Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golftur i Sverige

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Da er det snart klart for guttas årlige golftur, og vi har tenkt å besøke Søta bror. Vi har tidligere vært i Ørebro, Funesdalen, Gøteborg og Mora. Er det noen som har andre plasser de vil anbefale oss? Vi vurderer Halmstad sterkt. Kan det anbefales? Det som vektlegges tyngst hos oss avstand fra Oslo, gode baner, samt gode tilbud på kveldstid til en gjeng tørste gutter?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Karlstad bør være et alternativ, fullt av baner i nærheten, grei avstand fra Oslo, samt at spisesteder og uteliv ikke burde være noen stopper.

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Takk for det Foooore!
Hvor langt tar det å kjøre ca ?
Baner som vi bør få med oss/ ikke få med oss?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Kan anbefale Jönköping,selv om jeg ikke sjekket vannhullene(i byen) så nøye. Men å spille Sand GC er noe man bare MÅ gjøre en gang. Fantastisk innlandslinks bane. Ranket som nr.82 i verden av Golf Digest. Og den ærverdige Jönköping GC er visst utrolig fin også,men har ikke vært der.

Vi bodde på Scandic Portalen,et meget bra og sentralt hotell

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Cirka 3,5timer.
Jeg har spilt Karlstad(et must!), Hammarø, Billerud og Kristehamn som er rimelig nært sentrum av Karlstad, alle kan anbefales.

I tillegg har du strålende baner som Årjeng, Sunne og Arvika som kan spilles på tur til/fra, samt Forsbacka som skal være veldig bra(jeg har ikke spilt den ennå).

Og så finnes det ennå flere å velge blant.

http://www.vgdf.nu/

tcb_ed

over 17 år siden

tcb_ed

Halmstad kan absolutt anbefales. Banene (på Halmstad GK) er supre, og det er bra liv på Hotel Tylösand på ettermiddagen (afterbeach hver dag gjennom sommeren, og ofte konserter med påfølgende fest i helgene).

Kan lønne seg å ringe ned for å forhåndsbestille utslagstider.

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Rundt Trollhättan er det et par gode alternativ, har spilt Onsjö som var meget bra og Trollhättan som jeg syntes hadde mye sand i fairwayene.

http://www.onsjogk.com/extra/pod/

http://www.trollhattansgk.se/aktuellt.php

Ernst

over 17 år siden

Ernst

Halmstad er en suveren opplevelse (Norra banan). Det er et stykke kjøre, men gode veier. Stopp gjerne innom Varberg GK på vei ned, og spill Västra banan. Banen ligger rett ved motorveien på vei ned mot Halmstad. Tror det er ca 30-45 min etter Göteborg. Den er også helt rå. Det er bra trøkk i Halmstad på kveldstid. First Hotel Mårtensson midt i sentrum kan anbefales!

gulber

over 17 år siden

gulber

Eda golf bane ble ikke nevnt, den spilles av mange i østlandsområde. bra og fin bane

trooper

over 17 år siden

trooper

Stenungsund

mr. T

over 17 år siden

mr. T

Veldig mange gode forslag her. Drar man til Sverige får man stort sett bra golf.
Men skal man til mekke er det bare å kjøre noen ekstra timer. Dra til Barsebæck (ca 5t kjøring). Herreguuuud for en bane!
Området generelt er fylt opp med konge baner! Banene er så sexy at man tar ikke opp kamera, man drar ned smekken.. he he.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Spilte Stenungsund, Albatross og Torreby i helga, anbefales på det varmeste, spesielt de 2 siste hadde strålende kvalitet fairway/greener, bunkerne på Stenungsund trakk litt ned

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Foooore, hva var det som var feil med bunkerne på Stenungsund?
Synes sjøl at det var bunkerne som løfta banen, genialt design med måten de har gjømt fw bunkerne.

Forøvrig tydelig at Svenskene holder litt høyere nivå enn oss Nordmenn.
Kommentaren i baneguiden på hull 16 (Par 4, 403 meter):
"Rättframt hål: Slå utslaget 280 meter rakt fram och du kan nå green på andra med järnåtta! "

Selv slo jeg bare 210 meter rett frem, trodde jeg, for der var det nemlig en fw bunker som jeg ikke så:)

Ellers må jeg samstemme i anbefalingen om Torreby, nyyydelig bane! Albatross skal jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har spilt den, enda.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bunkerne er fint plassert, spesielt ift landingsområder, men grunnet mye nedbør var de knallharde og det vokser gress i en del av dem. Generelt er de sikkert kjempebra, men ikke akkurat nå.

pumaandre

over 17 år siden

pumaandre

Karlstad som golfdestinasjon er veldig bra. Var der selv tidligere i sommer. Karlstad er kjent som solbyen i Sverige og har meget bra sommervær har jeg skjønt. Man har mange baner i nærheten. Vi spilte 27 hull Karlstad, Forshaga (par 6 hull) og Hammarø.

Hammarø er klart den beste banen av disse og kan best sammenlignes med Mjølkerød eller Miklagaard etter min mening. Vi så til og med elg.

Karlstad synes jeg ble litt kjedelig i lengden. Alle par tre hull er enten 140 eller 160 meter, alle par 4 som ikke går rett frem er dogleg venstre. Blir litt kjedelig i lengden.

Forshaga har par 6 hull. Personlig synes jeg dette var bare tull. Dårlig designet hull som er veldig uoversiktlig, må enten ha 240 i carry med driver for sikkert utspill eller slå ut med 3-4 jern for ikke å gå i første vannhinder. Deretter en masse vannhinder som stikker inn i banen som er helt umulig å se til og med med baneguide. Bedre par fire hull her men par 3'ene er relativt kjedelige.

t

over 17 år siden

t

Karlstad er en fantastisk fin bane. Gode par tre hull og par fire hull også. Skjønner ikke hva pumaandre snakker om.
Forshaga var dårlig vedlikeholdt og hadde dyrespor på greenene da vi var der. Dessuten er det middels design og langt å gå mellom hullene.

pumaandre

over 17 år siden

pumaandre

T, da har vi rett og slett forskjellig oppfatning av Karlstad - det er jo lov :-)

Forshaga var vi enige om, veldig mye transport der.

Interessert

over 17 år siden

Interessert

pumaandre, hva er likheten mellom Mjölkeröd og Miklagard? Personlig synes jeg ikke de ligner hverandre spesiellt, men det kan jo være jeg som er litt sløv

pumaandre

over 17 år siden

pumaandre

Husk at dette er personlige oppfatninger da men det jeg mente var at disse banene er visuelt tiltalende og har spennende/morsomme/utfordrende hull for bogeyspilleren (midt nivå for tiden) var det jeg mente. I motsetning til feks Uddevalla som foregår på et jorde.

Que?

over 17 år siden

Que?

Mikla visuellt tiltalende?

Kvaliteten på spilleflater og design er kanskje Norges beste, men miljøet på og rundt banen er jo dørgende kjedelig.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Miljøet RUNDT banen er vel rimelig kjedelig ja.

Men selve spillefeltet på Miklagard er fantastisk vakkert, spesielt nå på høsten.

Synes jeg ihvertfall :-)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg skjønner ikke hva som er dørgende kjedelig på Miklagard heller jeg da.

når jeg ser kontrastene mellom teebokser, rough, fairway, semi, greener og sivet ute i roughen, så synes jeg det er vakkert.

et det er landlig landskap rundt betegner ikke jeg som kjedelig, men heller kledelig.

At det er en motorvei ved siden av syntes bare fra et par av hullene, og ødelegger på ingen måte noe som helst på banen.

Alt dette snakket om hvor stygt det er på Miklagard har jeg enda til overs å få noe forhold til. jeg liker meg på Miklagard, og jeg liker Miklagard inkl. omgivelsene.

Samme med Mjølkerød, Larvik, Karlstad, Kristinehamn, og mange mange andre steder.... :O)

Geitebukken

over 17 år siden

Geitebukken

Enig med Yngve, Miklagard er vakker der den ligger i det bølgende terrenget med vann, gårder og motorvei rundt. Det er inspirerende med variasjon. Det eneste jeg ikke liker er at man må være fjellklatrer for å ta seg rundt. Det er jo flere bakker på Miklagard enn på Skoger. Opp og ned hele tiden.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehehe... jepp. greit med god kondis på Mikla.

litt i motsetning til hva en del andre har skrevet om banen før.

"Et flatt, uinspirerende jorde hvor man kan kutte 600 meter dogleg"

hahahahaha...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her