Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oppmuntrende start av Tutta på Wegmanns

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

-2, T7 og to slag bak de tre i teten etter at første halvdel av feltet er ferdigspilt. Oppløftende start av Tutta som i det siste ofte har hatt en lei tendens til en noe slow start. Hun er to foran Ochoa og tre foran Annika. Får vi hennes første seier på LPGA i år denne helga??
Go Tutta!

Koll

over 17 år siden

Koll

Frk. Pettersen kommer ikke til å vinne noe på LPGA i år.
Det er 40 spillere fra Øst-Asia med denne uken.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Tutta starter med to birdier!
Og det kan trenges da Morgan Pressel så langt har gått seks under etter 15 hull og plutselig ligger på -9...
Stå på Tutta!

Ør9

over 17 år siden

Ør9

eagle

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Fantastisk av Tutta!!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Knallsterk 65-runde av Suzann og 2. plass, ett slag bak Morgan Pressel. Blir en spennende helg!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Tutta går i lederballen og leder nå med ett slag etter 8 hull foran Ai Miyazato og Morgan Pressel. Ser veldig bra ut...!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ser ut som spillet er stoppet..."fog delay"

Kim

over 17 år siden

Kim

Håper det går i dass for den klysedama!

Og Kim bidrar som vanlig

over 17 år siden

Og Kim bidrar som vanlig

med konstruktive innspill. En mer negativ fyr enn Kim skal man lete lenger etter på dette forumet!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ny birdie på Tutta på hull 17,og er 2 slag foran. Ser ut som det blir lederball i morra også. Go Tutta!

Dr. Dyregod

over 17 år siden

Dr. Dyregod

Kim er syk i hodet. ....og selv om han til stadighet oppsøker sin faste vetrinær er det desverre ikke håp om bedring.

Kim

over 17 år siden

Kim

Måtte faktisk humre litt av ditt innspill Dr.Dyregod. Du er jo sikkert en helvetes morromann som kaller deg Dr.Dyregod og samtidig slenger inn ordet vetrinær i din beskrivelse av min livssituasjon=) Men men, hygge hygge. Grunnen til mitt krasse innspill er forøvrig at jeg både har spilt og hilst på Tutta ved flere anledninger, og jeg synes hun er hoven. Forøvrig, takk for maten.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ny birdie på Tutta,hoven eller ei,jenta leder med 3 slag og vi ser fram imot finalerunden i morra. Vises tilogmed på SportN

Lawinth

over 17 år siden

Lawinth

Kim

Jeg er sikker på at du gjorde et sterkt inntrykk på tutta du også. Ville ikke forundre meg om hun husker deg svært godt også.

Ser at hun nå leder med tre slag etter dagens runde og regner med at du er en av svært få som har kvaler pga dette.

Forøvrig, velbekomme!

Kim

over 17 år siden

Kim

Jeg ønsker tutta alt godt, jeg er ikke en jantelovens mann. Men hadde satt pris på litt mer ydmykhet fra hennes sin side. Var til min store overaskelse ovenfor meg selv å så på damegolf på bogstad når det var europatour. Måten hun oppførte seg der ovenfor sitt hjemmepublikum forsterket bare mitt inntrykk! Hennes oppførsel var såpass dårlig at den fikk stor oppmerksomhet, til og med på NRK og Tv2 sporten, sier vel kanskje litt, vet ikke?

WiBo

over 17 år siden

WiBo

Kim (21.06.08 kl. 22:10)

Håper det går i dass for den klysedama!

Dette rimer dårlig med det du nå sier...

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

En bogeyfri runde med fem birdies er sterkt, og gir henne altså en tre slags ledelse før siste dag.
Selv om det er hele fem sør-koreanere og en japanerinne blant de ni nærmeste som jager henne, bør dette kunne bli helt toppers!
Lite interessant å diskutere om en eller annen "Kim" har møtt henne og ikke likte henne...

til kim

over 17 år siden

til kim

Hvis jeg ikke husker riktig var det konkurransen der den lille spanske damen slo Laura Davis. Tutta spilte elendig.

Jeg tror de som tror eller venter at Tutta skal gå rundt smilende og hilsende når spillet suger, kjenner fryktelig lite til henne og enda mindre til golf.
Det er også det å si at hun har jobbet mye med denne delen av spillet med et helt team av mennesker siden den gang.

Suzann viser igjen at hun er en fenomenal golfspiller. Du skulle prøve å spille en konkurranse på slag en dag og føle hva som kreves av konsentrasjon og hvor bittert det er når en dobbelbogey kommer flyvende.

Hun er antagelig i dag vår største idrettsperson uansett kjønn, og du er like antagelig en av de største drittsekkene.
Tenk hun vinket ikke til meg da jeg ropte på henne idet hun skulle putte!!
Pføy!!!

I morgen får vi nok en LPGA seier hvis vi er heldige. Disse koreanerne er utrolige.

Kim

over 17 år siden

Kim

Haha, så du tror ikke jeg vet hvordan det er å spille en konkuransse på slag? Dum du:).. Ja, hun spilte elending, men skal man da kaste køller foran sine egne klubbmedlemmer og sin egen nasjon på hjemmebane? Vet altfor godt hvordan det er å ikke levere under press i golfturneringer, men man kan beherske seg litt! Men dette vet du jo selvfølgelig bedre enn meg:) Snømann!

Fantomet

over 17 år siden

Fantomet

Tutta er kun hoven mot de hovne (gammelt jungelord)

Forøvrig er hun en herlig jente og en fantastisk golfspiller!

S

over 17 år siden

S

Noen som vet om de sender på viasat golf også? Det er jo nesten umulig å finne ut av sendeplanen på en enkel måte..

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Intet vises på Viasat Golf, tror de bare skal sende de største turneringene.

Gå inn på www.myp2p.eu, der kan det streames LPGA i kveld.

Adam

over 17 år siden

Adam

SportN viser visstnok fra 20.00 i kveld....

Kim

over 17 år siden

Kim

Kjenner hun sikkert ut og inn du fantomet:)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Hmmm...
Tuttas forsprang redusert fra tre til ett slag på to hull...

Stian

over 17 år siden

Stian

Og opp til 2 slags ledelse nå. Dette går veien!

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

da er sendingen i gang på web.

Stian

over 17 år siden

Stian

Og på Sportn

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Blir en utrolig spennende avslutning!
LEder med ett slag når det er fem hull igjen!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Der svingte det med to slag... Tutta ned på 2.... :-((

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Tutta 3-putta det 15. mens Eun-Hee Ji satte sin birdie fra to meter.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

16.:
Eun-Hee Ji: fem-seks meter fra pinnen, oppover.
Tutta: 3-4 meter fra pinnen, men nedover....
hmmmm

Christian Furu

over 17 år siden

Christian Furu

På hull 17 har hun hatt 2x birdie og en eagle på de foregående rundene. Tar inn det ene slaget nå.

S

over 17 år siden

S

Jeg får bare opp italia-spania på streaming fra espn2 når jeg trykker på wegmans på myp2p. Hvordan får jeg se golfen?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Birdie på begge på 17,
Velg TVU - programmet på Myp2p.

Ching Chong

over 17 år siden

Ching Chong

Er dette åpent asiatisk mesterskap eller ??
Husker en eller annen for noen år siden nevnte nivået til de koreanske damene som trente seriøst mange timer per dag. Nå ser vi resultatet. Om 5 år kommer LPGA til å domineres av skjevøyde svarthårete berter.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

2plass, Supert det!

TuttaFan

over 17 år siden

TuttaFan

Ja det er jo det, men likevel en bismak siden hun ble knust med 5 slag i spurten.

Koll

over 17 år siden

Koll

Jfr. hva jeg skrev langt opp i denne tråden 19/6.
Ching chong har rett, dette blir verre og verre. LPGA har ikke godt av denne dominansen fra Øst-Asia, p.g.a. anonyme spillere som ingen engang husker navnet på. Går sikkert ut over reklame, publikum, inntekter o.l. Hva må gjøres for å demme opp for floden?

40 spillere derfra denne gang, hva med senere i år, og neste år?

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Ja, alle sorthudede ser like ut, for ikke å snake om skjevøyde asiater. Alle er kliss like - og så så vanskelige navn de har! Mange korte stavelser med mange vokaler. Umulig å huske navnene. Og så er det jo så mange av dem. De burde holde seg der bort de kommer fra, slik at vi slipper problemet med å skille dem fra hverandre.
Verre og verre...

Ching Chong

over 17 år siden

Ching Chong

Hvorfor skal man demme ogg for "floden" fra Asia.
Dolledukkene fra vest må trene mer, så enklet er det. Men det kommer aldri til å skje, så snart har vi like stor dominans av asiater i damegolf som vi har av afrikanere i løping.
Og bare for å ha nevnt det: Om 5-10 år kommer russere og kinesere til å dominere fullstendig blant herrene også med enkelt innslag af sør-afrikanere.

Koll

over 17 år siden

Koll

St Able Ford har rett i alt han skriver (bortsett fra en ting), selv om det nok er ironi.
Men han har ikke rett i at de burde holde seg der de kommer fra. Det mener da ingen.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Strålende turnering av Tutta! Lover godt for helga!

Med riktig innstilling(den som vår egen Tutta har hatt i mange år) blir man bedre og bedre, ingen tvil om at satsinga i Asia har vært stor og satt en del krav til utøverne. Med resultat!

Og ellers er det nesten så en får frysninger av denne tråden...

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg forstår Fooores "frysninger" dithen at han tror at Ching Chong og jeg utøver rasediskriminering med våre uttalelser om golfspillerne fra Øst-Asia.
Det er fullstendig feil. Jeg for min del konstaterer bare et faktum på LPGA som vi alle kan registrere, men som ingen tar seg bryet med å analysere. Jeg hadde skrevet det samme om det var en lignende invasjon og dominans av kvinnelige golfspillere på LPGA fra et hvilket som helst land, region eller verdensdel, uansett hudfarve, vanskelig navn, utseende eller "kultur". Det er et faktum at det er trøblete å koble disse navnene med ansikt, men det er ikke noe problem i den store sammenheng. Det er heller ikke noe problem at disse øst-asiatiske spillerne muligens mangler karisma og "personlighet", selv om det er det vi ofte ser etter hos de andre.....

Dette fenomenet på LPGA krever en analyse. Hva mener ledelsen i LPGA om dette, hva mener spillerne, publikum, media, reklamen og USAs golfere generelt? Det er også riktig som Ching Chong skriver, at dette innslaget minner om de sorte afrikaneres dominans i middels og lange løp i friidrett. Spør enhver sportsjournalist om dette, og han sukker over disses manglende språkkunnskaper, anonymitet/likhet og frafall av tidligere "personligheter" som media elsket.

Dette nye på LPGA er et problem for de andre kvinnene som spiller der, i den grad at de vel ikke vil se på at en region i verden overtar hegemoniet. Da må de gjøre noe, men hva? Men man kan også velge å se det slik at et tidligere USA-hegemoni nå kanskje blir overtatt av en annen region i verden. Slik sett er ikke dette noe problem eller noe å skrive om i det hele tatt.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Man kan vel ikke ta denne rase-"hetsen" som annet en en fleipende og tåpelig spøk i denne anledning? Folk flest bor i kina (og India), så det er vel ikke så rart at mange gode golfere er asiatiske.

I varme strøk har folk mulighet til å spille hver dag, om fritiden strekker til! Vi ariske har kanskje ett talent per tusen asiatiske, og skal være glad for at vi har ho Tutta.

Nå bor jo hun også varmt og godt, med mulighet for å trene så mye hun orker. Kanskje i skarp kontrast til de mange fattige asiatere som må jobbe, og ikke har mulighet for å videreutvikle sitt talent i samme grad.

Mulig det er de asiatiske overklasse-damene med golfteft, vi hvitoster må tevle med i kommende år?

Uansett farge; måtte den beste vinne!

Ching Chong

over 17 år siden

Ching Chong

Joda, jeg driver rasediskriminering.
Fryder meg over at hovne amerikanske barbiedukker skuffles ned av pidestallene sine. Asiatene viser veien og innfører en ny divisjon i damegolf. Tilsiget av asiatiske toppspillere siste 5 årene har vært enormt. De har ikke vinnertyper som Ochoa og Sørenstam ennå, men de kommer nok de også.

Ellers bet jeg meg merke i at Michelle Wie fikk en OK plassering.......

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her