Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Losby

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Jeg ser at mange klager over dårlige forhold på Miklagard, jeg har ikke spilt den ennå, så jeg skal ikke uttale meg om det. Men jeg vil gjerne klage litt på forholdene på Losby. Som medlem så gledet jeg meg veldig over gode greener tidlig på sesongen, mens resten av banen var så som så. Nå, etter 1 måned har greenene blitt dårligere og resten av banen ennå værre....hva i h......... skjer? Det er nesten ikke gress på tee eller på mange av fairwayen...Etter en måned med fantastisk vær, så skulle det da være en smal sak å få gresset til å gro på banen. Jeg fatter ikke at det er mulig at banen er så dårlig som den er. Håper noen kan gi en god forklaring.

Banen er egentlig bare i god stand i kun få måneder i løpet av året...det holder ikke. Årsavgiften er alt for høy for så dårlig kvalitet. Når i tillegg vestmork er stengt så får man ikke akkurat valuta for årsavgiften. Dette blir nok mitt siste år på Losby....trist

Bønnings

over 17 år siden

Bønnings

Hei Kubein.
Det er synd at forholdene på Losby ikke har vært bedre denne sesongen, men det jeg ikke forstår er hvorfor du skal ta opp dette på Scangolf istedenfor direkte med klubbens ledelse? Hvilke positive ting regner du med at skal komme ut av en diskusjon om dette på nettet?

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Hvorfor tror du det heter diskusjonforum??? Mikla trådene får jo fart på debatten.....Jeg har sendt mail til klubben, men får bare standarsvar om at vi beklager og vi jobber på spreng, bla bla bla....

Bønnings

over 17 år siden

Bønnings

Diskusjonsforum er en god sak, men spørsmålet er om alle sakene som tas opp her er gagnlige for klubbene det angår. Det er sikkert veldig fint for frustrerte medlemmer rundt om i landet som bruker denne siden til å skrive ut all aggresjon mot dårlige beslutninger i hjemmeklubbene sine (jfr. Konsgbergdebatten eller Larvik for en tid tilbake). Vi har jo også mange morsomme eksempler på folk som lever og ånder for å slenge negative kommentarer om baner. Alle trådene om Miklagard illustrerer dette godt.

Mitt poeng var heller at noen ting egner seg trolig bedre å ta opp direkte med dem det angår. Dersom du mener at du har større gjennomslagskraft i fht. Losby ved å sette i gang en tråd her, så velbekome. Jeg kjenner ikke forholdene i den klubben, men har veldig gode erfaringer med å ta opp saker direkte med klubbens ledelse i Miklagard når det har vært noe. De har vært svært imøtekommende, og når de nå fortløpende legger ut informasjon om status på banen på nett, så er det tydeligvis en del på dette forumet som synes dette er dårlig praksis også. I den forbindelse er det interessant å se at de som klager over dette ikke er medlemmene selv, men alle andre. Jeg håper forholdene på Losby blir bedre snarlig, og ønsker deg en god golfsesong.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Meget bra innlegg Bønnings. Det er noe temaer det er fint lite vits å diskutere på forumene. Vi taler av erfaring.

007

over 17 år siden

007

Stortingspresident Thorbjørn Jagland gikk ut i media og sa at Holmenkollen måtte bli nasjonalanlegget i Norge.
Det skapte debatt.
Losby har ambisjoner om å vaere ledende i Norge.
Losbys ambisjoner vil måtte føre til debatt.
Losby ligger midt i LSK-land og vil bli omtalt som ALLE andre.

Jeg bruker ikke Holmenkollbakken eller Losby, men jeg deltar i debattene.

Men du er vel

over 17 år siden

Men du er vel

ingen hemmelig agent med dametekke for det?

Sild

over 17 år siden

Sild

Losby skal ha stort pluss for oppdatering om forhold og arbeid på banen på klubbens hjemmeside.

Enig i at det har vært skralle forhold så langt i år. Trenger litt nedbør nå så kommer banen igjen til å fremstå som en av norges beste baner.

Til 007: Losby eller Lørenskog er ikke midt i LSK land, skjerp deg.

Til Kubein

over 17 år siden

Til Kubein

Helt enig med Sild.........snak med ledelsen der oppe, så får du rett svar.........gjengen her inne er langt fra å være greenkeepere!!

Lykke til videre.....synes det fleste baner har det samme utfordringen i oslo.......best å flytte langt sydover synes jeg, ellers vil du møter samme utfordringen om og om igjen

HIO

over 17 år siden

HIO

Hvorfor skal golfbanene slippe unna offentlig kritikk når ingen andre gjør det?? Helt enig i kritikken som rettes mot banen. Den er i dårlig forfatning. Ikke artig å slå fra jord på tee og fairways. Nå har de åpnet Vestmork igjen, selv om de ikke har blitt så mye bedre enn før de stengte....Vanskelig tid for Losby så langt i sesongen. Tipper den er knallfin i august....

Pettern.

over 17 år siden

Pettern.

Vestmork er åpen med 3 (Vintergreener).
Ikke mye å juble over der nei.
Skjønner ikke at de ikke bare legger nytt gres på tee stedene??. Kan ikke koste mye det?. Ellers kommer jo banen seg men det går sakte.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Bare et spørsmål til HIO. Er innlegg på Scangolf fra anonyme debattanter å anse som offentlig kritikk?

R8

over 17 år siden

R8

En av årsakene kan være at på Losby så har de nesten ikke greenkeepere. Har spilt veldig mange ganger på Losby,men aldri sett en greenkeeper. På Mikla så ser man at greenkeeperne jobber på spreng vær dag,og at det blir bedre forhold for vær dag som går.

007

over 17 år siden

007

Til Sild:
Tettstedene Lørenskog, Strømmen og Lillestrøm i Skedsmo kommune går naermest i ett.
Delvis på bygdevei tar det 20 minutter fra Losby GK til Åråsen stadion.
"Midt i LSK land" er derfor "ikkje så gale".

Sild

over 17 år siden

Sild

Agent på bærtur... Lørenskog ligger ikke i Skedsmo kommune. Lørenskog er en egen kommune. Midt i LSK land er fortsatt feil. Tror du skal gi deg der jeg 007.

007

over 17 år siden

007

OK.
At flytoget stopper på Lillestrøm er interessant for besøkende dit.

Stian

over 17 år siden

Stian

For de som skal til Lillestrøm, sikkert

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

Er litt enig med 007 da ... !

Komer selv fra Høybråten og jeg glemmer ikke mine yngre dager da Tom Lund herja med alle. Det var noen sesonger der jeg syklet fra Høybråten til Åråsen for så å krype under gjerdet!.
En sesong fikk jeg med meg alle hjemmekampene til LSK.

Tror faktisk det er flere i Lørenskog kommune som holder med LSK enn Enga ...

Men norsk fotball er ikke så interesangt lengre .. Jeg sier bare - You never walk alone! ...Så sier det det meste!.

Ha en fin sommer og måtte vi alle få mange fine runder med golf!

Mvh
Amici Sumus

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei igjen!

Men det værste var når vi skulle sykle hjem ...
Nå husker jeg også den Jæ ... bakken opp fra lillestrøm til Strømmen.
Men det var greit med en pittstopp i midten av bakken for der lå deten gotteri butikk! ... He-He ! ...

Mvh
Amici Sumus

007

over 17 år siden

007

Taxi fra Sola til Baerheim golfpark anbefales.
Taxi fra Gardermoen til Losby GK anbefales ikke, når flytoget går til Lillestrøm.
Flytoget er billigere og mer CO2vennlig.
Dessuten er E6-strekningen, Gardermoen - Rasta, superkjedelig.

OK Stian ?

Amici - ;-) , han har erfaring!!

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Spilte igjen i dag, og tar tilbake litt av kritikken...banen var mye bedre i dag :-)

Stian

over 17 år siden

Stian

E6 superkjedelig ? Da kjører du ikke fort nok! :)

Ellers godt å se flere Høybråten folk her, og den sykkelruta du prater om og pitstopen er godt kjent fra uendelige sykkelturer til Nebbursvollen :)

007

over 17 år siden

007

Fersk baneoppdatering og festlig mimring fra naerområdet der.

Gøyal tråd!

Per Kristian

over 17 år siden

Per Kristian

Spilte Losby i går og fairwayene som slet tidligere har kommet seg mye. Det er fremdeles mye brunt, men såvidt jeg har fått med meg er det ballplassering som lokal regel.
Greenene var mye mykere og tregere enn i forrige uke. Slo en del putter kort før jeg fant ut hastigheten, ja...
I regnskurene var det ikke mange på banen og vi var rundt på 4 timer!

til R8

over 17 år siden

til R8

Du viser hvor mye du vet om golf! Største målsetning (ved siden av banetilstanden) er å vær usynlig for spillerne. Losby skal derfor få stjerne i boka for å først levere en bane i bedre stand en Mikla, samtidig som de ikke er synlig for spillerne.

Mikla vet dette tror jeg, men de må jobber overtid siden banen fikk juling i vinter.

Begge steder er bra synes jeg, og de har flinke folk.

007

over 17 år siden

007

Losby ønsker å vaere usynlig for spillerne.

Går det noen sti i skogen fra Raelingen til Losby ?

Stian

over 17 år siden

Stian

Så forresten noen fra Bogstad som hadde klart å finne frem via stien fra Rælingen, de med olabukse vettu.

007

over 17 år siden

007

Under LET'en ifjor var det masse turgåere på grusveien gjennom Losby, retning Enebakk.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

JB: Fra Rælingen kan du gå blåmerkede stier til Losby over Ramstadslottet, den 3. høyeste toppen i Østmarka og et av markas beste utsiktspunkter.

Ellers går det stier til andre golfbaner:
ca. 8 km sørvest til Grønmo
ca. 13 km sørover til Krokohol

007

over 17 år siden

007

Proffe turgåere elsker å øse av sine kunnskaper ;)

På OGK vinker vi med roerne på Bogstadvannet. De har ofte pause ved tee 16.
På Losby kan dere vinke med turgåerne. ;)

Stian

over 17 år siden

Stian

På Losby kan vi også vinke til mye annet. Som f.eks 70 millioner knott og andre plagsomme vesen med kort vingespenn og en forkjærlighet for å surre rundt øret ditt.

Ellers er det bare velstanden :)

007

over 17 år siden

007

Da jeg gikk på Losby sammen med Nikki Garrett så var det ingen knott, men kraftige kastevinder som startet ved green 4.
Hullene 1 til 3 var vindstille.
Vanlig der ?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her