Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Community

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Jeg har blitt mer og mer glad i community her på scangolf,og bruker statistikkene til hver runde jeg spiller. Og føler vel at det hjelper meg i å bli en bedre golfspiller. Straks jeg begynte å føre statistikk ble jeg mer oppmerksom på hvor mine styrker og svakheter ligger,og hva jeg må jobbe mer med. Og tror jeg har blitt bedre pga av dette

Men,ettersom jeg har sett så har det ikke skjedd mange endringer/forbedringer i denne eminente databasen.

Mange av scangolf`erne bruker denne funksjonen,og jeg vil gjerne høre deres erfaringer,og evt ting som burde vært endre eller forbedret.
Vet ikke om ansvarlig webmaster for siden er åpen for endringer/forbedringer,men det hadde vært fint om vi kunne få endel forslag. Og kanskje da fått noen endringer.

Til dere som evt ikke bruker det så anbefaler jeg på det sterkeste,lag en profil på community og begynn å føre statistikk for golfrundene deres,se utvikling,statistikk osv.

Så var det forslagene mine da:
- vil gjerne føre stats for "driving distance". For å kunne se hvor langt jeg egentlig driver i snitt. Jeg vil gjerne sammenligne dette med fairwaytreff.
- kanskje en funksjon for å føre ned hvor man trener per uke på de forskjellige hovedkategoriene av slag som putting,chipping,bunker,pitch,driving osv.
- kanskje en funksjon i tillegg når man krysser for turneringsrunde,at man kanskje kan ha stats på hvilke plasseringer man har fått i turneringer. Hvor mange 1.,2.,3. osv plasser har man fått i løpet av året. Interessant statistikk samlet på et sted.

Kim

over 17 år siden

Kim

Bare å kaste disse statsene, er ikke en dritt verdt!

God bedring...

over 17 år siden

God bedring...

En dårlig dag i dag Kim? NÅ har du i tre forskjellige linker kun bidratt med svært lite konstruktive innspill. Kanskje lykkepillen bør vurderes?

JanB

over 17 år siden

JanB

Har ført statistikk her siden 2002 og er godt fornøyd. Det er jo alltid slik at "shit in - shit out". Kort sagt at du får lite igjen for datafangsten dersom du ikke legger inn nok data.
I tillegg til Community oppfølgingen her fører jeg også en avansert statistikk i golfprogrammet Intelligolf. Fører inn data på PDA når jeg går runden (på vei til neste tee).

Forbedringer:
Angi hvor tee shot går og med hvilken klubbe (høyre/venstre/fw)
Lengder på putter og hvordan man misset (for kort/hullkant/for langt)
Angi hvilken klubbe man bruker på alle slag (har selvsagt ingen hensikt om man ikke fører slaglengde)

Som sagt. For mye data inn kan være et hinder, men min erfaring at når en har lært seg å være effektiv på sin måte går det greit. Jeg har også laget meg et kodesystem som jeg bruker på scorekortet dersom jeg av en eller annen grunn ikke har med meg "lillehjernen" min. Bruker det i regnvær bl.a. Men nå er det jo 300 dager med sol her jeg bor så ..... ert ert

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Liker forslaget ditt om å føre ned hvor utslagene går,vet at Golfskolan på golf.se har et slikt skjema. Men har ikke brukt det da jeg ikke har noe sted å føre de dataene inn elektronisk.

300 dager med sol høres bra ut. Min årlige deltakelse på guttetur til Marbella må utgå i år dessverre. Kompisene mine reiser i slutten av august...ja veldig misunnelig.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Skulle gjerne likt å se at Jarle hadde noen innspill her

Per Kristian

over 17 år siden

Per Kristian

Jeg har sendt mail til Jarle tidligere med forslag til endringer og har alltid fått raskt svar. Men jeg har ikke sett noen av forslagene implementert ennå...

Liker flere av forslagene her og mest nyttig for min del må være hvor tee shot går (selv om jeg "vet" de går mest til høyre...)

Andre forslag fra min side er:
- Få flere stats inn på "Min utvikling > År til år" (Chipsaves, hcp ved årets start/slutt, GIR+1, Scramble etc.)
- Markere verste stats i "Min utvikling > År til år". Nå markeres beste stat.

Disse tilpasningene vil også være artige å se når du sammenligner statistikk med andre.

Fortsett det gode arbeidet, Jarle! Status quo er tilbakegang... :-)

Jarle M

over 17 år siden

Jarle M

Det er mange gode ideer her og det finnes mange fler på "blokka". Nå vet vel de fleste her at å utvikle denne type tjeneste tar fryktelig lang tid og det har man sjelden nok av. Statistikktjenesten er en gratis tjeneste og kommer til å fortsette slik. Dette er derfor såkalt dårlig butikk :-) og annet arbeid (både natt og dag) må prioriteres.

Når det er sagt, er det ikke bare statistikktjenesten som trenger en oppdatering/videreutvikling. For å være helt ærlig, trenger hele Scangolf et skikkelig løft. Det finnes flust av ideer og jeg kan nesten garantere at om alle ideene og planene ble til virkelighet, ville det blitt en meget populær site. Man får jo noen ideer etter 15 år med webutvikling :-) Det første vi ville ha begynt med var layout og design. For å si det slik; designet var "hot" for 10 år siden... Deretter ville det bli bygget et helt nytt Community. Dvs et Community som ER et community, inkludert et nytt forum. Det vi bruker idag ble bygget på en halv dag og inneholder snart 90000 inlegg.

Hvis noen har ideer om hvordan vi skal løse dette så ikke nøl med å ta kontakt!

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Utvikle Scangolf i retning av andre Golf-community-samfunn, slik som nevnt på Golferen i går, reklamefinansiert.

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=241337

Selv liker jeg denne formen:
www.linkedin.com,

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her