Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miserabelt på Bærum

Koll

over 17 år siden

Koll

Spilte Bærum i dag, og det var en stor skuffelse. Nesten ikke gress på fairwayene og brunsvidd med lite nyvekst. De fleste tee-steder helt uten gress (har likevel ikke satt ut matter). Harde og ujevne greener med lite gress. Hvorfor denne banen er åpen er et mysterium. Jeg kommer ikke tilbake før etter sommerferien, da jeg ikke tror at det kan bli skikkelige forhold før om 2-3 måneder. Ser skikkelig ille ut med tanke på resten av sesongen. Ingen hensikt for greenfee-spillere å dra dit ihvertfall.

Og hvorfor har de flyttet greenen på hull 18, når det bare dreier som om ca. 20 meter bakover? Dette hullet vil uansett være et kort par4-hull, og greenen nås fint på to slag. Provisorisk green ligger nå 146 m. fra gul tee, og hullet skal spilles fortsatt som et par4-hull, forstå det den som kan. Slik den nye greenen ser ut idag, så blir den ikke klar før sesongen er over. Hva er vitsen?

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Vitsen er nok at det er vanskelig å bygge green på vinteren.

Bærumshater

over 17 år siden

Bærumshater

Bærum har alltid vært en kokkosbane, og det kommer den alltid til å være også. Når Gud skapte Augusta plukket han ut et flott området laget for golf. Når han skapte Bærum kasta han 18 hull inn i en skråning med skog.

Blærum

over 17 år siden

Blærum

Bærumshater, dra til helvete et annet sted og bygg en bane sjøl.
Har forståelse for dem som klager over ledelse, klubb og vedlikehold. Men de som drar for å spille golf et sted våren ikke har kommet langt nok der de heller ikke liker beliggenheten eller klimaet kan stikke huet sitt så langt opp i ræva at de biter seg selv i drøvelen.
Makan

Medlem

over 17 år siden

Medlem

Enig at det er ujevnt, men det som skrives om Hull 18 er vel ikke helt korrekt. I fjor ble green på hull 5 (par5) bygd om og ferdiggress ble lagt ut. Banen var spillbar meget kort tid etterpå. dette er også meningen med hull 18. Det at hullet blir 20 meter lengre er også bare tull.. Mulig din avstandsberegning er skylden til at det aldri blir chip og put, men chip, chip og put-put-put. Hull 18 var drive-bar slik den var og nå er det ikke lengre et tema.. Hullet blir et kort par 4 hull, men jeg tror ikke at det nødvendigvis blir like "lett" som det er i dag pga høydeforskjell etc.

Bærumshater

over 17 år siden

Bærumshater

Blærum, du bekrefter bare min mistanke om hvor fantastisk idiot du er når du bruker nicket "Blærum".
Har spillt Bærum mange ganger, men kun dersom det har vært konkurranser, ville aldri kastet bort ei krone på greenfee der. Sier ikke noe om klimaet eller gressvekst, jeg sier bare at banen ikke er verdt et besøk, noe som er min personlige mening, som ingen andre skal ta fra meg. Prøvde bare å illustrere at jeg ikke likte banen, istedet for å si "det er en drittbane". Har du et problem med det?

Olav

over 17 år siden

Olav

Jeg sjekket nickname-kvaliteten på www.nickometer.com og ser de er ganske lavt ranket begge to :)

Drøvel

over 17 år siden

Drøvel

Koll er en skilt kar i 40 årene med masse innebygd hat.....Er kun sure oppgulp fra den kanten...ikke noe å bry seg om.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Bærum er ikke noen toppbane, men jeg trives godt der og går mange greenfee runder der hvert år. Var dårlig på våren i fjor også, blir helt sikkert fin i august og utover. Ikke sammenlignbar med Mikla og Holtsmark, men stort sett trives jeg veldig godt der. Er tross alt ikke så mange alternativer innenfor 35 minutter fra Snarøya...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

du har jo oustøen også da...samt asker

Trudderuderantan

over 17 år siden

Trudderuderantan

Er det noen som har hørt om Tyrifjorden???Fantastisk bane med topp faiways og greener. Banen er en opplevelse i seg selv! 30-40 min kjøring fra Oslo ligger østlandsområdets flotteste golfanlegg!

Alter Ego

over 17 år siden

Alter Ego

Innenfor 35 minutter fra Snarøen skulle du vel ha både Miklagard, Losby, Hauger, Tyrifjord, Bogstad, Haga, Grini, Asker, Kjekstad, Skoger, og sikkert et par til som jeg har glemt:-)

Så fremt det ikke er trafikk, selvsagt.

Freddy

over 17 år siden

Freddy

Bærum er desverre i elendig stand....De tapre greenkeeperne der oppe klarte ikke overvinne Kong-Vinter!

Jeg foreslår at dere som vurdere greenfee spill på Bærum heller kjører de ekstra 20min det tar til Tyrifjord, den er i topp stand:)

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Uten at vi trenger å lage en lang diskusjon om dette så skrev jeg 35, men mente kanskje heller 20 (ja, jeg både lyver og jukser). Mikla, Tyrifjord, Holtsmark, Kjekstad og Skoger oppleves som litt mer tiltak enn Asker og Bærum for vår del, spesielt hvis det er snakk om en "etter-jobb"-runde. Grini er vel bare 9 hull. Bogstad oppleves som lite tilgjengelig mens Haga er for dyrt.

Er'e mulig...

over 17 år siden

Er'e mulig...

Spilte Losby på lørdag...til en hyggelig greenfee á kr. 540,- ! De første 9 var knapt spillbare, hele spillfeltet er å definere som tilfeldig vann...
MØKKABANE !

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Forstår ikke at du syntes det er et mysterium at Bærum er åpen. Det ville vært mye mer frustrerende for aksjonærene om den holdt stengt. De ville da bli tvunget til å betale greenfee på andre baner, hvis de ønsket å spille golf.

Våren og sommeren til nå har vært tørr og med mange deilige soldager. Klart deler av banen kan bli både tørr og svidd. (Selv syntes jeg det er mer irriterende å ikke finne igjen ballen like uforbi fairway, der gresset gror både tre og fire cm høyt ;-)

Gressfrie tee-steder er vel ikke det som byr på de største utfordringer? Hva med en pegg? De fleste er vel i stand til å bruke dette "våpenet", for ikke si liker det best. Mattene er jo også utstyrt med en peggliknende gummidings.

Forstår at de gressfattige og ujevne greenene kan føre til problemer, men neppe så mye at banen bør holde stengt. De som føler seg snytt og skuffet over banens tilstand, kan vel på en grei måte varsle fra om sin negative opplevelse, så blir det lettere for de ansvarlige å guide andre greenfee-spillere.

Forholdene kan være forskjellige på deler av banen. Noen plasser steker sola, mens det er mer skyggefullt på andre steder. Gresset gror forsjellig i forhold til jordmunnet, det behøver ikke å være likt over hele banen.

Når man spiller greenfee og tenker økonomi, bør man også tenke på drivtskostnader (kr 5,- pr km). Ønsker man en topp bane og det koster endel ekstra i greenfee +? Valget bli jo den enkelte greenfee-spillers, men ikke sett spm. med banens åpningstid.

Noen akjonærer i golfbaner må kjøre timer til nærmeste åpen bane, som kanskje ikke er er et spor i bedre stand en den man er medeier i!

Bruk telefonen, før du/jeg booker på en bane. Billig og "nesten"helt sikkert troverdig info. Ingen tjener på å lyve?

HAHAHAHA

over 17 år siden

HAHAHAHA

HAHAHA...går ut ifra at du hadde en dårlig dag på Losby siden du hevder det motsatte av det fleste andre har erfart om Losby hittil i år "Er'e mulig...". Er ikke bare bare å prøve seg på en skikkelig golfbane gitt....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her