Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NM Mid-am, hvem vinner???

mid am

over 17 år siden

mid am

Neste helg NM Mid på Miklagard.
Hvem Vinner?????
Jeg tipper at det står mellom Øyvind Rojahn eller Knut Ekjord.
Neste mann på pallen - en av Vestfold gutta, Tom Arne Tollefsen eller
Morten Andreassen.
Hva tror dere??

Aaaaarne

over 17 år siden

Aaaaarne

who cares

Flise

over 17 år siden

Flise

Jeg vinner.. kanskje..

705

over 17 år siden

705

Tollefsen er klar favoritt i mine øyne. Hjemmespiller Rune Kristiansen kan som alltid prege pallen, selv om han slet i Kristiansand i helgen. Mindre trøbbel på Miklagard.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Tror på Tollefsen,og kanskje Rojahn

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

jeg stiller aldri opp i noe om ikke lysten til å vinne er der....
ett helt annet spørsmål er om evnene er like store som lysten :-))

håper på fint vær og at jeg stort sett skal ha en 1. ball å spille på....foruten Tollefsen og Rojahn bør vel Knut Ekjord nevnes som forhåndsfavoritt !

Happy Gilmore

over 17 år siden

Happy Gilmore

Jeg vinner. Lett.

R8

over 17 år siden

R8

Knut vinner nok lett. Men det blir nok ingen runder under 76....

!

over 17 år siden

!

Hvorfor blir det ingen runder under 76?? Bortsett fra hvis det blir super-dårlig vær med mye regn og vind da.

..

over 17 år siden

..

Henning Lindberg.. REMEMBER!!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={F7500C28-4A6E-41A3-A7CC-735637B5F256}

Ekjord leder,som endel tippet over her. Og 3 stk under 76 slag,var det overraskende "R8"?

Flise

over 17 år siden

Flise

Jeg vinner ikke..

Trodde ikke det jeg så..

over 17 år siden

Trodde ikke det jeg så..

Jeg trodde de skulle spille fra back tee,men det gjør de ikke.Så på noen av spillerne der i går spille.Det er ikke mulig at de har det lave hcp som de oppgir.Halvparten av startfeltet gikk over 90 slag,og det var fine forhold i går.At man gidder å melde seg på når hcp ikke er i nærheten av hva man oppgir.

Det er stor forskjell på en

over 17 år siden

Det er stor forskjell på en

selskapsrunde og turnering. Med nerver kan man glatt bruke ti slag mer på Miklagard

Dessuten

over 17 år siden

Dessuten

blåste det noe innmari!!

Tolle

over 17 år siden

Tolle

Med 11 på stimpen er ikke Miklagard noen enkel bane, selv om man ikke går fra back. Greenene er heller ikke den eneste utfordringen, både antall bunkere og hellninger på fairway gjør sitt til at slagene renner på.. Men til dels er jeg enig, mange har helt feil hcp.

Gamling

over 17 år siden

Gamling

Hvilken idiot "trodde ikke det han så," og påstod det var gode forhold? Tydeligvis et sværkjefta Miklagard-medlem siden han han var til stede uten å være med på turneringen.
Det var IKKE gode forhold på Miklagard. Det blåste opp utover dagen og de som hadde sein start fikk det ganske tøfft. Greenene hadde ujevne hastigheter men jevnt over mye raskere enn det de fleste er vant til. Fairwayene og semirøffen var fulle av dressesand og selv om det var ballplassering var det ikke alltid lett å finne et godt sted å legge ballen innenfor lengden av ett scorekort.
Jeg bruker vanligvis rundt 30 putter på treige greener på min hjemmebane. På Miklagard hadde jeg 14 g.i.r. og 43 putter. Da blir det mange farger på scorekortet og begredelig resultat.
Ellers skryt til Miklagard for et svært profesjonellt bra gjennomført arrangement.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Noen har en spesiell interesse av å se på de som spiller dårligst istedet for motsatt. Jeg håper det er en særnorsk greie, for jeg tror ikke de samme personene ser nederst på resultatlistene fra PGA-touren for eksempel.

Merkelig hobby.

Riktig handicap

over 17 år siden

Riktig handicap

Mulig noen har feil handicap, men da bør man bør noe gjøres med handicapsystemet.
De fleste som spilte på Miklagard har 7-10 mottatte slag på handicappet. Dvs de vil spille på 79-82 slag. Legg til 4-6 slag pga vind, 3-4 slag pga dårlige grunnforhold, 2-3 slag pga ujevn hastighet på greenene og noen slag for nerver og ukjent bane så er man langt oppå 90-tallet.
2-3 av flaggplasseringene var også kritikkverdige, noe også arrangøren var enige i og skyldte på NGF. Flagg burde ikke settes av personer som ikke kan spille god golf selv, og et kriterium bør være at det er mulig å stoppe ballen ved flagget fra alle posisjoner på greenen.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Abslolutt ikke enig i at man skal kunne stoppe ballen ved flagget fra deler på/rundt greenen! Man skal absolutt kunne straffes ved å bomme på "feil" side av flagget!

Brakar

over 17 år siden

Brakar

Da bør man være kjent med topografien på greenene og hvor flaggene står i forhold til sloper. Ellers blir det bare bingo, og bingo er best på grendehuset.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg benytter anledningen til å gratulere Rune Kristiansen med tredjeplassen. Ser ut til at puttinga gikk bedre i dag...?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

For øvrig observerte jeg NGF-ansvarlig da hun testet de nye hullplasseringene. Hun sjekket ihvertfall om ballen stoppet fra alle vinkler.

haha

over 17 år siden

haha

må le av dameklassen;)

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Er hullrekkefølgen på Mikla endret igjen? Finner ikke noe banekart på nettstedet (ingen menyer over hodet faktisk).

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Både menyer og banekart hos meg...

705

over 17 år siden

705

Da ble det som ventet mid ama veteranen Tom Arne Tollefsen som vant for endte gang. Sterkt å komme tilbake etter en ikke fullt så god førsterunde. Rune Kristiansen er jo alltid farlig på hjemmebane og kom også sterkt med på pallen. Knut Ekjord vil nok revansjere seg neste år.

Jan

over 17 år siden

Jan

Kjerringa fra NGF hadde ihvertfall ikke testa om ballen stoppert ved hull 2. Der lå vi alle tre på øverste platå og puttet mange meter forbi. Etter vi hadde 3-puttet oss ferdig prøvde vi å slippe ballen fra der den begynte å rulle på "kanten" over hullet og den endte like forbanna 3 meter forbi. Jeg klager ikke på at det var slik, må bare bite i det sure eplet og belage meg på å bruke mer tid på å studere flaggplasseringer og greener neste gang jeg spiller. Hvis dette medfører sakte spill så får det bare være sånn.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Sånt skjer når de som bestemmer flaggplasseringene (NGF) angir plasseringene i meter fra forkant og greenens høyre eller venstre kant, i steden for å sette et merke der hullet skal være. Når man så i tillegg ikke tar runden og sjekker hullplasseringene i etterkant, så må man dessverre leve med sådant.

Jan: Lenger tid enn det som ble brukt kan umulig bli benyttet uten at halve startfeltet går ut i AFP...

Monnee

over 17 år siden

Monnee

IKKE jeg som skrev som Jan der oppe altså, bare for å påpeke det.
Jeg var heldig, og landet på riktig side av pinnen, og fikk en grei putt. MEN, jeg er forsåvidt enig at den plasseringen var "ikke så god"...for å si det på den måten. Lenge siden jeg har gått en konkurranse på mellom 5.40 og 6 timer... det er ikke så veldig morsomt egentlig... Kunne jo ha gått 2 runder på den tiden.

Ellers må jeg si at banen har blitt utrolig bra på 3 dager.

Forøvrig en stor Takk til alle som har stått på dag og natt for å få denne konkurransen så bra som mulig!

Gamle ørn

over 17 år siden

Gamle ørn

Jeg må flire av det som blir skrevet lenger oppe her om at noen har feil hcp. Jeg har hatt ml 4 og 7 i hcp siste 15 år. Spiller 8-10 turneringer hvert år. Noen bra, noen dårlige. Så kommer en runde på 90 slag under vanskelige forhold og man får trykket opp i trynet at man har feil hcp! hehehe
Tror ikke de som mener dette har særlig kjøtt på golfbeinet!

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Det er helt fantastisk at folk hele tiden gnager på at spillere må ha "feil" handicap. De "oppgir" feil handicap.. hehehehee.

Skjønner dere bare ikke at hvis man dunker seg ned til 5 i hcp, så tar det LANG tid å gå særlig opp? Med det norske systemet har vi alle altfor lavt handicap sammenlignet med internasjonale systemer. Skyld på NGF, og lær dere å titte høyere på resultatlista som Gunnar Bull sier. Det er en helt fantastisk hobby dere har å titte på de som har slitt og sammenligne med deres egne beste dager.

Kult å høre at det ble såpass bra forhold iløpet av den siste ukes arbeid på banen. Greenkeeperne kan sakene sine der oppe på den kalde Kløfta.

Sinus-Hansen

over 17 år siden

Sinus-Hansen

I fjor spilte jeg beste runde 73 på hjemmebane og dårligste på 98 på amatour.
Året før hadde jeg beste hjemmerunde på 76 og dårligste 103 på amatour.
Året før der igjen spilte jeg mellom 75 hjemme og 90-et eller annet borte.
Slik har det vært helt siden 2002.
Hcp varierer mellom 4,4 og rundt 5,2-5,3.
På hjemmebanen som jeg har vært medlem på siden 1995 og kjenner hver eneste ujevnhet på er jeg sjelden under 77 og sjelden over 82. Når jeg spiller turneringer andre steder kommer jeg sjelden under 85.
Jeg ser mange andre har det på samme måten, og det må kritikerne bare leve med.
Forslag til endring i handicapbestemmelsene: Det bør ikke være mulig å justere handicap på en klubb der man er medlem, eller nærmere enn 100 km fra der man bor. Da først kan man snakke om rettferdig turneringshandicap.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her