Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gulbrune baner?

`39

over 17 år siden

`39

Var på min hjemmebane for første gang på 10 dager. Det var et bedrøvelig syn. Hele banen var gul-brunsvidd, med sprekkdannelse i den harde tørre jorda. De fleste greenene var brukbare.

Er de fleste baner sør for Oslo i en slik forfarning?

tr0tt

over 17 år siden

tr0tt

Borre holder fortsatt veldig god stand synes jeg. Noen fairwayer begynner å bli litt gule selvfølgelig, men ikke noe stort problem foreløpig.

`39

over 17 år siden

`39

Takk for svar tr0tt. Det er jo mulihet for regn (gud forby;) og banetilstanden her vil kanskje bedres over tid - lang tid.

Det ser ut som om banemannskapet her på berget har gitt opp kampen mot tørke og hete. Derfor lurer jeg på om det finnes baner i Rogaland, Aust agder, Telemark eller... som kan anbefales.

Ønsker å se en frodig grønn banen igjen :-)

kvinesdal og ogna

over 17 år siden

kvinesdal og ogna

jeg vet iallefall at kvinesdal er utrolig brun og død, og det samme med ogna( har iallefall hørt det). men ingen fare at banen er brun synes jeg, så lenge den er grønn på og rundt greenene :)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Spillte Skoger (Drammen) mandag,og greenene var utrolig fine og helt grønne. Ingen dårlige partier. Kanskje ikke så veldig raske,men tette og fine,og ikke minst grønne. Fairways var ok men litt preget av tørken. Men så lenge de er bare litt brune så er det ingen fare,så lenge de er jevne og at ikke grunnen sprekker opp osv.

Tigerstaden

over 17 år siden

Tigerstaden

Synes virkelig synd på de som er medlemmer av klubber hvor Vinteren virkelig har tært på banene. Merkelig værforhold, og rart noen baner klarer seg bra!
En liten klubb i Akershus, Ski Golfklubb åpnet tidlig i Mars og er grønn som bare det i tillegg er hull 3 og 4 utvidet med nye store greener, så ta dere en tur. En kosleig opplevelse på en ikke så altfor krevende bane!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her