Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Vestfold

Terje

over 21 år siden

Terje

Skal en uke til Vestfold (Tønsberg) i sommer og lurer på hvilke(n) bane(r) som er verd et besøk.

Det blir nok ikke mer en 2-3 runder så jeg prioriterer kvalitet fremfor pris.

Svaret er enkelt:

over 21 år siden

Svaret er enkelt:

Larvik, Vestfold (Stokke) og Borre er vel topp tre. Nøtterøy bør gro litt mer på fairway først

Vestfold

over 21 år siden

Vestfold

Spilte Borre i går og Nøtterøy i dag. Og er totalt uenig i rangeringen ovenfor. Nøtterøy var totalt overlegen hva gjald green kvalitet. Også fairwayene var faktisk, overraskende som det var, bedre enn Borre. Spilte Nøtterøy også for noen uker siden og var skuffet, men her må det ha skjedd et lite mirakel! Golferen.no's ranking av Norges beste golfbaner med Nøtterøy på andre plass trodde jeg ikke på. Men... Beste banen jeg har spilt i år.

Spilte Miklagard mange ganger i fjor og holder den fremdeles som Norges beste, men at Nøtterøy er best i vestfold er det ikke i mine øyne tvil om!

1: Nøtterøy
2: Larvik
3: Borre
4: Vestfold

Helge Rydningen

over 21 år siden

Helge Rydningen

Hvis man er i Vestfold og skal spille golf så er man heldig. Uansett hvilken av de fire banene som er nevnt (Larvik, Vestfold, Borre eller Nøtterøy) man velger, så får man spilt på en av de beste banene i landet.
Et tips kan være å bestille starttid så tidlig som mulig. Det er relativt mange turister i Vestfold om sommeren og mange av dem spiller golf. Alltid mye folk på banene.

Helge (medlem på Vestfold)

Terje

over 21 år siden

Terje

Jeg spiller til vanlig i Oslo-området, og her er greenene stort sett meget dårlige i år (har stort sett spilt Miklagard og Losby). Hvordan har banene i Vestfold klart seg gjennom vinteren?

Vestfold-medlem

over 21 år siden

Vestfold-medlem

Greenene er som vanlig ganske trege og ikke så bra på vestfold, larvik er greit nok. Borres greener er noe ujevne og har noen flekker, men er av tilfredstillende standard. Nøtterøy har etter min mening landets beste greener for øyeblikket (har selvfølgelig ikke spilt samtlige baner, men miklagard, losby, kragerø i tillegg til vestfoldbanene). De eneste banene jeg har spilt som har hatt tilsvarende greener er et par PGAtour baner i USA og Miklagard i Norge (i fjor)

Fred

over 21 år siden

Fred

Enig med flere ovenfor, det begynner virkelig å gro på Nøtterøy om dagen. Fairwayene har kommet seg flere hakk og det er en glede å være aksjonær på Nøtterøy av den grunn!

Greenene har vært fantastiske helt siden slutten av Mars og ønsker du en golfopplevelse for minneboken, bør du avlegge Nøtterøy en visitt!

Tee time kan du selv ordne på www.teeplay.com, der får du full oversikt over tilgjengelige baller!

...men golfballen, den må du treffe selv!

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Her var det mange Nøtterøy medlemer/ansatte... Har selv spilt nøtterøy, og det var greit det. Ro ned nå gutter.

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Er vel ikke ulovlig å være litt entusiastisk?

Goofy, når spilte du Nøtterøy? Banen var bra i påsken og perioden etter. Så ble hele banen resådd og forholdene var relativt dårlige i noen uker. Greenene var også av relativt lavere kvalitet. Hovedproblemet var vel at det etter resåingen ikke kom nedbør av betydning på lang tid. Men i løpet av de siste ukene har det virkelig skjedd ting og banen er i en utmerket tilstand.

Og ja, jeg er aksjonær på Nøtterøy. Men for meg passer det egentlig helt fint om det kommer så lite folk som mulig. Akter å spille så godt som hver dag i hele sommer og da er det greit å få tid når jeg ønsker! Selv om det nok kreves noe planlegging når feriefolket kommer i juli.

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

I innlegget mitt ovenfor kan det kanskje virke som jeg har en "fiendtlig" innstilling til greenfee spillere på Nøtterøy, det var absolutt ikke slik det var ment. Det jeg hjelpeløst forsøkte å få frem var at jeg ikke hadde som misjon å drive reklame for Nøtterøy ved å skryte av banen. Er selvfølgelig bare hyggelig med gjester (og snart legges 50 nye aksjer ut for salg og jeg håper jo at disse blir solgt).

Beklager igjen min dårlige ordlegging.

Bantoni

over 21 år siden

Bantoni

Enig med flere over. Både Borre, Larvik, Vestfold og Nøtterøy er baner helt i landstoppen.

Jeg er medlem på Borre og Larvik, har 22,9 i hcp og har hittil i år spilt Nøtterøy tre ganger, Larvik seks ganger, Vestfold to ganger og Borre ti ganger.

Uansett hvilke bane du velger Terje, får du en nydelig golfopplevelse.

Skal jeg sammenlikne vil jeg si følgende: Nøtterøy har de beste greenene (største og raskeste), Larvik har best samlet kvalitet på fairway og greener, Borre har best design, flottest natur og er uten tvil den vakreste banen, Vestfold er jevnt bra, men kanskje litt flat og kjedelig...., men for all del, du får en fullverdig golfopplevelse også her!

Dag T. Andersen

over 21 år siden

Dag T. Andersen

Det finnes jo ni hullsbaner i Vestfold også! Og en ny 18 hullsbane åpnes ASAP.
Hof, Solum og Tjøme har ni. Og Sande har 6 hull.
På Solum, som åpnet i 2003, er det allerede anlagt 18 hull, vi klør etter at de siste ni skal åpne! Par 72.
På de første ni er det bra standard med noen pluss og noen minus.
Pluss for gode greener! ( de er tross alt bare ett drøyt år gamle)
Minus for et par tynne fairwayer, men det kommer seg.

Anbefaler å prøve de ni første hullene på Solum for en rimelig penge. 100/125 man-tors/fre-søn.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her