Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rettigheter for "enslig-flight"?

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg spiller av og til alene, og det går nesten alltid greit å få gå gjennom flighter foran. Enten spør jeg, eller så tilbys jeg gjennomgang. Mener å ha lest at inntil for noen år siden hadde ikke de som går alene noen "rettigheter" på banen i det hele tatt. Men så ble visst dette forandret, slik at alle flighter har samme rettigheter uansett hvor mange som er i flighten - selv om den bare består av 1 spiller. Stemmer dette? Og hva betyr det å ha "rettigheter" på en golfbane? Det står vel ikke noe i regelboka om dette? Og "retten" til å gå gjennom er vel bare god etikette, ingen lovlig rett?

caddie

over 17 år siden

caddie

Forstår ikke hvorfor du på død og liv skal spille alene. Du må jo være 100% sikker på alle dine slag. Normalt når jeg ikke er caddie men spiller selv, har ballen gått minst 50-80 meter før jeg i det hele tatt flytter blikket opp fra bakken. Hvordan klarer du da å finne ballen i luften?

morbid

over 17 år siden

morbid

Jeg har ingen problemer med å følge mine baller i luften.. for meg hadde golf vært særdeles kjedelig om jeg ikke kunne fulgt mine egne slag.

Enslig flight er ikke noe problem når det er lite spill, men bør unngås i det lengste, veldig mange blir stresset og irritert når det kommer enslige i turbofart bakfra.

peer

over 17 år siden

peer

Hvorvidt Koll og andre av og til spiller alene, har hverken caddie eller andre noe med!
Og det er visstnok riktig som du skriver, "reglene" ble endret for et par år siden.
Men til syvende og sist så dreier det seg egentlig ikke om "rettigheter", men om vanlig folkeskikk; hvis noe bak ønsker å gå forbi, og det er ledig foran, SÅ SLIPP HAM/HENNE/DEM FORBI!

Koll

over 17 år siden

Koll

Jeg forstår ikke utblåsningen til caddie. Når man ikke har noen å spille med - fordi man ikke kjenner noen som spiller golf, eller de man kjenner er opptatt - så spiller man alene! Det er ikke noe "man på død og liv må gjøre". Ingen problemer med det, faktisk ganske så greit å gå alene. Prøv det! Mine alene-runder er alltid om formiddagen på hverdager, og da er det som oftest ganske tomt på banene.
Å fange ballen i lufta etter å ha løftet blikket når ballen har gått mange meter, har aldri vært noe problem for meg. Skjønner ikke caddie der heller.

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

Hvis noen syns det er ok å spille alene så er det greit for min del. Ser dette en del i min klubb. Jeg slipper gjerne personen forbi men spør alltid først om han/hun vil være med i flighten/ballen hvis det er plass.
Har spillt alene 1 gang, dvs 3 hull. Gørr kjedelig. Er også ganske sikker på at jeg får min første og eneste HIO hvis jeg spiller alene...ingen vitner

cut

over 17 år siden

cut

Det er vel ikke noen folkerett å få gå alene eller i toerballer. Det er jo opp til banen å bestemme hvor mange som skal inn i hver ball. Klart det er lov å komme med ønsker men ingen folkerett.

Har man først fått lov til å gå ut alene bør jo de som blir tatt igjen slippe igjennom - blir ikke det greiest da?

Å invitere til å bli med i ballen er vel en selvfølge dersom det er plass.

Ufrivillig alene

over 17 år siden

Ufrivillig alene

Booket nylig inn tid i en ball som hadde to spillere registrert fra før. Tenkte det kunne være greit. Men så dukket de to aldri opp, og de som skulle ut etterpå, var fire. Hva gjør man da, jo spiller alene om det er aldri så kjedelig. Når man i tillegg har betalt 450 i greenfee er det temmelig urettferdig om en blir behandlet som annenrangs ute på banen. De foran var forresten også fire, og sånn er det jo ofte. Har jeg betalt 450 i greenfee, vil jeg har fulle retter på banen. Enkelt og greit! Nåde den som nekter meg det!

snappy

over 17 år siden

snappy

Caddie: Hvordan trener du på rangen om du ikke klarer å se dine egne slag?

Hahahaha... Dette må være årets gullkorn.. Ialle fall til nå i år.

lol

over 17 år siden

lol

........

Debatt-idioter

over 17 år siden

Debatt-idioter

Her spør noen om om hvilke rettigheter man har som enslig spiller, og så begynner tomskaller som caddie og cut (samme tosken med 2 nick??) å gnåle om at man ikke skal gå alene. Hva er det slags idiotinnlegg.
Problemet med noen personer på debattforum er at de ikke har celler nok i kula på toppen til å forstå hva ting dreier seg om og dermed vrir diskusjonen over på noe annet og stakkaren som spør får aldri svar på det han spør om.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Spiller du alene har du samme rettigheter som andre grupper eller "baller".

Etikkette reglene/anbefalingene ble som Koll er inne på endret for en del (fire-fem?) år siden. Tidligere het det at single spillere ikke hadde noen "rett" på å gå igjennom.
Nå skal alle raskere-spillende grupper "baller" slippes igjennom uten ugrunnet opphold. Hvor mange det er i "ballen" bak har ingen betydning og det kan godt være bare en

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Jeg spiller en del 9 hulls runder alene, gjerne veldig tidlig på morran, kun for å kunne trene i fred og ro og ikke følge reglene slavisk.

Spiller med 2 eller 3 baller og trener på diverse ting. Føler at jeg ikke kan gjøre det når jeg spiller med andre. Misser jeg en chip eller en put, så legger jeg ballen tilbake og prøver på nytt

Stian

over 17 år siden

Stian

Å ikke se på ballen sin etter 50-80 meter må da se veldig rart ut for tilskuere ? :)

Spiller selv endel 9hulls runder alene, utmerket for trening ved å spille på flere baller og teste forskjellige ting. Så lenge du ikke skaper kø seff.

cut

over 17 år siden

cut

Kan du gå en liten runde med deg selv Debatt-idiot (i er glemt med vilje).

Det er en forutsetnng at det er plass igjen i toppen til å ta til seg ett helt innlegg før du kommenterer noe av det som er skrevet. Du sliter faktisk litt med å få argumentene dine til å passe i den pågående debatten selv. Prøv å holde deg litt til saken.

Som jeg sa dersom banen slipper ut enkeltspillere så har de samtidig gitt en aksept for at de spiller alene. Har de aksept for alenespill så skal de vel slippe igjennom på like vilkår som andre - dvs dersom det er ledig hull foran, ellers ikke.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her