Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Par spm fra en ivrig nybegynner

Gk snart HCP :D

over 17 år siden

Gk snart HCP :D

Hei

Par spm fra en ivrig nybegynner

Hvor mye har kølletilpassning å si?

Jeg har GK og skal shoppe meg et golfsett, jeg skal kjøpe brukt tenkte jeg, mye fint på finn.no

Men problemet mitt er att jeg er 192 høg så standard er vell i d minste laget, lr?, vill dere da anbefale att jeg får tilpasset skaftet/lie på køllene? hvor mye koster det? og tar det lang tid med feks. min lokale pro-shop?

Snabela

over 17 år siden

Snabela

Ettersom du er så høy så vil jeg anbefale kølletilpassning først som sist. Du trenger en cm eller to lengre skaft tenker jeg.
I stedet for å kjøpe brukt sett på finn.no ville jeg heller bestilt fra USA og fått et billig nytt sett. Taylor Made RS2 feks koster under 2000 kroner. I tillegg kommer frakt og moms.
Koster ikke så mye, 2-300 kroner pr kølle vil jeg tro. Ferdig i løpet av 2-3 dager dersom de ikke har mye å gjøre.

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

Hold deg unna Finn.no. Ser at det er mer og mer kopier som ligger der.
Skal du kjøpe fra statene så hold deg unna ebay hvis du ikke har god erfaring fra tidligere. Betal litt mer og kjøp fra kjente nettsteder, da er du garantert ekte vare.
www.tgw.com
www.golfsmith.com
www.edwinwattsgolf.com

jøss

over 17 år siden

jøss

Anbefale køller fra USA til 2000,- pluss ca 4000 i tilpassing for 14 køller?
Frakt og moms i tillegg, blir til mer enn til salt i grauten!
Ville heller prøvd å finne noen brukte forlengede køller. Det må da være noen der ute som selger passende køller.
192 cm høyde er tålig "normalt" i dag, så du finner nok et bra sett du kan få temmelig billig.

Lykke til :-)

Erik____

over 17 år siden

Erik____

det kan da ikke være å anbefale å kjøpe køller, man ikke har testa på forhånd.

jøss

over 17 år siden

jøss

Vet man litt om køllene, og de ikke er for dyre ville jeg tatt sjansen. Per i dag har jeg aldri blitt skuffet over brukt-kjøp.
Har spurt litt, og folk har vært ærlige. Mulig jeg er en sånn som de fleste bra køller passer til.....

Kongen

over 17 år siden

Kongen

Hei.
Det koster ingenting å få tilpasset køller hos en proshop, og det er av betydning å ha køller som er spesialtilpasset for deg uansett hvilket nivå du befinner deg på. Vurder å kjøpe et halvsett første gangen. Hvis du for eksempel reiser til Losby, så vil du kunne få deg et tilpasset halvsett med bag for under 3000 kroner. Det er en bedre løsning enn å kjøpe køller fra utlandet.

jøss

over 17 år siden

jøss

Helt enig med deg Kongen! Spiller med mitt halvsett + driver, 3`er- og 5`er wood. 4 hybriden er alfa og omega i mitt tilfelle.
På frerde året går det som det suser, og er 100 prosent fornøyd.
Alt kostet ca 4000,- og er bra nok for en nybegynner med smal lommebok og vidt sidesyn :-)
Etterhvert er det lettere å se hva man egentlig trenger, uten å være for ivrig, sløse med penga og spillekåt.

Skal skifte ut nå etter 3-4 år.....

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

Det er ikke sikkert du trenger forlengete køller - kommer an på hvor lange armer du har. Beste er sikkert uansett å få noen til å vurdere dette for deg

MicroMidas

over 17 år siden

MicroMidas

Få sjekket målene dine. Jeg er 1.93 mitt første sett var standard mål. Men etter en tur på Losby ble jeg målt i alle bauer og kanter. Endte opp med 0,5" forlenget skaft, 1/64" større grep.
Men slik jeg skjønte det er ikke alle som er over 1.90 som trenger forlenget skaft. Det er litt avhengig av oppstilling, svingspor mm.

Erik___

over 17 år siden

Erik___

Men det jeg mener er at selv om køllene er bra, så er det ikke sikkert de passer til alle type spillere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her