innlegg til å gjøre forumet bedre Rolf Åge? Ved å forsterke tabben som Fjosok har beklaget?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

eller evt. ditt innlegg som utsetter denne trådens håpefulle død?

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Hahahhahahaa. Dette er morro. Det var vel heller Stig og golfdilla som driver med forsterking her.

Lurer på hvor lang dere klarer å lage denne tråden.

Krissy

over 17 år siden

Krissy

u r tough on teh internetz

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg er enig i at Fjosok bæsja på leggen.

Men det var ikke hans legg :-)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Vanskelig å se at Fjosok gjorde noe galt. Han kan ikke misbruke en posisjon ved å røpe informasjon som allerede var offentlig tilgjengelig. Hvis jeg finner ut at Jens Stoltenberg er statsminister i et møte og så legger det ut på nettet og sier åpent at jeg fikk høre det i et møtet - har jeg gjort noe galt da lissom?

Pølsevev.... denne surmulingen i dnene tråden er suppe på en bitteliten spiker

Dessuten - apekatter skal outes - Fjosok tok ansvar og er heller å anse som en slags whistleblower. Ikke mange blir det på offentig tilgjengelig informasjon gitt, bra jobba Fjoset.

Stig

over 17 år siden

Stig

Fjosok bæsja på en legg, litt usikkert hvilken, men dog en legg. End of discussion!!

b

over 17 år siden

b

Hva har du fått betalt for å komme med den betraktningen og hviken paragraf henvises det til nå da SS.

Drøbak

over 17 år siden

Drøbak

Nå er vel du en av de største apekattene som slenger mest dritt på ulike nettfora da Hansemann (aka Sure Sam). Snakk om å kaste stein i glasshus.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Jeg klarer ikke helt å se for meg Smilende Sam som Sure Sam. Men det er å bare meg da :)

xz

over 17 år siden

xz

Hyggelig av denne Drøbakken å bruke Smilende Sam sitt navn på forumet, selv om det er mange som heter Hans.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, det var nok seg selv han mente når han snakket om å kaste stein i glasshus.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Hans ? Sur? Betaling? Her var det mye moro. Ikke minst for de som mislikte den klare logikken i et av mine få innlegg på dette nettstedet siste 30 døgn. Uansett hvem Drøbakken er så støtter jeg ham i hans innsats.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her