Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Titleist tour Damer / Amatour

OoM Amatour

over 17 år siden

OoM Amatour

Ser NGF har bommet totalt på sin flytting av p4 tour til titleist tour damer. I den første turneringen stilte det bare opp 7 damer, mens det til amatourene har vært en god oppsluttning. Fikk faktisk høre av en dommer at NGF hadde sagt at amatour egentlig kun var for herrer, og at damene skulle spille titleist tour damer eller Rica Ladies Tour.

Syns det da er morsomt at Drøbak etter endt påmelding har opprettet en egen klasse for Damene, da de i første omgang skulle deltatt på samme linje som herrene. Ser hvertfall ut som klubbene har skjønt hva spillerene vil, synd å si det motsatt for ngf...

Pepper

over 17 år siden

Pepper

I turneringsopplegget for AMA tour fra NGF står det ingen ting om damer, så Drøbak fulgte derfor bare opplegget til NGF da de ikke inviterte til egen dameklasse. Drøbak blir vel nå allikevel den 4. klubben som setter opp egen dameklasse fordi forholdsvis mange damer/jenter er påmeldt. Ære være Drøbak for det.

I år arrangeres jo Titleist tour jenter og Titleist tour damer samtidig, dvs. juniorjentene mister mulighetene for å spille sammen med damene på P4 eller en annen tour. I tillegg kommer så blemmen med AMA tour.

Ladies tour er så langt ikke et alternativ for de beste damene, og det er ikke plass til juniorene der. Jeg sjekket en Ladies tour i fjor, da var det ikke en dame i startfeltet som hadde under 10 i hcp eller under 35-40 år for den saks skyld.

NGF setter igang aktiviteter og samlinger for helt unge jenter (endelig!) for å bedre nivået om en del år, men i mellomtiden svekker de konkurransemulighetene både for damene og de beste juniorene.

Hva er det NGF tenker på når det gjelder damer som ønsker å spille golfturneriner på et rimelig høyt nivå i Norge?

OoM Amatour

over 17 år siden

OoM Amatour

Det var ikke noe negativt rettet mot Drøbak fra min side. Jeg syns det er veldig bra at de lar jentene spille sånn som de alltid har hatt mulighet til. Det jeg var skeptisk til var som du sier "Pepper" Hvorfor blir tilbudet til Damene/Jentene dårligere og ikke bedre ?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her