Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner på Nøtterøy?

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Ser golfsiden.no og golf.no har Aronsen som favoritt, noen andre luringer eller svanker noen kjenner til?

Golf

over 17 år siden

Golf

Ørjan Larsen vinner. For en enorm start.

hasse

over 17 år siden

hasse

Friestad har også noe på gang. Aronsen har tryna etter 6.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Synes litt synd på Stian Lund som tydeligvis har en dårlig dag,er +15 sålangt. Hadde 10 slag på hull 11(par 5). Hvis livescore`n stemmer!

Golf

over 17 år siden

Golf

Mulig det er litt tidlig å klage, men hva skjer med de norske håpene?

Anders B Kristiansen (am) Borregaard +6 etter 9
Thomas Hansen Østmarka +4 etter 12
Christian Aronsen +3 etter 9
LP Brovold +3 etter 9

Heldigvis er Larsen og Friestad bra med....

janice

over 17 år siden

janice

tipper at en eller annen svenske vinner... tipper på Kalle Edberg!

Golf

over 17 år siden

Golf

Feil på Anders. Minus en er godkjent...

Henke

over 17 år siden

Henke

Er det noen som er der nede som kan si noe om hva som skjer på hull 11? Masse katastrofer på akkurat det hullet. Vil folk inn på to og mister ballen?

Ser at Thorp har manøvrert seg greit gjennom den delen av banen. Håper på ham i helgen.

Twiggy

over 17 år siden

Twiggy

Hull 17 er nok litt ekkelt også... kun 2 birdier på hele dagen så langt og en hel haug med bogier...

frkir

over 17 år siden

frkir

Hull 11 er et par 5 som slynger seg som en slange venstre og så høyre inn på greenen. Det er hvite pinner på høyre side som gjør utspillet fra hvit/sort ganske krevende. Mange slår ut i hvit på høyre siden.

Andreslaget er det skog i spill på begge sider av fairway, det er ikke noe spesielt langt hull, men lay-out gjør det vanskelig å gå inn på to slag. I tidligere konkurranser er det mange som har slått både 1 og 2 baller i hvit på dette hullet...

Imponerende å gå banen -3 i det vindværet som er på Nøtterøy i dag. Morsomt å se hvordan scoren blir i morgen!

janice

over 17 år siden

janice

for å utfylle frkir litt... -3 er imponerende, men merk at nesten alle de beste rundene kom av de som hadde formiddagsstart i går. det blåste opp utover dagen og forholdene ble litt tøffere for de med sen start. også i dag ser det ut til å være vindstille nå på morgenen og det antas vel å blåse litt opp utover i dag også... sånn sett jevne forhold for alle.

hørte at de målte 11 på stimpen i går ettermiddag (etter en dags vekst). etter som jeg forstod var planen å være mellom 9 og 10. i går kveld skulle greenene klippes og valses, og så klippes igjen til morgenen i dag, men de skulle også vannes for å gjøre de litt mer mottakelig for innspill. hørte rykter om flere tre-putter og også 4-putter....

janice

over 17 år siden

janice

god start på torp i dag, -4 etter 6 spilte...

Kevin

over 17 år siden

Kevin

-6 for dagen etter 9 hull på MT,dette ser veldig bra ut

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Marius gikk på -7 i dag,det er utrolig bra score. Noen som vet hva banerekorden er? fant ikke noe om det på hjemmesiden til Nøtterøy.

janice

over 17 år siden

janice

ikke helt sikker, men jeg tror den forrige var 67. imponerende av MT

janice

over 17 år siden

janice

noen som sier på et annet forum at banerekorden var 69 (fra Titleist tour i fjor). i så fall har MT regelrett most banerekorden.... skal bli spennende å se om noen av de som starter i andre gruppe i dag, klarer å følge opp....

frkir

over 17 år siden

frkir

Det spørs om det blir tellende banerekord, da hull 6 ikke spilles fra sort og egentlig ikke er mer enn et litt langt par 4 hull.... men bevares -7 Marius - det er det bare å ta av seg hatten for! :) Bravo!

Tulling

over 17 år siden

Tulling

Ryktene sier at JE Aalbu gikk caddie for Marius Thorp i dag. Så ut som det hjalp...-7 er rett og slett imponerende.

??

over 17 år siden

??

Hm, så lenge den totale lengden på banen ikke avviker mer enn 5%(?) så gjelder slopen, så vidt jeg husker? Litt usikker på prosenten, men det finnes vel en slik regel? Eller?

hj

over 17 år siden

hj

Hull 6 ble ikke spilt fra sort under fjorårets Titleist tour heller!

Golf

over 17 år siden

Golf

13 norske som klarer cut(tror jeg). Er ikke det latterlig lite?

frkir

over 17 år siden

frkir

Jeg holder en knapp på Marius - tror han vinner i dag. I dag er det lite vind men litt overskyet vær på Nøtterøy. Gutta skal være fornøyd med at tykkroughen ikke har rukket å vokse seg høy og at de ikke har hatt for mye vind disse dagene. Noen ganger opplever vi på Nøtterøy at vinden kommer rett i mot, på nesten alle hullene...

Heia Marius!

olepetter

over 17 år siden

olepetter

Hørte at stimpen var målt til 11 på stimpen, noen som kan bekrefte dette?

kevin

over 17 år siden

kevin

har nettopp fulgt thorp òg friestad òg edberg på hull 1. Alle fikk par. Thorp hadde hull kant ut på sin birdie putt. Blir spennende å følge de. Aalbu er ikke caddie

kevin

over 17 år siden

kevin

alle 3 hadde par på hull 2. Mens på hull 3 traff ingen av de green òg marius ble den eneste med par. Rykker dermed litt i fra. De andre hadde bogey.

Terry

over 17 år siden

Terry

Perfekt kevin - fortsett med oppdateringer!

Terry

over 17 år siden

Terry

...skal spille Nøtterøy i morgen - har du en kort banerapport kevin?

janice

over 17 år siden

janice

kan bekrefte at det ble målt 11 på stimpen etter torsdagens runde...

Tulling

over 17 år siden

Tulling

Til Kevin. Aalbu er ikke veldig vanskelig å kjenne igjen, og han gikk caddie for Marius i går fredag. Tydelig at du ikke så den fantastiske runden LIVE.....

Kongen!

over 17 år siden

Kongen!

Banen er i veldig fin stand, du kan glede deg:)

tal

over 17 år siden

tal

Tulling: Du lever virkelig opp til navnet!!

Kongen!

over 17 år siden

Kongen!

Hva skjer med oppdateringer!? Kan ikke være så veldig vanskelig å oppdatere lederflighten hvert hull!???

kevin

over 17 år siden

kevin

aalbu er ikke caddie i dag. Jeg måtte gå etter hull 4..sorry. Ut òg spille selv. Edberg òg marius hadde chip save for par på hull 4. are hadde ny bogey etter en tur i green bunker. Marius ser ut til å være veldig konsentrert òg spiller bra. Håper det holder inn. Banen er i perfekt stand. Blåser litt kald vind i området så den betyr nok litt i perioder.

Bergensmann

over 17 år siden

Bergensmann

Noen som kan komme med en generell banerapport. Teesteder, fairway, rough, greener?

Har ikke fått vært på Nøtterøy i år, men prøver alltid å få inn en 4-5 runder der i løpet av sommeren.

Freud

over 17 år siden

Freud

Poeng fra Nøtterøy-turneringa er at det var 14 nordmann som klarte cuten, og 45 svensker (ukjente navn for meg ihvertfall). Nordmennene hører til våre beste, Thorp, Brovold, Kristoffersen, Kristiansen, Friestad, Aronsen, Kollevold, Nilbrink, Tage-Johansen o.a. Våre aller beste Bjørnstad, Larsen og Kaensche er ikke med.
Etter tre runder ligger våre relativt dårlig an, men noe kan jo forbedre seg imorgen. Spørsmålet er om den store overvekten av svensker er representativt for styrkeforholdet mellom de to landene. Spørsmålet er også om svenskene bare tilhører C-laget derfra, mens våre er blant de beste vi har.
Noen som har analyse?

Freud

over 17 år siden

Freud

Dessverre var jeg ikke godt nok orientert, da turneringa jo er avsluttet i dag. Våre beste ble nr. 4,6,10 og 12.

Terry

over 17 år siden

Terry

Kommer nettopp fra en runde på Nøtterøy, og jeg forstår spillerne som gav banen mye skryt. Kan ikke forstå annet enn at banen er den beste i landet akkurat nå?

Bergensmann

over 17 år siden

Bergensmann

Hvordan er greenene i år i forhold til tidligere år? Jevn bra gressvekst, døde punkter, sopp, etc?

Pleier jo å være veldig bra.

(Fant akkurat ut at jeg må til Oslo og Tønsberg og jobbe de første ukene i juni og får prøvd banen da!!)

janice

over 17 år siden

janice

spilte morgenrunde på nøtterøy i dag og jeg kan ikke huske å ha sett banen i bedre shape på denne tiden av året, og jeg kan ikke huske at den var så bra i hele fjor engang. det er svært bra og jevn gressvekst på greenene, minimalt med døde/sopp områder, og ikke noe som spiller noen rolle for puttingen. fairways er svært bra, tette og jevne og treffer du fairway kan du være trygg på at ballen din ligger bra. jeg kan ikke skjønne at det skal være noen baner som er bedre i norge akkurat nå....

Tobben

over 17 år siden

Tobben

Nøtterøy er utrolig bra nå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her