Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbox?

Hjelp

over 17 år siden

Hjelp

Får dere logget inn?

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

nei

Oxo

over 17 år siden

Oxo

Hvor mye betaler norske golfere for dette drittsystemet?

Laser

over 17 år siden

Laser

Hei

Jeg tror dere kan null og niks om data, pålogging osv. Dette fungerer jo
bra. jeg har lagt inn mine runder og oppdatert HCP. Jeg sjekket flere baner om ledige tider tidligere idag og det var helt ok

Hva er problemet

skandale

over 17 år siden

skandale

golfbox er blitt en skandale for golfklubbene. Det hersker fullt kaos blant klubbene hva som skjer. Golfforbundet har nok en gang ikke klart å levere det de har lovet. Det er mange feil med systemet og enkelte klubber har allerede kuttet ut systemet og gjenninført gamle hcp kort.
Nok en gang har NGF vist sin uduglighet og dette må få noen konsekvenser både for systemet og kansje enkelte i NGF

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Laser: Det kan kanskje tenkes at serverne var nede når de andre prøvde å logge seg inn? Hvis du med din store hjerne kan så mye om datamaskiner burde du vel tenkt deg til dette selv :)

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

Jeg har også hatt store problemer det siste - får logget meg inn via Firefox, men ikke IE - rart. Også veldig praktisk når man må bruke IE for å registerer score... Løsningen ble Opera mini på mobiltelefonen - funket greit, bortsett fra at markør ikke ble registert

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Nå skjedde det igjen. Skulle registrere en hcp-tellende runde på klubbhuset, og plutselig gikk det ikke, fordi en tidligere runde tilsynelatende manglet godkjenning av markør.

Det som er helt utrolig, er jo at denne har vært godkjent i snart to uker, og når jeg går inn på golfbox på min egen maskin er alt greit.

Men altså ikke på klubbens terminal. Utrolig. Handicap var riktig da, så jeg la inn en score i buffersonen og fikk dagens markør til å godkjenne. Det gikk greit, men etterpå nektet den å akseptere markørens godkjenning for dagens runde.

Herregud... Og Laser - fint at den virker for deg. Men det har ikke noe med oss å gjøre. Golfbox er rett og slett ræva ustabilt.

JanB

over 17 år siden

JanB

Dersom det er forskjell på data fra klubbhusets PC og din hjemmePC bør du be dem på klubbhuset å slette "Temporære filer".

p.s. ellers heter det ikke terminal GB. En terminal er en elektronisk eller elektromekanisk maskinvareenhet som brukes til å mate inn og presentere data til og fra en stormaskin eller et databehandlingssystem. Vanligvis kobles terminalen til med en serieport. PC (personlig computer) erstattet mange terminaler på etter sin lansering i 1981 og skjøt fart inn på arenaen da Windows 3.0 kom 22.mai 1990.
Det skal sies at det brukes terminaler den dag i dag mot stormaskin, men når vi i denne sammenheng snakker om Golfbox, kjøres den definitivt ikke med en terminal.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Takk for info, JanB. Jeg visst forsåvidt at det ikke var en terminal, men tenkte at det var greit å bruke forskjellige benevnelser når jeg snakket om golfbox "borte og hjemme" for å gjøre det mindre forvirrende for eventuelle lesere.

Lyktes bare sånn passe, tydeligvis :-)

Buck Cherry

over 17 år siden

Buck Cherry

Skandale og fullt kaos er kanskje å ta litt i, men noen problemer er det jo.
Brukervennligheten er ikke så bra da bare IE kan levere over hele fjøla.

Det med markør som ikke markerer er så som så, men at systemet ikke slipper deg videre er en god tanke men dårlig praksis.

GolfBox bør skjerpe seg og programmere bedre, men tror også at det er mange brukere som er for svake. Seff kan man si at hvis systemet ikke fanger alle er det dårlig, men noen krav kan man vel forvente av brukeren.

Synes forøvrig at golbox er bra jeg, bare de slenger med script til flere browsere. Det er forsåvidt nytt, og trenger å tilpasses. I Norge tar dette ofte lang tid, men Golfbox i seg selv er ett bra system bare man kan bruke det.

Maxi

over 17 år siden

Maxi

Det er jo et tankekors at folk sliter med data når de spiller golf. Hadde vært forståelig at folkstrevde med svingen, men at data skal ødelegge en sport er jo helt tullete. Det er jo et krav til å kunne data og ha internet tilgang, men alle har jo ikke det. Da er man henvist til å møte i klubben i åpningstiden hele tiden...

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Hvis dere ser på, http://www.golfonline.no/, så er de klar over problemer og at det jobbes med.
Jeg måtte registrere poeng for runden min 2 ganger i dag.

Karl

over 17 år siden

Karl

Skandale og kaos er ikke å ta i!!!!
Informasjonen ¨på GOLFONLINE er "at de ikke vet noe om når feilen er rettet"....
Her er det ikke udugelig brukere men et UDUGELIG SYSTEM!!!!

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Opplevde noe rart i dag. Registrerte score og fikk den godkjent av markør. Alt var tilsynelatende som det skulle være. Da jeg kom hjem lå det imidlertid en beskjed i GolfBox om at runden lå til godkjenning hos markør og at jeg måtte gå inn å bekrefte hans.

Maxi

over 17 år siden

Maxi

Det der markør bekreftelse greiene kommer til å bli bare rør. Og hvis man ikke har orden på forrige runde sperres muligheten til å booke neste har jeg forstått.. Her skal det bli mange telefoner til de som retter opp feil..

Aaa

over 17 år siden

Aaa

Denne type datasystem må ha en opptid på minst 99%.

Jeg får ikke logget inn nå! Flere som har samme feil?

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Jeg fikk logget på 23.30.

Dilter

over 17 år siden

Dilter

"Hasse (18.05.08 kl. 23:19) Jeg fikk logget på 23.30."

Meget bra gjort å ha "logget på" i fremtiden.
:-)

Hasse

over 17 år siden

Hasse

Dilter, hvis du hadde sett på klokken når du la inn innlegget ditt hadde du sett at klokken på Scangolf serveren er ca. 15 minutter feil.

Hasse

over 17 år siden

Hasse

14 minutter. Klokka i resten av Norge er 00:34 og Scangolf er 00:20

Rolg Åge

over 17 år siden

Rolg Åge

Hvis man hadde kunnet bruke Golfbox, som Buck Cherry sier så fint, og hvis Golfbox hadde fungert tilfredstillende, hvorfor har vi da disse diskusjonene? Hvorfor sliter folk med å bruke det? Hvorfor plages noen med at godkjente runder ikke blir godkjent?

Jeg bare undrer :)

stian

over 17 år siden

stian

Latterlig å dra frem mangel på datakunnskaper om ikke golfbox funker. Hva er det de med masse kunnskap gjør annerledes ? Lager egne script som parser kode korrekt og via en egenprodusert bakdør laster inn en trojaner som igjen finner korrekt felt i DB, og endrer dette utifra definerte verdier ?..

Golfbox skal være for alle fra 3 til 103 år, da skal det være rett frem, point and click. Funker ikke det så er det noe galt med systemet som golfonline.no også nevner på sidene sine.

Om produktet er bra i utgangspunktet er en helt annen ting

bdk

over 17 år siden

bdk

Hei

Jeg har brukt Golfbox for bestilling av starttid i et par år nå. Det fungerer tålelig greit. Men registrering av runder, som er nytt av året, får jeg ikke til å fungere. Ved registrering av runden får jeg opp en pop-up med følgende beskjed:
"Det er gjort årsrevisjon for år 108!"

Antar at systemet prøver å fortelle meg at årsrevisjon er utført for 2008, men det er jo litt komisk.

Noen som har sett det samme? Kanskje jeg bør ta kontakt med hjemmeklubben min, mon tro. :-)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kan forøvrig rette litt på JanB også.
det er fullt mulig å kjøre golfbox via terminaler også. jeg har snakket med et par klubber om de ikke vurderer å samkjøre og bruke Terminalservere, og hva brukes i så fall i andre enden? Jo, en terminal. eller en tynn klient som det også kalles i dag..... :O)

men, for å slutte sarkasmen, så er det ikke særlig imponerende å se hva som kreves for å forstå golfbox og kunne bruke det skikkelig.
det er altfor komplisert, og lite brukervennlig.

det er ikke laget til Ola og Kari, men derimot til sportslig ledelse og turneringsavvikling.
til det er det genialt i forhold til muligheter, men fortsatt alt for komplisert. det bør ikke være meningen man må ha noe datakunnskap for å registrere en runde, men nå i hvertfall jeg!

har man det i tillegg, så er det fint, men det bør selvsagt ikke påvirke hvorvidt man kan få booket og regisrert runder.
golfbox er ustabilt i tillegg, men vi får håpe de får stablet det skikkelig på bena, for mulighetene i Golfbox er kjempestore.

Keyser

over 17 år siden

Keyser

bdk: Du bruker antagelig Firefox til å registrere runde? Funker ikke, du må bruke IE

Pamela

over 17 år siden

Pamela

Kan man registrere runder som ikke er hcp tellende i golfbox, a la scangolf?

Knut

over 17 år siden

Knut

Skulle bestille tid via Golfbox, men får ikke logget inn - 20.5.2008 kl. 11:35

Flere med samme feil?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Til Pamela: ja,du kan registrere runden og krysse for "ikke-tellende" og skrive en grunn.

Knut,jeg fikk logget inn nå nettopp

Sindig Kar

over 17 år siden

Sindig Kar

Akkurat nå tirsdag 20 mai kl 15:52 får jeg ikke logge meg inn.
Det gjorde jeg heller ikke for 3 og 7 minutter siden.
Problemet er velkjent fra i fjor da jeg stadig måtte vente en time eller 5 for å komme inn.

Har også svensk handicapkort i 3 år og har aldri hatt tilsvarende problemer med innlogging på golf.se.

Må bare konstatere at Ola Golfdunk ikke har klart å få på beina et stabilt system.

Admiss

over 17 år siden

Admiss

Jeg har i flere år administrert de fleste turneringer i en større klubb på østlandet og er derfor inne i Golfbox flere ganger daglig. Har veldig sjelden hatt problemer med innlogging. Men det er et par ting her og der som ikke fungerer så bra

JanB

over 17 år siden

JanB

Teknikere fra Golfbox (Danmark) kommer til Norge på mandag for å se på problemene som er i Norge.
Til orientering
JanB
Golfbox Spania

Golfbox idioti

over 17 år siden

Golfbox idioti

La nettopp inn en score på 28 poeng og dermed greide Golfbox det mesterstykket å justere handicappet mitt fra 6.6 til 4.5 (i stedet for 6,7).
På høy tid å få et annet system på beina.

Keyser

over 17 år siden

Keyser

Dersom du la inn 28p på en *9-hulls* runde, så vil du vel gå fra 6.6 til 4.5
Kan det være forklaringen?

Keyser

over 17 år siden

Keyser

Men det skulle i så fall ikke Golfbox tillate nei.....

Golfbox idioti

over 17 år siden

Golfbox idioti

I arkivet er alt riktig gjengitt:

18 hull
Selskap
Antall poeng: 83
Bruttoscore: 28

Utslagssted: Hvit
Par BV Slope SH
70 71,3 113 8

Score er tellende

MEN:::::

Hcp før/etter: 6,6 -> 4,5

Og det verste er at jeg ikke kan gå tilbake og rette opp opplysningene.

Prøvde å sette nytt hcp manuellt, men fikk feilmelding om at hcp ikke kan være høyere enn 2 poeng over laveste handicap som er registrert som nå plutselig ble 4,5.

Nå skal jeg spille 2 turneringer til helgen og får et forklaringsproblem mht handicap.

Det aller dårligste er at det ikke finnes en hotline/helpdesk der jeg kan ringe for å få det rettet opp. Har enda en runde jeg skal legge inn.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Klubben din skal kunne være behjelpelig med å rette opp dette,ta kontakt med de.

Golfbox idioti

over 17 år siden

Golfbox idioti

Har brukt det svenske handicapsystemet de siste årene pga internetløsningen, men tenkte at jeg like godt kan bruke det norske fra i år siden de påstår å ha samme løsning.
I Sverige har jeg aldri hatt innloggingsproblemer, og dessuten kommer det opp en ekstra rute der jeg kan sjekke om opplysningene er riktige før de legges inn akkurat som i nettbanken. I Golfbox gikk det bare rett i FEIL.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Om du har gjengitt rett fra Golfbox over så er det ikke rart du droppe i hcp. Du har skrevet 83 POENG.......

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Du fikk vel ikke 83 poeng? Som du skrev over her...

Golfbox idioti

over 17 år siden

Golfbox idioti

OBS, er visst idiot jeg også.
Har nok byttet score og poeng.

Men uansett så burde programmet inneholde forriglinger som hindrer at slike feil oppstår. Idiotisk at golfbox godtar 28 slag på en par 70 bane eller 83 poeng på en enkeltrunde. Dette viser hvor umodent systemet er og hvor dårlig vurdering som er gjort av NGF når de valgte IT-løsning.

Denne type tastefeil oppstår garantert hundrevis av ganger i løpet av en sesong og bør ikke følger for handicappet til den det gjelder.
Flaut for meg at jeg brøler opp om feil jeg selv har gjort, men jeg forandrer ikke mening om golfbox av den grunn.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ikke meninga å arrestere deg på den,men ville bare påpeke feilen. Du hadde sluppet det hvis du hadde tastet hullscore,men det får man bare gjort på norske baner. Minst mulig manuel tasting hindrer feiltrykk.

men min anbefaling er at du ber klubben din om hjelp til å redigere/justere,det er helt kurant for dem

BraBox

over 17 år siden

BraBox

Her var det jaggu mye syting. Litt symptomatisk med han som har tastet inn feil og brøler ut om hvor udugelig systemet er. Så når noen påpeker det så er det fortsatt systemet sin feil som tillater at han taster inn feil??!!! Helt utrolig. Jeg har brukt golbox i 3 år, MYE. Har sjelden opplevd problemer utover det som er vanlig på applikasjoner som krever pålogging med passord/brukernavn. Og at det ikke fungerer ute hos klubbene mistenker jeg har med manglende kompetanse hos klubben i administrasjon av egne medlemmer. Slutt å syte så jævlig - velkommen til 2008!

Mererthe

over 17 år siden

Mererthe

Har ikke lest hele tråden, men likevel, hvorfor der det så vanskelig å bruke en billig Bic-penn å notere scoren på et gratis scorekort?

Jeg bestiller tid per telefon uten problemer. Er dette vanskeligere for andre? Koster vel ei krone....

Olsen

over 17 år siden

Olsen

Endelig fikk også jeg revidert handicap for år 108. På tide. Samtidig fikk jeg vite at "markør skal fylles ut". Uten at boxen godttar hverken nummer eller navn på markør. Jeg bruker en rekke forskjellige applikasjoner både i jobb og på fritiden, og jeg kjenner igjen et drittsystem når jeg ser ett. Det må da gå ann å utvikle systemet ferdig FØR man legger om fra det gamle handicapkortet.

Olaf

over 17 år siden

Olaf

Drittsystem. Ditto!

Lost ball

over 17 år siden

Lost ball

Det er virkelig ikke meningen å være gledesdreper for all edder og galle her, men jeg må innrømme at Golfbox har fungert helt greit for meg fra børjan. Hcp er riktig (eller kanskje ikke, men det er nok ikke Golfboxrelatert...), har ikke kluss med godkjenning av runder eller noenting...

Gjør jeg noe galt?

Olaf

over 17 år siden

Olaf

Det høres ikke ut som du gjør noe galt nei. Men gledesdreper tror jeg ikke du klarer å være. Tror du virkelig vi er glad for at Golfbox ikke fungerer? :)

Den dagen dritten funker skal jeg smile.

Dårligbox

over 17 år siden

Dårligbox

Et system som dette bør ha et minimum av kvalitetssikring på hva som blir tastet inn. Og det skulle bare mangle at den som legger inn opplysninger ikke kan rette på dem etterpå.
Å godta 83 stablefordpoeng er helt på trynet. DVS at en GK-spiller kan spille de aller fleste par-72 baner på under 60 slag.
For ikke å si å spille samme bane på 28 slag.

Opplevde i flere turneringer i fjor at de fikk store problemer med resultatservice fordi golfbox var nede. Husker godt når jeg ankom Bjaavann GK for å spille amatour og de fikk hverken ut startlister eller lagt inn resultater. De fikk heller ikke tak i noen som kunne hjelpe dem å rette opp feilen. Min egen hjemmeklubb opplevde noe lignende og måtte ta ei våt startliste ned fra veggen utenfor klubbhuset og legge alle navnen inn i et excel-ark der en av de turneringsansvarlige la inn formler for utregning av resultater mens de andre spilte. Dette regnearket blir forøvrig fortsatt benyttet i stedet for golfbox ved alle klubbturneringer da det er mye mer brukervennlig.
Må si meg enig med Olsen som kjenner igjen et drittsystem når han ser et.. Golfbox er et lite system sammenlignet med f.eks regnskapssytemer og dokumentsystemer rundt omkring i bedriftene, og etter mange års bruk i Danmark burde det være unødvendig å sende teknikere til Norge stadig vekk for å rette opp feil.

Undrer...

over 17 år siden

Undrer...

Hva skulle dere brukt energien deres på hvis ikke det var noe å klage og syte over? Det hadde nok blitt stusselig det! Ikke har dere noen ting å perfeksjonere, det har man jo ikke når man er perfekt selv. Ikke har dere noe mer dere trenger å lære, det har man jo ikke når man er utlært?

Lawinth

over 17 år siden

Lawinth

Lost ball

Ja det er ut fra hva jeg forstår og leser i debatten helt klart at du gjør noe feil. Hva det er vet jeg ikke, men det er helt udiskutabelt en feil et eller annet sted.
Dette er jeg bare så sikker på, fordi jeg opplever akurat det samme som deg jeg også, hver gang...

Til dere andre som også får golfbox til å virke uforklarlig OK...
Dekk til en del av skjermbildet, så vil dere se at, det er pokker ikke bare bare å registrere resultatet etter golfrunden.

Til Undrer

over 17 år siden

Til Undrer

Dersom vi ikke måtte bruke så mye energi på å kødde med andres dårlige arbeid kunne vi for eksempel spille mer golf, se en god film på TV, sitte på verandaen å prate med venner, leke med barna (eller foreldrene), spille et spill, slå hagen, sykle en tur, eller hvasomhelst annet enn å sitte og banne fordi det tar 3 timer i stedet for 1-2 minutter å utføre enkle operasjoner i et enkelt datasystem.
Håper det svarer på spørsmålet ditt, Undrende, så du slipper å gå rundt å undre deg så mye.

Ikke bare syting

over 17 år siden

Ikke bare syting

Les artikkel fra 20.5.08 "Dramatikk for klubbene" på golferen.no

Rolf Åge

over 17 år siden

Rolf Åge

Tragisk med Golfbox ja.

Det morsomste i artikkelen var tittelen til Lars Hjorth. Snakk om over-tittelering :) Jeg trodde bare store organisasjoner trengte titler som Administrerende direktør, men det ser kanskje fint ut på visittkortet (helt til man ser logoen til en golfklubb)

Bulldog

over 17 år siden

Bulldog

http://golfbox.wordpress.com/

bdk

over 17 år siden

bdk

Keyser: Takk skal du ha.
Jeg bruker Firefox, og det var jaggu problemet. Hadde ikke tenkt at problemet lå der. Er det mulig??!?!? Jaja, at det er mulig å lage et såpass enkelt nettsted slik at det bare funker i IE er for meg helt ufattelig.

Men nå får jeg i alle fall registrert rundene mine ( i IE :-))

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Siste utvikling ang golfbox/golfkortet:

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=239945

Oj-da

over 17 år siden

Oj-da

Ja, nå har man tatt tak i dette!
Altså var det ikke bare "bruker-finger-trøbbel"....

tendilenz

over 17 år siden

tendilenz

Systemet er definitivt umodent. Gikk en 9-hulls runde og la inn 34 poeng som jeg fikk (16 poeng for de 9 hullene pluss det vanlige tillegget på 18 poeng for de 9 uspilte hullene). Og vips, så datt hcp mye. Det jeg ikke skjønte var at golfbox selv legger på 18 poeng når man går en 9-hulls.

Ok, dumt av meg å ikke sjekke hvordan systemet fungerte, men hvorfor er det ingen anledning til å redigere innlagt score? Ethvert datasystem jeg bruker i det daglige har mulighet for angre/slette/redigere. Her er det BAM - ferdig. Med tanke på hvor mange dataamatører (meg inkludert tydeligvis) som bruker dette må det bli mye feil.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Og løsningen er sikkert å ta kontakt med klubben din, så retter de.
Tror ellers du traff spikern noenlunde midt på huet ift brukerne.

Hcp-komité

over 17 år siden

Hcp-komité

Det har vært henvendelser nesten daglig av spillere som vil ha rettet opp feil, og det medfører altfor mye bryderi for meg som tillitsvalgt med 100 jern i ilden å stadig måtte finne frem til nærmeste datamaskin for å rette opp andre sine tastefeil. Jeg har også blitt hakkekylling for det som mange mener er et altfor dårlig brukergrensesnitt, og jeg begynner å bli lei hele Golfbox.
Har sett litt på systemet til svenskene, og selv om Golfbox har noen funksjonaliteter som er klart bedre (live score) så har systemet til svenskene mye bedre på HMI.
Har hørt at også danskene klager minst like mye som vi nordmenn gjør, men det virker som Golfbox har bestemt seg for at utviklinga av systemet er ferdig, og vi må leve med det slik det er.

Tull

over 17 år siden

Tull

Hvor lenge skal norske golfere godta dette?

Stian

over 17 år siden

Stian

For noe forbanna dritt golfbox er. Klokka er 1430 og siden er nede. Det er greit sent på helgene, det er man vant til. men midt på dagen en tirsdag.. NGF ble lurt med dette rælet her..

JanB

over 17 år siden

JanB

Det kan synes som om debatantene her har svært lite informasjon på hva slags systemer som spiller sammen her. Undertegnede har førstehånds informasjon hva gjelder systemet til Golfbox. Det er ingen problemer i Danmark eller Sverige sammenlignet med hva som er i Norge. I Norge er det flere systemer med de bakenforliggende systemer. Serverne til disse systemene skal synkronisere / replikere informasjon og det er i hovedsak dette som er problemet i Norge. Altså ikke Golfbox som leverer data til disse systemene. Tilfeldigvis kjenner jeg også til den tekniske totalløsningen i Norge og også de teknikere som er satt på prosjektet.
Legger inn dette innlegg for å gi dere som klager litt mer å tenke på i stedet for å skyte på Golfbox.

Tull

over 17 år siden

Tull

Til JanB.
Det spiller ingen rolle for oss hvordan dette rent teknisk er skrudd sammen og hvilke servere som må spille på lag. Når brukerne opplever systemet som noe "ræl" må teknikerne begynne å se på hva de egentlig leverer. For oss er dagens norske versjon av Golfbox noe dritt!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Golfbox funker strålende for meg og sikkert de fleste andre, men noen har mer eller mindre negative erfaringer, og da må noen skytes.

Stian

over 17 år siden

Stian

Det er akkurat det samme hva som er nede, så lenge golfbox er nede grunnet en back-end server, er golfbox nede.

Jeg kjenner de som drifter golfboxløsningen i Norge og kjenner til fysisk lokasjon, men fortsatt skyter jeg på golfbox! :)

Golfbox-nøytral

over 17 år siden

Golfbox-nøytral

Etter det jeg forstår gjør JanB en jobb for Golfbox i Spania.
Stemmer det JanB?
Mulig du er litt innhabil i så fall.

Interessant å høre hva jobben går ut på!

Tull

over 17 år siden

Tull

"Prosjekt Ajour" http://www.golferen.no/wip4/

JanB

over 17 år siden

JanB

Mitt innlegg har ingen ting med at jeg ser positivt på Golfbox. Jeg er ikke på deres lønningsliste. Jeg påpekte kun det som journalist Hilland i Golferen.no skriver i dag (4.juni) "Mye av årsaken til den vanskelige IT-situasjonen var at det parrallelt oppstod problemer og feil med de bakenforliggende IT-systemene."
Dette er nøyaktig det jeg beskrev i mitt innlegg den 3.juni
Når IT systemer bygges skjer dette på basis av en ganske nøyaktig spesifikasjon. For å si det kort; Golfbox leverer data etter spesifikasjonen. Det er de neste leddene i datakjeden som ikke klarer å ta imot og behandle dem.
Jeg forstår frustrasjonen fra de som ikke har noe teknisk innsikt. Brukerne ser jo ikke noe av de bakenforliggende systemene som behandler data. Dermed settes skylden over på det man ser og bruker.

Stian

over 17 år siden

Stian

Kjenner løsningen som golfbox går via i Norge, har vært innom og fikset ting der nå og da (n3sport). Men når det stadig er problemer og treghet knyttet til golfbox, så er det for min del fortsatt likegyldig hvor problemet er. De som drifter golfbox(sikkert administrativt) tar ikke problemet alvorlig nok, og dermed sitter vi igjen med en tjeneste som er altfor ustabil .Har også kjennskap til VG løsningen, den taes seriøst og er så godt som aldri nede.

Her ser man forskjell på å ta ting alvorlig og å la ting surre og gå..

ET

over 17 år siden

ET

Nå er det definitivt ikke bare drift som er problemet bed golfbox da!

Megaslice

over 17 år siden

Megaslice

Nå er jævelskapen nede igjen!

jojo

over 17 år siden

jojo

da var golfbox nede igjen. dvs golfonline.no er oppe, men der alle resultater ligger er nede. for ett møkka system?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Da ville jeg heller sendt mail til support der og gitt de huden full. Hvis alle "klager" på et debattforum så skjer det ikke noe,meld feilen til de som har ansvar for det. Jeg gjorde det forrige helg og de fikset feilen ganske fort,fikk respons på mail også

vips så var

over 17 år siden

vips så var

det oppe igjen...

og vips så

over 17 år siden

og vips så

var den nede igjen :)

Kim

over 17 år siden

Kim

Vært motstander siden starten, legg ned møkka!

Har sendt mail

over 17 år siden

Har sendt mail

For over 3 uker siden.
Huket også av for kvittering for å se når mailen ble åpnet.
Den har ikke blitt åpnet ennå.
Og jeg har selvfølgelig ikke fått noe svar.
Golfbox er største bløffen fra golfforbundet noen gang.

Tja

over 17 år siden

Tja

http://golf.no/article2488241.ece

Stian

over 17 år siden

Stian

Ganske utrolig den lista i linken der.Er det NOE som er gjort riktig med golfbox foruten at ideen er god ? Et utrolig dårlig gjennomført prosjekt enkelt og greit.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her