Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bushnell på ama tour

bjermis

over 17 år siden

bjermis

Hei.. jeg bare lurte på om det er noen som vet om man får lov til å bruker avstandsmåler på ama-tour?

Varierer

over 17 år siden

Varierer

Varierer fra konkurranse til konkurranse desverre. Noen klubber er mer bakstreverske enn andre.

cut

over 17 år siden

cut

NGF tillater ikke bruk av kikkert i noen turneringer.

!?

over 17 år siden

!?

Nå er jo ikke Amatour noen forbundsturnering, så det har jo ikke noe med saken å gjøre? Eller? Det er vel opp til hver enkelt klubb å bestemme om det er tillatt eller ikke, så vidt jeg vet.

Og hvorfor tillater de det ikke?? Er det bare fordi det er for mange gamle gubber som ikke tåler teknologisk fremgang?

cut

over 17 år siden

cut

Sakser fra bestemmelsene som ligger ute på nettet:

Sitat: "AMA Tour er ikke en Forbundsturnering, men en turneringsserie basert på de samme bestemmelsene, som klubber med ambisjoner kan følge når man ønsker å arrangere en seriøs eliteturnering med en anerkjent status"

Når NGF da har bestemt at det ikke skal brukes kikkert i noen NGF turneringer så gjelder dette også på AMA tour. Dette er kanskje litt opp til hver enkelt klubb men dersom man ønsker at vinnere skal bli kvalifikasert til P4tour regner jeg med at det er NGF sine bestemmelser skal følges.

Hvorfor ikke NGF tillater dette? se diverse andre tråder.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her