Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

andreslaget?

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Mange driver over 200 meter, men hvor langt slår dere det andre slager i forhold til første (på par fem hull)?

Har selv lagt merke til at et godt treff med hybriden nærmest kan måle seg med førsteslaget i lengde...

Roffen

over 17 år siden

Roffen

Tja si det. Driver nok ikke spesielt langt, høyden derimot er det ingenting å si på. Kunne sikkert klart å drive over en 5 etg bygning på en god dag.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hi, hi, Roffen; - snålt om du ikke hadde slått langt ut fra tee, med den høyden :-) Hadde samme problemet, og til dels enda, men å pegge lavere + fallskjerm reddet meg.

Det er kanskje fordi ikke driven er for lang, at andreslaget kan virke som en gave fra oven?

Likevel lurer jeg på hvordan de som slår over fylkesgrensa på første slag, har det på neste? Hvilket jern fra fairway, eller hvilken slegge anbefales brukt i det litt høyere gresset utforbi?

Det avhenger av designet...

over 17 år siden

Det avhenger av designet...

Med det mener jeg at det avhenger helt av hvordan hullet er designet. Jeg antar at du ser for deg et par fem hull som går noenlunde rett frem. Drivene mine vil da normalt sett være vesentlig lengre enn andreslaget. På andreslaget vil jeg som regel gå for greenen med alt fra en 3-wood til et 5-jern avhengig av hvor langt par femhullet er.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Høres rimelig og rett ut, i forhold til hvordan jeg antar en del par fem hullet er designet. Den banen jeg spiller mest på, har noen ondskapsfulle berg og dalbane-hull, men de er nokså rette.

Ser at du bruker 3-wood, noe jeg også har brukt om undrelaget er svidd/hardt uten gress, og da funker wooden fint. Liker også jernet på bløtere underlag, med gress. Bruker treerjern utforbi fairway da den passer bedre for meg angående lengde.

Pressisjonen kan det bli så som så med....

Noen avvikere ;-), som mener noe annet?

Yankee

over 17 år siden

Yankee

Slår kort. I gjennomsnitt regner jeg med ca. 180 m på drive og så en 3-wood også på ca. 180 m på rette par 5.

På en god dag er driven på ca. 210 m og ca. 200 m med 3-wood.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Hei Yankee; mener du da at du slår ca 180 meter med 3-wooden uansett underlag?-- (huff den karen kan være en upålitelig fyr på våt og myk mark ;-)

Selv om vi ikke bruker samme våpen, ser det ut som vi oppnår omtrent det samme med ulike teknikker!

Hva gjør de beste av oss?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Generelt - selvsagt - kan man vel si at driveren burde gå 8-10% lenger enn en treerwood og minst 15% lenger enn en femmerwood. Hvis ikke, er det normalt tekniske problemer med svingen som blir tydeligere jo lenger kølle man slår med.

Bogeybjarne

over 17 år siden

Bogeybjarne

Jeg driver mellom 200 og 250 meter ettersom hvor bra treff jeg får, hvordan hullet er(opp eller ned), hvor mye rull jeg får osv. På rette par 5 blir det et transportslag med alt fra 5 jern til 5 wood avhengig av hvor langt hullet er og hvor bra driven er. Har enda ikke vært så langt etter driven at jeg har følt det har vært lurt å prøve å gå inn på to slag.

Yankee

over 17 år siden

Yankee

Merethe: Fra tykk røff slår jeg selvsagt mye kortere med 3-wood, men normalt vil jeg jo bruke andre køller fra slik røff. Ellers trives jeg best på gode fairwayer, men har ingen problemer med å slå 3-wood fra hardpakket leire.

snappy

over 17 år siden

snappy

Jeg slår på et vanlig par 5 hull. (ca. 480-500m)

Drive, 3, 4, 5 jern.. Kanskje 6...

Da har jeg en halv Sw igjen 50-60m....

Har jeg en god drive bruker jeg 3w, eller hybrid. Ofte funker 1 jern eller 2 jern også.. Kommer jo selvsagt an på banen jeg spiller.. Legger fra meg 3 w og hybrid på trange baner.. Da spiller jeg med 1, 2 jern i stede..

Driveren er alltid med dog.. Den pleier nestenalltid å være i fairway, bare ikke på Meland

Roger

over 17 år siden

Roger

Snittlengder fra fairway:

150m m 7 jern
160m m 6 jern
168m m 5 jern
175m m 4 jern
170m m 3 jern
185m m 24* wood
200m m 21* wood
210m m 18* wood
220m m 15* wood
225m m 13* wood

Lengste "registrerte" slag fra fairway 280m med en lånt 15 graders gammel Mizuno-wood med soft-flex

Noen ganger kan jeg få riktig god dreis med 13* wooden min og

JanB

over 17 år siden

JanB

Dersom du ikke skal gå for green på slag to (forutsatt av vi fremdeles snakker om par 5 hull), anbefaler jeg deg til å stille deg selv spørsmålet:
"Hvilken avstand ønsker jeg på tredjeslaget?"

Er din favorittlengde 125 meter eller er det 90. Din favorittavstand bestemmer hva du går for av klubbe på slag 2, nettopp for å nå dette målet.

Dette er Course Management.

Arhur

over 17 år siden

Arhur

Mitt andre slag er som oftest et straffeslag. Driven er ikkeså lang men ofte skjev nok til å miste ball.

Kim

over 17 år siden

Kim

Muligens det værste innlegget jeg noen gang har lest, haha. Men fikk meg en god humring hvertfall. Nakent!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her