Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark/Banemerking/Regelverk

king ben

over 17 år siden

king ben

Etter noen runder på Holtsmark er det en ting jeg funderer på.

Det må jo være den banen i verden med flest sidevannshinder uten vann!!!
Ser ut som man har byttet ut hvite med røde pinner for å "lette" spillet!

Det er flere hull hvor man har skogen på enten høyre eller venstre side, flere av disse har da røde pinner langs skogen, som er merker for sidevannshinder. Men, hinderet har ingen "slutt" mange steder.....

For eks. hull1 har sidevannshinder til høyre mot et smalt skogbelte, på andre siden er fairway på hull 2! Det er IKKE røde staker til høyre på hull2!

Dvs. at hvis man slår ballen over fra fairway på hull 1 til fairway på hull 2 så er man fremdelse i rødt!? kan slå balle fra fairway uten å grunne kølla!? eller?

Jeg trodde at sidevannshinder måtte ha en start og slutt og ikke bare start...

Det er sikkert noen her som kan reglene rundt dette mye bedre en meg.. fint med noen innspill.

Koll

over 17 år siden

Koll

Holtsmark er spesiell med at det ikke finnes hverken vann eller bekk der. Eneste banen jeg vet om som ikke har dette. Det er et minus.
Istedet er det satt opp røde pinner ved alle "stupene" som banen har nok av. Hull 3,4,5,9,10,13. Pluss noen til. Hvorfor det?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Røde pinner er vel satt opp for å unngå at alle skal lete etter ballene sine i ørten minutter. For øvrig synes jeg det er en grei løsning.

Hvite pinner er en uting og bør unngås så langt det er mulig.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Og nå har jeg lest innlegget til KB en gang til og skjønt at jeg bare prater tull :-)

Sorry.

king ben

over 17 år siden

king ben

He he.

Du er tilgitt GB!
Er forøvrig enig med deg i at hvite pinner er en uting!. Men, skulle man spare tid hadde det vel vært bedre med hvite. Da er det ingen leting, da slår man NY ball! er det rødt leter man, de kan jo hende den ligger slik at man kan slå på den......

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Det beste med røde pinner i stedet for hvite er vel at det sparer medlemene for minst ett slag. Det blir nok mere leting, men en sparer seg vel for å slå en provisorisk. Tidsforbruket blir vel hipp som happ, men en sparer noen slag.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Prøvde å se i reglene men fant ikke noe i definisjonen av sidevannshinder som tilsier at det må være markert "inn og ut". Men det er et interessant spm,har faktisk ikke tenkt på det når jeg har vært der. Har aldri nådd den andre fairwayen der,men har vært mange ganger nede i skogen og slått opp derfra:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her