simen fulland
Igjen Jonag, dere brukte bare gode treffer sier du.
Hva var kriteriene for gode treff?
Eks. Drive 1 carry 250, spinn 2800, launch 13 grader, smash 1,4. Rett frem
Drive 2 carry 245, spinn 3800, launch 13 grader, smash 1,53. 30m høyre for senter.
Jeg ville kalt drive 1 god, men litt off sweet. Drive 2 ville jeg kalt dårlig med god sweet spot treff.
På meg virker det som du kun har sett på smash for å bestemme hva som var en god treff eller?
Jeg er fullstendig klar over hva smash er, men som jeg sier er det ikke køllehodet alene som bestemmer om du får høye smash verdier eller ikke.
En kølle som er vanskelig å slå med med din sving pga feil skaft vil du få dårligere smash verdier med enn om skaftet var riktig.
Jeg bryr meg om smashfaktor, men det er andre egenskaper som er viktigere i driveren. F.eks retning , launch og spinn.
Er skaftet riktig for deg blir det mer sweetspot treff og smashen blir høy som bonus.
Jeg kan få høy smash (1,5) med antikke drivere også men da sweetspot er like stort som et knappenåls hode på disse, er det særs vanskelig å få god smash.
Alle moderne drivere har stort sweetspot og høy MOI. Det vil gi deg høy smash hvis de er tilpasset med riktig skaft.
Når det er sagt, hvis to drivere ellers går helt likt på alt, men en gir høyere smash, da går jeg naturligvis for den med høyere smash ;-)
Og Jonag det var ikke "kjente merker som spant for mye", det var "kjente merker meg feil loft og skaft for deg", som spant for mye.