Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Oppegård/ Østmarka?

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Lurer på å spille en av de banen i morgen. Noen som vet om disse banene er i god tilstand?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Østmarka er veldig bra for tiden

Tourturisten

over 17 år siden

Tourturisten

Oppegård er også veldig bra.

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

Spilte østmarka 17. mai... Fantastisk, foruten snø og hagl på greenene

jepp

over 17 år siden

jepp

østmarka er en sikker vinner!

stemmer det

over 17 år siden

stemmer det

hvis du skal spille en utrolig kjedelig bane...

Koll

over 17 år siden

Koll

Enig med siste taler; Østmarka er ingen ordentlig golfbane. Altfor mange korte hull, og noen som ikke skulle vært hull i det hele tatt, både på frontnine og backnine. Bare to (korte) par5-hull. Frem og tilbake over det samme dalsøkket, omatt og omatt....
Banen er altfor trang på backnine, mye skog. Styr unna, selv om det er aldri så vakkert og fine forhold der nå.

Nope

over 17 år siden

Nope

Koll: Det er da fire par 5-hull på Østmarka - 3 på front og 1 på back.

Trebor

over 17 år siden

Trebor

Østmarka er en morsom og helt grei bane det. Har vært medlem der tidligere. Gjør du en bra score der, har du spilt bra. Å kalle en bane for trang....tjaja..

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

Ja, gud forby trær og hazards... Gi meg et flatt jorde med 18 greener så jeg kan slå ballen akkurat hvor jeg vil uten å tenke på hvor den lander. DET er golfbane det...

Koll

over 17 år siden

Koll

Beklager at jeg husket feil om Østmarkas par5-hull. Jeg har spilt der mange ganger, sist for to år siden. Da var ikke hull1 blitt omgjort til par5. Dessuten husket jeg ikke at hull 8 også er et par5. Grunnen er jo at disse hullene egentlig er par4-hull, da de er meget korte til å være par5.
Forøvrig er jeg uenig med herrtommy, jeg liker ikke et flatt jorde som golfbane.

tull og tøys

over 17 år siden

tull og tøys

østmarka er en fin bane!
og i år er den helt super!! greenene er meget bra i år..

vi er alle forskjellige

over 17 år siden

vi er alle forskjellige

og godt er det. ikke alle liker de samme banene....

Henke

over 17 år siden

Henke

Det er kanonforhold både på Østmarka og Oppegård om dagen, men Oppegård er da virkelig en artigere bane enn Østmarka. Østmarka begynner først på hull 13. Ta med 7 og 9, for å være raus, men Oppegård er bare så utrolig mye mer variert og morsom.

Og forholdene er like bra på begge baner nå om dagen.

lp

over 17 år siden

lp

Det virker som om det er noen her som er veldig gode, og spiller man 440 oppover som par 4, så kanskje man burde kvale lett inn til PGA eller Europatouren. Hmmm, merkelig at scorene fra Lag-NM i fjor ikke var lavere enn de var...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Veldig bra forhold på Oppegård i kveld, noen flekker på fairway men pyttsann.

Og ellers så liker ulike folk ulike baner og hull, sånn er det bare.

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Spilte Oppegård på Onsdag, superkjappe greener, bra forhold!

East

over 17 år siden

East

Østmarka fremsto tidlig i mai i den stand man forventer at en golfbane skal fremstå midt i juli. Den er i perfekt stand i år, bortsatt fra litt lite og dårlig sand i bunkere...men der er vi jo ikke uansett... :)

Green faldo

over 17 år siden

Green faldo

Noen som vet banestatus på hauger?

Henke

over 17 år siden

Henke

At Østmarka er i svært bra stand er jeg helt enig i, men med så dårlige tee'er kan man vel ikke kalle det perfekt? På tolv er det jo ikke gress på tee, og det er fortsatt noen matteutslag. Åtte har dårlige forhold fra tee til green, i tillegg til å være et miserabelt golfhull.

Bra forhold - jeg storkoste meg der sist jeg spilte i mai - men langt fra perfekt.

oppegård

over 17 år siden

oppegård

Oppegård er i en utrolig god stand nå fortiden, ettersom de skal ha titleist tur der nå til helgen. Oppegård er gode til å gjøre klar banen før store turneringer. Jeg mener at forholdene er klart bedre på oppegård nå fortiden, men det er smak og behag hvilke bane man liker best.

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Har spilt Hauger flere ganger de siste ukene. Det er tørt og lite gress på fairway, og dårlig med gress på noen av tee-stedene. Greenene derimot begynner å nærme seg god klasse.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her