Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfpresident med feit lønn

Lutfattig

over 17 år siden

Lutfattig

Ser i skattelistene at vår kjære golfpresident tjener oppunder 3 millioner kroner.
Håper ikke medlemmenes penger utgjør hele den summen.

cut

over 17 år siden

cut

egentlig har han det dobbelte - det er bare det at han har lurt unna en del.....

Koll

over 17 år siden

Koll

Å være president i NGF tjener man ingenting på. Det er et valgt tillitsverv. Det er de som jobber i NGFs administrasjon (gen.sekr. o.l.) som har sin inntekt fra NGF.
Anker-Rasch har vel en godt betalt jobb et eller annet sted, trolig innen shipping, jus, megler e.l.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Egentlig enig med både cut og Kolls antakelser. Skattelista sier i mange tilfeller ikke en dritt om hva man EGENTLIG har i formue, inntekt eller gjeld. Mange prøver å lure unna det de mener er forsvarlig, enten lovlig eller ei ?

Kolls meninger er jeg enig i. Hvem vet hva hvem tjener her eller der. Dette er et spørsmål, (og svar) man bør være sikre på, før man uttaler seg bombastisk. cuts spekulasjoner kan det være mye rett i..... Hvem vet?

Min mening.......andres?

Apropos

over 17 år siden

Apropos

Min mening er at man generelt bør drite i hva andre tjener, og gjøre det beste ut av det livet en selv lever.

Koll

over 17 år siden

Koll

Spørsmålet fra Lutfattig hadde vært meget relevant dersom C A-R hadde hatt full inntekt fra NGF. Derfor ville jeg rydde opp i begrepene.
I organisasjoner av ymse slag er det alltid de som jobber full tid i administrasjonen som er ansatt der og som har sin inntekt fra organisasjonen. De som er valgt til styret, president o.l. har bare et tidsbegrenset tillitsverv, og mottar bare en symbolsk sum for styremøter o.l.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Enig med deg, Aproppos. Andres ligning er opp til dem og våre folkevalgte, som styrer denne vanskelige prosessen. Også de med feil og mangler, som oss andre.

Leve sitt eget liv, og gjør ditt beste utav det, (man har svært få valg), selv om det kan føre til revolusjon. Det er også et "normalt" uttrykk for menneskers syn på rettferdig tilværelse.

Ikke alltid rett.....?

Fakta

over 17 år siden

Fakta

... er ofte lett tilgjengelig, hvis man gidder å sjekke: I følge årsrapporten hadde presidenten et honorar på 150.000 i 2006. Det har kanskje steget litt i 2007, men neppe til 3 millioner. Så du kan slutte å bekymre deg, lutfattig. De pengene kommer ikke fra oss.

Merethe

over 17 år siden

Merethe

Er det slik at preidenten får minst 150.000, i symbolsk honorar?.... Neppe!.... Men hvis han oppgir dette som en symbolsk sum, grunnet et tillitsverv, blir dette noe feil. Ingen behøver er slikt honorar, grunnet noe vi/han/hun har påtatt seg frivillig.

Jesus, da hadde jeg blitt rik på medlemmers bekosning. Hvem skal ellers betale om det ikke er medlemmene???

, Fakta eller evneveik kødd?

Merevin

over 17 år siden

Merevin

Begynte du å drikke tidlig i dag, Merethe?

705

over 17 år siden

705

Honoraret til golfpresidenten er nok adskillig høyere enn 150 000,- fra NGF. Presidenter i særforbund er ofte frikjøpt endel av sin tid og noen på full tid. Presidenten i fotball og håndball forbundet har nesten lik lønn som generalsekretæren. Men de som har godt betalte jobber i næringslivet (les skipresidenten og golfpresidenten som eksempler) bruker mindre av tiden på hverdager pga. sivil jobb og derfor krever et mindre honorar. Men de jobber og representerer mye utenom.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Også spiller han vel gratis på alle baner i Norge.
Ikke no dårlig frynsegode det, og vel unt.

cut

over 17 år siden

cut

Dersom noen av debattantene her hadde hatt evner til å ta Presidentjobben i NGF, så hadde han også vært verd 150000 i året. kan ikke se at noen her har slike evner (er selvfølgelig klar over at undertegnede også skriver her så den backclashen kan spares).

For det første er han valgt av oss medlemmer, for det andre det er ett enstemmig ting som har gitt ham jobben, for det tredje, så må han ha en jobb på si som aksepterer at han er ganske mye ute på representasjon og annet arbeide, men som likevel vil gi ham det han trenger for å overleve - 150000 er ikke noe i så måte.. At presidenten har 3 mill gjør jo at han gjør jobben som president nærmest på dugnad (han har ikke behov for de 150000 i tillegg til de andre inntektene) Han gjør en god jobb og er vel fortjent de 150000,-

Misunnelige, ja det er greit å være misunnelig, men å gi uttrykk for det er forkastelig og sier bare mye om de som snakker mest..

Det er fullt mulig for hvem som helst her å stille til valg på neste ting - jeg tror likevel at den jobben likegodt kan spares.... Lønna må være fortjent

Lutfattig

over 17 år siden

Lutfattig

Takk for klare svar. Jeg bare lurte........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her