Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Heia Mini!

Koll

over 17 år siden

Koll

Spilte Drøbak igår, og vår flight ble tatt igjen av Mini-Jacobsen og Tore Pedersen på hull 14 (den gamle rekkefølgen). Vi med hcp. på 20-tallet så at disse gutta slo ut og gikk for green på dette hullet, oppover og svakt høyre. Begge nådde green med utspillet, meget imponerende. Hullet er 252 m. langt.
Er det andre her som går for greenen på hull 14 på Drøbak? Da går dere vel også for green på hullene 2,3, 5, 7 og 10?
Et annet spørsmål: Drøbak er vel feilslopet?

Tom

over 17 år siden

Tom

Har aldri forsjøkt å gå for green på 14. Man ser ikke greenen og ikke om det er folk der heller. Litt venstre der og du er i skogen. Synes ikke det er vert å forsjøke.

barcentrale

over 17 år siden

barcentrale

Nå er det ikke lenger enn 227 meter til forkant green, men det skal selvsagt tas hensyn til høydeforskjellen...

Anton

over 17 år siden

Anton

Går for green på 2,3 og 14. Er avhengig av medvind på 2. Hull 5 og 7 er for risky.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

I fare for å skape panikk hos noen....

Mange kan nå green på 14(man ser om det er folk på green på 14 fra tee) med et bra utslag, selv ligger jeg på 30-40m med en rescue 19g.

Av hensyn til folk på 15 og scorekortet slår jeg konsekvent ikke ut med driver på det hullet. Om det da ikke blåser stiv kuling i mot, og det gjør det aldri.

Men det er godt gjort å treffe green, helt klart! En ting er å prøve, noen annet å klare det...

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

Jada...
Noe av det første jeg lærte meg som golfspiller var at dersom jeg ville skrive meg ned, så var det bare å ta en tur til Drøbak.
Det stemmer godt. Jeg var der og spilte helt rompe for 2 år siden, men klarte likevel få 30 poeng eller hva det var.

Olle

over 17 år siden

Olle

Så du tok deg en tur til Drøbak for å skrive deg ned, men klarte bare 30 p.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Jeg har sett mange som går for greenen på de hullene og mange som har fått bogey som takk for forsøket (særlig på 3 og 14).

Hull 10 er enkelt - det er det ingen tvil om. Etter 13 års medlemsskap har jeg fortsatt ikke sett noen som legger seg på greenen på hull 7.

Hvis Drøbak er så enkel så burde banerekorden vært langt lavere enn 63 når selveste Henrik B har spilt den en haug med ganger

Jarle

over 17 år siden

Jarle

Banerekorden er vel ikke veldig relevant iforhold til om banen er lett å skrive seg ned på eller ikke?

Luna

over 17 år siden

Luna

Det er vel ingen tvil om at Drøbak er en "lett" bane.
Den er kort, bred, ingen spesielt vanskelige hull.

Har ikke spilt den siden den ble slopet, men før i tiden var det i allefall en bane man dro til for å spille seg ned.

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

Du misforsto meg nok Olle, jeg dro ikke for å spille meg ned.
Men poenget var at selv om jeg spilte totalt ræva, så fikk jeg 30 poeng, noe som for meg var uforståelig da jeg følte jeg ikke kom til å få mer enn 15 poeng eller så.
Det samme gjelder egentlig groruddalen golfbane

Berger

over 17 år siden

Berger

Jeg tviler for at du fikk 15 slag for mye basert på vanskelighetsgraden :)

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Drøbak er laget som en hyggelig bane som kan spilles av alle nivåer - og har aldri utgitt seg for å være noe mer. Den har vært slopet mange ganger - men jeg får like fullt bare like mange slag som hcp der - ikke færre.

Vi som er medlemmer er vant med de påstandene om den enkle banen. Likefullt er det pussig hvor sjelden jeg ser at noen skriver seg ned pga et spill som overgår det man har gjort før.

Selv får jeg pussig nok ofte flere poeng på Mikla enn på Drøbak. Jeg synes ikke Mikla er lett av den grunn.

Jarle: Hvis banen er så lett at man skreiver seg ned bare ved å møte opp så burde banerekorden være lav.

doc

over 17 år siden

doc

reise til en bane for å skrive seg ned...
tss

Berger

over 17 år siden

Berger

Kjenner meg igjen i det Sam sier. Uansett hva folk sier om en lett bane, så skal man allikevel slå ballen og få den i hullet. Noen baner er klart vanskeligere enn andre.

Banerekord

over 17 år siden

Banerekord

Hmmm..merkelig det her.

At Banrekord ikke er lavere enn 63 kan jo ha noe med at det stort sett arrangeres KM og B-Tourer der, ikke så mye P4-Tour eller A-Tour. Hadde det vært arrangert fler av de hadde det nok værtr en ganske mye lavere banerekord...
Hva Bjørnstad har gått som lavest vet jeg ikke, men hadde en kamerat som også var medlem der, som har spillt mange av det vanskeligste banene i Norge på par eller rundt der, men på Drøbak hadde han aldri vært under par, kanskje Drøbakmedlemmene har ett problem med Drøbak??

Den første runden jeg spillte på Drøbak scoret jeg 46 poeng, og sist gang jeg spillte der hadde jeg 67 slag, og jeg har aldri vært under par på noen andre baner, så etter min mening er det den letteste banen jeg har spillt...Eller at jeg bare er vanvittig god når jeg spiller der, mye mulig det:P

Tutu

over 17 år siden

Tutu

Vi får se når ama-tour gjester den lette banen. Er den lett bør det bli mange scorer under par.

NoSlice

over 17 år siden

NoSlice

Å nå green på hull 14 er uproblematisk, peg høyt, men havner noen ganger i bunker, 2 er vansklig av en eller annen grunn, 3 er greit, men også her er faren stor for en drive i bunkere! Men på 5 så må du kutte/gå noe næreme skog på høyre side, pass opp for stakkarene på utslag 6.

På 7'ern må du gå over vann for å komme kortest inn, aldri klart det, men har prøvd å gått i vannet nærmest green!

Like greit å tenke taktisk, bruk 2 slag inn, bruk hue og ikke musklene!

..Jada, Døbak er en forholdsvis lett bane, å går på "folkemunnet" som en nedskrivningsbane, men det tror jeg er for de mellom 5-15 i HCP!

..Av ti runder har jeg kun hatt to under 80!

Men du verden for en koselig bane!
(ikke medlem)

Harval

over 17 år siden

Harval

Litt skummelt at Mini spiller golf. Hvis fairwaien er litt lang har han blinde utslag på alle hull :)

:)

over 17 år siden

:)

Hehehe. Sant nok. Men han er faktisk en habil golfspiller. Og ligger vel ca rundt 5-6hcp nå, hvis jeg ikke tar helt feil.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her