Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

kan du hjelpe meg ang køller??

Trond

over 21 år siden

Trond

Er Technique G2 tour noe OK-sett?? Til ferske golfere?? Hva må vi passe på for ikke å kjøpe katta i sekken??

Pro Laps

over 21 år siden

Pro Laps

Sørg for å lære å slå de elementære slagene i golf, og fått teknikken til å sitte i hodet og kroppen. Til dette nitide arbeidet kan du gjerne bruke det billigste utstyret du finner i proshopen. Deretter står du bedre rustet til å vite forskjellen på skitt og kanel i utstyrsmengden. Lykke til!

superbillig

over 21 år siden

superbillig

Jeg har sett at de har et fullt golfsett på biltema "med gode egenskaper for så vel nybegynnere som noe viderekomne golfere" til den nette sum av 1790 kr. Grafittskaft på woodene (1,3,5) og stål på jernene (3-sw).

Hvordan tror dere dette settet er i forhold til "det billigste utstyret du finner i proshopen"? Er det i det hele tatt brukbart?

Og hva med billige golfballer? 89 kr pr dusin (fortsatt på biltema)...

fy

over 21 år siden

fy

for noe drit. ikke kjøp det!

Larsen

over 21 år siden

Larsen

KJøp golf køller i en proshop, på biltema og de fleste sportsbutikker har de ikke peiling..
En tomme lengere skaft f.eks, på en køle, kan være forskjellen på et bom slag og et bra treff..
De på biltema vet ikke noe om hvor lange køller osv du trenger, det gjør en pro! Desutne så tror jeg ikke st biltema kan hjelpe deg med og forlenge eller kutte skaftet hvis dette er nødvendig..

Når det gjelder baller så tror jeg ikke du merker foskjell på et dusin til 89kr på biltema og proV1 baller hvis du er nybegynner.. Det merker du jo isåfall selv...
Er jo ikke noe vits i og kjøpe baller til 500kr dusinet hvis du ikke merker forskjell på de og de til 89kr..

Gasolin

over 21 år siden

Gasolin

Å kjøpe golfutstyr hos Biltema blir vel omtrent det samme som å kjøpe vannpumper, bremseklosser og fordelerlokk til en -75 Ford Taunus i proshop'en på Losby...

Larsen

over 21 år siden

Larsen

Hehe! Den var bra.. :)

Pro Laps

over 21 år siden

Pro Laps

Nei, Gasolin, der kan jeg ikke være enig med deg. Forskjellen mellom Biltema og Losby skulle jeg anta ville ligge på omtrent 200%. Det gjaldt altså prisen. Servicen kommer nokså likt ut.

superbillig

over 21 år siden

superbillig

Ok, jeg skjønner at servicen ikke er bra på biltema når det gjelder golf-kunnskaper. Men la oss si at køllene ikke trenger tilpasning. Hva er forskjellen, kvalitetsmessig, mellom disse køllene og de til dobbel pris i proshopen (som fortsatt er de billigste man får tak i der)?

For meg er det snakk om å kjøpe mitt første sett, og da har jeg hørt at det ikke er vits å bruke for mye penger. Jeg har bare ett jern, som jeg fikk på GK kurset, og det er med regular skaft (mgolf 7'er med grafitt).

Flyer

over 21 år siden

Flyer

Uten at jeg har sett eller tatt i settes vil si - "Vær varsom"med settet fra Biltema selv om det oppleves billig.

Det finnes mange sett på markedet som er billig og greie.

Ta for eksempel vantage som fåes i proshopper og på sportshuset.

Ta Donnay som fåes på smrtclub eller på sportshuset.

Ta mercury V (En kopi av callaway x 12) som koster ca 2500-3000 på 123 import i sørkedalsveien.

Eller kjøp deg et brukt sett. Sørg bare for at grepene ikke er slitte, det koster fort vekk 800-900 for å skifte grep på et fullt sett.

Biltema og Losby

over 21 år siden

Biltema og Losby

Køllene på Biltema koster lite, men hvem vet om hodet faller av etter 10 slag? Kjøp heller brukt, inntil du har hørt noen har prøvd dem.

For øvrig skulle det ikke være meg imot å kjøpe både vannpumper og mere til i prosjåppen på Losby, om de vartet opp med kanontilbud.

Flyer

over 21 år siden

Flyer

Eller kjøp på nettet.
Det er butikk i danmark som selger billige pakker. Linken dit er
progolfscandinavia.dk er det noe i en pakke som du ønsker endret gjør de sikkert det.

HP

over 21 år siden

HP

Støtter ideen om å kjøpe noe rimelig i starten. Hvis du fortsetter å spille golf kommer du til å få lyst på noe nytt og spesialtilpasset om et par år uansett hva du kjøper nå. Dropp woods og driver, men helsett er nok lurt. Uansett vil jeg anbefale å prøve settet før du kjøper.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Kjøp brukt !!! Jeg kjøpte et knapt brukt sett (callaway x-16) til 4000.

Adival

over 21 år siden

Adival

Settet på Biltema ser helt greit ut. Utstyret i proshoppene er så overvurdert at at det til å le seg i hjel av. Men på den annen side: Det er ikke akkurat konge å komme på første tee med sett fra Biltema, det sier seg selv.

Men heller en god sving og utstyr til 2000 enn hjelpeløs hakker med skinnbag og utstyr til 25000 og Lindeberg fra topp til tå ;-)

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Enig med Adival - de siste er det ganske mange av.

superbillig

over 21 år siden

superbillig

Takk for mange gode og interessante tilbakemeldinger!

Er litt enig i at biltema-logo på køllene ikke akkurat gir høy status på første tee.. :o)

Jeg har undersøkt litt på progolfscandinavia, og har funnet omtrent like billig sett der, f.eks RAM til 1999.- eller Mercury til 2299.- inkl. tralle (danske kroner). Eller kanskje Wilson til 2499.- (satt ned fra 3799.-). Det siste er i hvert fall et kjent merke (til og med for meg).

Tror kanskje jeg går for et av disse i stedet.

Smart

over 21 år siden

Smart

Jeg hadde gått for Donnay på Smartclub..

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Jeg har kjøpt Integra fra Børje. Link til venstre på denne siden.
Etter råd fra KølleKalle droppet jeg Pinemeadow.

Obs! har ingenting med Børje å gjøre, uten som kunde

Larsen

over 21 år siden

Larsen

Trokke jeg ville satsa på smart club køller..
Men det du (Superbillig) sier om at køllene ikke trenger og bli tilpasset fordi du er nybegynner.. Jeg kjener en kar som også kjøpte sitt første sett, standar utgave, han toppa hele tiden og traff ikke ballene i det hele tatt. Det endte med at han gkk til en pro i pro shoppen for hjelp..
Her fikk han beskjed om at køllene hans mest sansylnlig var litt for korte for han, han fikk lagt på en tomme på alle køllene sine, og etter dette traff han ballene! Man trenger ikke et sett til 10000kr når det er ditt første sett, men at det passer til deg sier jo seg selv! Kanke kjøpe en sykkel som er altfor, stor selv om det er din første sykkel...
Foresten så er Olyo et bra merke for nybegynere, et halvsett ligger på rundt 3000 med bagg, hvis jeg ikke husker feil.. og disse får du kjøpt i alle pro shopper!
Vet at Olyo er bra køller til en nybegynner!

Jokkmokk

over 21 år siden

Jokkmokk

Jeg lurer på litt ang forlenging/tilpassing av køller. Nå er jeg sylfersk i gamet og spiller som ei kråke, så det er sikkert teknikken min som er på jordet og ikke køllene.

Selv er jeg 190cm og det virker på meg som om standardkøllene mine er beregnet for hobbiter. Jeg må jo stå bøyd som Quasimodo for å nå ned til bakken.

Hvor lange er dere på strømpelesten? Når bør man kjøpe lengre køller?

Kråkan

over 21 år siden

Kråkan

Jeg er 193 cm men bruker helt vanlige køller. Det spørs jo litt hvor lange armer en har (jeg har 202 cm mellom fingerspissene) og hvilken stance en har. Men hvis du tenker på å forlenge dine køller vær da obs på at en tomme gjør veldig stor forskjell, så ikke overdriv forlengningen.

BNare et tips. :-)

Jokkmokk

over 21 år siden

Jokkmokk

Oj - du er 193 på strømpelesten og spiller med de vanlige tannpirkerne? Selv om jeg ikke har kropp som en sjimpanse, spørs det om jeg får stikke ut og trene mer med hobbitkøllene mine istedet for å syte her :-)

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Jeg er 192cm og det samme fra fingerspiss til fingerspiss. Pro der jeg tok grønt kort mente jeg skulle ha 1 tomme forlengning og 2 grader opp på køllehodene.( det vil si 2 grader skarpere vinkel mellom toppen av køllehodet og skaftet, dermed kan man stå litt nærmere ballen,noe som gjør det enklere for oss med hormonforstyrrelser og slå) .Køllemaker har senere bekreftet at dette er riktig for meg. Grunnen til at "Kråkan" kan spille med standard køller er nettop de enorme sjimpanse armene hans. Armene hans er jo allerede nede på gresset under oppstilling så han slipper jo å bøye seg:-). Er du usikker dra til en pro eller køllemaker, så finner du fort ut om du kan spille med standard køller, eller om du bør forlenge/forandre vinkelen mellom køllehode og skaft. Simen.

Langemann

over 21 år siden

Langemann

Det er ikke nok å måle fra fingerspiss til fingerspiss. Hvis du er bred over skuldrene vil armene bli kortere når de griper om køllen i senter enn om du var smalskuldret. Har blitt målt et par ganger når jeg står oppreist med armene ned langs siden. Det målet en får da kan være likt på to personer, mens det vil være vesentlig forskjell når en griper køllen med begge hender.

Jay

over 21 år siden

Jay

Er 191 eller 192 eller 193 eller noe sånt selv. Mine første køller var en tomme forlenget, de neste (jeg har nå) er 1/2" forlenget. Merker litt forskjell, men det tilsvarer jo bare å ta ca. 1.2cm lenger ned på skaftet, da.

Ellers ville jeg nok gått for de på biltema eller sportshuset eller whatever. En som spiller til hcp 5 med køller til 15 tusen spiller ganske sikkert til hcp 5.5 med biltemakøllene også... Alt annet er bare piss fra de som sitter igjen med fortjenesten som skal til for de dyre bmw'ene, audi'ene, drinkene, sosseklærne eller hva de nå bruker dem på.

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Kjøp brukt. Goofy kjøper brukt og får til halv pris. Masse bra her. Se opp for Callaway som er kjøpt utenfor norge, masse kopier. Spør hvor settet er kjøpt, så du ikke ender opp med fake køller.

Ikke fullt så stor

over 20 år siden

Ikke fullt så stor

Hva med andre enden av skalaen?

Jeg er 170 høy (har ikke målt fingerspiss til fingerspiss) og føler at jeg må holde et stykke ned på kølla for ikke å komme 20cm ned i jorda når man skal slå (som kan skyldes (mangel på) teknikk da :) ). Hvor liten er man før man bør tenke på å kappe køllene?

Forresten så tilbyr de Olyo halvsett (uten wood) til 1300 inkl bag i Stjørdal golfklubb (som et tilbud til grøntkort kurset). Jeg syns dette høres bra ut. En kamerat vurderer å kjøpe på Smartclub, men jeg har hørt at dette settet skal være bra.

lemon

over 20 år siden

lemon

Jeg har nylig kjøpt et tilpasset sett hos køllemaker.
Er 177 cm høy, men har visst langer armer. Av denne grunn er alle skaftene blitt forkortet noe.

Merket umiddelbart at køllehodet ligger mye bedre og mer naturlig mot marken når jeg tar oppstilling. Slipper å tenke på å ta grep lenger ned på skaftet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her