Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilken bane har beste "hull 19"

JanB

over 17 år siden

JanB

Hva mener familien om hvilken bane i Norge som har det beste hull 19. Service, mat/drikke, atmosfære, åpningstider, tjenester s.s. Internetsone, osv. Golf er jo definitivt noe mer enn bare å gå 18 hull.

Jeg synes

over 17 år siden

Jeg synes

Miklagard

JoJ

over 17 år siden

JoJ

Miklagard

---

over 17 år siden

---

Mørk

Slappy

over 17 år siden

Slappy

Tja - Garcia på Sola GK står ikke tilbake for de to foran nevnte stedene. Oljenorges (dvs forusområdets) eneste skikkelige restaurant med stort trøkk hver dag, iblandet medlemsgolfere, over 100 turneringsarrangementer årlig og andre besøkende som gjør stedet livligere.

Skjenkerett har de også..

Ta gjerne en titt i bildegalleriet: http://www.garcia.no/hoved.htm

Svaret er enkelt:

over 17 år siden

Svaret er enkelt:

Miklagard

R8

over 17 år siden

R8

Miklagard

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Jeg liker meg nok bedre på Sola GK's Garcia enn på Miklagards hull 19. Hva er det som er så bra med Miklagard i denne sammenheng?

Haga

over 17 år siden

Haga

Om ekspertene bestemmer :

Stjerne i Michelinguiden, likt med Bagatelle..

FF

over 17 år siden

FF

Miklagard

GAD

over 17 år siden

GAD

Aurskog

veggiss

over 17 år siden

veggiss

synes skoger er riktig så trivelig også jeg :)

Golf

over 17 år siden

Golf

Fana GK i Bergen. Synd resten er så dårlig.

Miklaspiller

over 17 år siden

Miklaspiller

Jeg spiser på Mikla et par ganger i uken. Restauranten er ok og det er god mat. Prisen er i overkant synes jeg, men sånn er det vel flere stedere. Garcia så veldig fin ut og på det jeg har sett av golfrestauranter må man vel over til UK for å finne mer stil og eleganse.

Å påstå at Mikla er best i Norge er god patriotisme, men neppe reelt.

Hævver

over 17 år siden

Hævver

Hauger. Fordi jeg da er sjeleglad for at runden er over.

Gulber

over 17 år siden

Gulber

jeg holder med GAD, AURSKOG

hoho

over 17 år siden

hoho

Kristiansand GK!
Vafflene og billys pizzaen er konge, og toro velbekomme er heller ikke til å forakte

JanB

over 17 år siden

JanB

"And the winner is ..."
SOLA Golf Klubb med sin restaurant/kafe "Garcia"
Ikke fordi jeg bor i Spania og holder med "mine", men definitivt fordi svaret er det beste og fordi link er levert og fordi argumentene var de beste.
Folk som anonymt bare nevner navn og ikke hvorfor har ingen sjans i en slik konkurranse.
Jeg reiser til Sola og spiller i August.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Av de banene jeg har besøkt kommer nok Garcia på Sola på topp som hull 19 etter en totalvurdering. Den beste maten har jeg imidlertid spist på Fana, det var veldig bra til en fornuftig pris. Enig med Golf i at det er synd resten er så dårlig...

Thomas B

over 17 år siden

Thomas B

Quote: - Hævver (14.06.08 kl. 22:16)

Hauger. Fordi jeg da er sjeleglad for at runden er over

QFT

miklafan

over 17 år siden

miklafan

Mikla!

Bissnissmann

over 17 år siden

Bissnissmann

Sola er alltid smekkfull av bedritsmiddager. De har god mat men det er stivt og kjedelig. Golf-atmosfære og hjertelighet finnes ikke.
Miklagard er hakket bedre, men der er det så mange "typer" man helst ikke vil sitte i samme rom og spise sammen med.
Jeg stemmer heller på Østmarka og Skoger. Der er tonen mye mer "gemütlich" og maten er upåklagelig. Andre favoritter er Tyrifjorden og Fana. Vinneren er likevel Sillongen på Toten.

snappy

over 17 år siden

snappy

Sola er best... Iallefall når man kan sitte ut i god temperatur å kose seg meg et godt måltid...

Mikla.. Hallo... Hva er det med den som er så bra?.

007

over 17 år siden

007

Under JAL Invitational var det meget hyggelig i 'teltet' der.

705

over 17 år siden

705

Å sitte ute på Mikla med en pils etter runden i solskinnet og se innspillene til 18. green, med et godt måltid, den er ganske bra.

By the Way

over 17 år siden

By the Way

Skal man ha et godt måltid etter en runde på Mikla så er beste alternativ restauranten på bensinstasjonen på andre siden av E6

Ehm

over 17 år siden

Ehm

Serverer de liksom dårlig mat på Miklagard? hehe.
Er kjempehappy med maten der jeg da.
snappy: Maten er god, utsikten over hull 18 og hull 10 er bra, stille og rolig, torvtak, hyggelig betjening og god stemning

Fattigmann

over 17 år siden

Fattigmann

40 kroner for en flaske "fruktvann" som koster 11 kr i butikken er mildt sagt rått. Miklagard han sitte der med maten sin til den råtner og mugner for min del.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

40? Sist jeg sjekket kostet den 29, og 27 for medlemmene eller noe sånt. Dyrt, greit nok, men ikke stort dyrere enn på en bensinstasjon og ihvertfall ikke dyrere enn vanlig kafepris.

snappy

over 17 år siden

snappy

Ingen tvil om at det er fint på Miklagard, men at maten er så fantastisk er jeg heller usikker på.

Betjeningen blir som oftes alltid bra på et stamsted... Men hvordan er det for gjeste som er der for første gang..

Jeg skal være første som sier at Garcia's betjening kunne vært bedre. Betjeningen er okay dem, men eier trekker ned med måten han møter folk på. Men men... Alt i alt er Sola det beste jeg har prøvd i Norge. Og utsikten er også bra om man tenker golf. 2 m fra hvit på hull 10.. Ser utsalg på 1, innspill på 9 og 18.

Fattigmann

over 17 år siden

Fattigmann

Spillmakkeren min ble ihvertfall avkrevd 40 kroner for vannflaska fra dama som solgte baguetter på hull 10. Jeg hadde tenkt å kjøpe 2 flasker, men når jeg hørte prisen gikk jeg inn og fyllte den tomme flaska jeg hadde fra før i stedet. Blir nok mange år til jeg kjøper vann til 80 kr literen med eller uten "frukt".

pathetic?

over 17 år siden

pathetic?

40 kroner for ei vannflaske står i stil til greenfee'n på 900.

Setter ikke beina på banen der igjen, ever. er et jævla jorde liksom..

On topic: restaurant/cafeene til forskjellige klubber er stort sett dårlige, men kan vel egentlig ikke forvente at det skal være ekstrem kvalitet heller.

Stort sett syntes jeg de fleste baner jeg har vært på har gjort det ok, relativt grei mat til relativt greie priser. Selvsagt med et par unntak som miklagard relativ grei mat til litt vel drøye priser.

Pathetic?

over 17 år siden

Pathetic?

Forresten vil jeg også legge inn min mening på baguetter.

Den som er drittlei av ost & skinke baguetter til 50 kr som er tørre som F*** og som er fysisk umulig å svelge uten 1 liter vann; rekk og handa.

o/

(Dette gjelder selvsagt ikke alle klubber, jeg bare hater tørre baguetter, blir så skuffet :(

nam nam

over 17 år siden

nam nam

Godt å høre at Mikla har kommet seg. Jeg har ikke spist der i år. I fjor var det ikke noe spesilet å skryte av den middagen jeg fikk bortsett fra prisen.
Banen som har overrasket meg mest positivt er Skjeberg. Rimelig og godt. For mange minst 5 år siden - tror jeg var Nes rausest. Jentene som drev den kroa hadde store og gode posjoner.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her