Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baner i Dublin

KIL

over 17 år siden

KIL

Er det noen som har spilt baner rundt Dublin? Noen som har spilt følgende baner og kan si litt om dem, St. Anne, The Island, Druids Glen, Druids Heath og St. Margarets? Takker for alle svar.

IAK

over 17 år siden

IAK

Av de du nevner vil jeg si at Druids Glen og The Island er bra. De andre er skuffende. Skal du ha med det en "skikkelig" bane så må du prøve The European Club. Etter min mening bedre enn både K Club og Carton House. Banen ligger ca 1 time unna Dublin.

Waldorf

over 17 år siden

Waldorf

Skikkelig bane: Portmarnock - en klassisk linksbane . Helt topp. Portmarnock Links Course er også bra. Ligger rett ved siden av.

Dublin

over 17 år siden

Dublin

Har spilt alle du spør om, og det er gode baner alle sammen. Begge Portmarnock-banene er åsså sinnsykt bra. Får du starttid på Portmarnock Golf Club, må den spilles. Men Portmarnock Hotel & Links er et meeeget bra plaster på såret hvis du ikke får teetime. Druids Glen er kanskje den banen du blir tatt best imot på, starteren Des er utrolig hyggelig. Kommer du tilbake dit kjenner han deg igjen!
Druids Heath er utrolig lang, men ønsker du utfordringer er dette en helt rå bane. Du finner neppe en bane med to så helt sinnsyke hull etter hverandre som hull 12 og 13...
The Island MÅ oppleves, ta med nok baller...og baller...
Carton House banene er åsså helt utrolig bra.
Men du har vanvittig mange andre alternativer - begge banene på Powerscourt, begge på Headfort, Corrstown, Roganstown, Blackbush, Palmerstown og Royal Dublin. Og vil du spille baner som er billige, men kanonbra anbefaler jeg Blainroe, Wicklow, Beaverstown, Forrest Little, Clontarf, Skerries og Hermitage. St. Margarets er det lenge siden jeg har vært på, men skal tilbake dit i september og gleder meg stort!

God tur!

koheim

over 17 år siden

koheim

Jeg anbefaler at dere reiser litt ut av Dublin. Etter 45-60 minutters kjøring finner du følgende "hidden gems":
Moyvalley - "inland links", åpnet i 2007
Knightsbrook - ligger like utenfor den historiske byen Trim, som er vel verdt et besøk etter runden.
Rathcore, Dunmurry Springs, Millicent, New Forest, Naas og min hjemmebane Knockanally er også meget bra (og rimelige) valg.
Carton House er et sikkert valg, med to kanonbaner å velge i.

Denne siden gir en god oversikt over alle tilgjengelige baner:
http://www.ratemygolfcourse.ie/

Frodet

over 17 år siden

Frodet

Var der i fjor sommer og spilte blant annet St Margarets. Synes den var veldig ok, anbefales, parkbane. Vi som spilte hadde +/- 15 i handicap, alle synes den var bra. Forøvrig en meget fin terasse på klubbhuset, ypperlig for å nyte en guiness eller 3 før utslag, etter 9 og etter 18...

Til IAK

over 17 år siden

Til IAK

Jeg har spilt 80% av banene innen en time av Dublin. St. Anne er skuffende sier du? Jeg kan ikke skjønne hva som gir deg en dårlig oopplevelse der. Jeg har spilt banen flere ganger og kan måle seg med flere av de "beste" banene der borte. Ta bilen og kjør 4 timer ned til cork og spill en bane som heter Old Head. Kom gjerne med din mening om den banen. For en opplevelse og for en score.....

Ehh jada

over 17 år siden

Ehh jada

Spilte Old Head i fjor sommer. Det er vel noe av det sykeste jeg har vært med på. I bra vind er det litt merkelig å legge ballen rett ut i havet for så å håpe det var nok, eller ikke for mye. Score, jada på noen hull. Må oppleves hvis du/dere er i nærheten.

Tom

over 17 år siden

Tom

Kan anbefale Portmarnock!

http://1golftv.xstream.dk/mediamaker.php?mouseClick=playClip&clipID=414

Jarle

over 17 år siden

Jarle

Vi vurderer også en svipptur til Dublin i sommer for golf og hygge. Forslag til hvor man bør bo? Gjerne i kort avstand til flyplassen og aktuelle baner? Anbefales det taxi eller leiebil til banene? Kom gjerne med forslag til opplegg med bosted og baner. Trenger ikke bo på noe fint sted, beliggenhet og pris er viktigere.

Dublin

over 17 år siden

Dublin

Roganstown ! www.roganstown.com - 15 min. fra Dublin Airport. Hvis du trenger å planlegge hvilke baner du skal spille så er denne grei å bruke - www.irishgolfcourses.co.uk

Wedgie

over 17 år siden

Wedgie

Her har vi vært en gjeng 2 ganger. http://www.watersidehousehotel.ie/
Her har de golfpakke + at man blir hentet og kjørt til flyplassen. Flere bra baner i gangavstand fra hotellet. Hotellet ligger også nydelig til og har en bra bar. Ligger 15 min fra flyplassen. Ta like gjerne taxi til baner litt lengre unna. Som andre over her kan jeg anbefale Old Portmarnock på det varmeste. Donabate er en veldig fin og velholdt parkbane i gangavstand fra hotellet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her