Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Markedets beste driver

Innspill mottas med takk

over 17 år siden

Innspill mottas med takk

Hei.
Jeg skal investere i en ny driver nå, og ville gjerne høre med noen av dere på forumet her om hvilke drivere dere anbefaler. Jeg har prøveslått en del forskjellige drivere (spiller på 6 i hcp), og er langtslående. Jeg likte veldig godt Taylormade Burner Tour, og den nye fra Callaway, men er åpen for å vurdere andre dersom noen har kommet over noen andre gode alternative. Alle innspill mottas med takk.

MicroMidas

over 17 år siden

MicroMidas

Hvis du vil ha en driver som "ingen" andre har ennå ta en titt på denne Bobby Jones by Jesse Ortiz ( http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=10683 )
Lånte den av en svenske og må si at det er en av de beste driverene jeg har noensinne har brukt. Driveren hadde Graffaloy Blue stiff skaft 10,5gr. og jeg bommet 1 fairway av 9 (jeg har 16hcp) og lengden var upåklagelig...

Lykke til i jakten...
MM

jonag

over 17 år siden

jonag

Nakashima driver... hvilken model du vil, alle går som kuler.
Har fulgt med en pro i USA som satte opp egen launch monitor der han målte utgangsvinkel, kølle og ballhastighet og spinn på rangen. Han brukte noen uker på å finne ut og økte lengden sin med 30m. Dels ved å lære seg å skikkelig slå opp på ballen og dels ved å redusere loft og med stivere skaft. Han har en 120 mph sving og slår nå kontrollerte fader på 260m og høye drawer på 280-300m når han virkelig går for det.

Han tilpasser for spillere og gang etter gang har kjente merker kommet til kort. De spinner bare altfor mye og har ellers lavere energioverføring. Ikke spør meg, men tallene hans lyver ikke.

Tror han 5 av 6 ganger nå har havnet på Matrix Oziz F6M6 skaft da dette spinner lite. Matrix TP7 er det skaftet som spant minst.

Loft må du velge ut fra hvor høyt du klarer å starte ballen, men med høy svinghastighet tror jeg du skal holde deg på maks 9-9.5 grader.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Både jeg og min mann bruker Callaway sine drivere. Vi er begge godt fornøyd, da disse er lettspilte. Uansett om du er dame/junior/senior eller herre, antar jeg du vil bli fornøyd med både lenge og pressisjon.

tomm

over 17 år siden

tomm

Prøv Taylormade Det er et godt råd.

Bogey Knight

over 17 år siden

Bogey Knight

Ping G10 er en kjempedriver og har scoret i toppen i alt av tester. Fornuftig priset er den også...

Innspill mottas med takk

over 17 år siden

Innspill mottas med takk

Hei.
Takker for gode innspill. Jeg tenkte å sette av en ettermiddag til å teste drivere sammen med en pro, og hvor vi får testet med et apparat som måler alle relevante indikatorer. I forkant av testingen var det greit å få vite litt mer om hvilke merker andre bruker. Har noen gode erfaringer med de nyeste driverne til Titleist?

Gunnar Bull, Toughloose og Jonaq er svært ivrige spillere og debatanter. Hvilke drivere er det dere bruker for tiden, og hvilke merker anbefaler dere?

TaylorFan

over 17 år siden

TaylorFan

Jeg selger en kliss ny TM Tour burner 9.5 grader. Spilt med to runder, og slått ettpar bøtter på range. Jeg vet salg skal stå et annet sted på denne siden, men siden trådstarter sa han likte denne driveren prøver jeg meg :) Pris 2.300,-

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Jeg spiller med Ping G10 10,5grader, og et ProForce stiff-skaft med high launch tip (tror jeg det heter). Hcp 7, det beste med G10'en er kanskje lyden. Litt sånn I've got the power-følelse.

Innspill mottas med takk

over 17 år siden

Innspill mottas med takk

Hei.
Takk for rask tilbakemelding Gunnar Bull, og for tilbud TaulorFan. Intuitivt så virker det ikke som den beste reklamen når man selger en driver etter to runder:-) Jeg har nå gitt beskjed til proen jeg bruker om å skaffe Ping G10 og TM Tour Burner, og så får vi ta det videre derfra. Takk for mange gode innspill!

TaylorFan

over 17 år siden

TaylorFan

Til trådstarter: Det er bedre å kjøpe en ny kølle enn en gammel slitt en :) Spesielt til en bra pris. Det er ikke kølla sin feil at den ikke passer meg. Hehe. Det er at jeg trenger 10.5 grader eller mer. Passer den deg ikke så kjøper du den seff ikke :) Men finn ut hvilke grader du trenger. Det og skaft er det viktigste.

PS! Lyden i den nye Tour burneren er nydelig, og er rimelig sur for at jeg ikke kan bruke den.

Innspill mottas med takk

over 17 år siden

Innspill mottas med takk

Hei TaylorFan. Takk for presisering:-)
Jeg skal teste drivere til helgen, og kommer gjerne tibake til deg dersom det viser seg at jeg ønsker å kjøpe driveren av deg. Prisen er iallefall veldig sympatisk, så takk for det.

Stian

over 17 år siden

Stian

Titleist D1 er ikke å forakte. Det tar litt tid å bli vant til det triangulære designet, men det ser iaf bra ut imotsetning til squaredriverne :)

jonag

over 17 år siden

jonag

Komponentdriver. Akkurat nå er det en Maltby Glider S 10g og et Rifle Grafittskaft X-flex, medium høyde. Da får jeg tilpasset tyngde, lengde og pris best ;-)

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

SQ Tour 460 med stiff Aldidia skaft. Funker utmerket for meg og jeg vil om ikke annet anbefale at den tas med til vurdering - dersom den fortsatt er på markedet. Dette er også, hvertfall i mitt tilfelle, en rimelig driver. Kan ikke uttale meg noe særlig om de seneste utgavene av SQ utenom at jeg ikke kan fordra deres firkantede versjon som høres ut som alt annet enn en golfkølle..

Jeg tror forøvrig at skaft har like mye å si som navnet på metallet i enden, så ta for all del alle anbefalinger med en klype, om ikke en pose salt og prøv de ulike variantene selv.

Lykke til med valget

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Hvis du har 6 i HCP, så burde du å klare å teste køller sjæl, uten ytre påvirkninger, her er det ikke snakk om hva som er bra/dyrt, kjent og hva mange andre synes er så utrolig bra...

Her er det snakk om hvor bra du slår med de forskjellige driverene.. og det er jeg sikker på at du som lav HCP'er klarer helt utmerket selv!

Lykke til med køllevalget!

Innspill mottas med takk

over 17 år siden

Innspill mottas med takk

Hei NoSlice.
Ja, jeg klarer fint å teste køllene selv, men ville gjerne få noen innspill i fht. hvilke drivere andre bruker for tiden siden jeg ikke har fått testet så mange merker. Hittil har det vært Callaway og TM Burner, men nå blir det nok testing av G10 fra Ping også, samt et par av de andre merkene som ble foreslått.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Alle de store har gode driver hoder nå.

Det viktigste er at du får riktig loft på hodet og skaft med riktig flex og kick point og torque i forhold til din sving hastighet/akselerasjon.

Blir dette riktig vil du få en driver som gir deg korrekt laucnh/spinnrate og dermed den ballbanen og lengden du er ute etter.

Skaft er særs viktig på moderne drivere. Feil skaft gjør selv det beste hodet dårlig.

Når du skal teste sørg for at du får målt spinn, launch angle og køllehodehastighet.

Ved hjelp av de tre verdiene bør du klare å finne skaft/hode kombinasjnen som passer best for deg.

MCS

over 17 år siden

MCS

Jeg testet ca. 10 ulike drivere tidligere i år. Som innbitt Callawayfan var jeg relativt sikker på at jeg kom til å ende opp med Callaway nok en gang.

Overraskende nok endte jeg med en TM Burner Tour 9.5 og er storfornøyd med den.

M05

over 17 år siden

M05

Jamen, det er jo mange år siden dette forumet konkluderte med at SMT 455 DB er den beste driveren!
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=17505#17557
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=19581

Det har vel ikke skjedd noe nytt siden da...
(Untatt at SMT'en min har fått nytt skaft.)

Mvh
Mr. Oldschool

jonag

over 17 år siden

jonag

ja få målt resultatet. Er ballhastighet/køllehastighet lavere enn 1.5 så kjøper du ikke den driveren. Noen av de "gode" merkene hadde nemlig snitt under 1.4 dvs at ballhastighet var 7-10% lavere enn du burde få med den køllehastigheten. Da snakker vi 15-20m tapt lengde. Kombinerer man dårlig energioverføring + for mye spinn så snakker vi nettopp de 30meter jeg nevnte

Bubba

over 17 år siden

Bubba

Synes du absolutt burde prøve Cleveland HiBore XLS før du tar en beslutning!

jonag

over 17 år siden

jonag

Med noen av de "gode" som lå lavt på smashfactor var Hibore XL nede på 1.39...sorry.. og ved flere andledninger.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Du kan fint få høy smashfactor med alle sammen Jonag.
Det som er litt værre er å få høy gjennomsnitts smashfactor.

Jeg har slått masse med alle merke køllene på jobben med målinger på alt.

Treffer du riktig får du over 1,5 med samtlige.
Variasjoner i sweetspot størrelse og MOI har en del og si, men viktigst er nok fortsatt skaftet.

Det er forskjellige skaft i alle sammen fra produsentene.
Skaftene har forskjellige stivhet innenfor samme flex, og ofte forskjellig tourqe, vekt og kick point.

Dersom vi kjører sammenlignings tester (snittverdier) av flere køller mot hverandre ser vi ofte at en kølle med 10,5 reg passer fint for en spiller mens en annen produsents 10,5 reg passer bedre for en annen.

Dersom alle hodene hadde blitt levert med samme skaft ville variasjonene i hodene kommet tydeligere frem.

jonag

over 17 år siden

jonag

Proen gjorde godt arbeid. Dette er gjennomsnittstall av kun de gode slagene. Smash-faktor er akkurat ballhastighet delt på køllehastighet. Intet mer. Målt på monitor. Der har ikke skaftet noe å si.
Ved 4 forskjellige tilfeller har smashfaktor ligget på rett under 1.4 med det hodet.

jonag

over 17 år siden

jonag

Han har også prøvd ulike launch monitors som gir litt ulike tall, noen større, noen mindre da de ikke er kalibrert seg imellom.

Akvarn

over 17 år siden

Akvarn

Ashton MS-5 HL, 10,5 grader. (HL=High Launch.) Kjøpte hodet på tilbud og et billigskaft til drøyt $20 som jeg kuttet til "R+ flex". Hodet er 415cc siden jeg ikke liker de store køllehodene. Ashton-driveren er i allefall en knall-driver til knall-pris. Gjennomsnittlig slår jeg lenger enn med noen annen driver jeg har prøvd/eid, inkludert SMT 455DB med Accuflex Assassin-skaft. Sistnevnte støver ned i kjelleren. (Hcp=6,3)

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Jonag , skaftet har mye å si. Er skaftet feil for deg vil deg være vanskeligere å treffe sweet, og dermed vil man få lavere smashfaktor.

Det kan være for høy tourqe for eksempel i forhold til svinghastigheten. Kølle hodet "vandrer" mer og man er lettere litt utenfor selv om slaget er bra.

Skaftet kan være for lett og man mister "følelsen" med hvor man har køllehodet i svingen , dårlig balltreff blir fort resultatet.

Feil kick point i forhold til svinghastighet og akselerasjon kan gi samme resultat.

Og hva var definisjonen på et bra slag?

Carry? Spinn? Smash? launch? Retning ,Køllehode hastighet? En kombinasjon av alle?

For meg er et bra slag et som går langt og rett med lav spinn og riktig launch.

Om smashen er 1,4 eller 1,56 bryr jeg meg ikke så mye om da.
Hvis det overnevte er på plass og smashen er for lav tenker jeg at det var et veldig bra slag. Tenk hvor bra det hadde blitt om den hadde vært midt i sweet spot ;-)

Hvis man slår med samme hodet med flere typer skaft, vil man få ganske store utslag på alle relevante verdier, smash inkludert.

To hoder med samme loft kan for eksempel gi over 1000 RPM i forskjell i spinn med to ulike skaft. Det har mye å si for resultatet. Tenk drive i motvind med 3500 RPM i spinn mot 2500 RPM i spinn. Det er mange meter det...

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Fornuftig refleksjoner av av Simen, hørs ut som han vet hva han prater om, selvom sikkert mange her på forumet ikke skjønner alt!

Konklusjon: På Norsk, finn den driveren du føler passer deg, tilgivenhet samt lengde og stabilitet på retningen må være de viktigeste elementene her!

Erindrer navnet ditt på NM i Longdrive på Mørk??

jonag

over 17 år siden

jonag

Simen, du er ikke helt med på det jeg sier for jeg er ikke uenig i det du sier. Men du snakker litt rundt grøten. Dette var data på følgende måte:

Launch monitor på rangen der man målte både ballhastighet, køllehastighet, utgangsvinkel, spinn, carry og rull.
Man brukte tusj for å sikre at man bare tok hensynt til gode treff

Som jeg sier igjen og igjen er smashfaktoren ballhastighet delt på køllehastighet. Dette er IKKE avhengig av skaftet. I og med at man kun tok data fra de gode treffene faller dine argumenter.

Spin ble også målt, men forskjellen fra Hibore til feks Nakashima var 1.38 i snitt på Hibore til 1.5 i snitt på Nakashima. Spinnet var omtrent det samme for begge drivere. En 100 mph sving ved 1.38 vil gi 138 mph ballhastighet go en 1.5 gi 150 mph. Det utgjør ca 2 yards pr mph i carry det, altså iallefall 20m.
Da kan du ikke snakke om at du ikke bryr deg om smashfaktor, det blir tull. Smashfaktor er ikke akkurat noe magisk.

Selvfølgelig må man holde spinnet nede og det ble jo også målt. Det har stor betydning, men det gjør ikke ballhastighet mindre viktig ;-)

Dessverre var det igjen kjente merker her som spant for mye...

Skaftet påvirker køllehastighet og ikke minst spin.

Driver er for maks lengde, ellers kan man slå 3w.

1. få tilpassning og mål !
2. slutt å tro at svaret kun er merkedriverne og at alle er like gode. det er de ikke.
3. skaft er halve driveren

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Igjen Jonag, dere brukte bare gode treffer sier du.
Hva var kriteriene for gode treff?

Eks. Drive 1 carry 250, spinn 2800, launch 13 grader, smash 1,4. Rett frem
Drive 2 carry 245, spinn 3800, launch 13 grader, smash 1,53. 30m høyre for senter.

Jeg ville kalt drive 1 god, men litt off sweet. Drive 2 ville jeg kalt dårlig med god sweet spot treff.

På meg virker det som du kun har sett på smash for å bestemme hva som var en god treff eller?

Jeg er fullstendig klar over hva smash er, men som jeg sier er det ikke køllehodet alene som bestemmer om du får høye smash verdier eller ikke.

En kølle som er vanskelig å slå med med din sving pga feil skaft vil du få dårligere smash verdier med enn om skaftet var riktig.

Jeg bryr meg om smashfaktor, men det er andre egenskaper som er viktigere i driveren. F.eks retning , launch og spinn.

Er skaftet riktig for deg blir det mer sweetspot treff og smashen blir høy som bonus.

Jeg kan få høy smash (1,5) med antikke drivere også men da sweetspot er like stort som et knappenåls hode på disse, er det særs vanskelig å få god smash.

Alle moderne drivere har stort sweetspot og høy MOI. Det vil gi deg høy smash hvis de er tilpasset med riktig skaft.

Når det er sagt, hvis to drivere ellers går helt likt på alt, men en gir høyere smash, da går jeg naturligvis for den med høyere smash ;-)

Og Jonag det var ikke "kjente merker som spant for mye", det var "kjente merker meg feil loft og skaft for deg", som spant for mye.

jonag

over 17 år siden

jonag

Jeg gjorde ikke dette, en pro i USA prøvde 100-vis av kombinasjoner av skaft og hoder for å finne ut om driving. Han brukte tusj for å avgjøre om man traff sweetspot godt nok.

Som jeg prøver å forklare var smash bare en av faktorene. Alle andre faktorer av betydning (spin, utgangsvinkel, hastigheter og carry+rull) ble også målt.

Simen. Du har peil, men du gir meg litt lite credit her. Har prøvd å forklare godtheten i data jeg presenterer, mulig jeg ikke forklarer det godt nok eller at du ikke leser godt nok det jeg sier.

Det ble sett på alle viktige parametre og hva som stod frem som meget skuffende var at noen kjente merker tapte enten eller både og på energioverføring og spin.

Problemet er at det er endel ukunnskap ute blandt selgere, tydeligvis ikke hos deg. Folk betaler i dyre dommer og så kunne de gått til en med peil og slått 20m lenger. Men regner med at du er et positivt bidrag her og hjelper folk å slå langt og rett og ikke kjøpe kun den hotteste driveren...:-)

Og med smash igjen. Det er ikke magisk... Ballhastighet delt på Køllehastighet. Skaftet kan påvirke køllehastighet og spin, men når kølla har nådd ballen er det hodet som bestemmer.

Jeg slo igjen ikke "kjente merker meg feil loft og skaft for deg". Leser du hva jeg skriver ? Proen spilte med titleist han og hadde en mengde hoder og skaft og ble meget overrasket over hvor lite han visste.

Så Nakashima + Matrix F6M2 har gjort det best så langt i hans fitting sessions multiple ganger. Best på carry, ballhastighet, spin og vinkel.

Det er mitt tips, takk for meg i denne tråden.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Jonag, beklager misset helt første posten din, og trodde du snakket om en test utført på deg av pro he he:-) Beklager.....

Der vi er uenige, er det du sier om at når køllen har nådd ballen er det hodet som bestemmer.

Skaftet er med å bestemmer hvor ballen er i slagflaten i balltreffet. Derfor vil snitt smashen være lavere med samme hode med feil skaft kontra samme hodet med riktig skaft.

På jobben kjører vi sammenlignings tester i ett rulerings system når folk handler driver og jern. Vi står igjen med snitt verdier når kunden er ferdig.

Hvilken driver som er "riktig" varierer veldig fra person til person for å si det slik. Da snakker jeg om standard drivere fra produsenten.

Er det noen som aviker spesielt i rask eller treg retning svingmessig gir vi anbefalninger basert på dataene vi får opp.

No slice, var på Mørk, rula oppvarmingen og sprakk i konkurransen. 4 bom på sektor var fasiten og jeg reiste hjem med eder og forbannelser på leppene ....;-)

jonag

over 17 år siden

jonag

Helt fin jobb med kundene :-)

Nei, når kølla når ballen er det hodet som bestemmer. Selvfølgelig gitt at man treffer riktig og der virker jo andre ting inn, så jeg tror ikke vi er uenige bare snakker om litt forskjellige ting.

Normalt liker jeg ikke å rakke ned på noen merker eller å forgude en type, det blir for meg feil, men tallene han kommer med er sterke i mine øyne.

Til deg og longdrive, har du prøvd nakashima ? Jeg har ikke. De har en HTEC-versjon for å skru på/av hodet.

Mulig jeg må investere...

driver

over 17 år siden

driver

Hvem skal man gå til i Oslo området, hvis man ønsker å få "skreddersydd" en ny driver.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Jonag har ordnet meg long drive kølle men takk for tipset!.
Har nå en Cobra med 6,5 graders loft og et adila 48 spesial skaft for formålet.

Når jeg får til den går ballen meget langt med høy ballbane og lav spinn.

Ganske gøy faktisk he he:-)

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Finnes det noe VM i lengste putt, eller lengste tap-in?

Martin

over 17 år siden

Martin

Jonag. Du er bevandret i komponentverden. Hva er din reaksjon på at et fåtall av Maltbys nye driverhoder er godkjent av usga? Det hodet du benytter er på listen til usga, men ikke så mange andre.

klaus

over 17 år siden

klaus

Litt pussig at ingen nevner Nike-drivere med tanke på at mange på Pga-touren bruker disse(5000 eller 5900)
Tiger, Stuart Sink, Justin Leo med fler.
Er ikke dette også gode drivere?????

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Og K.J Choi,Anthony Kim,Trevor Immelman osv...ja de begynner å bli ganske mange. Greia er vel at disse spillerne hadde mest sannsynlig spillt like bra med drivere fra de fleste store merkene,handler vel mye om hvilke avtaler de har. Men ingen tvil om at Nike holder høy klasse også,og Tiger hadde nok ikke spillt med Nike sin driver om den ikke holdt mål mot de andre.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Altså....er det vanskelig å utnevne EN vinner. Drivere er som produkter flest. Er det adidas,nike eller puma...som produserer de beste fotball/jogge/fritidssko m.fl. best?

Hvilke avtaler er inngått med hvem kan godt avgjøre oss amatøres valg (forbilder)? Klart produktet må holde høy standard, men er det ene merket bedre enn det andre - og i tilfelle hvorfor?

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Tror ikke det finnes Gunder, men lengste hole in one på ett par 3 hull med driver....den konkurransen har dere vel på Mikla hvert år? ;-)

Gunder

over 17 år siden

Gunder

simen: Ja men den gjelder kun for oss som behersker den lengste kølla ;) hoho

Gunder

over 17 år siden

Gunder

klaus:
Det er smak og behag. Jeg har testet de forskjellige driverne Nike har og synes de er helt jævlige når jeg treffer ballen. I tillegg er lyden katastrofalt ekkel i mine ører :)

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

Hvem har da værst lyd av nikes firkantdrivere og Cobras dB monstere? De som bruker disse må jo ha blitt lurt på et eller annet tidspunkt...

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Nå prater du tull "Spinseeker" lurt? OK lyden kan jo skremme fanden på flatmark noen ganger, men for enkelte spillere så funker disse driverene utmerket. Har prøvd både Nike SQ 5000 og spiller med med Cobra LD 9,5 med stift skaft, og for meg passer denne driveren utmerket å slå langt med! Tinnitus har jeg fra før, det er det lite å gjørra noe med!

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Der er jeg helt enig Gunder, jeg klarer rett og slett ikke kontrollere driven på par 3 hullene.

Der har jeg møtt min overmann he he :-)

Ellers har den nye utgaven av nike's firkant driver nesten ikke lyd i seg i det hele tatt i forhold til forrige utgave. Så der er lyd argumentet borte.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

En kompis av meg skal gå til anskaffelse av Cobra Speed LD(fjorårs) på lørdag,da skal vi til Malmø og selfølgelig innom Dormy golfbutikk og kjøpe denne driveren da(og sikkert mye annet).

Han har lånt en sånn tidligere av en annen og slår fryktelig langt og rett med den. Men den bråker jo noe jævlig da..he he

Nå når den er til halv pris så får han endelig somla seg til innkjøp på denne turen,så da er det bare å skaffe seg hørselvern:)

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Simen: Pøh! Frekken! Jeg utfordrer deg til duell! hah !!! :)))

Stemmer at lyden er blitt bedre på Nike, men det er som å slå med en tom søppelbøtte enda. KLANK!

Lyd er viktig for sånne som meg. Spesielt siden driveren brukes på 18 hull hver runde ;)

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Hasken er kastet.....

Name your place!

Skal vi se Romerikstour på Mandag 16...Hva med onsdag 18? Da har jeg fri hele dagen har god mulighet til å duellere når det måtte være.

Eller vi kan finne en annen dag om det passer dårlig.

Ser frem til å KLANKE deg tilbake til steinalderen mens jeg døffer driven 50 meter forbi din.

PS : Ta med ørepropper. Jeg kommer til å teppebombe deg med lyd fra enten FT-i en eller Cobra'n ;-)

Tom

over 17 år siden

Tom

Markedets beste driver???. Min. lol

arne hansen

over 17 år siden

arne hansen

Mye testoseron her, men jeg lurte på om det er noen som forhandler Nakashima drivere her til lands, eller hvor på internetet de kan bestilles. Fine å se er på driverne på hjemmesiden deres, men med en forhandler i Stocholm, som ikke besvarer mail, er det vanskelig å få bestilt eller komet i ontakt med selgere.

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

Har du tenkt på at det er mulig de ikke klarte å tyde det du forsøkte å skrive?

golfer

over 17 år siden

golfer

taylormade r7 superquad tp max...er den bra?

Simen Fulland

over 17 år siden

Simen Fulland

Sikkert, men ulovlig fra 1 jan 2008....

http://www.usga.org/equipment/images/clubs/2004180.jpg

veggiss

over 17 år siden

veggiss

arne hansen: kontakt www.solidrockgolf.com, de har nakashima, og har god service.

?

over 17 år siden

?

Kimmi Räikonnen kjøre fortest......så han må være den beste "driver"

Forstår ikke helt alle prat om Callaway eller Cobra......hvem er de? :-p

Buck Cherry

over 17 år siden

Buck Cherry

Titleist 905 S, smekker driver med lite lyd og formbare slag (for de som får til det). Ping G10 er et ok alternativ (tour modellen).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her