Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mikla sukk........

Mr. President

over 17 år siden

Mr. President

Må bare si det, men jeg spiller på Mikla og forholdene er fremdeles ikke bra. Mange (les nesten alle) fairwayer er enten sprukne og tørre eller mangler mye gress og er rillet på langs. Mange av greenene har byttet ut partier med nytt gress og noen få har byttet alt gress.

Greenene som har vært byttet ut gress begynner å gro sammen, men det som var 2-3 uker (før de skulle være optimale), er blitt til mndr og det er fortsatt store forskjeller på greenene. Noen av de områdene på greenene som har byttet ut gress er fortsatt ikke i høyde med den orginale greenen og det humper og danser litt både her og der.

Bunkerne er bare grov grus snart, så der bør man ta ballplassering flere steder om man er redd for køllene sine. Sukk, ja det er stusselige greier og det ser ut som mesteparten av sommeren skal gå før det er noen vits å skrive et scorekort.

East

over 17 år siden

East

Har sagt det før...

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=86345

Jeg tror vi snakker neste sesong før det er tilbake slik det var i fjor. Dessverre for medlemmene og klubben. Samme for meg, jeg spiller andre steder.

Green faldo

over 17 år siden

Green faldo

Kanskje de stenger for renovering i juli. Det har de jo gjort når banen har vært dårlig tidligere.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Som Presidenten er inne på så er de nye greenområdene nå temmelig bra selv om det har tatt tid. Det betyr at greenkvaliteten nærmer seg Miklagardstandard. Fairwayene er ikke der de er på sitt beste , men det er på ingen måte noe behov for "renovering" i juli. Da er banen i topp stand!

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Denne mailen tikket akkurat inn...

Banestatus 13.06.08

Som dere ser har det vært mye arbeid på banen den siste tiden og her er en oppdatering om banestatus.

Greener

Alle greener ble "scarified" onsdag 11 juni og torsdag 12 juni. Dette er en prosess der man skjærer 5 cm ned i greenen for å blande det nye og det gamle gresset. Etter arbeidet ble alle greener gjødslet og de vil bli dresset i løpet av dagen. Som sagt ble dette gjort for å jevne ut overflaten og fra neste uke vil alle greenene bli klippt på samme høyde. Da er vi tilbake til vanlig vedlikehold, og dere vil se at greenene er tilbake der de skal være ganske snart.

Prosessen med å få greenene tilbake har tatt noe lenger tid enn først antatt. Dette skyldes det ekstremt varme og fine været som har gjort at vi ikke kunne stresse de nye greenene mer enn nødvendig.

Fairwayer

4 fairwayer har blitt dresset og 4 til vil bli dresset fra i kveld. Foruten dette har alle fairwayene blitt gjødslet 2 ganger. Gressveksten er god og dressingen hjelper på spilleoverflaten. Vårt største problem nå er at vi ikke har fått nok fuktighet slik at deler av fairwayene sprekker opp. Dette vil imidlertid rette seg så snart vi får noe regn, og vi håper på noe fuktighet i løpet av helgen.

Teer

Også her er gressveksten god. I dag hjelpesår vi alle teer på nytt og de vil bli dresset etterpå. Alle er også gjødslet slik at veksten skal bli optimal når det nå kommer noe regn.

Rough

Roughen lider av det varme været. Her er det ingen vekst og vi kan heller ikke drepe ugress før vi får noe fuktighet. Så fort dette kommer vil dere se at det vokser fort i og med at vi tidligere i år resådde alle områder på banen.

Bunkere

Bunkerne har vært et problem for oss den siste tiden. I en del bunkere har det kommet opp noe småstein og det har også vært ujevnt med sand i bunkerne. På grunn av den store arbeidsmengden på greener og at vi har måttet håndvanne så mye har vi ikke hatt mulighet til å fikse dette. Vi vil nå ta tak i problemet ved at vi renser hver bunker for småstein med spesisalraker, samt at vi har to mann som går over hver bunker for å sjekke at sandmengden er riktig. Dette vil medføre at bunkerne er tilbake der de skal i løpet av kort tid.

Generelt.

Vi har fått noen tilbakemeldinger fra medlemmer som har gått banen de siste ukene om at det ser noe uryddig ut på banen. Vi er de første til å innrømme at vi gjerne skulle gjort mer med alle grøftene etter SUB AIR og rette alle de andre skadene etter gravearbeidene sist høst. Imildertid har vi ikke kunnet ta inn mer ferdiggress i den varme perioden på grunn av kapasitetmangel når det gjelder vanning. Vi satser på å fikse områdene i løpet av neste uke, enten ved legging av ferdiggress eller ved å hydroseede alle områdene.

Vi håper dette gir en god oppdatering om hva som skjer på banen. Vi er ikke helt der vi skal enda, men vi jobber dag og natt for å fikse de problemene vi har. Det vi ønsker oss mest av alt nå er regn slik at vi kan få frigjort flere greenkeepere til annet arbeid.

Har du spørsmål til hva som skjer på banen kan du kontakte daglig leder for utfyllende informasjon.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Ryddig info fra klubben, det er bra!

Treningsforhold

over 17 år siden

Treningsforhold

Hvordan er det med treningsforholdene på mikla? Er korthullsbanen spillbar?

Nei

over 17 år siden

Nei

Korthullsbanen er stengt.
Puttinggreenen er stengt.
Chippinggreenen er stengt.

:(

Feil.

over 17 år siden

Feil.

Korthullsbanen er ÅPEN, men med dårlige greener.

Treningsforhold

over 17 år siden

Treningsforhold

Takk

b

over 17 år siden

b

Jo det var en info, men huff for en melding å sende ut da på "norges dyreste, fineste, mest oppskrytte og mest diskuterte anlegg som i følge en del innbitte medlemmer egentlig er veldig bra.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Er det galt av klubben å informere nå også? Er det galt av klubben å ha så mange mennesker jobbende på banen for å fikse opp i problemene?

Fordi det er dyr årskontigent på banen tror du da man er garantert 100% topp forhold hvert år?

b

over 17 år siden

b

De må gjerne ha så mye probler de ønsker, for den del kan de jobbe på banen hele gjengen, både medlemmer og administrasjon. Det er jo ikke første året de har problemer der oppe.

Min kommentar var vel egentlig at det var en trist melding å sende ut på "Norges fineste bane". Jeg har ellers ikke hørt om lignende problemer på noen annen bane over så mange år som der oppe, så det må jo være noe rart der oppe.

b

over 17 år siden

b

ddet ble jo mye der oppe men det får jo så være-- sent på en lørdag

Til b

over 17 år siden

Til b

Det er tydelig at du har et noe anspent forhold til Miklagard av en eller annen grunn. Miklagard er en bane som skal holde kvalitet, og klubben har et godt miljø med engasjerte medlemmer og en meget god standard på servicen. Noen sesonger har dessverre ikke vært like gode, men totalen er meget bra. Hvis du ikke har hørt om noen andre slike baner, så sier det mer om hvor lite orientert du er om forholdene på Østlandsområdet enn om tilstandene på Miklagard! Jeg vet om flere andre baner på Østlandsområdet nå som er baner som pleier å ha en svært god kvalitet, men som sliter med forholdene i år uten at jeg har tenkt til å henge de ut på dette forumet.

Ha en riktig god golfsesong b.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Til denne b:

"De må gjerne ha så mye probler de ønsker". Hva mener du med det? hehe. At de ønsker å slite?

Nei det er ikke først året med problemer, men de ordner alltid opp, og snart har vi de beste forholdene i landet igjen :)

Jeg har spilt mange andre baner i år, og greenen på Mikla er stort sett bedre enn samtlige baner jeg har spilt. Det er bare 4-5 greener med nytt gress som er kjipe, men de er bedre enn greenene på mange andre baner slik status er nå. Så egentlig har vi det ikke så ille som du tror.

Men hva mener du med at det er trist å sende ut en statusrapport? Skal de heller la være å informere medlemmer?

Som du kanskje vet er det veldig kaldt på Kløfta om vinteren. Og dette skapte problemer i år også. Er det så vanskelig å forstå det? Vår bane har i alle fall råd å gjøre noe med problemet. Grunnet høy årsavgift. Hvilke andre baner i Norge kan skilte med såpass aktivt banemannskap?

Ingen min venn b. Ingen.

b

over 17 år siden

b

Hvis ikke RÅ synes det var en trist melding i den forstand at det faktisk ikke var noe som helst som holdt Mikla standard, nå nesten halvveis i sesongen så er det vel faktisk RÅ det er noe rart med.
At RÅ synes banen er bra er i så måte ingen overraskelse. Rapporten fra klubben sier jo noe annet. At RÅ sammenligner banen med alle andre lavkostbaner sier jo sitt. I følge medlemmene skal jo ingen baner i Norge være sammenlignbare med Mikla som vissnok er blandt europas 100 beste av en eller annen årsak, hvorfor da sammenligne.

At Miklagard har hatt ombygginger, turfing og nye greener nesten hvert eneste år de siste årene er vel ingen i tvil om og dette burde jo ikke være nødvendig selv på "kalde" Kløfta, men dem om det og det er det som menes med at de må gjerne lage problemer for seg selv. Faktisk har de nok skyld i de fleste selv, men kanskje ikke i år på grunn av helt spesielle forhold.

Til B eller hvem du nå er så får Mikla holde på så mye de vil og gjøre som de ønsker men jeg synes nok det er litt underlig når medlemmer som RÅ forsvarer alt så til de grader som han gjør. Rapporten sier jo sitt og RÅ sier faktisk noe helt annet.....

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Jo jeg syns det er trist siden banen var så bra i fjor høst, men sammenligner jeg med alle andre baner vil jeg helst være medlem på Miklagard, selv om forholdene ikke er topp enda.

Hva er en høykostbane jeg kan sammenligne med? Alle andre norske baner er lavkostbaner sammenlignet med Miklagard :)

Tror du vi hadde returfa greener hvis det ikke hadde vært nødvendig? Haha du er akkurat sånn passe teit nå. Kanskje du kan hjelpe greenkeeperne med råd da siden du er flinkere?

De årene miklagard har slitt med greener har de returfa og fått supre greener innen kort tid. I år har det vært ekstra problematisk. Når det endelig ble finvær ble det for varmt, og da slet de med vanning til de nye greenene. Alt gikk galt værmessig.

Jeg bestrider ikke rapporten ditt fjærkre, jeg sier at det er helt greit å spille der. Og sammenligner jeg greener med de andre banene jeg har spilt er det kun Nes og Tyrifjorden som har hatt bedre greener.

Problemet her er vel egentlig bare du som synes det er gøy å prate dritt om Miklagard, og om driften der oppe. Deg om det.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Og forresten. Hadde andre klubber lagt ut en så detaljert tilstandsrapport så hadde veldig få baner fått skryt av deg.

bruno

over 17 år siden

bruno

Det var det jeg sa i en annen tråd RÅ - du må på Evje så får du en referanse du kan måle greenene på Miklagard med, for ikke å snakke om de to andre du nevner. Forutsetningen er at du setter pris på raske greener som gir en "korrekt" rull.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Ay har vært på Evje også i år :) Der var det fint å putte ja! Mycke bra.

Trudderudetrantan

over 17 år siden

Trudderudetrantan

Er det ingen som har vært på Tyrifjorden i år???

Emil

over 17 år siden

Emil

Eller hva med Haga? Den er vel ingen ting å skryte av for øyeblikket?

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Vinter og vær kan ingen gjøre noe med. Alle baner kan i prinsippet få en problematisk vinter, men noen ligger bedre til klimatisk enn andre. Sett at alle banene var like herjet etter vinteren, hvilken bane ville da hatt best forhold først? Sannsynligvis den banen som tok tak i problemene og hadde ressurser til å gjøre noe.

Sammenlignet med andre baner som har tilsvarende vinterskader så tror jeg Miklagard kommer ganske godt ut i den sammenligningen, og derfor er ikke medlemmene i samme harnisk som utenforstående.

Mr. President

over 17 år siden

Mr. President

Nei jeg er ikke i harnisk, bare missunnelig på de som har fine spilleforhold, og særlig de som har det hele året. Sukk og atter sukk :-)

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Det er trist at så mange baner på Østlandet sliter med baneforholdene.
Dessverre er det slik at dyrere baner forventer vi mer av. Derfor er kravet betydelig større til Miklagard enn f.eks. Aurskog. (Begge ferske baner, som ikke har "satt seg")

Jeg tror ett av problemene kan ligge i grunnarbeidet og at Mikla. er en nordvendt bane. Mikla. er nylig planert og man var kanskje ikke flinke nok til å ta vare på matjorda. Husker at ett par av hullene ikke var framkommelige de to første årene.

Hva skjer i Nes? Små ressurser av både folk og penger, men fine forhold. Selv i april var det bra. Nes har sannsynligvis samme leirtypen, som Mikla på deler av banen. Kanskje ikke så stiv leire. Men banen er sørvendt og ligger sannsynligvis på gammel planering i ravinelandskapet på Romerike. Selv om man ikke tok vare på matjorda på samme måte på 60-tallet når bakkeplaneringa gikk for fullt på Romerike gror det ganske godt.

I ekstrem tørke og med begrensede vanningsmuligheter er det ofte bedre å IKKE VANNE og la graset gro. Graset kan bli litt brunt, men røttene vil søke lengre ned og lete etter vann, noe de ikke gjør på samme måte hvis det vannes litt. Kan det være noe dere har bommet på i sommer. Kort og godt vannet feil slik at røttene blir for grunne.
Uansett er det behov for minst 20-30 mm nedbør ilp. av ett døgn.

Håper for all del at Mikla og de andre banene som sliter får skikk på anleggene sine. Det betyr nesten være eller ikke være for norsk golf.

Deltager

over 17 år siden

Deltager

Spillte en runde på Miklagard i går ettermiddag som innspill for Mid Amatør som går der neste helg. Hvordan noen kan si at banen nærmest er uspillbar er helt utrolig. I går var greenene gode, riktignok var de nye noe tregere enn de gamle, men de var tette og fine. Fairwayene var bra bortsett fra 3 stk som akkurat var dresset. Så at alle var resådd og så fort det kommer nedbør blir disse meget gode.

Når det gjelder bunkerne var det flere mann ute i går og arbeidet med dem så de tror jeg blir gode til helgen. Snakket med en mann på banen som sa at det var en prioritet å fikse disse nå.

Det som er bra på Miklagard er at man arbeider så enormt med å få banen tilbake når det har vært en dårlig vinter. I går så jeg sikkert 10 greenkeepere på en lørdag ettermiddag. Banen har vel vært åpen i 4-5 uker nå og jeg er sikker på at banen er tilbake til super standard i løpet av et par uker.

Jeg er selv medlem i en klubb i umiddelbar nærhet og kan helt ærlig si at Miklagard er i bedre stand enn min bane. Så til de som mener Miklagard er "ferdig" og synes deres vinterskader er festlig. Desverre vil nok klubben overleve dette året også...........

Takk

over 17 år siden

Takk

Jeg spiller på to baner Miklagard og Hakadal, begge baner har hatt problemmer etter vinteren. Jeg vil gjerne takke de to klubbene for det arbeidet de har lagt ned for og bedre bane forholdene. Var på Hakadal i går det begynner og bli meget bra. Hele banen er resådd,
greener er resådd med nordlys, og masse annet arbeid er gjort, allt dette er gjort uten at jeg som aksjonær må betale noe mer i årskostnader. Noe som jeg syns er meget bra. Når det gjelder Miklagard er det ikke lenge til den er tilbake i topp stand.
Selv om de sikkert ikke leser dette forumet :-) vil jeg takke greenkeeperne på begge baner for en meget god jobb.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Sukk: Det er tydelig du ikke har førstehåndsinformasjon om hvordan Miklagard er bygd, eller vedlikeholdt. Jeg foreslår du undersøker saken bedre før du kommenterer og ut eder og galle på nettforumer.

Hyggelig at du synes så synd på oss. Jeg vet ikke hva vi har gjort som gjør at vi fortjener denne omsorgen fra deg, men vi setter stor pris på den :)

Mr. President

over 17 år siden

Mr. President

Jeg spilte også en runde på Mikla i går kveld, og er litt uenig at greenene kan betegnes som gode. De kommer seg, men det er fremdeles høydeforskjeller der det er lagt inn felt med nytt gress og de nye feltene er veldig ujevne.

De som er helt nye er også veldig trege og ujevne og må nok ha noe uker til før de blir bra. Og de vil bli bra det er jeg sikker på. Fairwayene er også i fremgang, men noen er så tørre at det støver når man slår.

Det er mulig det er riktig å vanne så lite som de gjør. Jeg så kun et par steder de vannet på de 3 timene jeg var der.

Det blir nok bra lt sammen, men synd det tar sånn tid. Det er fremdeles ikke noe vits i å skrive scorekort synes jeg...

!

over 17 år siden

!

Hvorfor ikke? Vet jo om spillere som har gått under par der i år, både fra 59, 63 og 69, så umulig er det vel ikke.
Kvalifisert spådom er jo at det skal være bra allerede til MID-Am neste helg.

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Ubetalelig. Støver det for deg? haha. Du har jammen et slitsomt liv.

Green 1 er meget god.
Green 2 er meget god.
Green 3 er meget god (noen få lapper men ikke store)
Green 4 er meget god.
Green 5 er helt grei.
Green 6 er meget god.
Green 7 er meget god.
Green 8 er byttet helt ut, men allikevel puttbar.
Samme med hull 9 og 10.
Green 11 er meget god.
Green 12 er meget god.
Green 13 er byttet helt ut, men allikevel puttbar.
Green 14 har lapper. Helt grei.
Green 15 er meget god.
Green 16 er meget god.
Green 17 og 18 er byttet helt ut, men allikevel puttbar.

På greenene som er meget gode ruller ballen bra og det er en fryd å putte der. Kan ikke sammenlignes med noen andre.

Jeg har ført scorekort siden banen åpnet og det funker ikke dårligere enn andre baner. Dog har jeg spilt flere andre baner det ikke var gøy med scorekort siden man ikke fikk satt 1-2 m putter. Det gjør man på Miklagard, så hva er problemet?

Grinebiterne kan heller komme til Miklagard å tygge på de green-restene vi har fjernet :)

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Ops!

Jeg trekker det der tilbake. Fikk informasjon om at greenene er vertikalskjærte. Så da blir det ikke bra før om en uke.

Weee :)

bruno

over 17 år siden

bruno

Å påstå at Hakadal begynner å bli meget bra er direkte usant. Jeg spilte turnering der i helgen og det var ballplassering over hele banen fordi det er så mange bare flekker på fairway. Jeg tror at alle i klubben gjør sitt for å få banen i så god skikk som mulig og har medfølelse for medlemmene i Hakadal, men det virker mot sin hensikt å si at banen for tiden ikke har store utfordringer og vil ikke bli bra før sent i juli eller først i august.. Men som sagt, jeg tror alle gjør det de kan for å rette opp i forholdene etter at man måtte så hele banen pånytt etter snøen forsvant...

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Hva er du sur for Rolf Åge?

Som tidl. medl. på Mikla har jeg fulgt veldig godt med fra tida før første spadetaket ble tatt. I dag er jeg medl. i en klubb nærmere hjemstedet.

Jeg ble også lei meg for alle som mobbet oss, men alle ville spille hos oss. Egentlig er det ikke vanskelig å forstå hvorfor det kommer negative innlegg. Hele tida har klubben flagget eksklusivitet, høye priser, engelsk språk osv. osv. Det forplikter. Mange av forventningene har slått til og blitt MEGET bra. Uheldigvis klarer vi ikke å holde like høy standard på banen. Heldigvis kommer det seg som oftest på høsten, men da er det meste av sesongen over.
Men for all del......... Sier det nok en gang jeg forventer mer av en dyr klubb enn av en billig klubb. Det er på ingen måte vondt ment, men min ærlige mening.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Rolf Åge er vel som meg lei av at vanlig vedlikehold på Miklagard klarer å bli et tema på Scangolf.

Godt mulig det ikke er vondt ment, Sukk. Men det blir likevel et Sukk fra enda en ikke-medlem.

Før syntes jeg at det var noe positivt i at alle skulle kommentere at Miklagard hadde sandet en fairway eller hullpipeluftet greenene, nå er jeg bare drit lei av det.

Miklagard er ikke i topp stand ennå, men er - og har vært - fullt spillbar. Alle medlemmene ser at det jobbes døgnet rundt der oppe, av kvalifisert fagpersonell som kan jobben sin bedre enn oss tullinger som lager fjortisteorier om gressklipping og vanning på forumet.

Noe mer kan vi ikke forlange. Banen har vært åpen i fire uker, det er fortsatt fire og en halv måned igjen av normal sesong.

???

over 17 år siden

???

GB - 4,5 mnd. igjen av en normalsesong. Hadde det enda vært så vel.
Svæææært skjelden at banene er åpne tom november på Østlandet. Mer vanlig at det stenger medio okt.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Medio juni = 1/2 mnd
juli = 1 mnd
august = 1 mnd
september = 1 mnd
oktober = 1 mnd

= 4,5 mnd.

Grøntgress

over 17 år siden

Grøntgress

Bruno skrev. Ballplassering over hele banen i Hakadal. dette medfører ikke riktighet, kansje vi burde ha disket deg for å plassere ballen annet enn på kortklippet område.
Uansett, Frontnine i Hakadal har nå meget gode spilleforhold, flott fint gress i over 99% av spilleflaten, noen flekker forekommer, men ikke i så stor utrsrekkning som brunos innlegg skulle antyde.
Backnine er ca 7 dager etter i vekst, og her er det enkelte partier som krever litt ekstra stell.
Greener blir klippet og gjødslet i begynnelsen av uken, og dette vil heve kvaliteten betraktelig her og. Ja jeg er medlem, men realist. Vi har ikke hatt en lett start, men du verden hva de har prestert på 7 uker etter at snøen forsvant. tipper vi har kjempeforhold allerede om 14 dager, så kom å kos dere.

???

over 17 år siden

???

Takk takk. Kan umulig ha noe med en viss fotballkamp å gjøre at jeg dummet meg ut................ skål
Ps. nå har enkelte baner her opp allerde hatt 2 mnd med sommergreener.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Jeg spilte også Hakadal i helgen (kanskje samme turnering som bruno?), og etter rapporter fra venner å dømme var banen dårlig. Tatt i betraktning at baneeier visstnok har resådd alle tees, fairwayer og greener synes jeg forholdene var bedre enn forventet. Ballplassering på kortklippet område, og forholdsvis lange greener, men det går uten tvil den riktige veien for Hakadal.

Medlem

over 17 år siden

Medlem

SUKK hva mener du med som oftest på høsten.

2001 - åpnet i august
2002 - meget bra hele året
2003 - meget bra hele året
2004 - katastrofe med stengte greener i juli
2005 - meget bra hele året
2006 - vinterskader, meget bra fra slutten av juni
2007 - utrolig bra hele året
2008 - vinterskader, meget bra fra slutten av juni???

Som oftest bra på høsten er vel noe unyansert.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Skål til deg også.

Ps. Jeg synes det er kjempeflott at det alltid er noen baner som har gode forhold og som åpner tidlig. I år var Nes og Grønmo tidlig ute, og det gir meg en god grunn til å spille andre baner enn bare hjemmebanen min.

Ps2. I fjor hadde Mikla kjempeforhold helt fra 1. dag. Neste år: Hvem vet?

bruno

over 17 år siden

bruno

Jeg ønsker ikke å sverte Hakadal og synes det er hyggelig for klubben at man endelig har fått åpnet banen. Jeg skal innrømme at mitt innlegg i sted bar preg av det var et svar til en påstand om at banen var i meget god tilstand, men vi kan vel avslutte med å si at banen og layout tilsier at potensialet har ikke kommet til sin rett enda... Og som jeg sa, jeg er sikker på at alle gjør det de kan får å få til dette, og hvis det stemmer at banen er bra allerede om 14 dager og dette blir verifisert så skal jeg ta en ny runde....

Mikkel

over 17 år siden

Mikkel

For alle som lurer på Hakadal - Banestatus fra hjemmeside:

http://www.hakadalgolf.no/bane.asp?avd=3&page=publish&pt=news&nid=5343

705

over 17 år siden

705

Vi bor desverre i et land der klimaet styrer. Miklagard gjør desidert mest av alle klubber for å opprettholde en viss standard ut ifra de naturgitte forhold. Når klimaet er på golfspillernes side er Miklagard enestående. Alle baner i Sørnorge skiker etter vann, der fairwayer er sprukne og delvis helsvidd og mangler gress på større flater. Det vannes og vannes men skader er skjedd for lengst. Vårherre har lovet litt regn i helgen, men vi trenger mer en etpar timer. Kontinuerlig nedbør over en lengre periode er tingen. I mellomtiden blir forholdene akkurat som de er. Hvem husker ikke fjoråret med kaldt vær og paraply, da klaget også folk over været, mens golfbanene var stort sett i strålende forfatning. Men vi fortsetter bare å klage og klage, åkkesom.

Henke

over 17 år siden

Henke

Jeg har planer om å legge turen innom Mikla for første gang i år, så fort jeg kommer hjem fra ferie. Kan noen si noe om hvordan det er der nå? Kommer banen til å være veldig svekket av arbeidene denne uka?

Lollipop

over 17 år siden

Lollipop

Hullpipelufting av greener starter tirsdag...

cockney

over 17 år siden

cockney

Hva er dette? Trouble in paradis? :D

eller

over 17 år siden

eller

bare vedlikehold (?)

hallo!!!

over 17 år siden

hallo!!!

den som mener at mikla nå har dårlig forhold må enten være medlem på Augusta, Royal St George eller Bay Hill! det dummeste jeg har hørt på lang tid!!!

Henke

over 17 år siden

Henke

Kan dere medlemmer eller stamgjester gi en fortløpende oppdatering på når greenene er puttbare igjen?

Kommer snart... :)

Miklamedlem7

over 17 år siden

Miklamedlem7

Mja greener og fairwayer er ganske bra nå, men de er ikke i en slik forfatning som klubben har på sitt beste.

Vi har fått mail om omfattende arbeider som skal foregå, og pipelufting er et av dem. Det skal skråskjærres greener og faiwayer også forsto jeg. Mange av teene mangler fremdeles mye gress, men dette er også på bedringens vei. Hadde Peugeot guiden vært der nå hadde nok vurderingeng blitt endel lavere enn 18 som de har fått , kanskje 15-16 om jeg skulle tippe selv.

Tror neppe Mikla kvaliteten blir som den skal før langt ut i september, dessverre. La meg legge til at det hele tiden jobbes mye med banen og den blir bedre for hver dag som går...Ja jeg har spilt Mikla i dag.....

Bobby Jones II

over 17 år siden

Bobby Jones II

Grunnen til at Mikla i det hele tatt pådrar seg så mye kritikk til tross for at banen i særklasse er den beste på det indre østlandet er at en del av debattantene på dette forumet som er medlemmer på Mikla i mange år har gått ut og skrytt av at banen skal bli så vanvittig fantastisk.
Når medlemmer i tilsynelatende fullt alvår går ut og skryter av at banen er bedre enn Augusta fordi de en eller annen gang har målt høyere greenhastighet enn det som brukes under Masters så tar de magaplask i salaten.
Hvis Fjosok & Co hadde holdt kjeft og aldri deltatt på internettdebatter så hadde Miklagard hatt en mye høyere status enn den har i dag. Enten en liker det eller ikke så vil janteloven fortsatt eksistere i oversiktelig fremtid, og hovmod stå for fall. Småunger som krangler om hvem som har den sterkeste pappaen forblir aldri annet enn småunger.
Miklagard har blitt synonymt med høye avgifter, stadige utskiftninger av greener, tørre fairwayer, for ikke å si arrangører som godter seg over deltagere som spiller dårlig på turneringer.
Jeg koser meg når jeg spiller Miklagard fordi banen har en mye høyere kvalitet enn da andre banene jeg spiller på. Men jeg blir kvalm av hele Mikla-konseptet når jeg ser hva enkelte medlemmer og bestevennene deres skriver her inne, og i sum går jeg derfor rundt med et negetivt inntrykk.
Det beste for Miklagard ville være om skrythalsene derfra trakk seg helt bort fra Scangolf og Golfsiden. Da ville debattene dø ut, og banen kunne få den kreditt den fortjener.

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Enig i mye av innlegget 12:21, men mitt eget inntrykk er uansett positivt fordi jeg 1-2 ganger i året spiller banen. Topp kvalitet, ikke noe press bakfra, fin layout og godt selskap i form av samboern.

Men jeg skjønner de som blir pissed grunnet innleggene her inne.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg er enig i mye av det du sier, Bobby Jones II.

Det er ingen tvil om at det har vært mye skryt av Miklagard som med fordel kunne vært uskrevet. Både av undertegnede, Fjosok og mange andre.

Man skal være forsiktig med å stikke seg frem for mye. Sier vi at Miklagard er landets beste bane, så tråkker vi samtidig på alle andre som også mener de innehar rett til tittelen. Da er det trolig bedre å si "blandt landets beste baner".

Sier vi at Miklagard har verdens beste greener, så er det ikke sikkert at alle ser det lille glimtet i øyet. For hvordan skulle de kunne det? Med dagens teknologi er kroppsspråket dessverre fortsatt rimelig fraværende på debattsider som denne.

Så ja, jeg er enig i at skrytet i mange tilfeller har vært overdrevet og også gitt uheldige bivirkninger i form av kvalme og brekninger, som hos deg, Bobby Jones II.

På den annen side er jeg ikke så sikker på om Miklagard hadde hatt en høyere status i dag om den aldri hadde vært nevnt på debattene. En moderering, javel. Men borte?!? Neppe.

Dette kunne jeg skrevet mye om, men det får bli en annen gang. No skal eg spele golf!

På en av landets bedre baner :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her