Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Under 100 slag på Torrey Pines?

Northwood

over 17 år siden

Northwood

Har ikke sett denne nevnt her. Alle proer blev spurt hva en 8-10 HCP ville skyte på Torrey Pines når den er satt op til US Open (7,643-yard). Alle proer sag ”over 100” og GolfDigest satte op en konkurance hvor en spiller kunne vinde en plass i en Celeb-3-bold.

http://www.golfdigest.com/magazine/usopencontest/2008/05/usopencelebs
http://www.usga.org/news/2007/December/digestcontest.html

De 3 ”kendte” spillerer er

Tony Romo – Dallas Cowboy Quarterback – HCP 0-4

Justin Timberlake – Sanger - HCP ca 6

Matt Lauer - co-host of NBC's "Today" show – HCP 5.6 (med Greg Norman som caddie )

John Atkinson – viner av konkurancen – HCP 8.1

De skal spille i dag og her er odds du kan få på resultatet.

Player to shoot best score:

John Atkinson 3/1
Tony Romo 3/2
Matt Lauer 3/1
Justin Timberlake 5/4

John Atkinsons Score:

Over 109.5 5/6
Under 109.5 5/6

Tony Romo's Score:

Over 105.5 5/6
Under 105.5 5/6

Matt Lauer's Score:

Over 109.5 5/6
Under 109.5 5/6

Justin Timberlake's Score:

Over 104.5 5/6
Under 104.5 5/6

Will Anyone Break 100:

Yes 5/1

Er der noen som kommer under 100? Jeg tviler.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Dette kom vel i stand fordi Tiger hevdet at en 10hcp ville aldri gått en US open bane på under 100 slag. Noe stort alle golfeksperter er helt enige i. De fleste sier at en 10hcp`er vil aldri være i nærheten av å gå under 100 slag.

Blir spennende å se hvordan dette går. Det har ihvertfall fått en enorm oppmerksomhet i USA

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Jeg lurer på hvis man som 5 handicapper hadde spilt den banen der, og spilt alle hull for bogey. Dvs laget par3 til par4. Lagt seg opp, og slått en wedge inn. Man burde jo klare å treffe greenen, og så to-putte noen greener, og treputte andre? Dvs bogey eller dobbel. Som vil si en score godt under 100.

Men så spørs det på de greenene. De er vel ikke akkurat treige. Og spesielt hvis man bommer på fairway. Roughen er sikkert litt problematisk :)

Jeg tipper ingen av dem kommer under 100.

Tja

over 17 år siden

Tja

Var der borte og testet "US Open 2008 Trial Rough"...

Det er den lengste, tettest og seigeste roughen jeg noengang har vært borti! Når ballen lå "tjukt" hadde jeg knapt mulighet til å komme borti ballen i det hele tatt - enda mindre sjangs til å få den ut. Det var HELT vanvittig!!! Den vanlige roughen var en vits.

Under US Open er de brede og åpne fairwayene smalnet betraktelig inn, og bare å slå TIL fairway blir et problem fra de nye backtee for en amatør - enda verre å faktisk treffe den.

Jeg tror faktisk en av de klarer å gå på under 100 (tipper på 98) - men han har neppe mange putter, og har en veldig god caddie. Resten av røkla tror jeg kommer til å ligge på 115+....

Simen Fulland

over 17 år siden

Simen Fulland

Et annet moment er om de vil spille med tv dekning og nok forecaddies/tilskuere slik at ballen alltid er i spill selv om de slår skjevt.

Dvs reelle pga forhold.

Uansett hvor skjevt pga gutta slår blir ballen funnet i 99,99% av tilfellene. Man sparer noen slag på å finne ballen.....

Northwood

over 17 år siden

Northwood

Jeg tror Romo kommer under 100. Han har selv sakt at han er skuffet om han går over 80. Når han var med i kvalifikasjon til US Open for noen år siden var han +5. Han er den eneste som har med egen caddie.

Timberlake skal gå med Butch Harmon mens John Atkinson har Bob Rotella på baggen.

Tja

over 17 år siden

Tja

Tony Romo – 84
Justin Timberlake – 98
Matt Lauer - 100
John Atkinson – 114

Vel, jeg fikk rett - og tok veldig feil.

Leser av artikkelen at de hadde rimelig gode caddier:
http://www.usopen.com/en_US/news/blogs/2008-06-06/200806061212803327312.html

Forundrer meg at et bettingselskap har bommet så grovt (se første posting).

Uansett, 84 er rimelig imponerende for en amatør!

Blir feil

over 17 år siden

Blir feil

jeg synes det er svært uproffesjonelt av en golfproff å gjette hva en 10-handikapper skulle ha spilt banene de bruker i US Open. En proff bør holde seg for god for å engang svare på et slikt spørsmål og ihvertfall ikke uttale seg på eget initiativ. For det første finnes det så ekstremt mange typer av golfere med 10 i handicap med forskjellig spillestil og dessuten bør en la de som ser på golf på TV selv få bestemme hvor vanskelig det virker om de i det hele tatt bryr seg. Det blir litt som å rope: "Hallo dere seere, bare så dere vet så er vi faktiskt enda bedre enn det det virker som. Så selv om jeg ser litt dårlig ut noen ganger så er det fordi banen er så utrolig vanskelig."

Det blir jo som om noen landslagsspiller skulle spille en landskamp i fotball mot Italia og tape mye av krigen på midtbanen og deretter si: "Ja men han der Gattuso er jammen en fighter, jeg tror ikke noen spiller i norsk 4. divisjon hadde vunnet en eneste duell mot han... så god er han og jeg er ikke så dårlig alltså..."

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Tiger hadde helt rett,Atkinson som ble plukket ut til dette,gikk banen på 114 slag. Han har under 10 i hcp,og runden ble spillt over en uke før US Open,og banen var iflg rapportene ikke i "normal" US open kondisjon ennå.

Hva disse andre gutta gikk på er uinteressant,de har alle under 10 i hcp,og Tony Romo er tilnærmet scratch spiller.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

All ære til Atkinson og hans innsats, men - og det er mulig jeg er litt forutinntatt - han største seier er å fortsatt være i live. Mannen har jo en lungekreft han slåss mot.

MCS

over 17 år siden

MCS

Justin Timblerlake score 98.
Han bør være ca. 4 slag bedre enn en 10 hcp'er.
98 + 4 = 102!

Antar at med den intensive treningen han har hatt før denne runden at han spiller til et vesentlig lavere hcp enn 6 på en "normal" bane!. Sikkert problem med golfbox :)

Oakmond

over 17 år siden

Oakmond

Har spilt Torrey Pines, ikke med US open oppsett, det var 14 dager etter så den var vanskelig likevel. Har 4.9 i hcp og gikk 88 slag. Greit den er vanskelig, men den er ikke i nærheten av Oakmond som ble spilt i fjor. Gikk den en runde med 13.9 på stimpen. Det skulle alle prøvd. Gikk på 99 slag med 48 putter. Hadde putt, chip, to putt noen ganger :-)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Spørs jo litt når du spillte Torrey Pines da. Som hovedansvarlig for baneoppsettet sa nå,så har de nesten gjort en hel ny bane for at den skal holde US open oppsett denne gangen. Flyttet nesten alle bunkere,flyttet greenbunkerne nærmere hverandre. De lar roughen vokse skikkelig siste uken. Greenene skal trimmes til å bli superraske.

i 2004 sa "alle" at Shinnecock Hills G.C. var satt opp for vanskelig,greenene var som glass,ballen rullet av uansett. Og det ble karakterisert som en parodi. Men Retief Goosen mestret den perfekt,og sier selv i intervju at han syntes ikke den var for vanskelig. Selvfølgelig,fordi han vant.

Og ja Torrey Pines er ikke nærheten av f.eks Oakmont når det gjelder greener,men den har andre vanskeligheter og den gjøres vanskeligere for hver dag fram mot US open. Så å la amatører spille den utenom konkurransen er ikke helt sammenlignbart,hverken før eller etter turneringen.

Bobby Peru

over 17 år siden

Bobby Peru

Bamse har et veldig godt poeng,

"He opened with four consecutive bogeys [...] He faded thereafter, but refused a cart for the back nine. A non-smoker, Atkinson has inoperable lung cancer. He has lost 35 pounds, but not an ounce of zeal. "

Sterkt bare å fullføre ...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her