Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Putting - hmm...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Putting har vist seg å være et interessant tema her inne, dog kan hende mer retta mot utstyr og personer bak..

Jeg er usedvanlig dårlig til å prioritere puttetrening, det blir kun 5min før rundene.

Noen som erfaring med systematisk puttetrening, og har statistikk på antall putter før og etter dette?

Jeg prioriterer lengde mer enn linja, men burde selvsagt vært tålmodig nok til å bruke tid på linja også. Andre erfaringer.

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

JA!

Jeg fikk en håndskade for to år siden. Da kunne jeg ikke slå annet enn putter på 2 mndr. Skal si det ga resultater, hadde kun én treputt den sesongen!

Som du sier:
Tren systematisk på lengde (dette er det viktigste), og tren gjerne bare med en ball på green (dette funket best for meg iallefall) fra masse ulike lengder. Tren gjerne 45-60 minutter 3-4 ganger i uken, så kommer du til å utvikle en puttefeel som alle dine venner kommer til å misunne deg.

Lær deg også å sette 100/100 putter fra 1 meter (for målet er jo å ikke komme lenger unna med 1ste putten, eller hva? ;)

Zorro

over 17 år siden

Zorro

Synes det er greit å dele inn puttetreningen i to hoveddeler. Den ene er det de fleste trener mest, alltså slår samme type av putt flere ganger for å trene å få stabilt avstand/retning, men det er vel nesten like viktig å trene på å lese break/hurtighet. For å gjøre det kan det jo være greit å kun trene med en ball som en hele tiden plasserer tilfeldig på greenen, men det gjelder å konsentrere seg 100%, for det blir lett tull av slikt, men helt klart en bra måte å trene "read"

herrtommy

over 17 år siden

herrtommy

Det viktigste med putte/nærspillstrening er å trene selvtillit;
Bygg opp troen på deg selv til at du kan klare gjennomføre denne floppen over bunkeren selv om det er vann på andre siden av green, eller VIT at du ikke setter denne 1,5 meteren for par for kort

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her