Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kontaktallergi

Kontaktallergi

over 17 år siden

Kontaktallergi

Hei

Jeg står overnfor et problem.. Har funnet ut at i den siste tiden har jeg utviklet meg lær/skinn kontaktallergi.

Dette er noe dritt fordi alle golfhansker er av den typen lær/skinn jeg får eksem av :(

Noen som vet om det finnest hansker der ute som ikke er av lær/skinn? eller har noe andre tips?

Tourturisten

over 17 år siden

Tourturisten

Spill uten hanske.....

Lærallergiker

over 17 år siden

Lærallergiker

Tror jeg lider av noe lignende.

Hver gang jeg sovner med skoa på har jeg vondt i hue dagen etter!

jonag

over 17 år siden

jonag

Da må det være noe de har i læret, for jeg nekter å tro at naturlær gir deg eksem :-)
Alternativet er feks håndballklister eller å ha med håndkle og ikke bruke handske.

tips:

over 17 år siden

tips:

spill uten hanske! hanske er tøys..
du får mye mer feeling av å spille uten, også er det gratis!

goofy

over 17 år siden

goofy

Bruk av klister/harpiks - er det lov ? Det måtte da være suverent, særlig på en regntung dag !

jonag

over 17 år siden

jonag

R14-3 c) ii Mener harpiks (kvae) burde godkjenne håndballklister...

b

over 17 år siden

b

Klister er perfekt.
Smør klisteret inn på toppen av bagen og bare la køllene skli gjennom klisteret når du tar ut kølla så slipper du å bli så klissetet på fingrene.

Kjempeideeeeeee

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Det går vel fint å spille uten hansker så lenge det ikke er regn. Blir det regn er det ikke vanskelig å få tak i hansker av syntetisk materiale. Olyo har ihvertfall noen slike.
Hvis du ikke offisiellt har fått diagnosen lærallergi, kan eksemene også skyldes at det blir for varmt/klamt under hansken. Tar du hansken av innimellom eller putter du f. eks med hansken på ?. Det kan være greit å lufte litt innimellom.

Kontaktallergi

over 17 år siden

Kontaktallergi

Hei

Har vert hos hudlegen, og har fått bekrefta att det er krom jeg er allergisk mot. Og så å si all skinn er krombehandlet. :/

Hmm.. skal se om jeg finner litt om Olyo hanskene.

takk for tips

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Nå ser det ut som du har løst det, men Callaway har noen veldig bra hansker som er laget av et slags syntetisk materiale som er veldig bra. "Silicone All Weather Glove". Vet ikke om den selges i Norge, men den er populær i varme land, da svetten blir ført bort, og den ikke blir våt som lær- og "læraktige" hansker.
Kunne vært et godt alternativ hvis du var alergisk mot lær.

doc

over 17 år siden

doc

kortisonkrem - fikk det vel hos hudlegen +råd ( minst mulig såpevask, håndkrem- obs vinterhansker i lær også
minst mulig hanskebruk ifm golf (?)-utslag og av med den?
golfpride grep (gir meget godt feste) og tørre hender (håndkle)

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Lurer litt på hvilke golf-hansker som kan være innpregnert/tilsatt uønskede preperater, side noen ikke tåler skinn? Uvanlig?

Har aldi brukt hanske, med unntak av en callaway, to-tre ganger i regnvær. Det gikk bra, men er det andre som vet hvilke "infiserte" skinnhanser man bør la være å kjøpe?

Lawinth

over 17 år siden

Lawinth

Prøv å ta av deg hansken etter hvert slag og legg den pent/halvegs ned i baklomma. Du slipper svett hanske og hendene din får luft mellom hvert slag. På putting green har du ingen behov for hanske.

Har prøvd å praktisere dette selv en tid da jeg har mur-eksem. Det er som mange vet crom-relatert.
Egen erfaring er positiv i forhold til bruk av hanske, men krom møter jeg relativt ofte i jobb og slipper ikke unna sprekker og utslett.
Vil anbefale deg å prøve den veien, og heller prøve å få hansken på i god tid, så en er klar når en skal slå.
Mange proer vi ser på tv praktiserer dette. Hva deres grunn er vet jeg ikke, men gjetter på at en myk og tørr hanske også gir mer filing for de riktig gode.

Håper du vil få en positiv erfaring om du prøver dette.

Det finnes en ny hanske i kenguruskinn, rådyr, men hverdt hver krone. Prøv den. (vilt bra grep, også når den bli våt.)

HM

over 17 år siden

HM

Spiller uten hansker på 3dje sesongen.

Mye bedre enn å spille med hanske.
Regnvær er null problem. Bare å holde grepene tørre.

Håndballklister må være en fleip. Da får du med hele pegbeholdningen ut av lomma + at ballen blir klebrig. Full av tørt gress + sandkorn. Bra på raske nedoverputter da. ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her